handdator

Visa fullständig version : den vackre behöver hjälp


Patrik Cutler
2007-05-25, 15:36
Så här är situationen: var inne o köpte kläder i en klädbutik idag. inne i provhytten fick jag som vanligt i den provhytten en chock när jag såg hur fet jag var. magen var som en stor rund boll, bröstmusklerna obefintliga, axlarna borta. från sidan såg jag riktigt hur magfettet vällde över byxkanten. fick panik, men visste sedan innan att det kommer se mycket bättre ut i spegeln hemma. vilket det också gjorde. magen försvann, man kunde nästan ana rutor, bröstmusklerna såg stora o fina ut och axlarna var ok. då är frågan: -vilken av speglarna stämmer med verkligheten? det är ju naturligtvis en fråga om ljuset, men om en visar fett, o den andra muskler, vilken stämmer då bäst med solljuset på stranden?

vill veta om jag ska börja deffa nu så snabbt som möjligt, eller fortsätta bulka nåt år till o sedan deffa.

jag behöver mer biceps, kan man få det trots att man går ner några kilon?

i.o.f s. har jag köpt en burk cyperol, det kanske ändrar på allt : )

172cm 76kg med kläder o skor. jättestark.

Zakath
2007-05-25, 15:38
Bild?

L-Sami
2007-05-25, 15:40
Den spegeln som visar fett, stämmer nog bäst med dagsljuset och du kan inte bygga biceps om du går ner i vikt.

Patrik Cutler
2007-05-25, 15:42
den enda bild jag har. spänner mej rätt mkt

L-Sami
2007-05-25, 15:43
den enda bild jag har. spänner mej rätt mkt

Bra pecs.

tigerofsweden
2007-05-25, 15:44
den enda bild jag har. spänner mej rätt mkt

När jag hade liknande form och befann mig i en provhytt så fick jag också ångest, ljuset i dem är inte för snällt om man säger så *whistle* Dagsljus är snällt i jämförelse :)

Patrik Cutler
2007-05-25, 15:45
Bra pecs.

TACK!:)

Patrik Cutler
2007-05-25, 15:46
När jag hade liknande form och befann mig i en provhytt så fick jag också ångest, ljuset i dem är inte för snällt om man säger så *whistle* Dagsljus är snällt i jämförelse :)

k` vad gjorde du på somrarna då?

larre
2007-05-25, 15:50
Du ser inte stendeffad ut och du ser ut att dra in magen endel men du ser juh ut som, tja, en vanlig människa :) Varken tjock eller smal.

Ni har missuppfattat provhyttsljuset helt, jag känner mig alltid så jävla snygg i bar överkropp när man står där och testar, alla linjer och allt syns för att det är så jävla bra ljus. Man skulle haft en provhytt hemma som man kan flexxa i.

tigerofsweden
2007-05-25, 15:53
k` vad gjorde du på somrarna då?

Nu lät mitt inlägg väldigt negativt ser jag *gah!* Men vad jag försöker få fram är att jag förstår hur du känner dig :)

Vad jag gjorde? Ptjaa har aldrig haft någon form jag varit helt nöjd med på somrarna, det är inte förens denna sommaren allt fett kring magen har börjat försvinna.

Du är så pass grov att det ser inte dåligt ut på något sätt, skit i det denna sommaren och deffa till nästa så kommer du äga beach 08 :thumbup:

L-Sami
2007-05-25, 15:54
Ni har missuppfattat provhyttsljuset helt, jag känner mig alltid så jävla snygg i bar överkropp när man står där och testar, alla linjer och allt syns för att det är så jävla bra ljus. Man skulle haft en provhytt hemma som man kan flexxa i.

Provshyttsljusen varier nog från affär till affär.

Patrik Cutler
2007-05-25, 15:58
Nu lät mitt inlägg väldigt negativt ser jag *gah!* Men vad jag försöker få fram är att jag förstår hur du känner dig :)

Vad jag gjorde? Ptjaa har aldrig haft någon form jag varit helt nöjd med på somrarna, det är inte förens denna sommaren allt fett kring magen har börjat försvinna.

Du är så pass grov att det ser inte dåligt ut på något sätt, skit i det denna sommaren och deffa till nästa så kommer du äga beach 08 :thumbup:

då gör vi så! kebabtallrik på g! *flex*

formula4shape
2007-05-25, 16:31
Provshyttsljusen varier nog från affär till affär.

Vissa provhytter har till och med så man kan växla mellan lampljus och dagsljus. Sen spelar givetvis speglarna in, avstånd, böjning och vart ifrån ljuset kommer i förhållande till kroppen.

LadyInsane
2007-05-25, 23:49
den enda bild jag har. spänner mej rätt mkt

Jag tycker att formen är fin. :)

Scratch89
2007-05-26, 01:07
OMG, du har en identisk form med mig. Läskigt.

Saikyou
2007-05-26, 02:21
Den spegeln som visar fett, stämmer nog bäst med dagsljuset och du kan inte bygga biceps om du går ner i vikt.

woot *gah!* true story? Har jag inbillat mig att bicepsen ökat lite medans jag gått ner i vikt? Tränade inte ett dugg innan, blivit en del under min deff, men varför går det inte öka på just biceps när man går ner? xD

Sheogorath
2007-05-26, 05:50
woot *gah!* true story? Har jag inbillat mig att bicepsen ökat lite medans jag gått ner i vikt? Tränade inte ett dugg innan, blivit en del under min deff, men varför går det inte öka på just biceps när man går ner? xD

Man kan inte bygga muskelmassa överhuvudtaget om man går ner i vikt. Man kan bygga styrka om man sköter sina kort rätt, och det ger bra förutsättningar för att behålla maximalt med muskelmassa, men du kan inte lägga på dig muskler samtidigt som du går ner i vikt.

L-Sami
2007-05-26, 09:17
woot *gah!* true story? Har jag inbillat mig att bicepsen ökat lite medans jag gått ner i vikt? Tränade inte ett dugg innan, blivit en del under min deff, men varför går det inte öka på just biceps när man går ner? xD

Det är vanligt när man deffar att musklerna kommer fram som har gömt sig bakom fettet. På så sätt tror att man har ökat i volym. Speciellt om man inte vet hur det ligger till med muskeltillväxt.

jesuz
2007-05-26, 09:28
Grejen med provhyttljus är väl att det ofta är flera ljuskällor, så alla fina fördelaktiga skuggor fösvinner väl. Men det skiljer såklart från butik till butik. :)

Du har bra form hur som helst.

Jacksatan
2007-05-26, 10:28
Provhytter kan förstöra inspirationen till vilken bulk som helst... Ser man ut att vara i bra form i en provhytt så vet man att man är knallhård.
Du är ju varken hård eller degig skulle jag säga. Plocka en 8kg så har du en sjysst sommarform, men det är ju absolut inte nödvändigt.

shadowfire
2007-05-26, 11:04
vi har nog rätt lika kroppshyddror tror jag, möjligen är du ngt större och har mer massa än mig... men jag känner igen kroppsformen din och tankarna också. För min del är hållningen a och o, släpper jag det minsta på hållningen så sjunker pecsen ihop, magen buktar ut och axlarna försvinner. Så länge jag håller ryggen sträckt och axlarna bakåt så klarar jag med min bulkform sommaren ut.. :D

Sedan sa Slarti något bra i en annan tråd och det är att egentligen borde man fota sig själv utomhus i dagsljus, det är i det rätta ljuset.. ser det bra ut utomhus, då ÄR det verkligen bra också.

Patrik Cutler
2007-05-26, 11:26
OMG, du har en identisk form med mig. Läskigt.

Du (jag) kanske är schizofren :naughty:

jag måste försöka motstå frestelsen att deffa till denna sommaren.

det är ju inte vad mitt hjärta vill *cupid*

får hoppas att solljuset visar barmhärtighet. annars får jag gå med tröja på stranden. om jag vågar mej dit.

Trumpeten
2007-05-26, 17:03
Så här är situationen: var inne o köpte kläder i en klädbutik idag. inne i provhytten fick jag som vanligt i den provhytten en chock när jag såg hur fet jag var. magen var som en stor rund boll, bröstmusklerna obefintliga, axlarna borta. från sidan såg jag riktigt hur magfettet vällde över byxkanten. fick panik, men visste sedan innan att det kommer se mycket bättre ut i spegeln hemma. vilket det också gjorde. magen försvann, man kunde nästan ana rutor, bröstmusklerna såg stora o fina ut och axlarna var ok. då är frågan: -vilken av speglarna stämmer med verkligheten? det är ju naturligtvis en fråga om ljuset, men om en visar fett, o den andra muskler, vilken stämmer då bäst med solljuset på stranden?

vill veta om jag ska börja deffa nu så snabbt som möjligt, eller fortsätta bulka nåt år till o sedan deffa.

jag behöver mer biceps, kan man få det trots att man går ner några kilon?

i.o.f s. har jag köpt en burk cyperol, det kanske ändrar på allt : )

172cm 76kg med kläder o skor. jättestark.

Känner brutalt igen mig, bara det att jag inte anar rutor nångång nånsinxD
65 kg 162 längd.