handdator

Visa fullständig version : Schema för deffning


Saikyou
2007-05-29, 09:58
Lite extrem deffning på gång som jag tänker hålla, skulle gärna vilja veta eventuella synpunkter (jag vet om att kosten är väldigt för lite, men vill att det ska gå snabbt :P)

Måndag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: Halv tomat
Lunch: Hel tomat
Mellanmål: Andra halvan av tomaten
Middag: 1 matsked linfrön

Träningen:
1 mil variation mellan joggning/raskt tempo promenad(eventuell annan cardio)
Gym 90-120min hyffsat intensivt
Cykling 6 km
Tennis 120 min

Tisdag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: 1 matsked linfrön
Lunch: Hel tomat
Mellanmål: 1 matsked solrosfrön
Middag: inget

Träningen:
1 mil variation mellan joggning/raskt tempo promenad(eventuell annan cardio)
Gym 90-120min hyffsat intensivt
Cykling 6 km

Onsdag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: 1 frukt
Lunch: Hel tomat
Mellanmål: 1 matsked linfrön
Middag: Nyttig mat enligt tallriksmodellen (~300-400 kcal)

Träningen:
Cykling 5 km
Tennis 120 min eventuellt mer.

Torsdag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: inget
Lunch: Endast sallad (ingen pasta etc)
Mellanmål: inget
Middag: inget

Träningen:
1 mil variation mellan joggning/raskt tempo promenad(eventuell annan cardio)
Gym 90-120min hyffsat intensivt
Cykling 6 km


Fredag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: inget
Lunch: Endast sallad (ingen pasta etc)
Mellanmål: 1 frukt
Middag: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)

Träningen:
1 mil variation mellan joggning/raskt tempo promenad (eventuell annan cardio)
Gym 90-120min hyffsat intensivt
Cykling 6 km
Tennis 60-120 min

Lördag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: Osötat grovbröd med keso och linfrön
Lunch: Helt valfritt, dock nyttigt och lite
Mellanmål: 1 frukt
Middag: Nyttig mat enligt tallriksmodellen (~300-400 kcal)


Träningen:
1 mil variation mellan joggning/raskt tempo promenad(eventuell annan cardio)
Cykling 8 km (mycket uppförsbacke)
Badminton 150-180 min

Söndag:

Dieten:
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)
Mellanmål: 1 frukt
Lunch: Helt valfritt, dock nyttigt och lite
Mellanmål: 1 morot eller liknande grönsak
Middag: Nyttig mat enligt tallriksmodellen (~300-400 kcal)


Träningen:
1 mil variation mellan joggning/raskt tempo promenad(eventuell annan cardio)
Cykling 8 km (mycket uppförsbacke)
Badminton 150-180 min

Varje dag:
20-30 min cardio på löpband/orbitrek som jag har hemma innan frukost.
5-6 L kranvatten, ingen annan vätska, eventuellt nåt smaksatt icke kolsyrat vatten då och då.


Det jag gärna vill ha tips på är eventuella fel så som för mycket träning med den energin jag får i mig, kosttillskott (proteinpulver känns nästan som ett måste, omega-3, ALC, kreatin kanske?)

Detta ska pågå i två till tre månader beroende på hur mycket jag går ner, 3 vilodagar mellan de två månaderna med ~1500 kcal (vill krympa magsäcken, eventuellt mer ifall någon har tips på något som tar lite plats men ger bra återhämtning[dock inte för mycket av det goda ;)])

Har klarat gå ner från 140kg till mindre än 100kg på 3.5 månader med liknande diet med lite mer kcal och mycket mindre träning. Mål är 20kg viktnedgång (~8% BF). Jag är 187.5-188cm lång.

Tacksam för alla svar :) (Som inte involverar att jag kommer dö med den dieten, för det gör man inte även ifall det sliter rätt hårt på kroppen :Virro)

p.s: konstiga tider på vissa träningar är pga att jag måste anpassa tider då jag går i skola till 17:00.

Saikyou
2007-05-29, 10:03
Eventuellt någon frukost då jag inte gymmar byts ut till havegrynsgröt med linfrön, solrosfrön och någon gång frukt i då jag vill lyxa till att :naughty:

Saikyou
2007-05-29, 10:08
Lite bättre lista på mig fysiskt:

Längd: 187.5-188cm
Vikt: 98-99kg
Ålder: 18 år
Rätt kraftig benstomme eller vad det heter när man är naturligt grov
Ungefär samma muskelmassa för någon som gymmat seriöst ~4-6 månader.
Kroppsfett: Ingen aning, vet inte hur man tar reda på de :/ Bor i en liten skitstad xD

Missat nåt?

Jay-Z
2007-05-29, 10:11
Sluta laborera med saker som du inte har någon koll på. Gå till en dietist/läkare som kan hjälpa dig med de här sakerna.

Saikyou
2007-05-29, 10:13
En till sidofråga, om jag drickar omänskliga mängder alkohol som tar död på en normal människa (sweden rock om en vecka :P), hur många dagar efter borde jag starta deffningen? Dricker väl runt 5 flak öl/cider, 3-4 flaskor sprit och några liter vin över 4 dagar. När är det värt att starta deffningen efter det? Är det värt att starta innan levern har dratt väck alkoholen? :P Sweden rock är inget jag skippar förresten, och är jag inte stenpackad 4 dygn i rad så är de inget bra :D Och nej, ska inte släppa mina öl :P

Saikyou
2007-05-29, 10:16
Sluta laborera med saker som du inte har någon koll på. Gå till en dietist/läkare som kan hjälpa dig med de här sakerna.

Jag har koll förutom det jag frågar om, skulle gissa på att jag har ca 25kg fett = ~1750 kcal jag kan göra bort med per dag, vilket jag gör med denna deffningen. Jag äter mindre än jag borde/nödvändigt eftersom jag vill krympa magsäcken samtidigt.

Jay-Z
2007-05-29, 10:19
Jag äter mindre än jag borde/nödvändigt eftersom jag vill krympa magsäcken samtidigt.

Om du med nödvändigt menar vad som är hälsosamt.

Saikyou
2007-05-29, 10:28
Om du med nödvändigt menar vad som är hälsosamt.

Vet redan att det är sjukt ohälsosamt, men det spelar inte mig så stor roll så länge det funkar

loztdignity
2007-05-29, 10:30
Dude, du kommer tappa dina muskler först och främst pga obefintligt proteinintag.
Du kommer också må skitdåligt och chances are att du verkligen inte kommer att hålla detta i praktiken, för det är en MILJON gånger "lättare" på pappret.

Dessutom är det sjukt och visar att du inte har en sund inställning till kost och träning.

Och hur går din deff ihop med 4 dagars toksupande? Då kommer du förmodligen få i dig onyttigheter i form av mat med?

Det här låter handen på hjärtat, helt jävla värdelöst.

cerial
2007-05-29, 10:31
En till sidofråga, om jag drickar omänskliga mängder alkohol som tar död på en normal människa (sweden rock om en vecka :P), hur många dagar efter borde jag starta deffningen? Dricker väl runt 5 flak öl/cider, 3-4 flaskor sprit och några liter vin över 4 dagar. När är det värt att starta deffningen efter det? Är det värt att starta innan levern har dratt väck alkoholen? :P Sweden rock är inget jag skippar förresten, och är jag inte stenpackad 4 dygn i rad så är de inget bra :D Och nej, ska inte släppa mina öl :P

Började räkna på det där, och rena mängden vätska skulle närma sig gränsen för vad som är dödligt. men, 33liter öl innehåller 15378kcal, 4 flaskor sprit 6660kcal. En vettig deff med energiunderskott på 500kcal/dag gör att det tar drygt 40dar för dej att gå ner din swedenrockupplevelse. Om vi inte utgår från att du och många andra unga män i din ålder kraftigt överdriver sin alkoholkonsumtion. :hbang:

cerial
2007-05-29, 10:37
Edit: Ok, du kan dricka 96L vätska drygt utan att dö, men tror inte socialstyrelsen rekommenderar det eller att en dryg tredjedel skulle bestå av alkohol. *drool*

sprakis
2007-05-29, 10:48
Frukost: 1 påse-måltidsersättning (1/6 dagsbehov av näring, ~100kcal)


Vet inte vart du har fått denna siffran ifrån men ditt bmr är knappast 600kcal.
Räknar man på din vikt, längd och ålder så är den energin din kropp förbrukar (BMR) om du skulle ligga till sängs hela dagen 2221kcal.

Detta är vad dina inre organ behöver i energi för att fungera som de ska räkna sen på den motionen du gör medvetet (träning) och omedvetet (du rör på dig hela tiden) så ligger du nog på farligt låga energi nivåer som faktiskt kan vara rent av livshotande.

Jag gick ner ca 20 kg på runt 4 månader och fick gallsten, vilket alla som har haft gallstensanfall inte är så jävla roligt (läs: brusten blindtarm är en piss i havet jämförelsevis).

Visst funkar det som du skriver men det kan vara farligt, gör hellre så att du går ner den vikten på lite längre tid. Du har trots allt gått ner en hel del vikt redan som det är, bränn lite pengar på nya kläder som sitter bra och var nöjd över ditt nya utseende medans du tar det lite lugnare med viktnedgången.

Eddie Vedder
2007-05-29, 11:34
Jag ser en tydlig trend här på forumet med sjukare och sjukare deffupplägg ju närmare sommaren vi kommer.

Känns direkt sorgligt att man är beredd att utsätta sej för vadsomhelst bara för att tappa vikt.:(

Jishuku
2007-05-29, 11:44
Jag går på diet just nu, ligger på ca. 2000kcal/dag nu och då tränar jag både styrketräning och kondition. Jag håller seriöst på avlida! Och det är rätt kämpigt att lyckas få i sig alla vitaminer/mineraler jag behöver ens med min kost.
Hur fan har du tänkt klara av det där?? :smash:
That's suicide man, seriöst. Gör om, gör rätt. Titta på hur andra har lagt upp sin kost här på forumet.. läs deffguiden (sticky).. kolla träningsjournaler etc.

Saikyou
2007-05-29, 12:37
Klarar själva det, frågan är bara om kroppen klarar sig, ska köra med proteinpulver samtidigt har jag bestämt iallafall.

Professor Pump
2007-05-29, 12:58
Ditt schema är orimligt.

GymTT
2007-05-29, 13:07
Hur har du tänkt?

Raggis
2007-05-29, 13:13
Hur har du tänkt?

Tror nog inte han har tänkt så mycket om jag ska vara ärlig.

Oseriöst upplägg. Dessutom garva jag när jag såg "60-90 minuter gymmande, intensivt"... GLHF.

Handcuff
2007-05-29, 13:19
Klarar själva det, frågan är bara om kroppen klarar sig, ska köra med proteinpulver samtidigt har jag bestämt iallafall.

Men herregud...tror du pulver är magiskt eller?

Du har det sämsta upplägget jag någonsin sett...och du tänker komplettera det med mer pulver *screwy*

Ät i alla fall mer mat om du vill få upp mängden protein.

Postmannen
2007-05-29, 14:02
Det här måste vara medveten provokation? Ingen kan på allvar tro där upplägget skulle fungera i verkligheten :)

tigerofsweden
2007-05-29, 14:23
Det här måste vara medveten provokation? Ingen kan på allvar tro där upplägget skulle fungera i verkligheten :)

Vem orkar skriva ett så pass detaljerat inlägg för att jävlas?! :) Nej gör om och gör rätt, det där såg väldigt ohälsosamt ut *slap*

Lexidos
2007-05-29, 14:51
Det var det absolut långsammaste försök till självmord jag sett någonsin.

*Bitchslap* GÖR OM!

Saikyou
2007-05-29, 15:13
1. bryr mig inte om nedbruten muskelmassa
2. jag käkar naturligtvis vitamin och mineraltillskott
3. Jag kommer käka omega-3 tabletter och får i mig annat fett från linfrön.
4. Jag kommer käka protein-pulver

Så det enda som är riktigt illa med är kolhydrater, och det som är meningen. Man kanske inte kan kalla det deff men ja :P Jag käkade 4 såna matersättningspåsar innan (dagsbehov är 6) och jag mår bara fint förutom lågt blodtryck som jag inte tror är pga det. Gick ner 2.5-3kg per vecka, får naturligtvis inte såna resultat nu antagligen då jag inte har lika mycket kroppsfett kvar men 2kg i veckan är bara skitbra för mig, även om det bara är 60-70% fett :P

Vet av egen erfarenhet att jag klarar hålla mig till dieten, vet med mig själv att jag klarar gymningen, cardion(som sagt, dragit ner det till 5km istället för 1 mil) och tennisen/badmintonen. Jag vet bäst själv hur min kropp funkar, och därför skrev jag klart och tydligt att såna här inlägg inte var nödvändiga. Sorry om jag låter aggresiv men ja, ni fattar :P

Super_Johan
2007-05-29, 15:14
Varför så bråttom?

Släng på 1000 kcal, med all den där träningen så kommer det att gå hur bra som helst ändå.

Lugna när dig!

Se på dig själv, du väger inte 140kg mera.

Det finns viktigare saker i livet än bantning, kör sunt.

:smash:

Eddie Vedder
2007-05-29, 15:19
2. jag käkar naturligtvis vitamin och mineraltillskott

Vilket ALDRG kan jämföras med att tillgodose sitt mikronutrientbehov via kosten.

3. Jag kommer käka omega-3 tabletter och får i mig annat fett från linfrön.

Ge mej exempel på vad du kommer få i dej för "annat fett". Dina linfrön kommer knappt bidra med någonting i näringsväg även om du tuggar i dej dom noggrant, däremot lär få i dej en del cyanid, grattis!:thumbup:

4. Jag kommer käka protein-pulver

Och varför pulver istället för mat???!!!

Saikyou
2007-05-29, 15:36
Vilket ALDRG kan jämföras med att tillgodose sitt mikronutrientbehov via kosten.


Ge mej exempel på vad du kommer få i dej för "annat fett". Dina linfrön kommer knappt bidra med någonting i näringsväg även om du tuggar i dej dom noggrant, däremot lär få i dej en del cyanid, grattis!:thumbup:


Och varför pulver istället för mat???!!!

Klart, alltid bättre med mat, har inte sagt något annat.

Jag äter 3 gånger om veckan vanlig mat, så som kött som steks i olivolja osv. Och fett-behov är olika från person till person. Finns tre olika sorters homo sapiens så att säga. Kommer ej ihåg namnen. Finns den typen som oftast är 175-190cm lång och atletisk/naturligt muskulös, den typen som oftast är 180-195cm och spinkig/gänglig och den typen som oftast är 165-185cm lång och kraftig. Den första behöver ca 20% av sin dags energi från fett, den andre ca 25% och den sistnämda, den typen jag är, 15%. Du får gärna komma på vad namnen på det heter, har för mig att det slutar med morfus nånting i slutet :)
Du får gärna förklara varför jag skulle få i mig mycket cyanid, verkar lite orimligt enligt min egna oerfarna åsikt ^^

Jag äter mindre än jag borde/nödvändigt eftersom jag vill krympa magsäcken samtidigt. :)

Det är en idiotbantning som sliter på kroppen som fan, något man kommer ångra senare, det vet jag redan. Känner en som åt något nervcentral-stimulerande, du vet säkert vad, som åt endast 1 tomat om dagen i en månad och han överlevde. Gick ner 20kg den månaden och mådde skit efter det, men det funkar ^^ Jag är fullt medveten om att det är dåligt för kroppen, men ja, spelar ingen roll för mig så länge det bränner maximalt med fett. Muskler går bygga upp efteråt ;)

Eddie Vedder
2007-05-29, 15:39
Finns tre olika sorters homo sapiens så att säga. Kommer ej ihåg namnen. Finns den typen som oftast är 175-190cm lång och atletisk/naturligt muskulös, den typen som oftast är 180-195cm och spinkig/gänglig och den typen som oftast är 165-185cm lång och kraftig. Den första behöver ca 20% av sin dags energi från fett, den andre ca 25% och den sistnämda, den typen jag är, 15%. Du får gärna komma på vad namnen på det heter, har för mig att det slutar med morfus nånting i slutet :)

Nej jag vet inte, har aldrig hört talas om detta. Fråga Anna Skipper, hon vet nog.:laugh:

krilleh
2007-05-29, 15:51
1. bryr mig inte om nedbruten muskelmassa



Då ska du inte kalla det för en deff!

Jacksatan
2007-05-29, 16:56
Klarar själva det, frågan är bara om kroppen klarar sig, ska köra med proteinpulver samtidigt har jag bestämt iallafall.

Din kropp kommer må skit av det där. Det är mindre än svältkost och kommer ändra hormonnivåer i kroppen. Du kommer bli otroligt matt och slö samt troligen även bli deprimerad. Helt idiotiskt upplägg. Du får väl planera lite bättre nästa gång så du slipper hetsdeffa i 2veckor. Kroppen tar stryk av sånt där.

Johan_P
2007-05-29, 17:22
Whaow, man är värd att få diplom för att vara sämre i näringslära än vad trådskaparen verkar vara... sämsta upplägget jag någonsin sett *screwy* Men så går det väl när man tar tidningar som aftonbladet på för stort allvar :laugh:


Men helt seriöst, lägg ner det där och lär dig gå ner i vikt istället. Finns inga genvägar.

Saikyou
2007-05-29, 18:56
Whaow, man är värd att få diplom för att vara sämre i näringslära än vad trådskaparen verkar vara... sämsta upplägget jag någonsin sett *screwy* Men så går det väl när man tar tidningar som aftonbladet på för stort allvar :laugh:


Men helt seriöst, lägg ner det där och lär dig gå ner i vikt istället. Finns inga genvägar.

Läser inte aftonbladet så ;)

Jag vet om att det funkar som sagt, har legat på svält-nivå innan och jag mådde som sagt inte så dåligt av det. Hindrade inte mig från att gå ner 2.5kg i veckan och jag gissar på att jag hade runt 70kg fett släpandes, smällfet var jag. Nu har jag gått under 30 på BMI iallafall så läkarna slutar kallar mig fet iallafall :P Nu gissar jag på runt 25kg fett, give or take 5 ;)

Förstår inte varför vissa postar bara för att göra narr av mitt upplägg, förväntade mig bara ett par tips, inte att bli kallad idiot. Jag har min stil, ni har er stil, vissa har annan stil. Vill jag gå ner så här så behöver jag inte bli narrad för det. Finns andra sätt att säga sin mening än att narra någon, väx upp.

Eddie Vedder
2007-05-29, 19:00
Men allvarligt talat, vilka "tips" förväntade du dej? "Testa att ha lite salt på den där halva tomaten, det brukar jag göra när jag kör samma deffupplägg". Jag håller med om att vissa har lite väl hård ton vilket är onödigt, men om du startar en tråd med ett rakt igenom sjukt deffupplägg som bara kommer skada dej så får du förvänta dej reaktioner därefter tyvärr.

Man kan lägga fram det mer lr mindre otrevligt, det håller jag absolut med om, men att folk reagerar 100% negativt på en sån här diet är ju bara ett sundhetstecken.

Alexton
2007-05-29, 19:11
Skulle nog inte kalla det där en "deff" mera svält. I lumpen sa de att en person behöver ungefär 300-400kcal varje dag för att inte drabbas av hjärtproblem, hormon rubbningar och andra otrevligheter. Om du inte växt klart och dyl kanske du borde skjuta upp den lite ifall du skulle få komplikationer.

Johan_P
2007-05-29, 19:52
Läser inte aftonbladet så ;)

Jag vet om att det funkar som sagt, har legat på svält-nivå innan och jag mådde som sagt inte så dåligt av det. Hindrade inte mig från att gå ner 2.5kg i veckan och jag gissar på att jag hade runt 70kg fett släpandes, smällfet var jag. Nu har jag gått under 30 på BMI iallafall så läkarna slutar kallar mig fet iallafall :P Nu gissar jag på runt 25kg fett, give or take 5 ;)

Förstår inte varför vissa postar bara för att göra narr av mitt upplägg, förväntade mig bara ett par tips, inte att bli kallad idiot. Jag har min stil, ni har er stil, vissa har annan stil. Vill jag gå ner så här så behöver jag inte bli narrad för det. Finns andra sätt att säga sin mening än att narra någon, väx upp.

Får säga förlåt om du tar illa upp. Men du måste nog blir lite narrad för att inse att det där upplägget är direkt farligt mot dig (även om du övertygar dig blint om att du mått bra under ditt tidigare bantande, vilket du iofs kanske har gjort, men det låter otroligt om du använt dig av ett liknande upplägg). Din hjärna får knappt den energi den behöver för att funka som den ska, och rätt osannolikt att dina andra organ mår som de ska de också... :/

Röda_Lacket
2007-05-29, 20:00
Herregud jag som trodde jag testat extremadeffar innan. Tomat och måltidsersättning 1 påse nutrilette? .... Tror seriöst du kommer skada dig rejält på denna deffen. Jag har testat ren nutrilettekur med 6 påsar om dagen i 2 veckor har aldrig mått sämre. Då tränade jag samtidigt och detta var det sämsta jag gjort i mitt tränande liv.

bättre det får ta längre tid med deffen just nu kör jag själv -1kg i veckan högst. Att tappa alla muskler man har om man nu överlever din tomatdiet är inte värt det om man inte har en bra strategi med deff och bulk kommer du vara i samma sitts nästa sommar och då är det väl ingen ide att träna styrketräning överhuvudtaget. Det tar lång tid att bygga muskler och att bara kasta bort det sådär är helt vansiningt