handdator

Visa fullständig version : Magproblem av löpning


Slartibartfast
2003-03-25, 16:20
När jag är ute och joggar får jag alltid en högst obehaglig känsla i magen. Känns som en blandning av rännskita och en högerkrog i maggropen (minus smärtan). Känns som man skulle vilja spy en skvätt.

Beror antagligen på att magen inte tål guppandet som den får utstå under löpning. Nån som har erfarenheter eller tips.

Min mage är oftast tom när jag springer, så det kan inte bero på mat.

Survivor
2003-03-25, 16:44
För mig låter det som rent psykisk stress, det är så jag brukar uppleva det i alla fall.

Förresten, vad menar du med att magen är tom? Du är väl inte ute och kutar på morgonen utan att ha ätit något alls innan?

Prova med att byta tidpunkt för löpträningen, till någon där du känner dig mer avslappnad, kanske funkar.

MVH Survivor

Slartibartfast
2003-03-25, 17:17
Nä, jag löper inte på morgonen men väl sent på eftermiddagen före middan. Det har alltid gått några timmar sedan jag åt sist.

I underofficerskolan var vi alltid ut och kutade före frukost. Det var lagom kul.

spas
2003-03-25, 22:38
Känner igen det där, på den tiden jag sprang mycket kopplade jag alltid på en ofrivillig raketdrift efter en halv mil eller så :(

aron
2003-03-25, 23:56
det där känner jag också igen, idag klarade jag mig som tur var utan :) Vad ska man göra? :)

Slartibartfast
2003-03-26, 08:33
Igår hade jag huvudvärk ovanför ögonen hela kvällen efter att jag varit och joggat.

Löpning är djävulens påfund!

nilzon
2003-03-26, 10:16
Känner också igen det där, inte för att jag springer ofta men de få gånger man får ett ryck så tycker jag att den känslan alltid infinner sig.

Mvh Nilzon