handdator

Visa fullständig version : Vill du ha barn?


bruise lee
2007-05-28, 14:16
Varför/varför inte?

Konsultfet
2007-05-28, 14:18
Nej, jag är 21 år. Som det känns idag kan jag inte tänka mig en snorig illbatting som inte kan prata ordentligt.

GymTT
2007-05-28, 14:18
Verkligen. En otrolig lycka, upplevelse, erfarenhet med mera man missar annars.

JJ
2007-05-28, 14:27
Nej, fy fan för ungar.

L-Sami
2007-05-28, 14:28
Nej, vill inte ha barn. För att jag har inte tid eller ork att ta hand om ett barn för tillfället.

bubbe
2007-05-28, 14:34
Vad menas med frågan, är det barn just nu eller aldrig som inte en chans i helvete ens i framtiden?

Evensar
2007-05-28, 14:38
Som jag känner nu, så nej. Men det kan säkert hinna ändras.

bubbe
2007-05-28, 14:39
Som svar i tråden (jag vill inte heller bli bannad), just nu har jag tillräckligt med barn men jag kan inte säkert säja aldrig.

Börje H
2007-05-28, 14:42
Nej, absolut inte. Känner inte behovet av det helt enkelt. Lyckligtvis så är jag och sambon överens om detta.

coxie
2007-05-28, 15:12
Tror inte det, är snart 22 år gammal och aldrig någonsin har jag varit intresserad av att skaffa barn, se barn eller bry mig om barn. Kanske är jag en av dem som aldrig kommer skaffa barn, jag tror jag mycket hellre är den coola morbrorn än pappa.

champion
2007-05-28, 15:15
Jag vill ha barn!!
Nån tjej som vill ha barn med mig? *rolleyes*

Carolinew
2007-05-28, 15:19
Nej, jag är rädd för barn. Gör och säger dumma saker hela tiden.

kspr
2007-05-28, 15:20
Nej jag tror inte tillräckligt på mänskligheten för att utöka den. Dock tror jag att jag kommer ändra åsikt ganska snabbt när/om min livssituation inbjuder till det. Det är ju ändå själva grejen med allt och man är bara hu-man after all.

Timme
2007-05-28, 15:22
Jag gillar helt enkelt barn väldigt mycket. En stark son vore inte fel :)

Trance
2007-05-28, 15:27
Beror på lite, jag är inte direkt sugen nu men om kompisar och så börjar snacka att de vill ha barn så måste man ju skaffa först för att vara bäst. Man behöver ju inte sluta tävla bara för man blir äldre.

Lexidos
2007-05-28, 15:27
Långt in i framtiden så kanske.

Lexidos
2007-05-28, 15:28
Jag gillar helt enkelt barn väldigt mycket. En stark son vore inte fel :)

"Farsan Timme ska lära dig allt han kan"

Allan: "Tss det går vell ganska fort.:"

:D

oksiv1
2007-05-28, 15:52
Naturligtvis.
Men en sak i taget. Nu är det först hus som gäller.

Timme
2007-05-28, 15:53
"Farsan Timme ska lära dig allt han kan"

Allan: "Tss det går vell ganska fort.:"

:D

haha :D Klockren!

bedlam
2007-05-28, 16:05
Självklart, har redan en (stark) son och en till(stark ?) är på väg! :)
De tillför så mkt mening till livet! Visst kan man ibland känna att man skulle väntat något år till, att man inte kan fokusera de 120% man skulle vilja på jobbet och träningen.. meeen, är man borta mer än 12h från sonen så inser man hur tomt livet vore utan honom

NiXPhoenix
2007-05-28, 16:08
Jo, nån gång i framtiden så förhoppningvis. :)
Men jag tänker vänta tills jag och min fru har råd med barnflicka. Livet som småbarnsförälder lockar inte så jättemycket direkt.

Farsan sa en gång att det är ju kul nu när "Kalle" växt till sig (gick på högstadiet då), nu kan man prata och umgås ordentligt med honom. :D
Morsan blev mindre glad när han sa det, hehehe. ;)
Mindre barn kan ju vara jäkligt roliga, leker på glatt och har förhoppningsvis inte upplevt så mycket svårigheter än i sina liv. Men inga man har några seriösa diskussioner med direkt. Sen kräver de ju väldigt mycket, ständigt tillsyn nästan, blöjbyten osv osv.

Sofia4_4
2007-05-28, 16:11
Jag vill inte ha barn. De är jobbiga och jag blir lätt uttråkad i sällskap med barn.

GymTT
2007-05-28, 16:11
Nej, vill inte ha barn. För att jag har inte tid eller ork att ta hand om ett barn för tillfället.


Menade han i dagsläget?


isf har jag absolut inte tid heller.

mangemani
2007-05-28, 16:13
jajamänsan

Ironbabe
2007-05-28, 16:17
Nej, jag är rädd för barn. Gör och säger dumma saker hela tiden.

Du eller barnen? *rolleyes*

Carolinew
2007-05-28, 16:19
Du eller barnen? *rolleyes*

Barnen ffs... Vad jag gör och säger räknas inte :D

Ironbabe
2007-05-28, 16:20
Barnen ffs... Vad jag gör och säger räknas inte :D

:D Hur kunde jag tro nåt annat *slår mig själv*

Ironbabe
2007-05-28, 16:22
För att svara på trådskaparens frågeställning så, JA! Självklart vill/ville jag ha barn, så mycket att jag släppte till två ggr t om :D Men nu är det stopp!!

1986
2007-05-28, 16:26
Skulle lätt vilja ha barn i framtiden, om jag träffade rätt kvinna och hade rätt förutsättningar rent ekonomiskt och personligen. Skulle aldrig skaffa barn om jag inte kunde garantera bra förhållanden.

Snafu
2007-05-28, 16:33
Beror på lite, jag är inte direkt sugen nu men om kompisar och så börjar snacka att de vill ha barn så måste man ju skaffa först för att vara bäst. Man behöver ju inte sluta tävla bara för man blir äldre.


Jag läste nån undersökning om att just vänner och bekanta har ett stort inflytande på ditt egna ställningstagande till barn. Med andra ord, om dina kompisar börjar skaffa barn är chansen större att du också börjar göra det. En masspsykos helt enkelt.

Närå, ungar någon dag blir det nog. För varje år som går känns det mindre främmande. Nuförtiden kan jag till och med tycka att småbarn är söta, det kunde jag inte när jag var 20 liksom (säkerligen likt många andra).

Den här känslan verkar infinna sig efter man jobbat i några år verkar det som, det kanske bara är jag.

Yes
2007-05-28, 16:40
Barn känns så 1800-tal på nåt sätt... Jag vill helst ha ett tjugotal klonade små mini-Yesisar. Annars nöjer jag mig med hund - skaffa barn är iaf inte min grej.

petah
2007-05-28, 16:43
Nu: Nej verkligen inte.

I framtiden: Ja.

Sundsarn
2007-05-28, 16:53
jo *cupid* men inte än på ett tag

Raggis
2007-05-28, 16:54
Menade han i dagsläget?


isf har jag absolut inte tid heller.

Han menar nog överhuvudtaget.


Självfallet vill jag ha barn. Men, inte nu.

sissa
2007-05-28, 16:57
Jag tror det, men det är inte otänkbart att jag väljer bort det heller.

L-Sami
2007-05-28, 17:00
Menade han i dagsläget?


isf har jag absolut inte tid heller.

Jag tolkade det så, vill gärna ha barn i framtiden men inte nu.

sissa
2007-05-28, 17:03
Jag vill inte ha barn. De är jobbiga och jag blir lätt uttråkad i sällskap med barn.


Nu är de ju dock inte barn så himla länge. Iofs är väl tonåringar inte så lajbans det heller. Eller 30-årskriser. :D

Muskelbyggaren
2007-05-28, 17:04
Jag ser förstås mycket fina saker i att ha barn, samtidigt har jag svårt att se att jag skulle kunna ge upp min frihet. För att inte tala om att ge upp det jag nu lever för så gott som helt och hållet - alla mina intressen. Så länge jag kan minnas har tiden inte räckt till för allt jag vill göra, ens de perioder jag varit helt "ledig" från yttre krav.

Då jag heller inte är den som brukar göra saker utan eftertanke på impuls, lär det nog inte bli några barn heller.

NiXPhoenix
Du menar alltså att du inte orkar bry dig i barnet när det är jobbigt utan får hellre en färdigproducerad och uppfostrad sak som du kan ha glädje av?

Med den logiken skulle jag "skaffa barn" redan nu för tusan, en perfekt liten hjälpreda.

Jaws
2007-05-28, 17:07
Jag vill ha barn och han ska raka vägen in i gymmet och sedan bli den mest fruktade hockeyspelaren i mannaminne.

Pingu
2007-05-28, 17:12
Jag vill ha barn och han ska raka vägen in i gymmet och sedan bli den mest fruktade hockeyspelaren i mannaminne.

Den platsen har min Eric redan reserverat :hbang:

Har 2 ungar och det räcker *cupid*

Diana
2007-05-28, 17:13
Definitivt!

Men det får bli ett framtida projekt, vill hinna med en massa annat tjaffs först, resa, plugga, jobba, ha spyfria möbler (oh well). Skulle vara nice att bli en äldre mor, typ ha ungen som nånform av trisdesseliminerande hobbyprojekt på pensionens höst.

Jag är en vidrig människa... :D

machine gun
2007-05-28, 17:24
Har inga som helst planer på att skaffa några barn på ett bra tag, trots att det råder total babyboom i bekantskapskretsen (eller kanske just därför?). Svarade dock "kanske" eftersom man ju aldrig säkert kan veta vad man tycker om några år. Rätt vad det är kanske man råkar ut för den omtalade biologiska klockans tickande :D

Tenzu
2007-05-28, 17:28
Kom ihåg att om du inte får några barn så kommer du inte heller få några barnbarn, och det suger nog mer.

Jorgen
2007-05-28, 17:28
Vad jag blir trött när det första man måste göra är att radera 12 poster för att Baan, Lasse Kongo, bruise lee och Snake inte kan sköta sig.
Varför?

vega
2007-05-28, 17:28
Nu: Nej
I framtiden: Nej
Väntar på 25-årsdagen (24 nu) så man kan säkerställa det hela genom sterilisering. Idioti att omyndigförklara folk att inte få sterilisera sig innan 25 års ålder. Kan iofs förstå att de vill att man ska tänka överbeslutet men det har man nog gjort om man bestämmer sig för sterilisering.

Jaws
2007-05-28, 17:29
Den platsen har min Eric redan reserverat :hbang:


I see, döpt efter eric lindros eller?:D

Angel
2007-05-28, 17:37
Jag vill ha barn med Trance, annars kan det kvitta, då kan ja köpa en hund istället.

Whistler
2007-05-28, 17:49
Sure, men inte förrän jag är så rik att jag kan skämma bort slyngeln riktigt ordentligt. Också måste jag mogna lite mer; om jag tänker på ungar nu för tiden så är det mest "undra hur tidigt jag kan börja träna ungen för att han ska vinna Ultimate Fighting Championschips när han är 18?"...

Pingu
2007-05-28, 17:50
I see, döpt efter eric lindros eller?:D

Kanske det :D

Metal_boy_
2007-05-28, 18:35
Först ska jag själv bli vuxen.

NiXPhoenix
2007-05-28, 18:42
Jag ser förstås mycket fina saker i att ha barn, samtidigt har jag svårt att se att jag skulle kunna ge upp min frihet. För att inte tala om att ge upp det jag nu lever för så gott som helt och hållet - alla mina intressen. Så länge jag kan minnas har tiden inte räckt till för allt jag vill göra, ens de perioder jag varit helt "ledig" från yttre krav.

Då jag heller inte är den som brukar göra saker utan eftertanke på impuls, lär det nog inte bli några barn heller.

NiXPhoenix
Du menar alltså att du inte orkar bry dig i barnet när det är jobbigt utan får hellre en färdigproducerad och uppfostrad sak som du kan ha glädje av?

Med den logiken skulle jag "skaffa barn" redan nu för tusan, en perfekt liten hjälpreda.


Om du läste ordentligt så såg du att det var min pappa som sagt så.
Däremot kunde jag förstå honom till viss del, och du verkar precis som jag inte vara helt sugen på att ge upp mycket av det andra du har i ditt liv idag.

Självklart ska man uppleva både motgångar och medgångar. De senare brukar bli roligare när man haft det lite svårt först.
Det jag inte var så sugen på var allt dagliggöra som småbarn innebär (i varierande mån). Varför tror du folk lämnar in sina ungar till dagis? Nej, det är inte bara för att de inte skulle ha råd att leva om inte båda föräldrarna jobbade.

eleni
2007-05-28, 19:22
Är skitskraj för ungar. Barn gör mig mer nervösa än gamla människor. Vet inte varför, svaret blir nej. Vill inte ha nu, och har grymt svårt att se mig själv med en unge i framtiden.

Rahf
2007-05-28, 21:32
"...Vrålande bajsmaskiner..." fick mig att börja skratta.. Hoppas jag inte väckte familjen.

mela
2007-05-28, 21:35
Som det känns just nu, så faunemej heller. Aldrig. De bajsar, dreglar och är allmänt äckliga.

Dock vet jag inte hur jag känner om 10 år när jag är 29.

Yes
2007-05-28, 21:43
Efter att ha funderat lite på saken kan jag nog tänka mig en unge när jag är ekonomiskt oberoende, så jag har möjlighet att dedikera mycket tid åt ungen. Jag tror det kan vara mycket givande.

Baan
2007-05-28, 21:44
Lugnt när som helst för mig. PM:a vid intresse.

Troll
2007-05-28, 21:53
Har en liten kille på 4 månader*cupid* .
Hur härligt som helst!!!

Inte alltid en danns på rosor, är inte lika utvilad som man kunde vara innan, men skulle inte vilja missa det för allt i världen.
Är inte främande för tanken om att skaffa mer barn i framtiden.

Det är ju trotts allt meningen med livet...

Muskelbyggaren
2007-05-29, 00:39
Om du läste ordentligt så såg du att det var min pappa som sagt så.
Däremot kunde jag förstå honom till viss del, och du verkar precis som jag inte vara helt sugen på att ge upp mycket av det andra du har i ditt liv idag.

Självklart ska man uppleva både motgångar och medgångar. De senare brukar bli roligare när man haft det lite svårt först.
Det jag inte var så sugen på var allt dagliggöra som småbarn innebär (i varierande mån). Varför tror du folk lämnar in sina ungar till dagis? Nej, det är inte bara för att de inte skulle ha råd att leva om inte båda föräldrarna jobbade.
Vaddå läsa ordentligt? Läs själv vad du skrivit i första stycket, och vad din pappa sagt förstår jag inte vad det har med saken att göra, han kan väl resonera precis lika dumt han med.

Du tror att när du gjort all dagliggöra som småbarn innebär är det bara lite avslappnande uppfostring kvar? Med jämna mellanrum ge dem några visdomsord följt av en klapp på axeln innan du far till jobbet? Att torka dem rena lär framstå som charmigt i jämförelse med problemen du ställs inför lite senare.

Din sista mening röjer alla tvivel om att du skulle behöva några fler år på nacken, hoppas bara du inte skaffar barn dessförinnan.

Frida.B
2007-05-29, 00:42
Jag gillar inte barn

foxx
2007-05-29, 00:59
Som det ser ut nu, Nej. Nyligen 19 år fyllda. Så det känns inte speciellt aktuellt att skaffa sig någon bajsmaskin just nu. Någongång i framtiden? Absolut, man måste ju låta sitt arv leva vidare!

Corpobal
2007-05-29, 01:41
Nää dom kan komma i vägen när man vill träna och sitta vid datamaskinen och tjattra och sånt. Kan ju inte skaffa barn när man själv är ett mentalt barn fortfarande.

Überbiffen
2007-05-29, 07:04
Varför/varför inte?
Nej. Har inget jag känner att jag vill föra vidare. Dessutom saknar jag intresse av partner.

Ignatius72
2007-05-29, 07:08
Har två stycken och det kommer att bli fler om det går. Var vädligt bestämd med att jag inte skulle ha några ungar när jag var yngre (20-25 sådär), inte för att jag inte gillar ungar det har jag alltid gjort, utan för att jag inte ville ta ett så frukstansvärt stort ansvar som det är att skaffa barn. Men det bidde som det bidde och det är jag jävligt glad för.

mini
2007-05-29, 07:50
Jag vet inte, det lutar åt nej. Det känns som att jag inte är så intresserad av moderskapet och har aldrig varit, men det kan ju ändras om jag träffar någon jag vill dela mitt liv med.
Att säga att man inte gillar barn är som att säga att man inte gillar människor. "Barn" är ju ganska olika, individer tror jag nog att man skulle kunna kalla dem.
Jag gillar min systerson. Kanske inte så mycket att jag skulle vilja umgås med honom 24/7 dock, men det vill jag ju inte med någon annan heller.

Sofia4_4
2007-05-29, 08:08
Nu är de ju dock inte barn så himla länge. Iofs är väl tonåringar inte så lajbans det heller. Eller 30-årskriser. :D

Jo, det blir inte bättre när de blir tonåringar sen - de ska rebella och o spela koola och begära den ena eller den andra. Nä, jag gillar att umgås med smarta barn och smarta tonåringar och sen gå hem när de börjar bli odrägliga. Sin egen unge måste man stå ut med livet ut.

Niclaaas
2007-05-29, 08:26
kanske, om man får lämna bort dem när de är i mellanstadie/högstadieåldern och få tillbaka dem sen.

Sofia4_4
2007-05-29, 08:43
Kom ihåg att om du inte får några barn så kommer du inte heller få några barnbarn, och det suger nog mer.

Varför ska det suga mer? Om du inte delar ut DYRA presenter, bakar kakor nonstop och berättar "gulliga" historier om hur det var förr, så kommer dina barnbarn förmodligen inte vilja veta av dig. Eller ge dig en massa dåligt samvete om hur du borde vara.

sissa
2007-05-29, 08:49
Sin egen unge måste man stå ut med livet ut.

Japp, så är det. Och sina föräldrar;)

JJ
2007-05-29, 08:53
Varför ska det suga mer? Om du inte delar ut DYRA presenter, bakar kakor nonstop och berättar "gulliga" historier om hur det var förr, så kommer dina barnbarn förmodligen inte vilja veta av dig. Eller ge dig en massa dåligt samvete om hur du borde vara.

Vilket jävla skitsnack.

Sofia4_4
2007-05-29, 08:57
Vilket jävla skitsnack.

Bevis på det.

Sofia4_4
2007-05-29, 08:58
Japp, så är det. Och sina föräldrar;)

Precis. Kanske därifrån kommer uttrycket "Släkten är värst". :)

JJ
2007-05-29, 09:00
Bevis på det.

Bevis? Jag har barn, han skiter fullständigt i kakor och presenter men älskar sina far- och morföräldrar bara för att de finns där. Alla är inte som dig.

j_p
2007-05-29, 09:01
Bevis på det.

Misstänker du att du kommer att uppfostra bortskämda och hjärtlösa snorungar som i sin tur kommer att uppfostra lika bortskämda och hjärtlösa snorungar så ska du nog inte skaffa barn, nä.

Trance
2007-05-29, 09:01
Jag vill ha barn med Trance, annars kan det kvitta, då kan ja köpa en hund istället.

Hundar är trevliga djur.

Tenzu
2007-05-29, 09:04
Varför ska det suga mer? Om du inte delar ut DYRA presenter, bakar kakor nonstop och berättar "gulliga" historier om hur det var förr, så kommer dina barnbarn förmodligen inte vilja veta av dig. Eller ge dig en massa dåligt samvete om hur du borde vara.

Sitta i sin gungstol på altanen, bjuda på bröstkarameller och dra rövarhistorier för barnbarnen, det är då livet peakar ju :hbang:

Sofia4_4
2007-05-29, 09:07
Bevis? Jag har barn, han skiter fullständigt i kakor och presenter men älskar sina far- och morföräldrar bara för att de finns där. Alla är inte som dig.

Jo, det är verkligen tur att alla inte är som mig, för då hade mänskligheten dött ut. Det är bra att andra vill skaffa barn annars hade jag ju fått panik att själv behöva befolka jorden. Jag menade inte bara kakor, utan mat allmänt. Far och morföräldrar är såna som skapar bekvämligheter för barnbarnen, då är de omtyckta. Många far och morföräldrar har fått massa skit om de istället föredrar att festa på krogen och resa istället för att träffa sina barnbarn hela tiden.

Sofia4_4
2007-05-29, 09:10
Misstänker du att du kommer att uppfostra bortskämda och hjärtlösa snorungar som i sin tur kommer att uppfostra lika bortskämda och hjärtlösa snorungar så ska du nog inte skaffa barn, nä.

nej, jag har verkligen ingen lust att uppfostra nån. Jag vill umgås med färdiguppfostrade människor, så jag lämnar den svåra uppgiften åt de som är ämnade för det. Dig kanske?!

Sofia4_4
2007-05-29, 09:11
Sitta i sin gungstol på altanen, bjuda på bröstkarameller och dra rövarhistorier för barnbarnen, det är då livet peakar ju :hbang:

:)

mini
2007-05-29, 09:38
Jag tycker att det verkar bra att Sofia än så länge väljer att inte uppfostra barn då Sofia själv inte verkar ha kommit ur trotsåldern. Man har rätt att inte vilja ha barn, men när man drar påståenden som att barn inte gillar sina far-/morföräldrar utan att bli mutade ur röven bör man nog ha mer på fötterna än en vilja att kräkas ur sig bokstäver.

jwzrd
2007-05-29, 09:41
Ja. Men frågan är om jag inte behöver bli lite torrare bakom öronen?

Sofia4_4
2007-05-29, 09:45
Jag tycker att det verkar bra att Sofia än så länge väljer att inte uppfostra barn då Sofia själv inte verkar ha kommit ur trotsåldern. Man har rätt att inte vilja ha barn, men när man drar påståenden som att barn inte gillar sina far-/morföräldrar utan att bli mutade ur röven bör man nog ha mer på fötterna än en vilja att kräkas ur sig bokstäver.

hahaha, att jag inte kommit ur trotsåldern har du rätt i.
Men att barn dras till far/morföräldrar som mutar dem istället för tvärtom är inte så långt från verkligheten. Åldersdomhemmen är fulla med ensamma far/morföräldrar som sitter och hoppas på en telefonsamtal nån gång i månaden. Så, ja, jag har mer på fötterna än viljan att kräkas ur mig bokstäver. Och du?

MasterChief
2007-05-29, 09:46
Ja. Men frågan är om jag inte behöver bli lite torrare bakom öronen?

Man blir omgående torr bakom öronen när man får barn (om man nu inte är ett pucko från början).

jwzrd
2007-05-29, 09:47
Man blir omgående torr bakom öronen när man får barn (om man nu inte är ett pucko från början).

Jo, det verkar så; jag antar att det är Pucko-kortet jag är osäker på om det bluffas mig eller inte.

MasterChief
2007-05-29, 09:49
Jo, det verkar så; jag antar att det är Pucko-kortet jag är osäker på om det bluffas mig eller inte.

Det är nog lugnt på den fronten. Så börja avla och bli en man.

Lövbiffen
2007-05-29, 09:49
Självklart vill man ha barn någon gång i livet. Fast först ska jag uppnå vissa mål i livet, och ha ett stadigt cashflow! Tycker inte man ska skaffa barn, om man inte kan ta hand om barnet!

Skulle nog vilja ha både en flicka och en pojke! Däremot är man så långsiktig, att man tänker på hur jävligt det måste vara med tonårsslynglar :Virro Tänk att jaga bort sluskar från sin dotter *grr27*

MasterChief
2007-05-29, 09:50
Jag är glad att Sofia4_4 inte tänker skaffa barn.

JJ
2007-05-29, 10:03
Jag ska ha (be att få:) ) ett barn till. Tidigare ville jag ha 2 söner, men nu känner jag att det vore kul med en av varje. Men man blir ju nöjd hur som helst, lyckligtvis. Barn är coolt, men man blir uppbunden kring rutiner och ens tidigare egotripp till liv får sig en smäll. Men det är värt det, helt klart.

mini
2007-05-29, 10:05
hahaha, att jag inte kommit ur trotsåldern har du rätt i.
Men att barn dras till far/morföräldrar som mutar dem istället för tvärtom är inte så långt från verkligheten. Åldersdomhemmen är fulla med ensamma far/morföräldrar som sitter och hoppas på en telefonsamtal nån gång i månaden. Så, ja, jag har mer på fötterna än viljan att kräkas ur mig bokstäver. Och du?

Njae, du har fortfarande antaganden om hur det ser ut på ålderdomshemmen och varför. Du har antaganden om hur man ska agera om man bara älskar sin familj. Du har fortfarane gissningar.
Jag behöver inte leda något i bevis. Jag är inte den som påstår något annat än att du har fel.

Sofia4_4
2007-05-29, 10:10
Njae, du har fortfarande antaganden om hur det ser ut på ålderdomshemmen och varför. Du har antaganden om hur man ska agera om man bara älskar sin familj. Du har fortfarane gissningar.
Jag behöver inte leda något i bevis. Jag är inte den som påstår något annat än att du har fel.

Jo, fast du kan inte säga varför jag har fel. Hur ofta besöker du dina far och morföräldrar? Ringer du varje dag? Kanske göra en poll om det?

jwzrd
2007-05-29, 10:13
Jo, fast du kan inte säga varför jag har fel. Hur ofta besöker du dina far och morföräldrar? Ringer du varje dag? Kanske göra en poll om det?

Beror det på att de inte ger dig godis menar du?

mela
2007-05-29, 10:15
Tänk att jaga bort sluskar från sin dotter *grr27*

Du vet väl att du har sex med pojkar i buskarna om du sysslar med sånt? Säkrare att ha det på hemmaplan :D

mini
2007-05-29, 10:18
Jo, fast du kan inte säga varför jag har fel. Hur ofta besöker du dina far och morföräldrar? Ringer du varje dag? Kanske göra en poll om det?

Eftersom de är döda allihop är det inte helt lätt.
Älskar man inte någon om man inte ringer varje dag?

MasterChief
2007-05-29, 10:18
Du vet väl att du har sex med pojkar i buskarna om du sysslar med sånt? Säkrare att ha det på hemmaplan :D

Har Lövbiffen sex med pojkar?

Sofia4_4
2007-05-29, 10:20
Beror det på att de inte ger dig godis menar du?

Jag menar allt - passa upp en, laga mat, få en att känna sig bekväm. Mor och farföräldrar som bryter mot reglerna är ofta objekt till ogillande och blir lätt dömda från släkt, barn och barnbarn. Lite gran som jag är nu från alla barnälskande människor här. :)

Lövbiffen
2007-05-29, 10:20
Har Lövbiffen sex med pojkar?

Det va precis så jag tolkade det :cryout: Fan man gör tydligen saker man inte vet :Virro

Sofia4_4
2007-05-29, 10:27
Eftersom de är döda allihop är det inte helt lätt.
Älskar man inte någon om man inte ringer varje dag?

Det är klart man kan älska någon, men inte nödvändigvis vilja umgås med den personen. Jag tycker att många barnbarn besöker sina far/morföräldrar som en plikt hellre än för att de vill det.

jwzrd
2007-05-29, 10:30
Jag menar allt - passa upp en, laga mat, få en att känna sig bekväm. Mor och farföräldrar som bryter mot reglerna är ofta objekt till ogillande och blir lätt dömda från släkt, barn och barnbarn. Lite gran som jag är nu från alla barnälskande människor här. :)

Alltså, jag undrade om du trodde att orsaken till att du inte pratar med dina far- morföräldrar var att de inte ger dig godis.

Sofia4_4
2007-05-29, 10:37
Alltså, jag undrade om du trodde att orsaken till att du inte pratar med dina far- morföräldrar var att de inte ger dig godis.

Jag pratade med mina far och morföräldrar när de var i livet. Men jag fördrog att spendera tid med mina vänner. Hos far/morföräldrarna var jag när jag sökte trygghet, värme, god mat, lite berättelser om hur det var förr osv. Det vanliga. Min farmor klagade alltid att jag inte var där tillräckligt länge och det var jag inte heller. Men jag var oftare hos far/morföräldrarna än vad mina vänner var hos sina.
Jag tyckte på något sätt synd om de gamla människorna - att de har spenderat hela sitt liv i att offra allt för att ta hand om ungarna och sen sitter de bara och väntar på besök och umgänge som ungarna gjorde för pliktens skull hellre än att de själva ville.

Pingu
2007-05-29, 10:42
Bevis? Jag har barn, han skiter fullständigt i kakor och presenter men älskar sina far- och morföräldrar bara för att de finns där. Alla är inte som dig.

+ 1

Barn blir vad man gör dom till

RassK
2007-05-29, 10:47
böt ofcörse

Muskelbyggaren
2007-05-29, 11:08
Jag pratade med mina far och morföräldrar när de var i livet. Men jag fördrog att spendera tid med mina vänner. Hos far/morföräldrarna var jag när jag sökte trygghet, värme, god mat, lite berättelser om hur det var förr osv. Det vanliga. Min farmor klagade alltid att jag inte var där tillräckligt länge och det var jag inte heller. Men jag var oftare hos far/morföräldrarna än vad mina vänner var hos sina.
Jag tyckte på något sätt synd om de gamla människorna - att de har spenderat hela sitt liv i att offra allt för att ta hand om ungarna och sen sitter de bara och väntar på besök och umgänge som ungarna gjorde för pliktens skull hellre än att de själva ville.

Fast så är det verkligen inte för alla.

Sofia4_4
2007-05-29, 11:13
Fast så är det verkligen inte för alla.

nej, det är det inte. Det gäller att ha tur.

abbarn
2007-05-29, 11:45
nej, det är det inte. Det gäller att ha tur.

Tur handlar det defenitivt inte om, snarare om vilken relation man har till sina föräldrar.

Bronkitkorv
2007-05-29, 11:46
Jag har 2 stycken och hinner ändå med mina intressen, det jag saknar lite är väl impulsresor, typ åka till treriksröset bara för att...

Avesta
2007-05-29, 13:02
Vill ha 4-5 söner

muddler
2007-05-29, 13:12
dåliga val i pollen...

men jag vill inte ha barn just nu men säkerligen nån gång i framtiden

machine gun
2007-05-29, 13:16
En sak jag faktiskt tänkt på är att jag råkar ha en hel drös med ärftliga (allvarliga) sjukdomar i släkten och jag är inte så säker på att jag vill utsätta eventuell avkomma för min taskiga genpool. Att avla fram en kroniskt sjuk individ känns liksom... inte helt snällt.

daja
2007-05-29, 17:06
Har redan en liten flicka på 10 veckor som gett livet en ny mening! *cupid*

HellCat
2007-05-29, 17:16
Till skillnad från vad jag har skrivit i tidigare trådare ("jag ska aldrig skaffa barn osv") så ja självklart. Det gällde tydligen bara att hitta den rätta partnern att dela livet med. Så vi försöker allt vi kan för att skaffa barn.

Lellan
2007-05-29, 17:17
Har redan en liten flicka på 10 veckor som gett livet en ny mening! *cupid*

GRATTIS! Gu va mysigt! :) (men jag säger som alla andra säkert redan sagt till er: njut av tiden - den går fort!).

Svar: ja, men inte just nu.
Har en son på 15 månader, han har gett mersmak men vill inte ha för tätt.

BisseN
2007-05-29, 17:18
Klart som fan! kids is teeh shit!.. nyss fyllda 22, men känns som att man skulle kunna bli farsa när som helst.. har nog alltid varit lite farsig av mej :D.. plus att tjejen är sugen så att.. farligt det där :P

Tigerkotten
2007-05-29, 19:20
Yepp! Inte just nu idag då, men om sisdår 7-10år låter bra :) 2-3st funkar.

CarolineThunberg
2007-05-29, 19:41
JAAAAAAAAAAA
Självklart vill jag ha barn.. Längtar redan efter en småtting som ska skrika hela nätterna och aldrig lyssna på vad jag säger :) Finns inge mysigare än barn!!!
Sen ska jag bli ung mamma.. Mer ork till barnet förstår förmodligen den bättre osv.. :)

mirrranda
2007-05-29, 19:49
Jag vill ha massor!

Fan jag ska avla fram värsta superatleterna :D

daja
2007-05-29, 19:55
GRATTIS! Gu va mysigt! :) (men jag säger som alla andra säkert redan sagt till er: njut av tiden - den går fort!)

Tack!
Ja det har gått riktigt fort nu senaste veckorna, man tycker det händer nya saker hela tiden. Men nog om min utveckling, lilltjejen växer nästan lika fort hon med :D
Hon har börjat hitta rytmen i sömnen nu också, kan sova ganska många timmar i sträck utan att vakna till hela tiden vilket gör att man själv får lite mer energi till dagarna.

Mirre
2007-05-29, 20:46
Om några år vill jag ha två, en egen och en vill jag adoptera. Jag bestämde mig att jag vill ta hand om en föräldralös redan som tioåring när jag såg barnhemsbarnen i Rumänien på TV. Jag står fortfarande fast vid att jag vill adoptera ett barn någonstans ifrån, varifrån spelar ingen roll.

Har alltid älskat de små liven, men just nu känner jag att det räcker med att bara låna ett barn en stund och sedan kunna lämna tillbaka barnet till föräldern. *rolleyes*

Ironbabe: När ska jag få låna Tiggedarlingen igen? *cupid*

Frantic
2007-05-29, 20:49
Japp. Två pojkar och en tjej. Den starkaste av pojkarna ska jag skicka till ett Shaolinläger i Kina när han är 4 år gammal. De andra uppfostrar jag som vanligt.

Inte riktigt än då. Runt 30-strecket kanske? Eller tidigare. Eller senare.

Troll
2007-05-29, 21:12
Varför ska det suga mer? Om du inte delar ut DYRA presenter, bakar kakor nonstop och berättar "gulliga" historier om hur det var förr, så kommer dina barnbarn förmodligen inte vilja veta av dig. Eller ge dig en massa dåligt samvete om hur du borde vara.

Sen när har en massa kakor och dyra presenter gjort någon gladare, eller fått någon att verkligen älska en bara för att man ger dom saker:confused: .
Snacka om att vara ytlig.
Att finnas där och bry sig däremot.*cupid*

Isabella
2007-05-29, 21:13
har aldrig velat ha barn, men röstade ändå kanske man vet ju inte. Det är bara så svårt att se sig själv som mamma:Virro

mangs
2007-05-29, 21:23
Kul att läsa i denna tråden att många som inte har barn är oroliga att de skall bli äckliga dregglande bajsmaskiner. Visst, de bajsar men det gör även du min vän. Lite dreggel förekommer förvisso för några av våra unga världsmedborgare men detta är något som jag knappat sett hos min dotter som nu redan är 16 månader. Att de är äckliga vet jag inte riktigt hur jag skall ställa mig till. Själv tycker jag de är enormt charmiga. Små personligheter i små kroppar.

Man skall ha klart för sig att bli förälder innebär inte bara att byta blöjor. Att byta blöjor är en väldigt kort period och oerhört lite besvär.

Jag skall inte ljuga och säga att allting är en dans på ljuva rosor när man har barn men det ger en definitvit en annan syn på sitt liv ,sitt jobb, sina relationer till andra i ens närhet och även omvärlden. Dessutom får och ger man ogränsad kärlek till denna guldklimp som man kommer värdera högst i livet fram till den dag man dör.

Ganymedes
2007-05-29, 21:24
Klart man vill ha barn, det är meningen med livet. För mig iaf.

Sofia4_4
2007-05-29, 21:34
Sen när har en massa kakor och dyra presenter gjort någon gladare, eller fått någon att verkligen älska en bara för att man ger dom saker:confused: .
Snacka om att vara ytlig.
Att finnas där och bry sig däremot.*cupid*

Typ varje julafton, födelsedag, namnsdag osv. :D
Ja, snacka om att vara ytlig! Barn är ganska ytliga.

Ironbabe
2007-05-29, 21:35
Har alltid älskat de små liven, men just nu känner jag att det räcker med att bara låna ett barn en stund och sedan kunna lämna tillbaka barnet till föräldern. *rolleyes*

Ironbabe: När ska jag få låna Tiggedarlingen igen? *cupid*

Tigge gillar att bli lånad av dig, han säger att det är så roligt att se tant springa efter mig och svettas..:D Låna mig gärna i helgen säger han!

Han säger oxå att han ska visa dig några nya trix han lärt sig av det stora svarta trollet!

machine gun
2007-05-29, 22:04
Kul att läsa i denna tråden att många som inte har barn är oroliga att de skall bli äckliga dregglande bajsmaskiner.

Jag är nog isf mer orolig för hur de ska bli som tonåringar. Man vet ju hur man själv var. Stackars mamma :(

Jackie Dee
2007-05-29, 22:04
Har ett barn och hon är absolut det bästa som hänt mig. Och fler ska det bli.

wintersnowdrift
2007-05-29, 22:28
Jag träffar ganska mycket barn på mitt jobb (i en sportaffär). Endel framstår som odrägliga medan andra är så sjukt underbara. En liten tvååring rev ner halva min skoavdelning idag men det gjorde absolut ingenting - när hon log sitt solskensleende mot mig smälte jag som Ikaros vingar *cupid*. Så ja, en sådan unge som hon kan jag lugnt tänka mig :D.

//Kristin

mr ruhl
2007-05-30, 08:46
nej, har en grabb nu och det räcker! haha det där lät illa, men han är det absolut bästa som hänt mig men nu har jag ju min guldklimp så det får räcka..

Noodles
2007-05-30, 09:11
Jag vill definitivt ha barn. Som tur är har jag en partner som också vill det. För vår del har det mest handlat om rätt tidpunkt av praktiska skäl och nu är det inte lika långt bort.