handdator

Visa fullständig version : Trapezius gör ONT


HellCat
2007-05-23, 20:34
Fråga mig inte hur jag har lyckats men det är inte första ggn..
denna gång satt jag bara o kollade på film framför datorn, o när filmen är slut så kan jag knappt röra mig. Nånting har hänt med nedre delen av högra Trapezius. Kan knappt lyfta armen eller vrida på huvudet. Kort sagt, varenda rörelse känns som en kniv in i ryggen. Ringde naprapaten som är kopplad till jobbet men han har ju givetvis ingen tid förrän imorgon em.

Vad göra? Jag kommer ju inte åt att massera den själv, o pojkvännen kan inte även fast jag förklarar hur han ska göra. Kan inte stretcha ut den heller, det gör alldeles för ont.. Tips på lindring så att jag överlever tills imorgon?

GLC
2007-05-23, 20:44
Fått nåt liknande nån gång. Jag vilade bort det men läkare/naprapat är ju en fördel att uppsöka. Smärtstillande till imorrn?

HellCat
2007-05-23, 20:48
Har provat med smärtstillande, värme, isgelé.. men inget verkar funka.. USCH denna natten kommer att bli väldigt väldigt lång :(

Rahf
2007-05-23, 21:34
Vetesäck eller annat värmande föremål som inte bränner, testa.

HellCat
2007-05-24, 16:02
Har nu varit hos Naprapaten.. Hade en låsning i bröstryggen som han "knäckte" rätt. Riktigt obehagligt var det. Har fortfarande ont, men nu kan jag iaf andas ordentligt. Ska tillbaka dit på tisdag o då ska vi ta itu med musklerna runt låsningen.
Vila fram tills dess o mkt töj.