handdator

Visa fullständig version : Vad hade ni gjort?


uf_74
2007-05-29, 08:08
Tränat på järnet med kcal+ och deffat nästa år eller tagit hand om de ca 10 kg som måste bort för att se någolunda fitt ut under de kommande 8-10 veckorna och sedan börjat bulka? Risken är ju den att det är 15 eller 20 kg som ska bort nästa sommar. Jag blir tokigt på detta. Så djävla svårt att bestämma mig vad jag ska göra och det slutar med att lag ligger runt kcal+/-0och varken tappar fett eller bygger muskler...

Jacksatan
2007-05-29, 08:54
Tränat på järnet med kcal+ och deffat nästa år eller tagit hand om de ca 10 kg som måste bort för att se någolunda fitt ut under de kommande 8-10 veckorna och sedan börjat bulka? Risken är ju den att det är 15 eller 20 kg som ska bort nästa sommar. Jag blir tokigt på detta. Så djävla svårt att bestämma mig vad jag ska göra och det slutar med att lag ligger runt kcal+/-0och varken tappar fett eller bygger muskler...

Det är ingen som kan bestämma det utom dig. Personligen trivs jag förjävla dåligt med att vara fet så jag hade deffat, men det är ju vad du tycker som är intressant. Känner du att du mår lite risigt av att vara småfet tycker jag du kan dra av nåra kg innan du börjar lägga dig på kaloriöverskott igen.

King Grub
2007-05-29, 08:59
Är det en fråga om personligt tycke och smak, hade jag sett till att bli av med fläsket först. Någon annan skulle gjort tvärtom, utan att det varit fel. Prioriteringar.

heffa
2007-05-29, 09:39
Det tar tid att bygga muskler. Bästa quick fixen att se lite fit ut är att skala av lite fett och skaffa lite solbränna.

bertbert
2007-05-29, 10:01
Du måste välja vad som är viktigast. Andra kan inte göra det åt dig. För egen del prioriterar jag f n styrka, och kommer i slutändan att ha bulkat i dryga 10 månader. Det ger mer att bestämma sig för vad man vill och köra målmedvetet lite längre perioder än att hatta för mycket.

martin_vbg
2007-05-29, 10:06
Själv kör jag en långbulk just nu. Jag pallar inte med att gå runt och vara spinkig och inte ha några muskler därav den långa bulken. Jag kommer att ha bulkat i 14 månader innan jag går in i deffen :)

Får hoppas att man skaffat sig lite extra muskler, återstår att se om ett år.

Zakath
2007-05-29, 10:09
Kör hårt OCH deffa. :thumbup:

uf_74
2007-05-29, 10:18
Det är ingen som kan bestämma det utom dig. Personligen trivs jag förjävla dåligt med att vara fet så jag hade deffat, men det är ju vad du tycker som är intressant. Känner du att du mår lite risigt av att vara småfet tycker jag du kan dra av nåra kg innan du börjar lägga dig på kaloriöverskott igen.

Det är fan risigt och ohälsosamt att vara fet. Ska ta hand om skiten de kommande veckorna och får bygga massa i höst/vinter igen. Nu gäller det bara att motivera sig till 8 veckors deff...

nordland
2007-05-29, 10:48
Själv kör jag en långbulk just nu. Jag pallar inte med att gå runt och vara spinkig och inte ha några muskler därav den långa bulken. Jag kommer att ha bulkat i 14 månader innan jag går in i deffen :)

Får hoppas att man skaffat sig lite extra muskler, återstår att se om ett år.

långbulk??

Jag har bulkat konstant i 8år.. Aldrig ens tänkt tanken att deffa.

On topic..

Håll det bara på en lagom nivå, så behöver du inte deffa alls.. Du behöver inte grisbulka för att bygga muskler. Så länge du ligger på kalori+ så ökar du sakta med säkert.. Bygg hellre upp en stabil bas under några år innan du får för dig att deffa, så blir du inte besviken på vad som gömmer sig under "fett täcket"..

Fjod0r
2007-05-29, 10:51
Jag tänker så här.

Det tar tid att bygga den fysik som man strävar efter. Jag tror att mina mål är ungefär 3-4år bort. Då har jag ändå ganska blygsamma mål i gämförelse med många andra. För att jag ska ha både ork och motivation att träna krävs det flera olika saker. Men framför allt känns det viktigt för mig att vara nöjd med min kropp under resans gång. Jag klarar inte av att vara för fet. Om det i sin tur resulterar i att mina mål hammnar 6månader eller ett år längre bort så må det vara så.

JohnRick
2007-05-29, 11:11
Det är fan risigt och ohälsosamt att vara fet. Ska ta hand om skiten de kommande veckorna och får bygga massa i höst/vinter igen. Nu gäller det bara att motivera sig till 8 veckors deff...

8 veckors deff säger du? Men var det tio kilo du uppskattade att du ville ner? Jag kan inte tänka mig att det är tio kilo fett. Det har ju en jävla volym i förhållande till sin vikt. Skulle det vara det ändå så känns 8 veckor lite väl kort tid. 12 åtminstone?

Gpajpen
2007-05-29, 11:21
långbulk??

Jag har bulkat konstant i 8år.. Aldrig ens tänkt tanken att deffa.

On topic..

Håll det bara på en lagom nivå, så behöver du inte deffa alls.. Du behöver inte grisbulka för att bygga muskler. Så länge du ligger på kalori+ så ökar du sakta med säkert.. Bygg hellre upp en stabil bas under några år innan du får för dig att deffa, så blir du inte besviken på vad som gömmer sig under "fett täcket"..

undrar vad du har legat på för överskott om du bulkat konstant i 8år. har du legat konstant på +100kcal/dag har du gått upp ~40kilo sedan starten , har du legat på ett vanligare överskott låt säga +500kcal/dag har du gått upp ~195kg sedan starten 8 år sedan.
bara en tanke.

uf_74
2007-05-29, 11:29
8 veckors deff säger du? Men var det tio kilo du uppskattade att du ville ner? Jag kan inte tänka mig att det är tio kilo fett. Det har ju en jävla volym i förhållande till sin vikt. Skulle det vara det ändå så känns 8 veckor lite väl kort tid. 12 åtminstone?

jag skulle tro att det handlar om 10 kg+/- ngt kg det handlar om för att jag ska vara nöjd. Vet fan vad det är för fel på mig men det mesta av fettet sitter på min mage, dvs jag har en del bukfetma att ta hand om STOR FET MAGE*gah!* (midjemått 100 cm, 185 cm, 94 kg). Jag kan nog gå 1 kg/v utan att jag riskerar att tappa allt för mkt muskler.

Jag vägde ca 10 kg mindre än vad jag gör idag för 10 år sedan och då var jag inte benig om man säger så. Nu har jag byggt seriöst i 2 år så visst ska jag väga lite mer men inte 10 kg mer...

L-Sami
2007-05-29, 11:46
Jag skulle ha deffat nu under sommaren och sen börja bulka till hösten, inte bara pga att man ser bättre ut, men även också för att det känns skönare att vara lättare i kroppen när det är varmt ute.

bertbert
2007-05-29, 12:52
har du legat på ett vanligare överskott låt säga +500kcal/dag har du gått upp ~195kg sedan starten 8 år sedan.
bara en tanke.

Här snackar vi seriös bulk :D

nordland
2007-05-29, 13:56
undrar vad du har legat på för överskott om du bulkat konstant i 8år. har du legat konstant på +100kcal/dag har du gått upp ~40kilo sedan starten , har du legat på ett vanligare överskott låt säga +500kcal/dag har du gått upp ~195kg sedan starten 8 år sedan.
bara en tanke.

Jag är inte den som sitter och räknar kalorierna, då jag endast satsar på styrka. Men när jag började träna för cirkus 8 år sedan vägde jag 63kg, nu väger jag ca 110kg.

Ingen direkt drastisk ökning med andra ord.. Men det är klart. Förr eller senare åker man nog på att deffa ändå.

Det enda jag kan säga, är att jag aldrig kommer gå över 115kg.

pony
2007-05-30, 13:59
Som sagt är det bara du som kan bestämma en sådan sak, men ur rent ekonomiskt perspektiv säger jag: deffa! Imho är det ganska drygt att ständigt behöva köpa större kläder...