handdator

Visa fullständig version : Eiselt´s Protec Plus Protein vs Twinlab Triple Whey Fuel


demonbox
2003-03-25, 15:09
Hallå!
Käkar nu Twinlab Triple Whey Fuel, tycker den funkar bra, tyvärr som vanligt ganska dyr!

Börjar snart se botten på burken & det börjar bli dax att köpa ny!
Har alldrig provat någon av Eiselts produkter tidigare,
ÄR Eiselt´s Protec Plus Protein ungefär likvärdig som Twinlab Triple Whey Fuel.

Tacksam för svar
/H

Pez
2003-03-25, 15:17
Originally posted by demonbox
Hallå!
Käkar nu Twinlab Triple Whey Fuel, tycker den funkar bra, tyvärr som vanligt ganska dyr!

Börjar snart se botten på burken & det börjar bli dax att köpa ny!
Har alldrig provat någon av Eiselts produkter tidigare,
ÄR Eiselt´s Protec Plus Protein ungefär likvärdig som Twinlab Triple Whey Fuel.

Tacksam för svar
/H

Protec är till störst del Kasein - protein med långsamt upptag medans TripleWhey är Vassle - protein med snabbt upptag.

Kasein lämpar sig bäst som mellanmål och kvällsmål medans vassle lämpar sig bäst på morgonen och direkt efter träning.

Jag skulle tipsa dig om att köpa ett prottepulver baserat på kasein om du vill ha ett mellanmålsprotein, är det nåt att ta efter träning du söker är ett vassleprotein som sagt bättre och i mina ögon är Twinlabs produkter undermåliga i kombination med ett mkt högt pris, ett pulver av samma kvalitet går att hitta till ett mkt bättre pris - t.ex Exell härifrån Kolozzeum, Dahlblads, Star whey-80/100, Strenght...m.m...

Vill du gå upp i kvalitet så är Eiselt, Fairing, Optimum Nutrition m.m fabrikat som håller ungefär samma priser som Twinlab men som med tämligen stor säkerhet håller både högre kvalitet samt sanningshalt då det gäller innehåll.

/pez

EiseltUK
2003-03-25, 23:01
Vill passa på att tillägga att Protec ger en tjockare konsistens är t ex Triple Whey Fuel. Många tycker det är bra, speciellt om man tar det som mellanmål, men om man inte är van vid den typen av protein så kan man reagera i början. Konsistensen är en ren smaksak. Börja med en liten förpackning till en början och se om du gillar det. Om det är ok så finns det ganska mycket pengar att spara genom att köpa större förpackningar.

/ Henrik

demonbox
2003-03-26, 12:44
Ok, tack!
Jag söker nått att ersätta min TripleWhey med.

DVS intag efter träning & ev på morgonen,

vet inte rikitgt vilken som då motsvarar TripleWhey typ i all denna djungel av tillskott, Vore grymt tacksam för en bra rekomendation av märke & titel på tillskottet
Tack....

Pez
2003-03-27, 04:12
Originally posted by demonbox
Ok, tack!
Jag söker nått att ersätta min TripleWhey med.

DVS intag efter träning & ev på morgonen,

vet inte rikitgt vilken som då motsvarar TripleWhey typ i all denna djungel av tillskott, Vore grymt tacksam för en bra rekomendation av märke & titel på tillskottet
Tack....

Skulle rekommendera Exells vassle - bra pris, smak och koncistens.

/pez

NutriVision R&D
2003-03-28, 17:55
Vassle tas upp snabbt av kroppen men effekten försvinner också relativt snabbt.Vassle bör därför kompletters med ex.vis kalciumkaseinat i rätt proportioner jfr modersmjölk.
Tre olika kvalitéer av vassle som i Triple-Whey ser vi ingen logik i eller nytta med.
NutriVisions ProTargo innehåller förutom vassle och kalciumkaseinat även Vitargo och mikroinkapslade lactobaciller(motverkar svällbuk och magproblem) samt Xylitol som verkar antikatabolt.

z_bumbi
2003-03-28, 18:08
Vitargo är väl en snabb kolhydrat ? Varför blanda ner det i ett proteinpulver ?

Xylitol = antikatabolt ? Mer än massor av protein ? Referens tack !

NutriVision R&D
2003-04-01, 12:11
z-bumbi

Genom att den patenterade stärkelsen Vitargo ingår i ProTargo så stimuleras anabolism samtidigt som aminosyrornas omvandling till blodsocker hämmas.Istället ökar glykogeninlagringen i muskeln effektivt vilket är positivt för alla idrottare.Vitargo sänker också osmolaliteten vilket gör att ProTargo inte blir liggande som en klump i magen.
Xylitol kan hämma nedbrytning av muskelprotein,bla genom att hindra glutamin från att lämna muskelfibern.
Läs själv på vår hemsida www.nutrivision.se eller läs ProTargofoldern(vetenskapliga råd kring idrottares proteinintag)
där alla referenser finns.

jhonny
2003-04-01, 12:17
nån sa att whey från self va gott..vet ni var man köper detta?

z_bumbi
2003-04-01, 13:07
NutriVision R&D: Anabolismen av vitargo = Insulinhöjning antar jag, att spara protein är ju bra med kolhydrater iofs.

Jag varken referenser eller näringsinnehåll på hemsidan ? Är jag helt blind ?

Janna
2003-04-01, 23:08
Originally posted by jhonny
nån sa att whey från self va gott..vet ni var man köper detta?
hos aprecis.nu (http://www.aprecis.nu) proteinet du är ute efter heter Micro Whey Active

The Dwag
2003-04-02, 10:44
Eiselt skapar du en massa användare och ställer frågot till dig själv ? Dom flesta som frågar något om dina produkter har bara gjort några poster så man kan ju undra :nono: