handdator

Visa fullständig version : porer...


gladiatorerna1
2007-05-23, 09:40
jag har fått porer på näsan av mina p-piller! har alltid haft bra hud! hur blir jag av med dom? har skrubbat flera ggr.

LadyInsane
2007-05-23, 09:42
Är dem små och svarta kan du alltid sticka dem med en nål...men du måste vara extremt renlig av dig. Dock skulle jag först låta dem vara några dagar och se ifall dem blir bättre.

mangs
2007-05-23, 09:43
Det finns speciella plåster för ändamålet som man klistrar på en kort stund och sedan drar de med sig porerna. Hur väl dessa fungerar låter jag vara osagt då jag personligen inte har någon erfarenhet av dem.

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:45
Är dem små och svarta kan du alltid sticka dem med en nål...men du måste vara extremt renlig av dig. Dock skulle jag först låta dem vara några dagar och se ifall dem blir bättre.

sticka hål?? dom är inte så stora...jag har försöktt skrubba tills jag fått sår...men de försvinner inte!

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:46
Det finns speciella plåster för ändamålet som man klistrar på en kort stund och sedan drar de med sig porerna. Hur väl dessa fungerar låter jag vara osagt då jag personligen inte har någon erfarenhet av dem.

okej. köper man de på apoteket?

LadyInsane
2007-05-23, 09:47
sticka hål?? dom är inte så stora...jag har försöktt skrubba tills jag fått sår...men de försvinner inte!

yes, en hudterapeut(stavning?:D) jag känner brukar använda sig av den tekniken. Men det känns ju lite over the top. Låt dem vara och tvätta dem några gånger om dagen så borde de försvinna. :)

L-Sami
2007-05-23, 09:47
Med hjälp av ånga brukar de sticka upp.

Tolkia
2007-05-23, 09:49
okej. köper man de på apoteket?
Brukar finnas på ICA (t.ex. från Nivea). De funkar dock inte särskilt bra; tar bort mer hud än pormaskar.

Skrubba brukar inte ta bort mörka porer, om det är vad du menar. Små plitor kan man ta bort så, om de uppstår för att det är stopp i porerna (men har det inte funkat efter ett antal skrubbningar så kan man nog utgå från att det inte är rätt metod).

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:50
yes, en hudterapeut(stavning?:D) jag känner brukar använda sig av den tekniken. Men det känns ju lite over the top. Låt dem vara och tvätta dem några gånger om dagen så borde de försvinna. :)

okej, tack. :)

Shakemynuts
2007-05-23, 09:51
Jag använder en ansiktsmask från body shop med skrubb effekt. Det är som små blåa korn i geggan. Fungerar mycket bra! Använder ca 1 gång i veckan och låter den sitta på i 10 minuter.

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:51
Brukar finnas på ICA (t.ex. från Nivea). De funkar dock inte särskilt bra; tar bort mer hud än pormaskar.

Skrubba brukar inte ta bort mörka porer, om det är vad du menar. Små plitor kan man ta bort så, om de uppstår för att det är stopp i porerna (men har det inte funkat efter ett antal skrubbningar så kan man nog utgå från att det inte är rätt metod).

okej

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:52
Med hjälp av ånga brukar de sticka upp.

ska prova det

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:53
Jag använder en ansiktsmask från body shop med skrubb effekt. Det är som små blåa korn i geggan. Fungerar mycket bra! Använder ca 1 gång i veckan och låter den sitta på i 10 minuter.

försvinner porerna på en gång då?

The_RobRoy
2007-05-23, 09:54
Vadå, det är väl bara att klämma upp dom? :)

Mirre
2007-05-23, 09:56
försvinner porerna på en gång då?
förhoppningsvis försvinner inte porerna men pormaskarna. ;)
Ånga upp ansiktet med vamt vatten och rengör försiktigt med rena händer och bomull. Avsluta med ansiktsvatten.

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:58
Vadå, det är väl bara att klämma upp dom? :)

nej, det är det som är problemet...:( näsan är blank med små små porer....har haft det alldeles för länge nu. det är bara på näsan. min hud för övrigt är fin.

gladiatorerna1
2007-05-23, 09:59
förhoppningsvis försvinner inte porerna men pormaskarna. ;)
Ånga upp ansiktet med vamt vatten och rengör försiktigt med rena händer och bomull. Avsluta med ansiktsvatten.

Skrattar!!!vad ska jag använda när jag rengör?

Mirre
2007-05-23, 10:03
Skrattar!!!vad ska jag använda när jag rengör?
Kläm om det finns något att klämma. Annars låt dem vara. Silicol som finns hos hälsokostbutiken kan kanske funka att smörja på nattetid. Alternativt om du är petig, gå till en hudterapeut.

gladiatorerna1
2007-05-23, 10:06
Kläm om det finns något att klämma. Annars låt dem vara. Silicol som finns hos hälsokostbutiken kan kanske funka att smörja på nattetid. Alternativt om du är petig, gå till en hudterapeut.

okej, tack för hjälpen.

Maharadja
2007-05-23, 11:18
AHA-syre eller PHA-syrebehandling på SPA är toppen. Det är som stark c-vitamin-mask som hjälper väldigt bra till att hålla ansiktet fräscht!

rQx
2007-05-23, 15:22
Finns en "ansiktsmask" för näsan som man smetar på. Efter fem minuter tar man av den och då ska pormaskerna försvinna med. Ska se om jag hittar det vad det hette, dock har inte testat det!

foxx
2007-05-23, 20:58
Kapar tråden lite, vad gör ni åt plitor? Vita äckliga saker, morsa säger att det är ärftligt och hon har dom också. Syns inte på kort långt avstånd men vid en närmare titt så. :(

Angel
2007-05-23, 21:02
ja har plitor på armarna....små vita pormaskar typ.

foxx
2007-05-23, 21:06
Hm okej, jag har bara några stycken i ansiktet men det är grymt fult. Någon som vet vad man göra åt dessa? Går inte att klämma. Tips på kräm/behandling hade varit super.

Nithian
2007-05-23, 21:07
Hm okej, jag har bara några stycken i ansiktet men det är grymt fult. Någon som vet vad man göra åt dessa? Går inte att klämma. Tips på kräm/behandling hade varit super.

Google is your friend.