handdator

Visa fullständig version : Allmänt låg vätskehalt


Hammargren
2007-05-29, 14:52
Kan man på något sätt reglera vätskehalten i kroppen så att den är allmänt låg under en lite längre tid? Utan några förberedelsefaser eller dylikt. Det hade varit kul att veta nu inför sommaren :D

isato
2007-05-29, 14:54
Kan man på något sätt reglera vätskehalten i kroppen så att den är allmänt låg under en lite längre tid? Utan några förberedelsefaser eller dylikt. Det hade varit kul att veta nu inför sommaren :D

Det tror jag inte..... inget tillåtet iaf......
Hur som helst är det inte hälsosamt.......

L-Sami
2007-05-29, 14:56
Om man undviker salt (natrium), så borde väl en del vätska försvinna från kroppen. Det är förmodligen inte så hälsosamt dock.

King Grub
2007-05-29, 14:57
Du försöker försämra din prestationsförmåga och bli allmänt platt och trycklös då, antar jag?

Det är vad som händer om du nedreglerar intramuskulär vätska. Dumheter.

Menar du vätskeretention under huden är det något som påverkar "formen" om man redan är tävlingshård, knappst annars. I andra fall är du snarare för tjock än för vattning, om muskulerna syns dåligt.

Hammargren
2007-05-29, 15:18
Du försöker försämra din prestationsförmåga och bli allmänt platt och trycklös då, antar jag?

Det är vad som händer om du nedreglerar intramuskulär vätska. Dumheter.

Menar du vätskeretention under huden är det något som påverkar "formen" om man redan är tävlingshård, knappst annars. I andra fall är du snarare för tjock än för vattning, om muskulerna syns dåligt.

Självklart så är det bf% som avgör om man har synlig muskulatur, inte vätskan. Men om man redan är i bra form, finns det någoning man kan göra ytterligare? (för vätskeretentionen, inte vätskehalten)

Sverker
2007-05-29, 17:15
Det bästa är att hålla kroppen i bra vätskebalans. Inga trix utan äta och dricka enligt allmänna rekomendationer.

Att försöka minska natriumhalten kommer bara leda till att halterna aldosteron och ADH kommer att öka och hålla kvar natrium och vätska i kroppen.

Det du funderar krig är en formtoppning med maximalt med vätska i musklerna och minimalt med vätska i underhuden. Det tillståndet kan du hålla ett par timmar. Samtidigt ligger du farligt nära gränsen för total uttorkning, du har migrän pga blodbrist och din arbetskapacitet är nära noll.

anders90
2007-05-29, 21:14
Det bästa är att hålla kroppen i bra vätskebalans. Inga trix utan äta och dricka enligt allmänna rekomendationer.

Att försöka minska natriumhalten kommer bara leda till att halterna aldosteron och ADH kommer att öka och hålla kvar natrium och vätska i kroppen.

Det du funderar krig är en formtoppning med maximalt med vätska i musklerna och minimalt med vätska i underhuden. Det tillståndet kan du hålla ett par timmar. Samtidigt ligger du farligt nära gränsen för total uttorkning, du har migrän pga blodbrist och din arbetskapacitet är nära noll.

Kanske lite off topic, men jag lånar tråden en snabbis *whistle*

Hur kommer det sig att dagsformen kan variera så mycket från dag till dag? Även om jag ligger på samma vikt, så kan "hårdheten" variera. Det är ju inte en plötslig förlust av fett, eller ökning av muskelmassa, så det måste ha med väskan i kroppen att göra... eller? :D Jag vet inte om ni upplever samma sak. Det kanske bara sitter i huvudet trots allt? *screwy*

Rahf
2007-05-29, 21:18
Vätska spelar en roll i just den estetiska dagsformen. Samt om du nyligen har ätit osv.

Handcuff
2007-05-29, 22:32
Vätska spelar en roll i just den estetiska dagsformen. Samt om du nyligen har ätit osv.

Ljuset *flex*