handdator

Visa fullständig version : Bodybuilding + tricking


jumpingforlife
2007-05-26, 21:11
Uppenbarligen så går det att kombinera bodybuilding och fortfarande vara en hyffsad trickster. Jujis (http://www.trickstutorials.com) kompis Antoine Vaillant är ett bra exempel på detta:
http://www.fcpaq.com/competitions/2006/provincial_2006/numeros_uns/1892-63.jpg
Han ska tydligen bara vara 19år gammal.
Här finns en del filmer som han är med i: http://www.trickstutorials.com/index.php?page=content/vid_05
Någon som vet var man kan få tag i hans träningsschema eller vet hur han tränar? Skulle vara intressant att se.

Rahf
2007-05-26, 22:17
Som en regelrätt bodybuilder. Tänk på det att Antoine är väldigt hämmad vad gäller antalet tricks han kan göra. Han brukar köra på samma repertoar gång på gång, tricking är inget han prioriterar. Anledningen till att han är hämmad är just p.g.a kroppstyngden och att han inte drillar lika ofta som andra trickers.

Den bilden du har uppe är gammal också, gissar på att den är tagen när han var runt 17/18. Han är större nu :D

UrkProductions
2007-05-26, 22:22
Helvete vad han såg ut! Har sett alla videos från trickstutorials! Riktigt bra är de! Speciellt mufu

Rahf
2007-05-26, 22:25
Verkar som om tricking har blivit lite småpoppis på Kolo.

mystic[-_-]
2007-05-26, 22:45
Han är numera en av Kandas mest lovand byggarjuniorer och håller inte på med sånt mer

Cerberus
2007-05-26, 22:50
tankar ner filmen, men ja fattar inte va tricking e? är det att hopp, skutt o lek? :D

Rahf
2007-05-26, 22:53
tankar ner filmen, men ja fattar inte va tricking e? är det att hopp, skutt o lek? :D

You'll see.

UrkProductions
2007-05-26, 22:55
tankar ner filmen, men ja fattar inte va tricking e? är det att hopp, skutt o lek? :D

något som kräver rätt teknik i kombination med spänst! :)

Rahf
2007-05-26, 22:57
;2319453']Han är numera en av Kandas mest lovand byggarjuniorer och håller inte på med sånt mer

Det är frågan, han skrev upp sig på Toronto Gathering och kommer närvara där såvitt jag vet.

Cerberus
2007-05-26, 22:57
nu såg jag :D precist det jag trodde det var :)


vore skoj o pröva på.

UrkProductions
2007-05-26, 22:59
nu såg jag :D precist det jag trodde det var :)


vore skoj o pröva på.

väldigt lätt om att stuka fötter osv. lätt att knäcka någonting om man landar snett. så ta det lugnt :)

Cerberus
2007-05-26, 23:03
väldigt lätt om att stuka fötter osv. lätt att knäcka någonting om man landar snett. så ta det lugnt :)

ja ska pröva detta ute i backen, på asfalten.

:Virro


nej då, ja e rädd för att skada mig så ja vågar inte skutta :D

jumpingforlife
2007-05-26, 23:07
;2319453']Han är numera en av Kandas mest lovand byggarjuniorer och håller inte på med sånt mer

Ja nog verkar killen vara en talang alltid, men nog går han säkert ut ibland och tricksar när hans vän Juji vill.. men visst verkar Antoine vara begränsad av sin kroppsvikt, det märks.

Rahf
2007-05-26, 23:10
Ja nog verkar killen vara en talang alltid, men nog går han säkert ut ibland och tricksar när hans vän Juji vill.. men visst verkar Antoine vara begränsad av sin kroppsvikt, det märks.

Jujimufu bor i Alabama, Antoine bor i Quebec. Det är inte så enkelt :D

jumpingforlife
2007-05-26, 23:20
Jujimufu bor i Alabama, Antoine bor i Quebec. Det är inte så enkelt :D

Ok, synd de vekade vara ett fint par

Hemi
2007-05-27, 00:15
Jag har också sett en del filmer där, även innan du, Rahf länkade. Ja, jag tycker Eugene Sandow gjorde lika bra volter. Men det är ett tecken på att även en byggare kan göra såna grejer bra om de prioriterar det lite mer. Till en viss gräns. En fördel är nog om det tränas från början, samtidigt som byggningen börjar. Det känns som om kroppsbyggningen var mer fysiskt prestationsbaserad förr. Men det var väl mer sammanslaget med kraftsport också.

z_bumbi
2007-05-27, 09:15
Det känns som om kroppsbyggningen var mer fysiskt prestationsbaserad förr. Men det var väl mer sammanslaget med kraftsport också.

De flesta byggarna vägde några kilon mindre på den tiden men det finns än och annan tyngdlyftare som skulle kunna bli bra på trickning så att byggningen och övriga kraftsporter har fjärmat sig från varandra mer än tidigare har nog mycket riktigt med saken att göra.

jumpingforlife
2008-07-13, 09:01
Fel

Rahf
2008-07-13, 12:53
Fel

Har man sagt A får man säga B så förklara ditt härliga utspel här.

jumpingforlife
2008-07-13, 17:07
Ok då. skulle posta denna (http://www.youtube.com/watch?v=dIkg-hxE7OM) länken för att visa vad mycket Antoine har utvecklats.
Precis efter jag postat gjorde jag en sökning och såg att det redan fanns två trådar med filmen.. *rolleyes*

Rahf
2008-07-13, 20:14
Ok då. skulle posta denna (http://www.youtube.com/watch?v=dIkg-hxE7OM) länken för att visa vad mycket Antoine har utvecklats.
Precis efter jag postat gjorde jag en sökning och såg att det redan fanns två trådar med filmen.. *rolleyes*

Och du är medveten om att han inte sysslar med tricking längre? Jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till.