handdator

Visa fullständig version : Talbok i lurarna på gymet?


dumstrut
2007-05-27, 15:44
Såg det fanns en tråd om vilken musik folk helst hör på gymet när de ska lyfta tungt. Men om man kör ett helt pass med lurar på... vad tycker ni om att köra nån talbok då? Jag tycker det funkar fint, skönt att få 2 saker gjorda samtidigt liksom.

Hades
2007-05-27, 15:51
Skulle inte funka för mig. Jag hör ingenting under mina set.

dumstrut
2007-05-27, 15:53
Skulle inte funka för mig. Jag hör ingenting under mina set.

Känns det inte som slöseri med tid eller värdesätter du fokuseringen? Lås oss säga att du kanske lyfter 20 kg mindre men samtidigt lär dig något om du fattar hur jag menar. Är kilona viktigare?

Raggis
2007-05-27, 15:59
Känns det inte som slöseri med tid eller värdesätter du fokuseringen? Lås oss säga att du kanske lyfter 20 kg mindre men samtidigt lär dig något om du fattar hur jag menar. Är kilona viktigare?

Man är ju nere på gymmet för att lyfta skrot. Lyssna på talböcker kan man göra någon annanstans. Tror dessutom inte att man blir "smartare" av att lyssna på Sven Wolter :D

dumstrut
2007-05-27, 16:02
Man är ju nere på gymmet för att lyfta skrot. Lyssna på talböcker kan man göra någon annanstans. Tror dessutom inte att man blir "smartare" av att lyssna på Sven Wolter :D

Sven har ju skön röst i alla fall! Man kan ju tänka sig typ kurslitteratur inför en viktig tenta & man har bråttom? Smaken är som baken men jag bänkade iaf 70 kg medan Liza Marklund läste Sprängaren, det kändes grymt efteråt.

Raggis
2007-05-27, 16:03
Sven har ju skön röst i alla fall! Man kan ju tänka sig typ kurslitteratur inför en viktig tenta & man har bråttom? Smaken är som baken men jag bänkade iaf 70 kg medan Liza Marklund läste Sprängaren, det kändes grymt efteråt.

Tror inte man kan koncentrera sig på 2 saker samtidigt.

dumstrut
2007-05-27, 16:05
Tror inte man kan koncentrera sig på 2 saker samtidigt.

Lyftet är ju egentligen bara några sekunder.

Zakath
2007-05-27, 16:06
Du är definitivt ett troll dumstrut, men du är rolig ändå! :D

dumstrut
2007-05-27, 16:08
Du är definitivt ett troll dumstrut, men du är rolig ändå! :D

Jag är inget TROLL, jag är STYRKELYFTARE! (snart iaf) *whistle*

Yes
2007-05-27, 16:09
Inspirerad av Jeremy Clarkson i Top Gear skulle jag nog kört med Margaret Thatcher i lurarna. :D

dumstrut
2007-05-27, 16:10
Inspirerad av Jeremy Clarkson i Top Gear skulle jag nog kört med Margaret Thatcher i lurarna. :D

Är det han den långe killen med krulligt hår? Han tränar väl inte?

Yes
2007-05-27, 16:27
Är det han den långe killen med krulligt hår? Han tränar väl inte?
Han tränar nog inte, nej. Däremot hade de ett sjukt roligt inslag där han spelade upp något tal av Thatcher för att inspirera ett gäng vägarbetare...

vVX3NYbpdTg

xZFSd79O7tY

VHWNlgJjDpY

:D

dumstrut
2007-05-27, 16:30
Han tränar nog inte, nej. Däremot hade de ett sjukt roligt inslag där han spelade upp något tal av Thatcher för att inspirera ett gäng vägarbetare...

vVX3NYbpdTg

xZFSd79O7tY

VHWNlgJjDpY

:D

Hahaha, du måste vara livsfarlig på gymet! :cool:

Cerberus
2007-05-27, 17:11
jag brukar passa på o göra läxor när ja kör marklyft o böj.


ne, talbok fungerar bara om man går promenad lr ligger i soffan. I gymmet ska de lyssnas på fet hiphop lr tung metal :D

Timme
2007-05-27, 19:11
Vad sjutton? Tar du med dig handväskan till gymmet också?

Hades
2007-05-27, 19:17
Känns det inte som slöseri med tid eller värdesätter du fokuseringen? Lås oss säga att du kanske lyfter 20 kg mindre men samtidigt lär dig något om du fattar hur jag menar. Är kilona viktigare?

Jo, det känns förstås mycket jobbigt att jag tränar istället för att göra något värdefullt, men det är smällar man får ta.

dumstrut
2007-05-27, 19:38
Jo, det känns förstås mycket jobbigt att jag tränar istället för att göra något värdefullt, men det är smällar man får ta.

Menade inte så, men dötiden mellan????

Metal_boy_
2007-05-27, 19:41
Nej, ingen jävla sagostund när jag tränar!

Stoltz
2007-05-27, 19:43
När tentor vankas så brukar jag ha läst in en del fakta på min telefon som jag har igång under gymmandet, så att jag undermedvetet får in det. Hjälper en del faktiskt, så det fungerar.

Cerberus
2007-05-27, 19:44
30-60 sek pustande e inte mkt dötid för mig :D ibland mindre än så

dumstrut
2007-05-27, 19:47
När tentor vankas så brukar jag ha läst in en del fakta på min telefon som jag har igång under gymmandet, så att jag undermedvetet får in det. Hjälper en del faktiskt, så det fungerar.

Vetenskapliga bevis! Jag har rätt!!!

Squirrel
2007-05-28, 00:01
Om man står på löpbandet eller liknande fungerar det bra.

Har själv börjat se på film på handdator nu (promenadhastighet, dock). Lagom med nåt avsnitt Heroes på morgonen. Nu har jag laddat över Transformers The Movie också... (Originalet alltså.)

Frida.B
2007-05-28, 00:21
Hur fan ska man kunna komma ihåg något man inte riktigt kunde koncentrera sig på? Jag är helt fokuserad på träningen när jag är i gymmet, har svårt att ens vara social...

LadyG
2007-05-28, 00:26
Det skulle inte ens funka på löpbandet, där behöver man motiverande musik som får blodet att koka - inte nån pladdrande fåne man inte orkar koncentrera sig på.

Tar man inte i mer än att man kan lyssna på och hänga med i en massa pladder när man tränar då är det dags att börja lära sig träna!

Wintermute
2007-05-28, 08:22
Funkar helt klart på lättare pass, de tunga passen vill jag inte ha några lurar och sladdar som krånglar till det.

Har mest kört Henry Rollins spoken word, så går man runt o småflinar hela passet.

Stoltz
2007-05-28, 08:38
Hur fan ska man kunna komma ihåg något man inte riktigt kunde koncentrera sig på? Jag är helt fokuserad på träningen när jag är i gymmet, har svårt att ens vara social...

För min del handlar det helt och hållet om att mitt undermedvetna bearbetar den information jag läst in i telefonen, vilket underlättar pluggandet jag gör när jag kommer hem igen.

Vad gäller koncentrationen så är det inte något man behöver (eller ens ska på gymmet) lägga på det man lyssnar på. Jag är alltid 100% på min fysiska prestation, på en medveten nivå, när jag är på gymmet.