handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver under deff?


Echoone
2007-05-26, 18:42
Hur påverkas deffen om man tar protein tillskott efter gymmet?

Ganymedes
2007-05-26, 18:50
Spelar ingen roll om du tar proteinpulver eller ej, det är den totala mängden energi under dygnet som räknas. Jag tar proteinpulver tre gånger om dagen nu under deffen, och eftersom jag anpassat resten av födointaget därefter, har det inte haft någon negativ inverkan. Protein efter gympass är lika bra både under bulk som deff. Bara att köra vidare!

Eddie Vedder
2007-05-26, 19:16
Proteinpulver under deff påverkar viktnedgången exakt lika mycket som motsvarande kalorimängd ketchup, om du nu skulle välja det istället.

Ganymedes sa allt som behöver sägas, det är det totala födointaget och inte enstaka livsmedel som avgör.

Får du i dej t.ex. 200kcal från en drink efter träning så är det inga fel alls, vill du dock ha ett specifikt energiintag så är det ju 200kcal mindre från mat lr mer motion helt enkelt.

Du får prioritera.:)

Sverker
2007-05-26, 19:19
Jag tror att viktminskningen skulle accelerera utan återställare. Du tar ju proteindrinken till träningen för att optimera proteinsyntesen efteråt. Inget protein = minskad proteinsyntes = ökad viktminskning.

nutz
2007-05-27, 14:26
Jag tror att viktminskningen skulle accelerera utan återställare. Du tar ju proteindrinken till träningen för att optimera proteinsyntesen efteråt. Inget protein = minskad proteinsyntes = ökad viktminskning.

Men när man försöker få bukt med underhudsfettet vill man väl ändå åstadkomma så mycket proteinsyntes som möjligt?

King Grub
2007-05-27, 14:40
Hur läser du in något annat i inlägget du citerar?

nutz
2007-05-27, 14:41
Hur läser du in något annat i inlägget du citerar?

Men om det jag säger stämmer så försöker jag se en relevans till hans inlägg. Jag förstår inte.

King Grub
2007-05-27, 14:46
Tycker det är ett direkt svar på trådstartarens fråga, ett svar som är helt korrekt dessutom.

nutz
2007-05-27, 15:58
Hur läser du in något annat i inlägget du citerar?

Tycker det är ett direkt svar på trådstartarens fråga, ett svar som är helt korrekt dessutom.

Ja.

Men är det därför att man får i sig mindre energi? I ett upplägg anpassat för fettreduktion så vill man väl åstadkomma positiv proteinbalans i den mån det går, om någonsin, och så länge man håller sig inom ramarna för en negativ energibalans så måste det väl ändå vara en positivt - eller är en gainer helt plötsligt dålig även när man deffar?

Självklart "accelererar" viktminskningen, men därmed inte sagt fettviktsminskningen, om man minskar på energiintaget, men det är redan konstaterat i de två tidigare posterna och därför ifrågasätter jag vad hans kommentar har för ytterligare relevans. Om man väldigt gärna vill så kan man faktiskt tolka det där som att det är dåligt för fettreduktion oavsett energibalans.

Vad har jag missförstått? Känner mig jävligt snurrig nu :Virro

Sverker
2007-05-27, 17:11
OK, tydligt !

Stor risk att du förlorar muskelmassa och går ned ännu mer i vikt.Denna viktminskning vill du säkert inte ha.


Alltså vettigt att se till att det finns protein kring träningen. Ska man spara kalorier kan man göra de på andra tidpunkter över veckan.


Det är svårt att öka proteinsyntesen vid kaloriunderskott. Att dessutom försöka öka proteinsyntesen genom att ta bort protein vid dygnets absolut känsligaste tidpunkt gör det ännu svårare.