handdator

Visa fullständig version : detta tar jag varje dag


ray-ray
2007-05-24, 21:57
hejsan, jag har nyss fått hem lite piller. det jag beställde är: cla, kalciumpyruvate och yohimbe fuel. på den sist nämnda har jag en fråga.
det står att det fåe ej användas av personer under 18 år.. är detta farligt för mig som är 16 år?
är det någon som har erfarenhet av denna produkt?

har en till fråga: varje dag tar jag 3 st omega-3 kapslar, 2 st multivitaminpiller, 2 st cla piller, glutamine, och gainer. och ska snart även börja med dom ovanstående produkter. nu till frågan. är det farligt/onödigt att ta kalciumpyrovat, cla, och youhimbe fuel, samtidigt?

tyucker ni att jag ska skippa nånting på min lista av vad jag tar varje dag?

// tack för hjälpen

Handcuff
2007-05-24, 22:04
Visst retas du bara med mig :)



tyucker ni att jag ska skippa nånting på min lista av vad jag tar varje dag?

// tack för hjälpen

Hmm...du kan behålla din gainer att ta före/efter träning + omega 3 tabletterna om du äter lite fisk.

ray-ray
2007-05-24, 22:08
[QUOTE=Handcuff;2315153]Visst retas du bara med mig :)



vaddå? vad menar du?:em:

Raggis
2007-05-24, 22:19
Men shit. Sluta lev på kosttillskott. Och varför glutamin? Du vet ju knappt vad hälften utav de prodkuterna du har listat upp har för effekt, och ändå överväger du att börja med ännu mer strunt.

L-Sami
2007-05-24, 22:19
Varför tar du alla dessa tillskott?

Vinter
2007-05-24, 22:27
Omega 3 känns som det du skulle behöva ta varje dag för att öka intaget, men tex vitamintabletterna(och resten) skulle jag skippa. Massor av saker du äter dagligen är vitaminberikat. De andra produketernas effekt kan man även diskutera. Gainer, efter träning då?

ray-ray
2007-05-24, 22:27
Varför tar du alla dessa tillskott?



pyruvat och cla ska jag börja ta för att få bort fettet. det andra trode jag var "basic" :MrT:

Raggis
2007-05-24, 22:28
pyruvat och cla ska jag börja ta för att få bort fettet. det andra trode jag var "basic" :MrT:

Men lol. Glad att du iaf har hittat kolozzeum. Bara att läsa och nöta! Du kommer spara mycket pengar på det i längden.

L-Sami
2007-05-24, 22:30
pyruvat och cla ska jag börja ta för att få bort fettet. det andra trode jag var "basic" :MrT:

Tyvärr är det inte så lätt.

regus
2007-05-24, 22:38
"Yohimbe Fuel Information
Yohimbe (Coryanthe Yohimbe) is a sexual stimulant to men and increases libido in women. Yohimbe stimulates erectile tissue in both sexes, and enhances sexual sensitivity, arousal and orgasm, increase sperm production, motility and increases blood flow to erectile tissue. Twinlab Yohimbe Fuel. Guaranteed Potency Yohimbe Bark Extract.
Twinlab Yohimbe Fuel is a concentrated and guaranteed potency yohimbe bark extract that has been standardized for yohimbine. Yohimbe Fuel is the most potent yohimbe bark product commercially available and standardized for 8mg of yohimbine per capsule. Yohimbine is the active component in yohimbe bark."

Du är 16, du vill inte få slangen mer okontrollbar än vad den redan är. Skippa det. Även om det nog är en "bluffprodukt"

cla, kalciumpyruvate skiter du också i, likadant med glutaminet.

Ta en multivitamintablet om dagen (eller ingen), dom flesta tabletter ger redan 100% av dagsbehovet. Och du äter väl vanlig mat också?

Äter du ingen fet fisk så kan omega3-tillskott vara bra. Gainer är smidigt det med efter träning.

Lepras
2007-05-24, 22:42
Börja ät MAT ffs!

Zakath
2007-05-24, 23:03
Ta en multivitamintablet om dagen (eller ingen), dom flesta tabletter ger redan 100% av dagsbehovet. Och du äter väl vanlig mat också?


Skippa multivitamin helt tycker jag, finns inget positivt med att överdosera vitaminer och dessutom så saknar de ofta den effekt man får av naturliga vitaminer.

Eddie Vedder
2007-05-25, 04:02
pyruvat och cla ska jag börja ta för att få bort fettet. det andra trode jag var "basic" :MrT:

Ja då har du tyvärr blivit ganska grundlurad. Nedan har du en länk till vad som är basic:

http://www.liselotts.net/recept/bilder/kost.jpg

Jag håller med dom flesta ovanstående, kör med gainern, kör med omega-3 kapslarna men försök äta fet fisk ett par gånger i veckan ändå.

Resten kan du mycket väl skippa utan att märka minsta skillnad.

norsk_gadd
2007-05-25, 09:01
Jag vill att du anmäler dig till L-Samis avgiftningsklinik omgående, haha! Han är duktig på att omprogramera byggarehjärnor. Vi håller gemensamt på att kämpa för att ställa om min hjärna.

Mitt nya mål är faktiskt att helt sluta med proteinpulver och ersätta det med ytterligare ett halvt kilo kött av något slag. Problemet är väl pengarna men det kommer!

Jag har själv en sjuhelvetesmassa kosttillskott och visst det är bra OM man har rejält med pengar att undvara, det hade inte jag och la ändå ungefär 2000kr VARJE månad på kosttillskott och då ska du ha klart för dig att jag betalar långt under butikspriserna tack vara sponsorer.
I am a supplement-junkie!

Mina målsättningar är alltså att få i mig allt från mat, vitaminer, mineraler, protein. Undantaget är väl snabba kolhydrater efter passet och omega-3, de kommer jag att ha kvar men de är så billiga ändå.

Vad vill jag få sagt med allt svammel?
Lägg pengarna på mat istället för kr för kr så förlorar du på 90% av alla kosttillskott. Har man pengar att undvara så kör på men lägg hellre pengarna på de du älskar och ha kul.
King Grub och L-Sami har nog gemensamt lyckats spara MINST 1500kr/månad i fortsättningen åt mig genom sitt förbannade tjat om studier. (nej, det ingår inte något arvode för ekonomisk rådgivning via kolo´s forum :D )

n1tro
2007-05-25, 09:04
jag håller med sami och norsk gadd. du behöver ärligt talat ingenting egentligen. på sin höjd kan proteinpulvret vara smidigt, allt annat över det .. *screwy*

Raggis
2007-05-25, 12:53
jag håller med sami och norsk gadd. du behöver ärligt talat ingenting egentligen. på sin höjd kan proteinpulvret vara smidigt, allt annat över det .. *screwy*

Protein och snabba kolhydrater.

loverius
2007-05-25, 16:12
men norsk gadd, vad ska du äta? Kött o spaggetti och apelsin/multivitaminjuice varje dag?
Berätta gärna, för jag är skittrött på att slösa ca 3000 i mån för proteiner, kolhydrater, zma, testoboosters, NO produkter, gakic, krealkalyn, ALA, beta-alanin...etc

Tycker det e jobbigt faktiskt.

Har räknat ut att ESAPRO+Kolhydrater kommer kosta ca 500 i mån, kreatin+beta-alanin utslaget per mån blir ca 200:- men ska nog köra samarin+mono kreatin, blir billigare, mitt mål är ca 500 för allt, och att ändå vara stor!! HILFE!! :P, men jag e sugen på testoboosters och den nya reload från eiselt.

En månads NO produkt kostar ffs 500:- minst!!!

Handcuff
2007-05-25, 16:15
men norsk gadd, vad ska du äta? Kött o spaggetti och apelsin/multivitaminjuice varje dag?
Berätta gärna, för jag är skittrött på att slösa ca 3000 i mån för proteiner, kolhydrater, zma, testoboosters, NO produkter, gakic, krealkalyn, ALA, beta-alanin...etc

Tycker det e jobbigt faktiskt.

Har räknat ut att ESAPRO+Kolhydrater kommer kosta ca 500 i mån, kreatin+beta-alanin utslaget per mån blir ca 200:- men ska nog köra samarin+mono kreatin, blir billigare, mitt mål är ca 500 för allt, och att ändå vara stor!! HILFE!! :P, men jag e sugen på testoboosters och den nya reload från eiselt.

En månads NO produkt kostar ffs 500:- minst!!!

Alltså..jag blir rädd när jag läser sånt här. Visst har tillskott sin givna plats i en tränandes kosthållning, men sånt här är ju bara sjukt. Tala om lurad. :(

L-Sami
2007-05-25, 16:16
men norsk gadd, vad ska du äta? Kött o spaggetti och apelsin/multivitaminjuice varje dag?
Berätta gärna, för jag är skittrött på att slösa ca 3000 i mån för proteiner, kolhydrater, zma, testoboosters, NO produkter, gakic, krealkalyn, ALA, beta-alanin...etc

Tycker det e jobbigt faktiskt.

Har räknat ut att ESAPRO+Kolhydrater kommer kosta ca 500 i mån, kreatin+beta-alanin utslaget per mån blir ca 200:- men ska nog köra samarin+mono kreatin, blir billigare, mitt mål är ca 500 för allt, och att ändå vara stor!! HILFE!! :P, men jag e sugen på testoboosters och den nya reload från eiselt.

En månads NO produkt kostar ffs 500:- minst!!!

NO-bygger inte, Testoboosters bygger inte. EsaPro, kolhydrater och kreatin vad mer behöver man.

Raggis
2007-05-25, 16:20
NO-bygger inte, Testoboosters bygger inte. EsaPro, kolhydrater och kreatin vad mer behöver man.

Behöver nog inte ens kreatin, såvida du inte deffar.

L-Sami
2007-05-25, 16:43
Behöver nog inte ens kreatin, såvida du inte deffar.

Det är iaf bevisat att det ger effekt när det gäller styrkeökningar.

Raggis
2007-05-25, 17:04
Det är iaf bevisat att det ger effekt när det gäller styrkeökningar.

Givetvis får man en boost. Men, du tappar det när du slutar ta det. Så, egentligen är det inte nödvändigt.

L-Sami
2007-05-25, 17:15
Givetvis får man en boost. Men, du tappar det när du slutar ta det. Så, egentligen är det inte nödvändigt.

Varför ska man sluta med det överhuvudtaget?

Raggis
2007-05-25, 17:16
Varför ska man sluta med det överhuvudtaget?

Tja, om man är student, så kanske budgeten inte räcker till. Då är det dags att börja prioritera saker. Givetvis kan man glassa på extra, om man har pengar till det.

L-Sami
2007-05-25, 17:19
Tja, om man är student, så kanske budgeten inte räcker till. Då är det dags att börja prioritera saker. Givetvis kan man glassa på extra, om man har pengar till det.

Det är sant. Inte nödvändigt om man inte har råd.

MrKashchei
2007-05-25, 19:53
Givetvis får man en boost. Men, du tappar det när du slutar ta det. Så, egentligen är det inte nödvändigt.
Orkar man lite mer i varje set (pga kreatin) så spelar det roll. Sak samma om du går upp när du börjar med kreatin och går ner samma mängd efter kurens slut. Har du åstadkommit styrkeökningar på varje pass i lite drygt 1mån så har du garanterat ökat lite mer i muskelmassa (förutsatt att du har ätit tillräckligt).

Jag skulle snarare vilja vända på det och säga, att ta kreatin innan man verkligen vet hur hårt man kan pressa sin kropp (i varje set, träningspass och period (säg uppemot 1-3mån)) är ett slöseri med pengar.

Rahf
2007-05-25, 20:35
Orkar man lite mer i varje set (pga kreatin) så spelar det roll. Sak samma om du går upp när du börjar med kreatin och går ner samma mängd efter kurens slut. Har du åstadkommit styrkeökningar på varje pass i lite drygt 1mån så har du garanterat ökat lite mer i muskelmassa (förutsatt att du har ätit tillräckligt).

Jag skulle snarare vilja vända på det och säga, att ta kreatin innan man verkligen vet hur hårt man kan pressa sin kropp (i varje set, träningspass och period (säg uppemot 1-3mån)) är ett slöseri med pengar.

Mycket bra sagt.

Att leva på tillskott = skitsnack. Gadden verkar vara den förste byggarskadade som verkligen har blivit omvänd (på riktigt!) och det ser jag som positivt.

Tillskott skall finnas för att underlätta ifall man har några brister i kosten eller kroppen. Det finns ingen anledning för en 16-åring såväl som en 45-åring att malla på med 5 eller fler tillskott bara för att man tror att effekterna kommer stapla sig på varann och bli till någon form av laglig AAS (anabola androgena steroider).

Jag gjorde samma sak när jag började träna och fasen vad jag ångrar mig, efter jag gallrade bland tillskotten (vilket skedde relativt nyligen) så gick jag tillbaka till proteinpulver, kolhydrater och möjligen omega-3 ifall jag känner det nödvändigt. Jag mår likadant nu som då. En massa pengar slängde jag i sjön.

loverius
2007-05-25, 20:42
NO-bygger inte, Testoboosters bygger inte. EsaPro, kolhydrater och kreatin vad mer behöver man.


Bygger inte testoboosters??? typ cyperolen?

Esapro, kolhydrater, kreatin behövs ja, men behövs inte beta-alanin och ALA eller nått annat typ reload (ökar muskelcellernas känslighet för insulin), tycker nog det är optimalt med det.

btw Sami: kör du esapro istället för alla sedvanliga "proteindrinkar" eller kombinerar du proteinpulver ibland och esapro ibland???

Raggis
2007-05-25, 20:43
Orkar man lite mer i varje set (pga kreatin) så spelar det roll. Sak samma om du går upp när du börjar med kreatin och går ner samma mängd efter kurens slut. Har du åstadkommit styrkeökningar på varje pass i lite drygt 1mån så har du garanterat ökat lite mer i muskelmassa (förutsatt att du har ätit tillräckligt).

Jag skulle snarare vilja vända på det och säga, att ta kreatin innan man verkligen vet hur hårt man kan pressa sin kropp (i varje set, träningspass och period (säg uppemot 1-3mån)) är ett slöseri med pengar.

Tja, givetvis finns det fler än ett sätt att se på saken. Jag lägger dock hellre pengarna på vassle, än kreatin.

Raggis
2007-05-25, 20:44
Bygger inte testoboosters??? typ cyperolen?

Esapro, kolhydrater, kreatin behövs ja, men behövs inte beta-alanin och ALA eller nått annat typ reload (ökar muskelcellernas känslighet för insulin), tycker nog det är optimalt med det.

btw Sami: kör du esapro istället för alla sedvanliga "proteindrinkar" eller kombinerar du proteinpulver ibland och esapro ibland???

Om jag minns rätt, så kör Sami EsaPro.

King Grub
2007-05-25, 20:52
Men, du tappar det när du slutar ta det.

Nej. Inte det fundamentala och viktigaste:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=66789

Kreatin ökar antalet satellitceller och nuklei i muskelfibrerna och förändrar därmed muskeln på cellnivå.

Raggis
2007-05-25, 20:59
Nej. Inte det fundamentala och viktigaste:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=66789

Kreatin ökar antalet satellitceller och nuklei i muskelfibrerna och förändrar därmed muskeln på cellnivå.

Oj, hade jag missat totalt. Tack så mycket!

Ganymedes
2007-05-25, 21:00
Nej. Inte det fundamentala och viktigaste:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=66789

Kreatin ökar antalet satellitceller och nuklei i muskelfibrern och förändrar därmed muskeln på cellnivå.

Fan Grub, den enda frågan som jag kunde visa mig duktig på, och så snor du åt dig den bara nån minut före mig... *slap* ;)

Eddie Vedder
2007-05-25, 21:04
Fan Grub, den enda frågan som jag kunde visa mig duktig på, och så snor du åt dig den bara nån minut före mig... *slap* ;)

Välkommen till min värld.:D

Mvh
/Mr. Pucktvåa

Raggis
2007-05-25, 21:09
Välkommen till min värld.:D

Mvh
/Mr. Pucktvåa

Haha! Ni fick inte chansen att äga mig!


Intervju:

Eddie och Gany, hur känns det?

Eddie Vedder
2007-05-25, 21:17
Haha! Ni fick inte chansen att äga mig!


Intervju:

Eddie och Gany, hur känns det?

Jag syftade visserligen på typ varenda tråd i kostforumet, inte den här tråden. Så jag hade inga planer på att rätta dej, tillskott vet jag extremt lite om.

Jaja, nu är det nog lämpligt att återgå till topic istället.;)

loverius
2007-05-26, 11:23
Haha! Ni fick inte chansen att äga mig!


Raggis is Pwnd!!!!:smash: