handdator

Visa fullständig version : Hur kan man klara sig i 3 månader utomlands


regus
2007-05-23, 23:18
Om man nu är sugen att dra någonstans i 3 månader för att komma hemmifrån. Hur gör man så att det blir "billigt", hur lågt i pris kan man komma? Vad kan man göra för inkomst, hur fixar man jobb i ett icke engelskspråkigt land när man bara kan engelska och svenska?

Några erfarna/tankar osv?

Edit: Någon som har gjort volontärarbete? Bra/dåligt? hur funkade det för er?..

tossefar
2007-05-23, 23:20
Du får varken inkomst eller jobb i ett land där du inte kan språket.

Samla ihop pengar först, åk sen.

regus
2007-05-23, 23:25
Du får varken inkomst eller jobb i ett land där du inte kan språket.

Samla ihop pengar först, åk sen.

Om man nu är sugen att dra någonstans i 3 månader för att komma hemmifrån. Hur gör man så att det blir "billigt", hur lågt i pris kan man komma?
Några erfarna/tankar osv?

Edit: Någon som har gjort volontärarbete? Bra/dåligt? hur funkade det för er?..

Så, då återstår dessa. =)

hahavaffan
2007-05-23, 23:35
Du får varken inkomst eller jobb i ett land där du inte kan språket.

Samla ihop pengar först, åk sen.Kan man visst. Få jobb på ett hostel, en bar eller ett hotell i Thailand är inte så svårt.

Frantic
2007-05-23, 23:41
Kan man visst. Få jobb på ett hostel, en bar eller ett hotell i Thailand är inte så svårt.

Men olagligt. Åker du dit så får du böter, blir kastad i fängelse nån natt och utvisad ur landet.

Ska du luffa runt i Thailand i tre månader så klarar du dig med 5-6000/månaden totalt inkl allt så ska du inte vara borta längre än tre månader så behöver du inte jobba under tiden

PowPow
2007-05-23, 23:44
Om du inte räknar csn-lån som en utgift så kan du ju plugga språket där.

regus
2007-05-24, 00:17
Ska du luffa runt i Thailand i tre månader så klarar du dig med 5-6000/månaden totalt inkl allt så ska du inte vara borta längre än tre månader så behöver du inte jobba under tiden

Inte mer? *drool*

Jag kommer nog få ut runt 30 000 efter sommaren (eller rättare sagt, en bit in på hösten). Maih thai wunderbar.

Raggis
2007-05-24, 00:19
Inte mer? *drool*

Jag kommer nog få ut runt 30 000 efter sommaren (eller rättare sagt, en bit in på hösten). Maih thai wunderbar.

Du äter dig mätt på under 15 kr :)

Mr. Moose
2007-05-24, 04:37
Kan man visst. Få jobb på ett hostel, en bar eller ett hotell i Thailand är inte så svårt.

Jasså, och var jobbade du sist?

Whistler
2007-05-24, 11:32
Jag gav totalt 24000kr inklusive allt, för tre månader i Thailand. Det var inklusive boende, träningsavgifter, resa, mat... Ja, allt. Jag shoppade och festade dock ingenting. Jobb är svårt, om inte omöjligt. Arbetskraft i Thailand är billig och överflödig - de betalar inte dig 30kr/h om de kan få en thailändare att göra samma jobb för 5kr/h.