handdator

Visa fullständig version : Brosk i knäet?


Olsson
2007-05-29, 11:47
När jag rätar ut benet genom tryck. Typ när jag ska trycka ner kopplingen på bilen så får jag ett litet knyck första gången men sen kommer det inte mer. När jag cyklar hårt så kan jag känna mig lite öm vid knäet. Kan det var en liten broskbildning? Hur gör jag för att bli av med det i så fall? Några övningar eller så? Jag har tänkt o gå till en sjukgymnast men tänkte höra här först.


Bakgrund: Trillade för 3 månader sedan med cyklen och slog i knäet. Under nästan två månaders tid kunde jag inte cykla alls för jag fick ont i knäet. Jag var hos en ortoped efter drygt en månad. Han sa att det var senan över knäet som var irriterad och jag skulle ta typ voltaren gel och kunde träna lugnt. Jag drog nog i gång med hård träning lite för fort och blev inte riktigt av med problemen helt. I dagsläget känns det bra när jag cyklar men kan känna lite ömt i knäet efteråt vilket jag misstänker beror på problemet i första stycket.

pony
2007-05-30, 15:32
Jag är ingen ortoped så ta inte för allvarligt på det jag säger men det låter som att det eventuellt skulle kunna vara så att du slog av en bit brosk under ditt fall och nu lider av ledmus. I sådana fall brukar den lösa broskbiten extraheras under titthålsoperation.