handdator

Visa fullständig version : Ont i högra, nedre delen av magen vid kissnödighet...


Gädda
2007-05-25, 17:32
Ända sedan jag började styrketräna ordentligt för drygt ett och ett halvt år sen så har jag, när jag varit pissnödig länge och mycket (som på morgonen) en tryckande värk i magens nedre del, på höger sida ganska långt ut. Detta släpper succesivt ganska snabbt efter morgonpissandet. Jag har varit på tre läkarbesök, ingen har hittat nåt fel och bara rynkat på pannan. Jag ställer inte frågan för att få en "diagnos" alltså, utan undrar bara om nån annan har erfarenhet av samma sak eller möjligen kan gissa vad det kan vara, mina läkare har varit väldigt förtegna...

Därför undrar jag om detta på nåt vis kan vara träningsrelaterat, då det uppstod samtidigt som jag började träna? Om nån mer har haft samma symptom?

Kan det vara att man äter mycket mat, som efter natten ligger och trycker långt ner i magen och att tarmen då kläms ihop med urinblåsan när den börjar fyllas på?

King Grub
2007-05-25, 17:34
Kronisk prostatit.

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=488

Möjligen.

Raggis
2007-05-25, 17:42
Upplever samma sak som dig (får det inte jämt dock). Men, det försvinner så fort jag har pissat.

Gädda
2007-05-25, 17:43
King Grub: Funderat på att åka till Danmark och skaffa läkarlegitimation?? (Om du såg veckans Uppdrag Granskning förstår du...)

Tackar för det tipset. Vissa punkter på symptomen stämde dock inte alls in, men jag ska på återbesök hos en annan läkare nästa vecka, får se vad hon säger.

Olof
2007-05-27, 12:06
Har du prostatit kommer läkaren med största sannolikhet sätta dig på en antibiotikakur.

CoolHandLuke
2007-05-27, 14:40
Träningsrelaterat:
http://orthopedics.about.com/od/sportsinjuries/a/hernia.htm

Annars är det vanligare för grabbar att man får problem på sin vänstra sida.

Saikyou
2007-05-27, 21:18
Träningsrelaterat:
http://orthopedics.about.com/od/sportsinjuries/a/hernia.htm

Annars är det vanligare för grabbar att man får problem på sin vänstra sida.

Varför vänstra? :O Jag har själv det problemet på vänstra, hindrar mig hårt när jag ska springa då jag får det redan efter mindre än en kilometer :/

StarkeMats
2007-05-27, 21:21
Jag har varit med om detta här, dock hade jag det problemet ett det kändes som om jag kissade hela tiden. känslan av att den kom ut kiss genom urinröret liksom och sen gick ajg till doktorn varpå jag fick antibiotika 1 vecka och sen va de över :)
DÄREMOT, hör nu de här är manligt.. så sitter jag ner och pissar numera :hbang:

CoolHandLuke
2007-05-28, 11:50
Varför vänstra? :O Jag har själv det problemet på vänstra, hindrar mig hårt när jag ska springa då jag får det redan efter mindre än en kilometer :/
'Sports Hernia' (fö sport-brock) är nog inte mer vanligt på vänster men åderbråck är vanligare. Det beror på att det är något blodkärl som går från testikel till njuren på vänster sida eller nått sånt. Det blir ett högre 'fall'. Det sa i alla fall doktorn till mig. Annars är dedär sakerna jäkligt diffusa. När jag hade ont så hade jag både en inflammation i bitestikeln och varicocele plus en öm prostata. Samlingsnamnet för den typen av 'ömhet' verkar vara 'prostatit' och det kommer och går tydligen genom livet och det är inget man gör så mycket åt. Om man inte har ett allvarligt bråck som man behöver operera.