handdator

Visa fullständig version : snabba och bra mellanmål


von huff
2007-05-30, 17:30
Skall sommarjobba nu under sommaren.Undrar om det finns någonting bra som man kunde ha med sig som mellanmål?De ska vara något som inte behöver kylskåp.Tänkte på protein bars men de är ganska dyra.Får gärna vara något med mycket kolhydrater.Några tips?:)

apa_ola
2007-05-30, 17:52
ta med en shaker innehållande 25g vassle + 100g havregryn (eller vilke mängder du nu vill ha) och fyll med kallt vatten precis innan förtäring.

Raggis
2007-05-30, 17:53
ta med en shaker innehållande 25g vassle + 100g havregryn (eller vilke mängder du nu vill ha) och fyll med kallt vatten precis innan förtäring.

Ganska trögflytande sörja :O Blir nog svårt att dricka.

von huff
2007-05-30, 18:04
jo men jag är utomhus och jag äter hellre så får man bättre mättnadskänsla:)

Eddie Vedder
2007-05-30, 18:14
Vore jag du skulle jag äta mer på andra tidpunkter istället så slapp jag det där mellanmålet. Fast alla är vi ju olika och vissa mår bättre av fler mål per dag.

Men kanske kommer du inte vara hungrig då om du äter mer till frukost exempelvis?

apa_ola
2007-05-30, 18:18
Ganska trögflytande sörja :O Blir nog svårt att dricka.

Drack det där varje dag under mitt sommarjobb i fjol. Funkade utmärkt, men man får dricka fort efter man har skakat så det inte sjunker ner till botten.

von huff
2007-05-30, 18:27
Vore jag du skulle jag äta mer på andra tidpunkter istället så slapp jag det där mellanmålet. Fast alla är vi ju olika och vissa mår bättre av fler mål per dag.

Men kanske kommer du inte vara hungrig då om du äter mer till frukost exempelvis?

joo det är ett alternativ:)kanske möjjer mej med 1-2 bananer som mellanmål + att jag äter mera vid andra måltider

Eddie Vedder
2007-05-30, 18:43
Ja det är ju värt ett test iaf, mellanmål är ju inget måste rent fysiologiskt. Så klarar du dej rent hungermässigt kan det ju vara praktiskt att slippa mellanmålet.:)