handdator

Visa fullständig version : Kaffe Latte!


Bell@
2007-05-29, 21:53
Jo, har unnat mig väldigt många Kaffe Latte då det är SÅ mycket jobb på jobbe. Är det Väldigt onyttig om man tar latte med lätt mjölk?

Kanske någon vet cal?

Kjam Kjam

Raggis
2007-05-29, 21:57
Står väl på paketet?

Bell@
2007-05-29, 22:00
Står väl på paketet?

Men beställer ju på cafér...

Raggis
2007-05-29, 22:01
Men beställer ju på cafér...

Då är det väl omöjligt att svara på, då det är högst individuellt vad caféerna har i latten. Dessutom hur stor koppen är, etc.

L-Sami
2007-05-29, 22:44
Nyttigt och nyttigt, beror väl på hur resten av kosten ser ut.

Eddie Vedder
2007-05-30, 03:32
Du kan ju aldrig döma ut en sak under deffen, kalorierna från latten läggs på ditt totala kaloriintag helt enkelt.

Är fikandet en viktigt social grej och du älsakr latte så drick den för bövelen!;) Vill du dock inte ha dom kcal så drick vanligt kaffe t.ex. Jag kan inte se ditt problem:confused:

melancoolio
2007-05-30, 06:04
Jo, har unnat mig väldigt många Kaffe Latte då det är SÅ mycket jobb på jobbe. Är det Väldigt onyttig om man tar latte med lätt mjölk?

Kanske någon vet cal?

Kjam Kjam

Att säga att det skulle vara väldigt onyttigt med caffe latte gjord på lättmjölk vore en rejäl överdrift. Lättmjölk är inte onyttigt i min värld iaf.

Var ju någon artikel om kaffe latte i expressen där det stod kcal innehåll (som dock lär variera från latte till latte).

Googlade och fann detta på aftonbladet.

Kaffe latte (med lättmjök)
Mängd: 30-55 cl
Lättmjölk: 25-30 cl
Fett (gram): 2,8-4,5 gram
Socker: -
Kcal: 115-135

Kaffe latte (med standardmjök)
Mängd: 30-55 cl
Standardmjölk: 25-30 cl
Lättmjölk: -
Fett (gram): 10-12 gram
Socker: -
Kcal: 165-200

Bell@
2007-05-30, 20:23
Du kan ju aldrig döma ut en sak under deffen, kalorierna från latten läggs på ditt totala kaloriintag helt enkelt.

Är fikandet en viktigt social grej och du älsakr latte så drick den för bövelen!;) Vill du dock inte ha dom kcal så drick vanligt kaffe t.ex. Jag kan inte se ditt problem:confused:

Hihi, problem är det väl inte men det var bara en undran:)

LadyInsane
2007-05-30, 20:29
På waynes kan man få latte med lättmjölk. Senast frågade jag hur mycket mjölk de använder i sina smålatte och det var 2 dl. 1 dl lättmjölk innehåller 40 kcal (Har jag för mig?), så därför lär väl latten innehålla ca 80 kcal. :)

Själv har jag en egen maskin här hemma som jag gör kaffedrinkar med, då är det dessutom väldigt enkelt att mäta innehållet själv, och man kan använda sig av minimjölk. :)