handdator

Visa fullständig version : större bröst


Warnander
2007-05-26, 14:06
Om man vill få större bröst på relativt kort tid, hur ska man göra då? Träna bröst två gånger i veckan eller bara en gång, vilka övningar är bäst? Allt annat växer på mig förutom brösten känns det som.
Några tips?

GymTT
2007-05-26, 14:08
Behöver lite mer fakta för att ge dig ett bra svar.

Hur länge har du tränat? Tänk på att styrketräning tar tid, man bygger inte upp ett stadigt bröst på ett halvår. Det tar åratal. Det handlar om tung träning, vila och vettig kost, år in, år ut.
Har du läst runt mycket på forumet innan?

Fel del att ställa frågan i också.

Mvh

Sverker
2007-05-26, 14:09
Fixat.

GymTT
2007-05-26, 14:10
Fixat.

:thumbup:

Warnander
2007-05-26, 14:11
Aa märkte att de blev i fel :P

Jag har tränat i ett och ett halvt år, hade några månaders uppehåll också men tränade boxning så fick bröst träning där också.
Visst de har blivit större men allt annat växer mycket fortare men kanske ska vara så, vet flera som har sagt att det tar lång tid att träna upp bröst musklerna, men vet också andra som det gått ganska snabbt för.

GymTT
2007-05-26, 14:12
Aa märkte att de blev i fel :P

Jag har tränat i ett och ett halvt år, hade några månaders uppehåll också men tränade boxning så fick bröst träning där också.
Visst de har blivit större men allt annat växer mycket fortare men kanske ska vara så, vet flera som har sagt att det tar lång tid att träna upp bröst musklerna, men vet också andra som det gått ganska snabbt för.

Alla har olika förutsättningar. Gener är A och O i styrketräning.
Du kan köra hårt i 10år och få samma utveckling som en kompis till dig har fått som har tränat i 1 år.

Tyvärr

Jobba på

psirus
2007-05-26, 14:44
Va inte för viktkåt. Kör pressar i sin hela rörelse. Man ser allt för mycket folk som bara kör 2/3 i bänk och hantelpress för att de ska kunna kö "lite" tyngre.

Raggis
2007-05-26, 14:47
Alla har olika förutsättningar. Gener är A och O i styrketräning.
Du kan köra hårt i 10år och få samma utveckling som en kompis till dig har fått som har tränat i 1 år.

Tyvärr

Jobba på

Det var väl ändå o ta i lite :P? Vet att du överdrev en smula. Men, det är lätt för folk att missuppfatta.

GymTT
2007-05-26, 15:14
Det var väl ändå o ta i lite :P? Vet att du överdrev en smula. Men, det är lätt för folk att missuppfatta.

Sant.

Iofs kan det vara så.
En liten andel av individer svarar inte ens på styrketräning.

Raggis
2007-05-26, 15:16
Sant.

Iofs kan det vara så.
En liten andel av individer svarar inte ens på styrketräning.

Det måste dock vara extremt sällsynt :D? Men, givetvis. Om en individ har tränat i 10 år, utan att ha upprätthållt en bra kost, så tror jag inte den personen gör några direkta framsteg.

GymTT
2007-05-26, 15:40
Det måste dock vara extremt sällsynt :D? Men, givetvis. Om en individ har tränat i 10 år, utan att ha upprätthållt en bra kost, så tror jag inte den personen gör några direkta framsteg.

Det är sällsynt.
Precis

Deceiver85
2007-05-26, 16:39
En gång i veckan, dryga 10 set med bänkpress 4x4 som huvudövning gav mig följande:

http://img517.imageshack.us/img517/5198/halvryb9.jpg

Började träna i februari/mars 2005.

openside
2007-05-26, 17:45
Plastikoperationen pec-förstoring lär väl var den överlägset snabbaste vägen till att få större bröst. *whistle*

Warnander
2007-05-30, 08:52
Okej, men tycker det är konstigt, om allt annat svarar på stryrketräningen, armar, rygg, axlar allt förutom brösten, kan det endå vara generna som ligger bakom?
De övningar jag kör nu är, hantelpress lutande, hantelpress liggande, sen kör jag även pec dec när jag ligger ner, en maskin som finns på gymmet.
Kankse borde köra andra övningar? några tips?

Kör 3-4 övningar, 10 reps i 3 set.

Handcuff
2007-05-30, 09:14
Okej, men tycker det är konstigt, om allt annat svarar på stryrketräningen, armar, rygg, axlar allt förutom brösten, kan det endå vara generna som ligger bakom?
De övningar jag kör nu är, hantelpress lutande, hantelpress liggande, sen kör jag även pec dec när jag ligger ner, en maskin som finns på gymmet.
Kankse borde köra andra övningar? några tips?

Kör 3-4 övningar, 10 reps i 3 set.

I princip alla nybörjare klagar på att deras bröst ej växer. Muskler tar tid på sig att växa..jättelång tid till och med. Dina bröst följer säkert samma utveckling som övriga kroppen..märks kanske inte lika tydligt som biceps t ex. Att börja fundera på gener kan du göra när du tränat i säg 7år och inte fått märkvärdiga resultat.:thumbup:

Deceiver85
2007-05-30, 10:24
Okej, men tycker det är konstigt, om allt annat svarar på stryrketräningen, armar, rygg, axlar allt förutom brösten, kan det endå vara generna som ligger bakom?

Generna styr en hel del, vissa muskelgrupper växer inte lika bra som alla andra. Men med bra träning och med mat så kan du kompensera en hel del.

pragmatist
2007-05-30, 11:40
Vet inte om "alla" nybörjare har problem med bröstmusklerna, för många är det tvärtom en väldigt lättränad muskelgrupp som svarar bra på styrketräning. Förmodligen eftersom den inte används så mycket till vardags - chockeffekten av träningen blir så att säga större än för t.ex. vaderna som man använder konstant.

Min erfarenhet är att de som har problem med bröstmusklerna är de som har kass teknik i pressövningar och använder armar och axlar alldeles för mycket, alternativt är genetiskt starka i armarna och naturligt använder armarna mycket i press- och dragövningar. De tröttnar helt enkelt i armarna långt innan bröstmusklerna har blivit särskilt ansträngda. Lösningen på problemet är att jobba på tekniken (alternativt hitta andra övningar) så att bröstmusklerna ger upp innan armarna gör det.

Alexton
2007-05-30, 13:59
De tröttnar helt enkelt i armarna långt innan bröstmusklerna har blivit särskilt ansträngda. Lösningen på problemet är att jobba på tekniken (alternativt hitta andra övningar) så att bröstmusklerna ger upp innan armarna gör det.

Hade precis det problemet. Jag hade otroligt kass bänk teknik vilket gjorde att jag blev trött i armarna innan. Hjälpte knappast att man ville öka oavbrutet även om tekniken inte fanns där *screwy*

Bytte till raka/sne hantelpress och tränade långsammare och mera tekniskt. Likt en Disneyfilm kom jag tillbaka och tog revansh på bänken.

Körde även alldeles för mycket raka/lägre bröst övningar jämfört med övre delen av bröstet vilket bidrog till problemet.

Lexidos
2007-05-30, 14:15
Hade precis det problemet. Jag hade otroligt kass bänk teknik vilket gjorde att jag blev trött i armarna innan. Hjälpte knappast att man ville öka oavbrutet även om tekniken inte fanns där *screwy*

Bytte till raka/sne hantelpress och tränade långsammare och mera tekniskt. Likt en Disneyfilm kom jag tillbaka och tog revansh på bänken.

Körde även alldeles för mycket raka/lägre bröst övningar jämfört med övre delen av bröstet vilket bidrog till problemet.

Samma här, har kört en hel del snehantelpress sedan jag drog igång med träningen igen. Har nu börjat öka i bänken vilket känns gutt :)

überstarken
2007-05-30, 14:32
Se till att bröst är det första du tränar efter uppehållen, alltså först på träningscyklen och först på passet där du tränar bröst. Det ger dem störst möjlighet att öka gentemot resten av kroppen.

Madara
2007-05-31, 08:14
Om du är genetiskt betingad till att få upp styrka/volym snabbare på axlar/triceps än bröst så kommer det automatiskt bli bättre muskelgrupper i början av träningen då dom växer snabbast och sedan kommer ta över totalt och få liten aktivering av bröst. Kör en högre reps mängd, tänk på utförandet, när du håller stången försök hela tiden dra händerna innåt, testa 1 hel rep - ner - ½ rep - ner (det är 1 rep) och börja om. Och framförallt _PLOCKA_ av vikter, kontakt är allt för tillväxt, speciellt om man vill kontrollera generna på så sätt att om man har bättre förutsättning för triceps så kan man endå få upp brösten lika bra.