handdator

Visa fullständig version : L'Amiral du Mauzun vann Elitloppet


skaparn
2007-05-27, 16:15
Det var en riktigt grym spurt mellan honom och Mr Muscleman. Roligt, spännande och överraskande lopp.

Vårt svenska hopp - och min avatar - Going Kronos galopperade bort sig efter att ha sett ganska tam ut.

MasterChief
2007-05-27, 16:20
Dags att byta avatar då? Eller hejar du på förlorare?

eandersson
2007-05-27, 16:21
Du som antagligen har lite koll på hästeriet och travvärlden. Varför var det bara 2 hästar i elitloppet det året Ego Boy vann?

skaparn
2007-05-27, 16:28
Dags att byta avatar då? Eller hejar du på förlorare?

Jepp, du har rätt. Men förra året hann jag med att välja två dopade hästar som avatr, så jag kanske borde chilla ett tag innan jag byter.

Nej förresten, jag kör med säkra kort och väljer Stigs gamla stjärna Queen L som har en rad fina segrar på meritlistan och troligtvis inte kommer åka dit för doping. Är kanske till och med död och begraven, det vet jag inget om.

skaparn
2007-05-27, 16:29
Du som antagligen har lite koll på hästeriet och travvärlden. Varför var det bara 2 hästar i elitloppet det året Ego Boy vann?

Wow, när var det här? I modern elitloppshistoria eller?

MasterChief
2007-05-27, 17:16
Du som antagligen har lite koll på hästeriet och travvärlden. Varför var det bara 2 hästar i elitloppet det året Ego Boy vann?

" I Elitloppet 1973 ställdes han i skiljeheat mot den amerikanske racern Flower Child. Efter lustempo i ett varv, satte Ingemar Olofsson full fart; och till publikens jubel höll han greppet hela vägen till mål. Oj, oj, oj; Ego Boy!"


Källa: wiki

skaparn
2007-05-27, 17:19
" I Elitloppet 1973 ställdes han i skiljeheat mot den amerikanske racern Flower Child. Efter lustempo i ett varv, satte Ingemar Olofsson full fart; och till publikens jubel höll han greppet hela vägen till mål. Oj, oj, oj; Ego Boy!"


Källa: wiki

Haha, 1973!? Då föddes min mamma. Typ.

antonio
2007-05-27, 22:14
Det var en riktigt grym spurt mellan honom och Mr Muscleman. Roligt, spännande och överraskande lopp.

Vårt svenska hopp - och min avatar - Going Kronos galopperade bort sig efter att ha sett ganska tam ut.

Ja det blev för tufft med två lopp för GK..men han är ju endast 4 år så..

Den franska hästen vara helt enkelt bäst för dagen...men jag har sett bättre elitopp om jag säger så.

/A

Dumleman
2007-05-27, 22:17
Hur blev det, red den kvinnliga kusken naken runt Solvalla?

formula4shape
2007-05-27, 22:25
Hur blev det, red den kvinnliga kusken naken runt Solvalla?

Mr Muscleman vann inte.

eandersson
2007-05-27, 23:32
" I Elitloppet 1973 ställdes han i skiljeheat mot den amerikanske racern Flower Child. Efter lustempo i ett varv, satte Ingemar Olofsson full fart; och till publikens jubel höll han greppet hela vägen till mål. Oj, oj, oj; Ego Boy!"


Källa: wiki

Oj. Jag som varit med på stora samlingsplatser på internet (IRC) och glömmer att google är varje sökares verktyg till ett lyckat svar. Tack ska du iallafall ha.

Haha, 1973!? Då föddes min mamma. Typ.
Sveriges största häst, spelar ingen roll hur tidigt =). Copiad kanske slåri storhet, eller möjligtvis Victory Tilly.



I detta elitlopp kände jag inte till en häst, var iofs ett tag sedan man var "aktiv" i travvärlden.

LadyInsane
2007-05-28, 00:00
Yes, jag var där hela kvällen och jobbade. Kom precis hem från personalfesten.:D

formula4shape
2007-05-28, 02:08
*rolleyes* Varenne är coolast overall.

eandersson
2007-05-28, 06:04
*rolleyes* Varenne är coolast overall.

The Italion Stallion. Hehe.