handdator

Visa fullständig version : Stärka bålen, lägga upp träningen...


exenom
2007-05-30, 19:29
Var hos en naprapat idag för att kolla min svank som ibland kan göra ont.
Han kom fram till att min rygg var väldigt stark *flex*
men att min bål inte var stark nog jämfört med ryggen. Jag fick då lite övningar jag skulle göra varje gång jag tränade. Jag sa att jag tränade 5 ggr/vecka men vi kom då fram till att jag skulle göra övningarna 3 ggr/vecka.

Så jag ska då göra dessa övningar 3 ggr varje vecka, men ska jag då skippa all annan magträning fram tills min bål är tillräckligt stark?
Blir isf lite tråkigt att inte träna med vikter på mage....

Sen har jag också funderat på hur jag ska lägga upp mag träningen. Dessa övningar kräver ingen utrustning så jag tror att jag kommer köra dem hemma.
Men vilka dagar... Borde jag köra dem de dagarna då jag t.ex. kör knäböj vilket också tar på bålen?


Jag vet att det kanske är dumt att fråga här och bästa svaret kan jag få av naprapten själv men känns onödigt att gå dit bara för en sån här fråga...

Jävlar vad detta blev dåligt formulerat också.. Säg till om jag behöver förklara lite bättre...

Johan_P
2007-05-30, 20:06
Du kunde ju frågat om det går bra om du tränar magen på egen hand, genom viktade sit-ups, knäböj, eller vad du nu kör. Jag skulle ringt och pratat en sväng med honom igen...

Entity
2007-05-30, 20:09
Magen ingår väl vid bålträning ?

exenom
2007-05-30, 20:16
Du kunde ju frågat om det går bra om du tränar magen på egen hand, genom viktade sit-ups, knäböj, eller vad du nu kör. Jag skulle ringt och pratat en sväng med honom igen...

Fast det var tydligen viktigt i övningarna jag skulle göra att svanken hela tiden skulle vara i marken, detta går inte med de övningar jag annars kör...

Johan_P
2007-05-30, 20:20
Okej, men fråga ändå om det går bra att träna magen utöver de övningar du fått. Du kan ju fortfarande göra dem.