handdator

Visa fullständig version : knäböj


jenan546
2003-03-24, 23:20
Tjo,

när man böjer, spelar avståndet mellan fossingarna någon roll för var det tar mest? Jag står själv knappt axelbrett, med fötterna ytterst lite vinklade utåt.

Jon2
2003-03-24, 23:25
tar väll mer längre fram på benen om du står smalt medans det tar mer på ljumskarna och rumpan om du står brett:smokin:

Åse Columbus
2003-03-25, 08:00
Originally posted by jenan546
Tjo,

när man böjer, spelar avståndet mellan fossingarna någon roll för var det tar mest? Jag står själv knappt axelbrett, med fötterna ytterst lite vinklade utåt.

Det märker du om du byter fotläge......känn efter!!

shirunai
2003-03-25, 09:28
kan ju vara bra att skifta mellan passen också.

Survivor
2003-03-25, 10:35
Spelar ingen roll förutom på den punkten att du ska anpassa bredden mellan fötterna efter hur lång du är så det känns bra att gå ner och inte blir någon vinglig rörelse och du fäller överkroppen framåt som det blir om du har fötterna för tätt, eller du inte kommer ner tillräckligt om det är för brett.
Individuellt alltså, som "allt" annat.

Nils
2003-04-01, 21:15
Jag har nu försökt ett tag att stretcha upp mig så jag kan göra "riktiga" knäböj på det viset jag kunde förr. Men det verkar inte gå. Muskler och speciellt vristen tar emot. Men jag kan gå ner djupt om jag står riktigt brett mellan fötterna (ca 60 cm mellan hälarna på närmaste stället, jag är 186 cm lång) och vinklar dem ordentligt utåt.
Är det OK att träna knäböj så? Eller skadar man något?
Jag tror nog att dessa knäböj i sig kommer att göra mig mjukare så jag kan flytta in fötterna lite så småningom.
Nils

Herkulez
2003-04-02, 07:31
står du smalare så tar det lite mer på lårsvepet (för mig iallafall)