handdator

Visa fullständig version : Inspiron E1705


manko
2007-05-25, 20:31
Är den värd 10k fast den är amerikansk?

• Processor: Intel Core2 Duo T7200 (2.0GHz 4MB Cache)
• Skärm: 17” WXGA med hysterisk 1920x1200 upplösning!!! Klarar HDTV 1080p!!!
• Hårddisk: 160GB 5400rpm
• Intern Minne: 2048MB DDR2 667 med Dual channel
• Optisk Drive: DVD brännare Dual Layer
• Nätverk: 10/100 MB och trådlöst 802.11b/g
• Inbyggd Bluetooth
• Creative Soundblaster advanced ljudkort mjukvara (EAX equalizer osv...)
• 6st USB 2.0 Portar
• Micro-Subwoofer undertill på laptopen!
• DVI och VGA ut
• Kraftfullt 9 cells batteri
• S-video (TV) utgång
• Express Card Slot typ 54 och 34
• Nvidia Geforce 7900 Mobile 256MB
• SD och MMC Minneskortsläsare
• Modem: 56K
• Operativsystem: Windows Vista Premium
• Amerikanskt Tangentbord som lätt ställs om till att skriva som ett svenskt (även med åäö)

är tungt sugen att slå till på denna. typ 10k kommer den att kosta. Men då till min fråga. Hur ska man kunna skriva med åäö på ett amerikanskt tangentbord? Hur ska det gå till att ställa om det? :)

Granatgiraffen
2007-05-25, 21:06
Enda skillnaden är väl att du inte ser åäö utan dess amerikanska motsvarigheter. Annars är det ju inte helsvårt att byta tangentbord till ett svenskt. Annars har jag ingen koll på vad som är billigt och dyrt nu för tiden. Rik, du vet. Rik på kärlek.

NiXPhoenix
2007-05-25, 21:13
Var har du sett den till försäljning då? Är det nån som har ett helt parti? 10k är väl lågt i mina öron, ska inte säga för mycket men det luktar illa.

Sen är 1920*1200 en grym upplösning, men det kommer vara väldigt pluttigt på 17"s-skärm.

manko
2007-05-25, 21:19
Var har du sett den till försäljning då? Är det nån som har ett helt parti? 10k är väl lågt i mina öron, ska inte säga för mycket men det luktar illa.

Sen är 1920*1200 en grym upplösning, men det kommer vara väldigt pluttigt på 17"s-skärm.

Kommer och går väl nån då och då antar jag iaf. Jag är grymt sugen att slå till nu på denna vackra maskin.

Men om man byter ut några tecken, lär man aldrig kunna använda dom sen? t.ex *^+ :P

NiXPhoenix
2007-05-25, 21:21
Jag gick in på "internationella sidan" och kom till deras sida för USA.

Konfigurerade i princip som det du skrivit, ändrade i och för sig bara cpu, grafik och hd tror jag.

Now from
$1,809


12 600 SEK. Dollarkurs 7kr.

Vem säljer den till dig?
Alltså, det luktar stöldgods om du inte förstår mig. Sen om du väljer att stödja det är inte min sak egentligen. Men jag tolkade det som att den var ny.

j_p
2007-05-25, 21:22
Kommer och går väl nån då och då antar jag iaf. Jag är grymt sugen att slå till nu på denna vackra maskin.

Men om man byter ut några tecken, lär man aldrig kunna använda dom sen? t.ex *^+ :P

Finns en hel del skumt på Tradera ja... Om den där är en av dem är svårt att säga.
Det du gör när du ställer om tangentbordet är bara att välja ny layout i Windows. Sen skriver du svenska tecken med tangenterna som har amerikanska symboler. Sen byter du tillbaka när du vill. Det är genom mjukvara mao.

Granatgiraffen
2007-05-25, 21:22
Var har du sett den till försäljning då? Är det nån som har ett helt parti? 10k är väl lågt i mina öron, ska inte säga för mycket men det luktar illa.

Sen är 1920*1200 en grym upplösning, men det kommer vara väldigt pluttigt på 17"s-skärm.

Kolla på Dell.com bara och se vad den kostar där. No problem sir.

manko
2007-05-25, 21:26
Jag gick in på "internationella sidan" och kom till deras sida för USA.

Konfigurerade i princip som det du skrivit, ändrade i och för sig bara cpu, grafik och hd tror jag.

Now from
$1,809


12 600 SEK. Dollarkurs 7kr.

Vem säljer den till dig?
Alltså, det luktar stöldgods om du inte förstår mig. Sen om du väljer att stödja det är inte min sak egentligen. Men jag tolkade det som att den var ny.

Men den har 1år world warranty kvar, så då borde det ju inte vara stöldgods? :)

jakke
2007-05-25, 21:29
Men den har 1år world warranty kvar, så då borde det ju inte vara stöldgods? :)

skriver dom ja.....

NiXPhoenix
2007-05-25, 21:30
Men den har 1år world warranty kvar, så då borde det ju inte vara stöldgods? :)


Personen kanske bara skriver det, det kan man ju inte veta.
Sen kanske man inte har något unikt nummer som man talar om när man ringer supporten, jag vet inte hur det funkar där.

manko
2007-05-25, 21:31
Personen kanske bara skriver det, det kan man ju inte veta.
Sen kanske man inte har något unikt nummer som man talar om när man ringer supporten, jag vet inte hur det funkar där.

Kan ju stämma mycket bra det där. Skulle helst vilja åka och fingra och pilla på den lite. Och testa ringa garantin före man slår till. Men jävla tradera strunteri att man måste vinna först :P

j_p
2007-05-25, 21:32
Men den har 1år world warranty kvar, så då borde det ju inte vara stöldgods? :)

Som sagt, anger man bara serienummer så kanske Dell bara bryr sig om när datorn ursprungligen är köpt (innan den potentiellt blev stulen). Jag vet inte om Dell ger kunder möjlighet att anmäla en dator som stulen till dem, men vissa tillverkare har det.

manko
2007-05-25, 21:35
Som sagt, anger man bara serienummer så kanske Dell bara bryr sig om när datorn ursprungligen är köpt (innan den potentiellt blev stulen). Jag vet inte om Dell ger kunder möjlighet att anmäla en dator som stulen till dem, men vissa tillverkare har det.

man borde nästan ta kontakt med dell support och kolla upp sånt där bättre. Men snubben har ju sålt rätt så många datorer och ALLA är amerikanska, så då verkar det ju inte vara stöldgods iaf. Men det är ju bara min mening på det hela :)

j_p
2007-05-25, 21:39
man borde nästan ta kontakt med dell support och kolla upp sånt där bättre. Men snubben har ju sålt rätt så många datorer och ALLA är amerikanska, så då verkar det ju inte vara stöldgods iaf. Men det är ju bara min mening på det hela :)

Det kan ju helt enkelt vara så att det är ärligt inköpta begagnade datorer från staterna som krängs här. Just pga att priserna är högre här och att man då kan ta ut mer.

Googlade runt lite och hittade det här:
https://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dellcare/en/stolen_system?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&~ck=ln&lnki=0
Så det verkar som om man kan anmäla en dator som stulen. Sen hur det används är en annan sak.

manko
2007-05-25, 21:48
Jobbigt läge nu. Köpa eller inte köpa. Vad skulle ni gjort? Satsat på att köpa en sämre för samma peng men från t.ex dustin?

jakke
2007-05-25, 21:52
Prata med säljaren på tradera och fråga om han kan bevisa att den inte är stulen på något vis

j_p
2007-05-25, 21:55
Jobbigt läge nu. Köpa eller inte köpa. Vad skulle ni gjort? Satsat på att köpa en sämre för samma peng men från t.ex dustin?

Jag gillar inte att köpa begagnat, jag blir ofta osäker på hur grejerna skötts osv. Sen skulle jag personligen störa mig mycket på att tangentbordet är amerikanskt. Om man sen är osäker på om datorn är stulen eller inte så gör ju inte det saken bättre. :)