handdator

Visa fullständig version : Förbränning och intag


GTX
2007-05-30, 19:28
alltså shitt, Jag kolla på calcounter.se å fick ett humm om Ungefärlig förbränning per dag,
"Aktiv: 2574 kalorier/dygn"

står det.. sen körde jag en liten kalori beräkning på sidan om vad jag fått i mig idag, på en träningsdag.
så var det runt 1000 kalorier bara.. kanske 1300 med tanke på dålig beräkning.. men ändå..

alltså, stämmer det tro ? måste ju börja äta nå groteskt mycket isofall :S

Englund
2007-05-30, 19:40
1000 kcal under en dag är ingenting. Vad kan det vara, hmm, 8 mjukmackor med smör, kaviar och ost samt lite mjölk till?

GTX
2007-05-30, 19:42
måste va jag som räknat dålig på intaget då, Svårt å uppskatta vadfan maten väger =P

Apos78
2007-05-30, 20:10
Har vikten varit stabil senaste tiden? Gått upp eller ner? Äter du ungefär lika mycket varje dag? Genom att se över detta så kan du enkelt utreda om du äter för mycket, för lite eller alldeles lagom. Att fullt ut lita på vad en sida på nätet säger om din energibalans är enligt mig helt fel väg att gå. Vikten är en alldeles utmärkt indikator på enrgiintag kontra energiutgifter. Viktigare att se över och aningen svårare att monitorera är om din kost är näringsriktig och välbalanserad men med variation i livsmedelsval och lite sunt förnuft så ska det inte heller vara några problem.

Fundera inte så mycket på detaljer utan skapa en väl fungerande helhet. Om du sedan vill finslipa utifrån detta så kan du se över det hela på mer detaljnivå men alltför många går direkt på små, kanske rent av obetydliuga faktorer, utan att för den delen ha minsta koll på den övergripande bilden.

GTX
2007-05-30, 21:04
uppfriskande skrivet..

lät sunt, för övrigt ligger jag stabilt på 75kg å går lååågsamt upp då ja gymmar..

just nu tänker ja mest på prostatacancer å kalcium, liten nojja jag fått, men enda mjölkprodukten ja får i mig, är ca 3-4 Kesella Kvarg á 250gr om dagen..

finns dock mycket bra uppslag och gräns värden man kan se efter..

än en gång, sunt skrivet