handdator

Visa fullständig version : Problem med lanet


Wennerberg
2007-05-22, 21:37
Vi sitter här och försöker lana, tre datorer, kopplade till en router. När två datorer är inkopplade så funkar allting. När vi kopplar in den tredje så dör modemet varannan minut. Är det inställningarna på den tredje datorn som måste överenstämma med de andra två?

När den tredje datorn är inkopplad ensam på routern så dör den också, men det funkar där hemma.

Vad kan det bero på? Ingen av oss kan komma på vad det är för fel. Uppenbarligen är det fel på tredje datorn, men vad?

PowPow
2007-05-22, 21:42
Vi hade exakt samma problem för några veckor sedan.
Sätt fasta ip på alla 3 datorerna så är jag ganska säker på att det kommer fungera.

Edit: Nu läste jag slarvigt. Vi hade inte exakt samma problem. Vår router dog inte, det ville bara inte funka med alla 3 inkopplade samtidigt. 2 hittade varandra hela tiden, men en strejkade.

Wennerberg
2007-05-22, 21:42
Kan tillägga att modemet startar om, det dör i någon sekund, sen startar det igen, men detta resulterar att man åker åt helvete i spelen vi spelar.

Wennerberg
2007-05-22, 21:44
Vi hade exakt samma problem för några veckor sedan.
Sätt fasta ip på alla 3 datorerna så är jag ganska säker på att det kommer fungera.

Ska kolla upp detta. Tack på förhud

hio
2007-05-22, 22:19
Det låter som att det någon 350:- Siba-router som är problemet, men du skriver att modemet tappar länk. Vad sitter ni på för internetanslutning? Vad använder ni för router?

Wennerberg
2007-05-23, 09:54
Det funkar nu Tydligen så hade jag samma IP som rouern så det blev någon konflikt sa min han. Tack för alla svar!

anhn82
2007-05-23, 10:01
Usch för routrar, har bara upplevt gorm med dessa..
Tacka vettja en riktig switch istället och en dator som delar ut internet åt alla andra. :D

champion
2007-05-23, 10:09
Har en D-link?