handdator

Visa fullständig version : Kasein utan sötningsmedel


tidelipop
2007-05-24, 13:47
Nån som känner till om det finns något kaseinprotein eller ett komboprotein med både kasein och vassle som är helt fritt från aspartam/asesulfam-k och sukralos? Helst ska det vara ett bra pris på det också...

Cerberus
2007-05-24, 13:54
har för mig att mr Eiselt sagt att naturligt kasein smakar bajs :D o me tanke på hur de flesta pulver smakar MED sötningsmedel så är du kung om du vågar dricka osötat kasein

tidelipop
2007-05-24, 14:22
Aha, ja det verkar sällynt med osötat kasein. Hade tänkt köra det på vilodagar och EsaPro innan och efter träningen... låter som en smaksensation va!

Alternativt mixa osötat vassle med kvarg eller nåt sånt, vad tror ni om det?

Cerberus
2007-05-24, 14:24
osötat kvarg funkar nog bra :)

Fairing
2007-05-24, 15:23
Vi säljer 15-20kg kaseinsäckar. Smaken är inte så dålig,fast det beror på vad man jämför med:D

Cerberus
2007-05-24, 16:03
Vi säljer 15-20kg kaseinsäckar. Smaken är inte så dålig,fast det beror på vad man jämför med:D

vad kostar de? finns inget mindre?

EiseltUK
2007-05-24, 16:08
Kaseinat i naturell form brukar inte vare en höjdare. Allt är ju relativt. Jag tycker EsaPro-smaken är betydligt mer bahaglig än naturellt kasein.

Fairing
2007-05-25, 07:13
Kaseinat i naturell form brukar inte vare en höjdare. Allt är ju relativt. Jag tycker EsaPro-smaken är betydligt mer bahaglig än naturellt kasein.

Jo , men ditt kasin har väl härsknat*whistle* nä... sant som du säger allt är ju relativt och smaken varierar. Kasein hydrolysat är det värsta jag druckit*spy*

z_bumbi
2007-05-25, 07:24
Rent kasein utan smak blandad i vatten är inte gott, blandar man en mindre mängd med mjölk går det att dricka och blandar man det med skapliga mängder oboy så smakar det inte så pjokigt.

Som stödprotein om man gör mjölkdrinkar etc så funkar det utmärkt då man får en lite tjockare konsisten och mer protein, att slänga i en skvätt i en gainer för att få en annan konsistens och högre proteinmängd funkar också.

En "kaseinpudding" med oboy/kakao och russin är helt okey.

Jag har iofs köpt några smaksatta proteinpulver som smakat värre än rent kasein så jag kanske är avtrubbad.

tidelipop
2007-05-25, 08:04
Jag mixade just ihop en blandning av Kolozzeums Pure Whey Jordgubb och lite Kvarg från Lidl, det vart helt ok smakmässigt tycker jag. Fast jag är ute efter att helt slippa sötningsmedel då jag inte litar på att de är oskadliga och jag vill ha ett protein som består av en mix av vassle och kasein och helst ska det inte smaka vidrigt iallafall.

Finns det inte mindre storlekar på ca 1 - 1.5kg på kaseinpulver alternativt färdigmixat vassle/kasein utan sötningsmedel? Annars satsar jag nog på att köpa ett osötat vasslepulver och mixa i kvarg och kanske nåt mer för att göra det lite godare. Förslag på vad som kan göra det godare mottages tacksamt.

Dk1ng
2007-05-26, 11:43
Vi säljer 15-20kg kaseinsäckar. Smaken är inte så dålig,fast det beror på vad man jämför med:D

Låter intressant! Säljer ni dem i Veddesta eller är det garage-/lagerförsäljning på annan ort som gäller? Vad är priset?

Du kan ju skicka ett PM eller svara här!

lillnisse
2007-05-29, 15:27
Köper själv 20kg säckar. Smakar som sagt bajs men bara svepa, hålla andan och sedan dra ett glas juice direkt efter så går det. Vet dock inte var du kan få tag i något, Fairing kanske då som sagt?

Handcuff
2007-05-29, 15:29
Köper själv 20kg säckar. Smakar som sagt bajs men bara svepa, hålla andan och sedan dra ett glas juice direkt efter så går det. Vet dock inte var du kan få tag i något, Fairing kanske då som sagt?

Ge mig minst 2 anledningar till att du tvingar i dig kassein som smakar bajs :confused:

lillnisse
2007-05-29, 15:44
Ge mig minst 2 anledningar till att du tvingar i dig kassein som smakar bajs :confused:

Vill inte ha sötningsmedel, billigt.

Sedan handlar det om 4-5 klunkar som är över på några sekunder.

Handcuff
2007-05-29, 15:49
Vill inte ha sötningsmedel, billigt.

Sedan handlar det om 4-5 klunkar som är över på några sekunder.

Kvarg är billigt? Många proteinkällor från MAT är billigt och inga sötingsmedel. Och dina muskler tycker lika mycket om protein från mat som från pulver (som har mjölk som råvara dessutom).

Varför sätta i sig saker man tycker är äckligt när man kan äta gott :confused:

Cerberus
2007-05-29, 15:52
Kvarg är billigt? Många proteinkällor från MAT är billigt och inga sötingsmedel. Och dina muskler tycker lika mycket om protein från mat som från pulver (som har mjölk som råvara dessutom).

Varför sätta i sig saker man tycker är äckligt när man kan äta gott :confused:

word, kvarg smakar bajs utan fun light.

lillnisse
2007-05-29, 15:59
Kvarg är billigt? Många proteinkällor från MAT är billigt och inga sötingsmedel. Och dina muskler tycker lika mycket om protein från mat som från pulver (som har mjölk som råvara dessutom).

Varför sätta i sig saker man tycker är äckligt när man kan äta gott :confused:

Allt jag stoppar i munnen hamnar inte där för att det smakar bra, andra ändamål. Kvarg är dyrt som tusan i jämförelse. Mat blir för komplicerat, enkelheten med förvaring och förtäring skickar pulvret upp på prispallen före de andra.

tidelipop
2007-06-13, 08:32
Det blev Great Nutrition - Pure Whey för min del. Den innehåller inga sötningsmedel alls och jag måste säga att jag är positivt överraskad över smaken, den är i stort sett helt neutral, blandar jag den med mjölk så smakar den mjölk etc... inte alls äcklig, riktigt bra! Det står t.o.m på påsen att man kan använda det i bakning, för att t.ex. proteinberika bröd.

Jag brukar blanda detta med Lidls kvarg lite vatten och Oboy de dagar jag inte tränar och sen utan kvarg men med maltodextrin innan och efter träning på träningsdagarna. Ska prova med lite andra smaksättningar också, t.ex. osötad blåbärssoppa. När mitt EsaPro anländer så blir det det jag tar på träningsdagarna istället.

Barbastark
2011-11-09, 20:35
Gammal tråd, men någon som vet något kaseinprotein utan sötningsmedel?

Jag är ute efter samma sak just nu.

farsan baloo
2011-11-10, 07:56
Gammal tråd, men någon som vet något kaseinprotein utan sötningsmedel?

Jag är ute efter samma sak just nu.

Denna finns i Kolloshopen, dock ett blandprotein

http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/phd-pharma-blend-6hr-2-27kg.html

Barbastark
2011-11-12, 08:17
Finns det fler?

Fuark
2016-06-26, 18:54
bump! verkar inte finnas någonstans. Koloshoppen har det inte, inte heller mm, gg eller varuhuset.

King Grub
2016-06-26, 19:00
Myprotein har.

Fuark
2016-06-26, 19:02
Myprotein har.

Ska kolla. Tackar grub

Rudan86
2016-06-26, 21:07
Antar att smak inget är du prioriterar! Men har provat både deras caseinate och micellära!
De smakar, hmm, ja, kasein 😂 kalcium Kaseinatet smakar lite "krita".
Deras micellära fungerar!

Passa på att beställa en av deras sukralosdroppar med smak om du skulle vilja få lite smak på det trots allt! Kan rekommendera vanilj eller jordnötssmörsmak!
Deras sukralosdroppar är de bästa smaksättare jag provat!

Har snart gått igenom alla deras proteiner samt combos i tillgängliga smaker!
Får hem sex nya till veckan;

Birthdaycake
Cinnamon danish
Sticky toffee pudding
Fruity cereal
White chocolate
Peanut cookie


Ska kolla. Tackar grub