handdator

Visa fullständig version : Problem med magmusklerna.


Zatra
2007-05-29, 18:24
Tja!
Är nu klar med min andra deff! har fått bra resultat, men är dock inte nöjd med magen.

Jag lyckas inte får några rutor, trots låg BF. Visst man ser magmusklerna, men inga linjer förutom den lodräta i mitten.

Är det bara att bygga mer som gäller? Lr får jag helt enkelt inse att jag har fel genetik för att få den där perfekta magen...?

På bilden ligger jag på ca 12% BF, ligger på under 8 nu, men har som sagt fortfarande ingen bra magen.

Rahf
2007-05-29, 18:47
Ny bild med förslagsvis de obligatoriska så vi verkligen kan se din mage, på den bilden skymmer du halva magen med armen. Vad jag kan se så ser det inte dåligt ut iallafall.

Det finns olika orsaker till att magen inte ser analoptimal ut:

1. Din BF% är högre än vad du uppskattar.

2. Du har tränat magen på fel sätt, tung träning med 1-20 reps bygger bäst.

3. Din mage har det utseendet, du kan inte ändra det eftersom det är genetiskt inpräntat i din DNA.

Handcuff
2007-05-29, 19:53
Det enda man inte ser på bilden är typ magen...sluta stå å pressa dig mot dörrkarmen och visa magen :D

L-Sami
2007-05-29, 20:51
Show us the abs :D

exenom
2007-05-29, 20:54
Skit i rutorna, du har en grym fysik!

Zatra
2007-05-29, 21:26
Haha, man ser faktikst en ganska stor del av magen killar, även om jag poserer fjantigt!
Bilden borde iaf duga som underlag för att få svar på mina frågor.

En sak jag funderar på är om min hud kanske är för slapp? Detta borde väl kunna påverka hur tydligt rutorna syns?

Rahf
2007-05-29, 21:30
Haha, man ser faktikst en ganska stor del av magen killar, även om jag poserer fjantigt!
Bilden borde iaf duga som underlag för att få svar på mina frågor.

En sak jag funderar på är om min hud kanske är för slapp? Detta borde väl kunna påverka hur tydligt rutorna syns?

Du måste ha en snedvriden bild av dig själv om du nojar dig över din nuvarande fysik. Det ser helt enkelt bra ut från det lilla jag kan se på den bilden. Släng upp obligatoriska, I won't take no for an answer!

Och jo, det syns dåligt på den bild du har uppe nu, gränsar till en proper lunarbild det där.

Zatra
2007-05-29, 21:47
Alltså, min kamera har gått sönder i en liten mc olycka...
Allt jag har är gamla bilder. Den jag har postat är den senate.

Kan slänga upp en till, med lite mer korrekt posering, men återigen täcker jag stora delar av magen (måste tydligen ha komplex för den hehe)

Dessutom väger jag 6 kg mer på denna bilden.

Men om vi struntar i mina konstiga "lunar poseringar" :D är det någon som har svar på några av mina frågor?:)

Raggis
2007-05-29, 21:48
Ofta man bryr sig om rutor om man ser ut sådär. Va nöjd förfan.

regus
2007-05-29, 21:53
Ofta man bryr sig om rutor om man ser ut sådär.

Ja, en del gör nog det. Bra svar.

Har man som du säger en fettprocent på 8% så bör man se magrutorna. Även om dom är lika framstående/stora som hos en random 13 åring. Så jag tror tyvär att du inte har genetiken för att få ordentliga rutor.

Rahf
2007-05-29, 21:54
Här är en funderare:

Din fysik i stort kan klassas som väldigt tilltalande av många och då tror jag knappast avsaknaden av perfekta rutor sänker ditt helhetsintryck så drastiskt. Du nojar dig över problem som ingen annan tänker på. Plus att du postade bilder i fel subforum.

Regus: Det där kan icke vara 8% BF.

Fjod0r
2007-05-29, 21:59
är du helt säker på att första bilden är under 8%?

Som jag ser det finns det bara en anledning, du har för mycket fett Alla har magmuskler som syns om man har tillräckligt låg bf. Jag måste ner riktigt lågt för att magen ska bli bra. Jag kan vara riktigt hård på armar, axlar och ben. De dryga kilona sitter runt magen och ryggslutet, något som säkert gäller för rätt många killar/män.

Jag upplever dock detta år att magen syns bättre "oflexad" än den gjorde på ungefär samma BF förra året. Helt enkelt för att jag tränat magen ordentligt och alltså fått något mer muskler och därav separation mellan "rutorna" på magen.

Man har sällan så låg BF som man tror och bra mätningar är jäkligt svårt.
Träna magen men samma gusto som du kör armar och deffa tills den kommer fram.

Fjod0r
2007-05-29, 22:01
Ja, en del gör nog det. Bra svar.

Har man som du säger en fettprocent på 8% så bör man se magrutorna. Även om dom är lika framstående/stora som hos en random 13 åring. Så jag tror tyvär att du inte har genetiken för att få ordentliga rutor.

Det handlar inte om genetik. Det handlar om fett, muskelstorlek och möjligen hur elastiskt skin man har. Inte genetik.

regus
2007-05-29, 22:02
Regus: Det där kan icke vara 8% BF.

Nej, jag vet.

Om vi nu läser den här meningen, läser den en gång till, vad kommer du fram till?
"På bilden ligger jag på ca 12% BF, ligger på under 8 nu"

Raggis
2007-05-29, 22:03
Ja, en del gör nog det. Bra svar.

Har man som du säger en fettprocent på 8% så bör man se magrutorna. Även om dom är lika framstående/stora som hos en random 13 åring. Så jag tror tyvär att du inte har genetiken för att få ordentliga rutor.

Ville inte låta spydig. Men, tror inte det första man kollar på är magen, om man sitter inne med en sån grym fysik.

regus
2007-05-29, 22:04
Det handlar inte om genetik. Det handlar om fett, muskelstorlek och möjligen hur elastiskt skin man har. Inte genetik.

Allt handlar om genetik, det finns vissa som aldrig kan få markerade rutor. Finns en bodybuilder, kommer ej ihåg vid namn, som knappt hade en enda ruta, magen var helt platt. Även i tävlingsform.

regus
2007-05-29, 22:05
Ville inte låta spydig. Men, tror inte det första man kollar på är magen, om man sitter inne med en sån grym fysik.

Nu gör han det. Så slutdiskuterat.

formula4shape
2007-05-29, 22:06
Det handlar inte om genetik. Det handlar om fett, muskelstorlek och möjligen hur elastiskt skin man har. Inte genetik.

Hur synliga rutorna blir är givetvis till viss del genetiskt. Vissa människor har extremt dåligt djup i fästena och ser därför inte ut att ha rutor trots låg BF.

zydar
2007-05-29, 22:07
du ser ju grym ut ändå

Raggis
2007-05-29, 22:08
Nu gör han det. Så slutdiskuterat.

Jag försöker bara få han på andra tankar. Men, för att ge ett någorlunda svar:

Ser inte ut som att du ligger på 8%, snarare 11-12. Ända alternativet är väl att deffa ner dig lite till, om du orkar.

Fjod0r
2007-05-29, 22:09
Allt handlar om genetik, det finns vissa som aldrig kan få markerade rutor. Finns en bodybuilder, kommer ej ihåg vid namn, som knappt hade en enda ruta, magen var helt platt. Även i tävlingsform.

Det finns massor med BB:s som inte har bra magar. I deras fall tror jag dock det beror på att de har så mycket muskler att det inte blir någon separation mellan muskelkropparna. Eller möjligen möjligen att de är i dålig form/blöta i kombination med muskelmängden.

Har man en normal (odopad) vältränad mage i kombination med låg BF kommer rutona att synas. Titta på en underarm, hur mycket separation behöver det vara för att man ska se muskelkropparna om kroppsfettet där är tillräckligt lågt? inte särskilt.

Fjod0r
2007-05-29, 22:11
Hur synliga rutorna blir är givetvis till viss del genetiskt. Vissa människor har extremt dåligt djup i fästena och ser därför inte ut att ha rutor trots låg BF.

Självklart kan djupet i separationen variera från person till person. Det säger jag inget om. Men faktum kvarstår, alla kan få synliga magrutor, för ingen saknar separation helt.

regus
2007-05-29, 22:12
Ser inte ut som att du ligger på 8%, snarare 11-12. Ända alternativet är väl att deffa ner dig lite till, om du orkar.

*gah!* *gah!*

Han skrev såhär i första posten

"På bilden ligger jag på ca 12% BF, ligger på under 8 nu"

Klart som fan att han ser ut och ligga runt 11-12% när han nu ligger på " ca 12% BF". Hänger du med nu?

Zatra
2007-05-29, 22:16
är du helt säker på att första bilden är under 8%?

Som jag ser det finns det bara en anledning, du har för mycket fett Alla har magmuskler som syns om man har tillräckligt låg bf. Jag måste ner riktigt lågt för att magen ska bli bra. Jag kan vara riktigt hård på armar, axlar och ben. De dryga kilona sitter runt magen och ryggslutet, något som säkert gäller för rätt många killar/män.

Jag upplever dock detta år att magen syns bättre "oflexad" än den gjorde på ungefär samma BF förra året. Helt enkelt för att jag tränat magen ordentligt och alltså fått något mer muskler och därav separation mellan "rutorna" på magen.

Man har sällan så låg BF som man tror och bra mätningar är jäkligt svårt.
Träna magen men samma gusto som du kör armar och deffa tills den kommer fram.


Alltså du har fel, det finns vissa om kan ligga på 3% och fortfarande inte ha magrutor, det finns det ju bevis på i andra trådar på detta forumet.

Raggis
2007-05-29, 22:18
*gah!* *gah!*

Han skrev såhär i första posten

"På bilden ligger jag på ca 12% BF, ligger på under 8 nu"

Klart som fan att han ser ut och ligga runt 11-12% när han nu ligger på " ca 12% BF". Hänger du med nu?

Har du mens eller? Ska jag skicka några tamponger? Jag råka läsa fel, OH NOES! roidrage 2k7.

Raggis
2007-05-29, 22:19
Alltså du har fel, det finns vissa om kan ligga på 3% och fortfarande inte ha magrutor, det finns det ju bevis på i andra trådar på detta forumet.

Dom har dock ätstörningar, och knappt några muskler.

Rahf
2007-05-29, 22:20
Alltså du har fel, det finns vissa om kan ligga på 3% och fortfarande inte ha magrutor, det finns det ju bevis på i andra trådar på detta forumet.

Djupt vatten och hal is. Jag tror jag vet vad du syftar på och den jämförelsen kan du kasta i sjön för det är bara dumheter att dra upp den. Du har muskler och en toppenfysik som folk drömmer om så varför noja sig? Jag tror inte folk kommer gå omkring och döma dig för det.

*Edit* Folk, lugna sig med BF nu. Regus förstorade för att förtydliga. Det blev en massa förvirring kring 12- och 8%.

Zatra
2007-05-29, 22:20
Dom har dock ätstörningar, och knappt några muskler.

Ja det är väl iofs sant.

regus
2007-05-29, 22:27
Har du mens eller? Ska jag skicka några tamponger? Jag råka läsa fel, OH NOES! roidrage 2k7.

Nej, jag hade redan påpekat det en gång innan (och du svarade på det inlägget så du missade det inte), ingen mens eller roidrage.
Har bara lite problem när folk fattar segt, men det är lugnt..
Du är förlåten.

Raggis
2007-05-29, 22:31
Nej, jag hade redan påpekat det en gång innan (och du svarade på det inlägget så du missade det inte), ingen mens eller roidrage.
Har bara lite problem när folk fattar segt, men det är lugnt..
Du är förlåten.

Om jag ska vara ärlig, så läste jag inte ens det nedersta. Du är dock inte förlåten *ignored*.

Fjod0r
2007-05-29, 22:36
För att magmusklerna ska synas spelar följande faktorer in.

1. Muskelmängden
Är man alltså undernärd eller extremt otränad är det betydligt svårare att få magmuskler som syns på grund av muskelbristen.

2. Mängden kroppsfett
För att separationen mellan "rutorna" ska synas ordentligt behöver man ha relativt lite fett på magen. Man kan vara stenhård i övrigt men fortfarande ha några kilon kvar runt midjan. Detta handlar om vart man lagrar in och är högst individuellt.

3.Generna
Vissa har tur. De har en mage som har djup separation mellan varje muskelkropp och får därav tydligare rutor (norsk gadd, någon?). De kanske också lagrar fett på andra kroppsdelar. De kan alltså ha tydliga rutor på en BF som jag, du och Plucke inte har.

Slutsats
Alla kan få rutor. Har man dålig separation blir de aldrig lika markerade som rutor med bra separation. Dock är det rutor och dom syns.

formula4shape
2007-05-29, 22:49
För att magmusklerna ska synas spelar följande faktorer in.

1. Muskelmängden
Är man alltså undernärd eller extremt otränad är det betydligt svårare att få magmuskler som syns på grund av muskelbristen.

2. Mängden kroppsfett
För att separationen mellan "rutorna" ska synas ordentligt behöver man ha relativt lite fett på magen. Man kan vara stenhård i övrigt men fortfarande ha några kilon kvar runt midjan. Detta handlar om vart man lagrar in och är högst individuellt.

3.Generna
Vissa har tur. De har en mage som har djup separation mellan varje muskelkropp och får därav tydligare rutor (norsk gadd, någon?). De kanske också lagrar fett på andra kroppsdelar. De kan alltså ha tydliga rutor på en BF som jag, du och Plucke inte har.

Slutsats
Alla kan få rutor. Har man dålig separation blir de aldrig lika markerade som rutor med bra separation. Dock är det rutor och dom syns.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1796009&postcount=3

Fjod0r
2007-05-29, 23:11
http://www.youtube.com/watch?v=tEOsGgTZEkg

Helt klart de mest vrickade muskelfästen jag sett.

Magen syns rätt bra ca 40sek in i klippet, dock spänner han då.

Fjod0r
2007-05-29, 23:15
Tack så jävla mycket formula, nu har jag suttit och tyckt och tänkt och printat tamefan i snart en timme och så ska du komma och förstöra mitt fina resonemang. JÄVLIGT SNÄLLT!=!¤(("&¤*mini*





















:D

joriice
2007-05-30, 00:19
Visst har det med genetik att göra, men dock inte i så stor utsträckning som de flesta tror.
Själv så lägger sig mitt fett mest runt "lovehandles"-partiet, vid ryggslutet, och mina rutor försvinner inte totalt precis, trots bulk :)

Muskelbyggaren
2007-05-30, 06:59
Ett annat exempe på genetikens inverkan på magmusklernas utseende är norsk_gadd. De flesta får inte en sådan mage hur de än försöker, så antingen har han dunderhonung, eller mer troligt, delvis sina föräldrar att tacka.

Zatra
2007-05-30, 07:37
Men slapp hud, efter en rejäl deff, tror ni inte att det också kan spela in?

formula4shape
2007-05-30, 09:53
Men slapp hud, efter en rejäl deff, tror ni inte att det också kan spela in?

Givetvis, stora mängder överflödig hud kan täcka bort rutorna.

Zatra
2007-05-30, 18:44
Och finns det då nått man kan göra åt denna slappahud?

Rahf
2007-05-30, 18:52
Och finns det då nått man kan göra åt denna slappahud?

Vänta eller operation, nej det finns inget annat du kan göra som har praktisk verkan.

formula4shape
2007-05-30, 19:04
Och finns det då nått man kan göra åt denna slappahud?

Huden kan strama åt sig med tiden, har den drabbas av striae/hudbristningar är det dessvärre mindre troligt då huden på dessa ställen tappat sin elastisitet. Det finns inga krämer eller liknande som kan få bukt med problemet utan det är som Rahf sa endast operation som gäller. Man bör dock överväga en operation, det är faktiskt inte hela världen.

Zatra
2007-05-30, 19:26
Några bristningar har jag dock inte, så en operation är inte aktuellt.
Får helt enkelt låta det ta tid:)

formula4shape
2007-05-30, 23:31
Några bristningar har jag dock inte, så en operation är inte aktuellt.
Får helt enkelt låta det ta tid:)

Du får växa i skinnet helt enkelt ;)