handdator

Visa fullständig version : Mors dag.


Piranha
2007-05-27, 08:01
GLÖM INTE BORT MAMMA NU!

*cupid*

Annars kommer proteinet erat surna.

skaparn
2007-05-27, 08:18
Va? Jag hörde att det var i fredags, och jag kom i håg det först igår. Nu har jag chansen att glömma det även idag.

mini
2007-05-27, 08:22
Va? Jag hörde att det var i fredags, och jag kom i håg det först igår. Nu har jag chansen att glömma det även idag.

Vilken tur att Pirre påminde dig då. Din mamma är nog vaken. Hon blir glad bara du ringer och är trevlig.

Pingu
2007-05-27, 08:24
GLÖM INTE BORT MAMMA NU!

*cupid*

Annars kommer proteinet erat surna.

Klart man inte gör

Jax
2007-05-27, 08:36
Min älskade syster fixar allt, jag behöver bara komma ihåg att ringa hem idag. Det ska jag nog klara av, tror jag.

stigson
2007-05-27, 09:22
ja, just ja. får hoppas pappa har köpt nå fint till mamma;)

Emil_Larsson
2007-05-27, 09:25
2 porslinsmuggar till morsan från mig :D

skaparn
2007-05-27, 09:25
Jag ringde. Ingen svarade. Nummerpresentatören blir mitt bevis på att jag är en god son.

Klart.

Baan
2007-05-27, 09:25
Som om jag behöver en mors dag för att ringa morsan. Ringer henne hela tiden. Behöver ju låna pengar.

Supercharger
2007-05-27, 09:31
Jag ska jobba åt morsan idag, kanske köper nåt också.

Lellan
2007-05-27, 10:00
Mamma fick en get (via Actionaid, nån fattig mamma i afrika får ta hand om geten å ge mjölken till sina barn å sälja röverskottet på marknaden) å en mugg med henne å barnbarnet på (för rättvisans skull ska svärmor få samma sak, å lite blommor om vi hinner plocka).

Herregud folk, klart ni ska ringa åtminstone! Era mödrar har krystat ut er, torkat snor/spyor/bajs/febersvett, plåstrat om, tröstat å försökt tuta lite vett i er. Respektera ffs.

Jag fick sovmorgon, en glad färdigäten, nysketen glad son att mysa med å ett fint halsband. *cupid*

Solros
2007-05-27, 10:09
Mamma fick en get (via Actionaid, nån fattig mamma i afrika får ta hand om geten å ge mjölken till sina barn å sälja röverskottet på marknaden)

lol

LarsK
2007-05-27, 10:11
Det var för två veckor sen i Japan.......

LarsK
2007-05-27, 10:12
Som om jag behöver en mors dag för att ringa morsan. Ringer henne hela tiden. Behöver ju låna pengar.

Nä, du är en morspojk. :smash:

Jax
2007-05-27, 10:13
Herregud folk, klart ni ska ringa åtminstone! Era mödrar har krystat ut er, torkat snor/spyor/bajs/febersvett, plåstrat om, tröstat å försökt tuta lite vett i er. Respektera ffs.
Hurvida jag ringer min mor på mors dag eller inte har inget med respekt att göra. Jag tror att hon är gladare om jag hör av mig regelbundet istället för att köpa en present och ringa på mors dag p.g.a. dåligt samvete.

Baan
2007-05-27, 10:13
Nä, du är en morspojk. :smash:

Hm är det den svenskjapanska avundsjukan som kommer fram nu?!?!

Cilia
2007-05-27, 10:50
ja, just ja. får hoppas pappa har köpt nå fint till mamma;)
är inte det lite kinky att din mamma även är mamma till din pappa?







Gav mamma en liten ask med belgisk choklad igår när jag träffade henne

Löjtnant Blank
2007-05-27, 10:52
Tack så mycket, Piranha! Jag hade glömt det annars.

Frantic
2007-05-27, 10:58
Tack så mycket, Piranha! Jag hade glömt det annars.

+1. Trots att jag fick en påminnelse av min syster igår

qwerty1
2007-05-27, 12:09
Denna blev det till min moder idag..

http://img209.imageshack.us/img209/7880/bildvi2.jpg

Helt OK iaf.

joriice
2007-05-27, 12:13
Min morsa skall inte ha nåt. Hon gör ingen mat åt mig längre.

shut teh face
2007-05-27, 12:13
Jag bär upp och ned tvättmaskiner och diverse tunga saker åt mamma.

Det finns ingen bättre son än den som hjälper sin mor med sådant hon inte klarar av.


:cool:

Scratch89
2007-05-27, 12:17
Köpte blommor idag, och sen ska jag o syster bjuda henne på bio någon gång snart.

willis
2007-05-27, 12:23
Eftersom jag bor hemma än så blir det till att laga middag och dammsuga lägenheten :thumbup:

Jazen
2007-05-27, 12:27
jag glömde köpa blommor :(

qwerty1
2007-05-27, 12:28
jag glömde köpa blommor :(

Blomsteraffärer har öppet idag, och antagligen fortfarande.

mini
2007-05-27, 12:30
Kanske får jag trilla förbi henne och ge bort något. Blommor känns trist, choklad är inte bra för formen. Får gå förbi Åhlens och köpa något, typ en bok, en scarf eller en skiva kanske.

mela
2007-05-27, 13:42
Får fixa lite trisslotter och enblomma. Hoppas att hon vinner en miljon eller fem.

1986
2007-05-27, 13:57
jag ringde och gratulerade. brukar inte ringa annars så hon blev väl glad förhoppningsvis.

Guybrush
2007-05-27, 14:03
Har varit ute hos min kära mor och överlämnat blommor... Bor ni nära och kan ta er dit så åk och gratulera för FAN!!! Annars ring åtminstone...

The Rookie
2007-05-27, 14:40
*cupid* Jag köpte en bukett rosor till min älskade mamma ! *cupid*

tp_88
2007-05-27, 18:47
Lagade mat (Lövbiff, klyftpotatis, bea-sås samt efterrätt bestående av chokladtårta, glass, blåbär, kolasås :eating:) och köpte ett halsband ihop med syrran.


Känner mig som en snel son idag.

hahavaffan
2007-05-27, 18:51
Ska göra en fet tavla till ho.

Lellan
2007-05-27, 22:11
Hurvida jag ringer min mor på mors dag eller inte har inget med respekt att göra. Jag tror att hon är gladare om jag hör av mig regelbundet istället för att köpa en present och ringa på mors dag p.g.a. dåligt samvete.

Klart man inte ska uppvakta pga dåligt samvete! :) Det var inte så jag menade, utan att det kan vara en trevlig gest att göra det som tecken på sin uppskattning. Typ som man kan göra på Alla hjärtans dag, Julafton och när någon fyller år.

För egen del kändes det mer speciellt att bli uppvaktad på Mors dag än tex födelsedagen, att födas har jag inte lika fina minnen av som att föda. Svärmor fällde en glädjetår över sonens egenplockade (grymt fula) bukett blommor (utblommade maskrosor, gräs och smultronblommor någon? :D ). Geten tyckte hon också om.

shadowfire
2007-05-27, 22:12
tråkdag... jag är så duktig ändå på att uppvakta min mor när det känns rätt, spontant och bra att varken hon eller jag bryr oss om denna dag.
Varför behöva en dag för att visa känslor?

Lellan
2007-05-27, 22:18
tråkdag... jag är så duktig ändå på att uppvakta min mor när det känns rätt, spontant och bra att varken hon eller jag bryr oss om denna dag.
Varför behöva en dag för att visa känslor?

Se det som en uppmuntransdag till att visa känslor då? Ett erkännande av en viktig roll man har i livet.

Från början var väl Mors dag cementerande av könsroller (typ 1 dag på året får mor vila från hushållgörat, årets resterande 364 är ämnat åt henne), senare komersiellt... men man kan ju välja hur man vill se det och fira det.:) Eller inte fira det. Men jag har aldrig hört talas om någon som blivit ilsk eller ledsen av att bli ihågkommen en dag som denna.

Fartman
2007-05-27, 22:25
Oj, jag har varit bakfull hela dagen och inte ringt henne ännu.. är det för sent nu tror ni?

shadowfire
2007-05-27, 22:25
Se det som en uppmuntransdag till att visa känslor då? Ett erkännande av en viktig roll man har i livet.

Från början var väl Mors dag cementerande av könsroller (typ 1 dag på året får mor vila från hushållgörat, årets resterande 364 är ämnat åt henne), senare komersiellt... men man kan ju välja hur man vill se det och fira det.:) Eller inte fira det. Men jag har aldrig hört talas om någon som blivit ilsk eller ledsen av att bli ihågkommen en dag som denna.
Äh, jag är bara anti mot allt sådant.. fars dag, mors dag, alla hjärtans dag osv.. vill varken att köpmän eller andra ska tala om för mig att jag ska uppvakta någon "bara för att" en dag som denna.

Särskilt inte när man hör sina vänner säga, tex inför alla hjärtans dag; "får väl köpa någe till bruden nurå, annars blir hon bara sur o sexstrejkar... suck". Känns ju som lagomt mycket känslor för det.

Jag tippar på att många gör något denna dag bara för att de måste.
Hellre få/ge något spontant till en människa då denne inte förväntar sig det... blir mer äkta och uttryck för känslor då. I min mening iaf.

Edit: jag firar alltså gärna min mor, men gör det hellre en helt vanlig onsdag med precis samma goa blombukett och sött kort, men då spontant och från hjärtat... än påklistrat bara för att alla andra gör det samma dag. Effekten blir rätt mkt större när man gör oväntade saker till de man tycker om..

mini
2007-05-27, 22:25
Jag tittade förbi min mamma med Sofia Karlssons senaste platta. Hon blev glad. *cupid*

Brooklyn
2007-05-27, 23:00
vila i frid :)

Brooklyn
2007-05-27, 23:01
Oj, jag har varit bakfull hela dagen och inte ringt henne ännu.. är det för sent nu tror ni?

nee ring bara! hellre för sent än aldrig!!

Fartman
2007-05-27, 23:30
nee ring bara! hellre för sent än aldrig!!
Jag ska ringa henne imorgon. Tänkte ringa redan på dagen idag men då jag var sliten och inte så pratsam så tänkte jag vänta tills jag var piggare, vilket aldrig blev av. Nåväl, både min mor och far är verkligen inte noga med den här typen av "högtider" så hon lär knappast bli ledsen.. snarare så att hon antagligen redan gissat rätt angående hur det står till med hennes son en dag som denna.

sissa
2007-05-28, 04:49
Tack så mycket, Piranha! Jag hade glömt det annars.

+1


Nu var dock min mamma så fräck så hon inte var hemma när man nu var så duktig och kom ihåg att ringa. *grr*

Bronkitkorv
2007-05-28, 06:10
GLÖM INTE BORT MAMMA NU!

*cupid*

Annars kommer proteinet erat surna.
Min morsa är en jävla hagga !
Hon får en käftsmäll kanske...