handdator

Visa fullständig version : kombination av styrketräning och kondition


tomasa
2007-05-24, 20:38
TJENAREEEEEEEEEEEH!
nu har ja ett litet problem; ja vene hur ja ska kombinera boxningen och styrketräningen. asså vi säger att jag tränar rygg och mage tisdag och sedan har boxning på onsdagen. man ska ju vila varje muskelgrupp 48 h det vet jag men gör det ngnting ifall man konditionstränar dagen efter å tränar jusst dessa muskler. ja menar; vi kanske gör 100 situps eller ngt. är detta möjligt eller saboterar man bara för muskeluppbyggnaden?

i boxningen tränar man ju i stort sätt hela kroppen fast bara lite i taget så att säga. tex armarna när man slår, benen när man steppar osv.

GymTT
2007-05-24, 20:39
Försök lägg magträningen lite annorlunda?

ramagoen
2007-05-24, 20:40
kör helkroppspass ist. för split om du ska träna för styrka/muskelmassa och redan tränar en krävande sport. Inget måste, men det tycker jag du borde.

tomasa
2007-05-24, 20:48
men asså idag har ja styrketränat ryggen ordentligt känner mig mer eller mindre som en mäktigare veriasion av Zeus.
borde jag då gå t boxningen som är imorgon?

Control_61
2007-05-24, 20:53
Hur ser ditt veckoschema ut då?

GymTT
2007-05-24, 20:53
men asså idag har ja styrketränat ryggen ordentligt känner mig mer eller mindre som en mäktigare veriasion av Zeus.
borde jag då gå t boxningen som är imorgon?

Beror på hur du känner dig imorgon. Kan du knappt röra ryggen av träningsverk = stanna hemma.

Känner du dig någorlunda fräsch? = kör

Skillnad på att använda musklerna i gymmet jobbandes i benpressen eller steppandes på golvet.



Så skulle jag säga iaf..