handdator

Visa fullständig version : UFC 71: Chuck Liddell Vs "Rampage" 27/5 03:00


Tigerkotten
2007-05-22, 21:03
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson
Josh Burkman vs. Karo Parisyan
Thiago Silva vs. James Irvin
Jeremy Stevens vs. Din Thomas
Terry Martin vs. Ivan Salaverry
Houston Alexander vs. Keith Jardine
Kalib Starnes vs. Chris Leben
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia
Sean Salmon vs. Alan Belcher

Och här kommer ni kunna se eventet live via streams, http://www.mma-tv.net/index.php donerar ni minst 5$ så får ni bättre kvalité och annat gött :)


Tippa vilka ni tror kommer vinna, någon får gärna kirra in sherdog länk till varje fighter :)

Timme
2007-05-22, 21:05
Hoppas Liddell får fet spö! Ja gillar inte hans fysik (ja jag vet, han dwarfar mig och jada, jada. Det skite rjag i!):D

regus
2007-05-22, 21:09
Jag har alltid gillat Liddell av någon anledning, men jag tror Rampage kommer att vinna.
Edit: Men jag hoppas Liddell lyckoträffar in en seger.

Kimpaa
2007-05-22, 21:12
håller tummarna för liddell, vet inte men den killen inspirerar mig på så många plan.
Sen att rampage också är en av mina favoriter gör det inte lättare heller.
Karo mot Burkman är jag riktigt kluven till måste jag säga, Karo är en väldigt bra fighter men burkman har blivit så otroligt mycket bättre mot för förrut.
Hoppas på en riktigt bra match.

Tigerkotten
2007-05-22, 21:15
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson tko/ko: Kan gå hur som helst, Quinton kan dock ta smällar och hans stil passar jäkligt bra mot Liddell.
Josh Burkman vs. Karo Parisyan sub
Thiago Silva tko/ko vs. James Irvin Obsegrad nisse från Chute Boxe
Jeremy Stevens vs. Din Thomas sub : Vem faen e Jeremy Steven? 1-0 lixom..
Terry Martin tko/ko vs. Ivan Salaverry
Houston Alexander vs. Keith Jardine dec: Gillar dock inte Jardine för 5öre.
Kalib Starnes sub vs. Chris Leben
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia sub
Sean Salmon dec vs. Alan Belcher

Mago
2007-05-22, 21:33
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson Gillar Liddell på något vis, men Rampage tar det och det är jag glad för.
Josh Burkman vs. Karo Parisyan - Tror det blir en lätt seger.
Thiago Silva vs. James Irvin - Kan bli hårt, men tror och hoppas på Silva.
Jeremy Stevens vs. Din Thomas - Vet inget om Stevens. (Börjar bli likt BlazarN-)
Terry Martin vs. Ivan Salaverry - Yay, nu blev det inte precis lika iaf.
Houston Alexander vs. Keith Jardine - Gillar inte HELLER Jardine. Tycker inte han är så bra ens.
Kalib Starnes vs. Chris Leben - Die pig boy!
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia - Marrero är så jävlar tråkig.
Sean Salmon vs. Alan Belcher - Yay, 2 olika. It´s on Tiger! Blecher är för snygg för att inte rösta på (och bra).

Tigerkotten
2007-05-22, 21:49
faen mago säg hur fighterna slutar med!! ko/tko/sub/dec!! :)

Drfg
2007-05-22, 22:19
Tror Lidell vinner, även om han är ful och äcklig så är han faktiskt bra =) ko i 3:e efter en trevande första och en andra där Lidell tar över mer o mer.

Mago
2007-05-22, 22:22
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson Gillar Liddell på något vis, men Rampage tar det och det är jag glad för. KO/TKO
Josh Burkman vs. Karo Parisyan - Tror det blir en lätt seger. SUB
Thiago Silva vs. James Irvin - Kan bli hårt, men tror och hoppas på Silva. TKO
Jeremy Stevens vs. Din Thomas - Vet inget om Stevens. (Börjar bli likt BlazarN-) SUB
Terry Martin vs. Ivan Salaverry - Yay, nu blev det inte precis lika iaf. DEC
Houston Alexander vs. Keith Jardine - Gillar inte HELLER Jardine. Tycker inte han är så bra ens. DEC
Kalib Starnes vs. Chris Leben - Die pig boy! SUB
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia - Marrero är så jävlar tråkig. DEC
Sean Salmon vs. Alan Belcher - Yay, 2 olika. It´s on Tiger! Blecher är för snygg för att inte rösta på (och bra). TKO

Sååårå. :)

Tigerkotten
2007-05-24, 15:07
bump!

Lite mer om matcherna http://www.sherdog.com/news/articles.asp?n_id=7636

dared
2007-05-24, 15:16
Funkar livestreamen bra? hur myckt bättre kvalite får man för 5 dollar? Vad för prestandard som uppkoppling och sådant behövs?

dared
2007-05-24, 15:30
Btw, tänkte betta lite pengar på UFC för första gången.
Någon som har gjort det? Vilka sidor är i såfall bäst? Går det betta på någon av de många sportingbetsidor som även har poker. Typ expekt, unibet, sportingbet osv osv

psirus
2007-05-24, 15:39
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson TKO, hjärtat säger Jackson men jag är nervös. han har inte vart sig lik sedan han blev knockad av silva för andra gången. Hoppas Rampage är tillbaka!

Josh Burkman vs. Karo Parisyan Svårt, Burkman är bättre än va folk tror men Karo på domslut

Thiago Silva vs. James Irvin, You tell me? En obesegrad cute boxe 9-0 med vinster över? Ja just det. Irvin är 12-3 men matcher mot folk som man vet vilka de är. Kan inte tippa men jag tippar Silva på KO bara för att det skulle va kul och han skulle bli hypad.

Jeremy Stevens vs. Din Thomas, Stevens vem är du och var gör du här? Du har en match och den enda du har vunnit över har också bara gått mot dig. Efter en snabb google kan han va NFL spelare säkert orsaken. Triiiist ge oss fighters.

Terry Martin vs. Ivan Salaverry, all the way. Skulle vilja höraKotten motivering till Martin.

Houston Alexander vs. Keith Jardine, hype hype hype de vill ge Jardine en snabb KO

Kalib Starnes vs. Chris Leben, svårt kan inte välja någon. Hjärtat säger Kalib, magkänslan säger Leban. Leban på rallarsving KO eller Kalib på sub hmmh hmm hjärta eller magkänsla hmm hmm Magkänslan säger Leban men fan jag kan egentligen inte välja

Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia, orkar inte bry mig

Sean Salmon vs. Alan Belcher, Salmon jag tror han blir något att räkna med i framtiden, Belcher går desutom upp en viktklass

Tigerkotten
2007-05-24, 15:57
Mjae okej, Terry Martin förra match gick han ner en division och den vann han. Känns som han passar mera i den klassen, de andra 2 matcherna i UFC har han inte gjort bort sig. Vann ju första ronden mot Irwin t.ex innan den där uber flying knee.

Salaverry har o sin sida fightas 2ggr enbart nästan på hela 2år, samt börjar även bli lite gammal (36år). Men det är en öppen match och kan gå hur som helst :)

psirus
2007-05-24, 17:24
Mjae okej, Terry Martin förra match gick han ner en division och den vann han. Känns som han passar mera i den klassen, de andra 2 matcherna i UFC har han inte gjort bort sig. Vann ju första ronden mot Irwin t.ex innan den där uber flying knee.

Salaverry har o sin sida fightas 2ggr enbart nästan på hela 2år, samt börjar även bli lite gammal (36år). Men det är en öppen match och kan gå hur som helst :)

Ja jag säger inte att du har fel, bara kul att höra hur du tänker.

GLC
2007-05-24, 18:22
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson KO: Tror inte det blir domarröster som avgör denna. Kan dock gå hur som helst. Tror att Liddell tar hem det på rutin men hoppas innerligt på Rampage.
Josh Burkman vs. Karo Parisyan KO by GNP.
Thiago Silva tko/ko vs. James Irvin Bör gå något sånär lätt.
Jeremy Stevens vs. Din Thomas TKO / ref stoppage.
Terry Martin vs. Ivan Salaverry Sub.
Houston Alexander vs. Keith Jardine TKO, måste väl tyvärr rösta på Jardine.
Kalib Starnes Sub vs. Chris Leben, äntligen är Kalib tillbaka och Leben kommer att vara med i sin sista stora gala hoppas jag.
Carmelo Marrero Dec vs. Wilson Gouveia Hyfsat jämna records på dessa gossar men jag satsar nog på Carmelo
Sean Salmon Dec vs. Alan Belcher.

psirus
2007-05-26, 08:31
Nu har jag sett invägningen. Verkar va lite bad blood mellan karo och josh eller är det bara ett spel de har kommit överens med för att hypa sig själva?

Liddell hur fan ser han ut? Roidmage aka Coleman på den kroppen, det ser ju minst sagt förjävligt ut.

WAR RAMPAGE!

Jompan
2007-05-26, 08:36
Jackson hejjar jag på. Lidell verkar osäker på sig själv, kliar sig i ögat precis efter han säger att han inte är så lätt att lyfta.

Sen hejar jag på Karo. Burkman verkar överkaxig.

Det är min amatörtippning. :D

Resten av snubbarna har jag ingen koll på. :)

psirus
2007-05-26, 09:06
Jackson hejjar jag på. Lidell verkar osäker på sig själv, kliar sig i ögat precis efter han säger att han inte är så lätt att lyfta.


Chuck är ingen tvmänniska de har man sett han trivs inte speciellt bra i intervjuer. Jag tror inte han är osäker på sig själv. Han är champ och har försvarat sin titel många gånger nu. Det är han hus, rampage är bara gäst.


Men i morrn är det Rampage vaknar med ett stort tungt bälte brevid sig!


Jag är sjukt hypad för det här, snälla slå mig.
*slap*
Tack nu känns det bättre.

OldandHard
2007-05-26, 10:46
Nu har jag sett invägningen. Verkar va lite bad blood mellan karo och josh eller är det bara ett spel de har kommit överens med för att hypa sig själva?

Liddell hur fan ser han ut? Roidmage aka Coleman på den kroppen, det ser ju minst sagt förjävligt ut.

WAR RAMPAGE!

Jag kan bara hålla med om att Lidells mage ser helt jävla SJUK ut, är det en GH-mage, graviditet, eller....?!

Jag gillar båda lirarna men diggar Rampage en aning mer!!!!

Kabuto
2007-05-26, 10:58
Hoppas som fan på Rampage alltså!

Men tror Lidell tar hem det ändå :(

Tigerkotten
2007-05-26, 12:10
Bra fysik där på Rampage, vart förvånad över hans ben. Brukar ju ofta vara rätt tunna har jag märkt på fighters.

Jacksatan
2007-05-26, 12:12
Bra fysik där på Rampage, vart förvånad över hans ben. Brukar ju ofta vara rätt tunna har jag märkt på fighters.

Nej det håller jag inte med om alls. De flesta thai killar och de flesta brottare/bjj/judo-killar har rejäla stockar. Bjj handlar ju enbart om ben nästan och brottning är väldigt mkt ben också.

Tigerkotten
2007-05-26, 12:22
Nej det håller jag inte med om alls. De flesta thai killar och de flesta brottare/bjj/judo-killar har rejäla stockar. Bjj handlar ju enbart om ben nästan och brottning är väldigt mkt ben också.

Randy/Tito har ju knappast några speciella stokar precis, och judo så var Karo med och det var även det rätt så tunna ben. BJ penn (bjj) inga speciella ben där heller.

Du får gärna nämna flera fighters som du tycker har bra ben :)

Jacksatan
2007-05-26, 12:34
Randy/Tito har ju knappast några speciella stokar precis, och judo så var Karo med och det var även det rätt så tunna ben. BJ penn (bjj) inga speciella ben där heller.

Du får gärna nämna flera fighters som du tycker har bra ben :)

Vart har du sett Tito och Randys lår? Båda de två har långa shorts på sig när de slåss. Jag har mkt svårt att tänka mig att de två brottarna skulle ha små lårmuskler. Håller man på med kampsport själv så vet man att det är ben, ben och åter ben som gäller för brottning/bjj.

Kabuto
2007-05-26, 12:43
Ingen som vill länka till weigh-ins?

Tigerkotten
2007-05-26, 12:47
Vart har du sett Tito och Randys lår? Båda de två har långa shorts på sig när de slåss. Jag har mkt svårt att tänka mig att de två brottarna skulle ha små lårmuskler. Håller man på med kampsport själv så vet man att det är ben, ben och åter ben som gäller för brottning/bjj.

Tito var coach i TUF, då skämtade de t.om om hans ben för de var små. Vilket han svarade med att det är så han gör 205.


Det är skillnad att pyssla med kampsport och sen att tävla i det, då det handlar om att göra vikt.

Tigerkotten
2007-05-26, 12:51
http://www.mma-tv.net/filez/ufc71.weighin.avi



Kom på en brottare med bra ben, Tyson Griffin.

Kabuto
2007-05-26, 12:52
Såg just bilder från weigh-ins på chuck, vad fan händer med killens mage??

psirus
2007-05-26, 12:53
http://www.mma-tv.net/filez/ufc71.weighin.avi



Kom på en brottare med bra ben, Tyson Griffin.

Skulle bli förvånad om Filho hade små ben också.

Brottare brukar ha ganska stubbiga ben.

psirus
2007-05-26, 12:58
Sen har vi ju den här liraren också
http://www.sherdog.com/_images/pictures/19/19148.jpg

Jacksatan
2007-05-26, 14:20
Tito var coach i TUF, då skämtade de t.om om hans ben för de var små. Vilket han svarade med att det är så han gör 205.


Det är skillnad att pyssla med kampsport och sen att tävla i det, då det handlar om att göra vikt.

Du får nog hursomhelst ta tillbaka uttalandet om att de flesta kampsportare på den nivån skulle ha små ben. Alla framgångsrika är starka i benen och av dessa skulle jag tro väldigt få har små ben.

Tigerkotten
2007-05-26, 15:09
Okej UFC enbart nu
Randy Couture = Bra ben http://www.kombatarts.com/Classes/Wrestling/randygreco.jpg
Brandon Vera = Tunna
Andrei Arlowski = Bra ben
Tim Sylvia = Tunna

Chuck Liddell = Tunna ben
Tito Ortiz = Tunna
http://blogs.chron.com/fighting/ufc47_liddell_vs_ortiz-215.jpg

Andersson Silva = Tunna
Matt Serra = Bra


Sen visst är vissa "tunna ben" i storlek med resten av deras kropp, men detta gäller också "bra ben" också.

Och sen börjar du prata om framgångsrika är STARKA i benen, har jag ens pratat om det? Jag har pratat om storleken.

psirus
2007-05-26, 15:12
jämför du med bodybuilders?

Tigerkotten
2007-05-26, 15:29
jämför du med bodybuilders?

Nej men vad ska man säga då? Vad jag menar är att jag anser att många skippar lägga på sig ett par kg på bena. Så de ska kunna väga in inom gränsen av vad de får väga. Sen får ni väl tycka att de flesta har ben overall, men det tycker inte jag :)

7UP
2007-05-26, 22:30
"When the time comes, I'm gonna break the Ice. You feel me? that's what I do. I'm a Icebreaker"

psirus
2007-05-26, 22:31
"When the time comes, I'm gonna break the Ice. You feel me? that's what I do. I'm a Icebreaker"

WAR RAMPAGE!

Tigerkotten
2007-05-26, 22:36
Kommer ej se det live, ska se det hos några vänner imorgon istället. Ska försöka hålla mig i.a.f kommer nog vara svårt dock. Men kanske skönt och se det med bra kvalité imorgon utan buffer etc :)

Tigerkotten
2007-05-27, 01:00
funtar om jag ska se det live i.a.f. :D

Einar
2007-05-27, 01:05
Hur skaffar man login till den där länken du postade? Är det någon slags invite som behövs eller måste man betala?

Tigerkotten
2007-05-27, 01:10
går det inte att registera sig längre?

Einar
2007-05-27, 01:21
går det inte att registera sig längre?

Det verkar inte så :(

Tigerkotten
2007-05-27, 01:23
Läste på sidan att det inte går regga sig, kanske kan fixa en länk när det börjar närma sig.

raZmus
2007-05-27, 01:27
Hur gör jag för att kolla?

Tigerkotten
2007-05-27, 01:42
[02:41] <Sanguines> Well the public server just won't be up if I can't solve it, so I hope someone knows linux a lil in here


Kan inte ge länk till donorstream grejs, då mitt konto kanske slutar funka om jag ger ut den. Men när vanlig stream funkar så säger jag till me länk :]

Tigerkotten
2007-05-27, 02:01
ctrl-l i winamp http://rampage-mutha-fuckin.kicks-ass.net:4040/listen.pls

men wtf jag har skrivit fel tid folk säger att det är 04 :D

Tigerkotten
2007-05-27, 02:32
nu har sändningen börjat.

ManuelIT
2007-05-27, 03:56
fyyfan vad jag hoppas på att Rampage vinner över liddell. stör mig som fan på liddells gravidmage, han ser verkligen inte ut som en fighter. ser ut som en farbror med ölmage som fått ålderskris

ManuelIT
2007-05-27, 05:33
lol vad ägd han blev!

Quinton "no-touch" Jackson? :)

Daniiiel
2007-05-27, 05:53
Vem vann?

ManuelIT
2007-05-27, 05:55
Rampage. han fick in en smäll på liddell typ direkt i första rundan och bankade på honom lite på marken så vare över. liddell fick inte in någon slag

Daniiiel
2007-05-27, 05:58
Rampage. han fick in en smäll på liddell typ direkt i första rundan och bankade på honom lite på marken så vare över. liddell fick inte in någon slag

Ok, skönt att han förlora. Fast hade lidell otur eller vare så stor klass skillnad? Han spöa ju ändå tito...-.-

Kwon
2007-05-27, 13:25
http://i29.photobucket.com/albums/c279/SBrooks2006/GIFS/quinton-jackson_chuck-liddell.gif

Went just as expected and as i was hoping for! :devil:

FINALLY THE REIGN OF THE POTBELLIED MOHICAN KNOWN AS THE "EYEMAN" IS OVER!

Kabuto
2007-05-27, 13:27
Welcome back kwonzi! Fan så bra att rampage vann! :)

Vart har du hållt hus?

psirus
2007-05-27, 15:36
Yes! Ätnligen!

Jg är så jävlka glad ska fan ut och springa och boxas på träd nu!!!
Rampage!!!

Kwon
2007-05-27, 15:43
Welcome back kwonzi! Fan så bra att rampage vann! :)

Vart har du hållt hus?

Gömt mig i Rampages pungskydd! :D

Nä, intresset för Kolo har legat lite på is på senaste tiden då jag haft ett starkare intresse för en mkt trevlig dam ist :naughty:

Man kan säga stimulans på annat håll, men inte är jag otrogen mot Kolo! (för mkt) ;)

psirus
2007-05-27, 15:51
Terry Martin vs. Ivan Salaverry, all the way. Skulle vilja höraKotten motivering till Martin.

OMG psirus är du N00B?

Houston Alexander vs. Keith Jardine, hype hype hype de vill ge Jardine en snabb KO

OMFG du är N00B!

Kwon
2007-05-27, 15:53
LOL! Så han backtrackar den gode Psirus ;)

Fick han allt äta sin rastamössa?

psirus
2007-05-27, 16:09
LOL! Så han backtrackar den gode Psirus ;)

Fick han allt äta sin rastamössa?

Verkligen undra hur gammal han är 14?

Tigerkotten
2007-05-27, 17:33
Chuck Liddell vs. Quinton Jackson tko/ko: Kan gå hur som helst, Quinton kan dock ta smällar och hans stil passar jäkligt bra mot Liddell.
Josh Burkman vs. Karo Parisyan sub
Thiago Silva tko/ko vs. James Irvin Obsegrad nisse från Chute Boxe
Jeremy Stevens vs. Din Thomas sub : Vem faen e Jeremy Steven? 1-0 lixom..
Terry Martin tko/ko vs. Ivan Salaverry
Houston Alexander vs. Keith Jardine dec: Gillar dock inte Jardine för 5öre.
Kalib Starnes sub vs. Chris Leben
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia sub
Sean Salmon dec vs. Alan Belcher

Chuck Liddell vs. Quinton Jackson Gillar Liddell på något vis, men Rampage tar det och det är jag glad för.
Josh Burkman vs. Karo Parisyan - Tror det blir en lätt seger.
Thiago Silva vs. James Irvin - Kan bli hårt, men tror och hoppas på Silva.
Jeremy Stevens vs. Din Thomas - Vet inget om Stevens. (Börjar bli likt BlazarN-)
Terry Martin vs. Ivan Salaverry - Yay, nu blev det inte precis lika iaf.
Houston Alexander vs. Keith Jardine - Gillar inte HELLER Jardine. Tycker inte han är så bra ens.
Kalib Starnes vs. Chris Leben - Die pig boy!
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia - Marrero är så jävlar tråkig.
Sean Salmon vs. Alan Belcher - Yay, 2 olika. It´s on Tiger! Blecher är för snygg för att inte rösta på (och bra).

Chuck Liddell vs. Quinton Jackson Gillar Liddell på något vis, men Rampage tar det och det är jag glad för. KO/TKO
Josh Burkman vs. Karo Parisyan - Tror det blir en lätt seger. SUB
Thiago Silva vs. James Irvin - Kan bli hårt, men tror och hoppas på Silva. TKO
Jeremy Stevens vs. Din Thomas - Vet inget om Stevens. (Börjar bli likt BlazarN-) SUB
Terry Martin vs. Ivan Salaverry - Yay, nu blev det inte precis lika iaf. DEC
Houston Alexander vs. Keith Jardine - Gillar inte HELLER Jardine. Tycker inte han är så bra ens. DEC
Kalib Starnes vs. Chris Leben - Die pig boy! SUB
Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia - Marrero är så jävlar tråkig. DEC
Sean Salmon vs. Alan Belcher - Yay, 2 olika. It´s on Tiger! Blecher är för snygg för att inte rösta på (och bra). TKO

Sååårå. :)

Chuck Liddell vs. Quinton Jackson TKO, hjärtat säger Jackson men jag är nervös. han har inte vart sig lik sedan han blev knockad av silva för andra gången. Hoppas Rampage är tillbaka!

Josh Burkman vs. Karo Parisyan Svårt, Burkman är bättre än va folk tror men Karo på domslut

Thiago Silva vs. James Irvin, You tell me? En obesegrad cute boxe 9-0 med vinster över? Ja just det. Irvin är 12-3 men matcher mot folk som man vet vilka de är. Kan inte tippa men jag tippar Silva på KO bara för att det skulle va kul och han skulle bli hypad.

Jeremy Stevens vs. Din Thomas, Stevens vem är du och var gör du här? Du har en match och den enda du har vunnit över har också bara gått mot dig. Efter en snabb google kan han va NFL spelare säkert orsaken. Triiiist ge oss fighters.

Terry Martin vs. Ivan Salaverry, all the way. Skulle vilja höraKotten motivering till Martin.

Houston Alexander vs. Keith Jardine, hype hype hype de vill ge Jardine en snabb KO

Kalib Starnes vs. Chris Leben, svårt kan inte välja någon. Hjärtat säger Kalib, magkänslan säger Leban. Leban på rallarsving KO eller Kalib på sub hmmh hmm hjärta eller magkänsla hmm hmm Magkänslan säger Leban men fan jag kan egentligen inte välja

Carmelo Marrero vs. Wilson Gouveia, orkar inte bry mig

Sean Salmon vs. Alan Belcher, Salmon jag tror han blir något att räkna med i framtiden, Belcher går desutom upp en viktklass

Chuck Liddell vs. Quinton Jackson KO: Tror inte det blir domarröster som avgör denna. Kan dock gå hur som helst. Tror att Liddell tar hem det på rutin men hoppas innerligt på Rampage.
Josh Burkman vs. Karo Parisyan KO by GNP.
Thiago Silva tko/ko vs. James Irvin Bör gå något sånär lätt.
Jeremy Stevens vs. Din Thomas TKO / ref stoppage.
Terry Martin vs. Ivan Salaverry Sub.
Houston Alexander vs. Keith Jardine TKO, måste väl tyvärr rösta på Jardine.
Kalib Starnes Sub vs. Chris Leben, äntligen är Kalib tillbaka och Leben kommer att vara med i sin sista stora gala hoppas jag.
Carmelo Marrero Dec vs. Wilson Gouveia Hyfsat jämna records på dessa gossar men jag satsar nog på Carmelo
Sean Salmon Dec vs. Alan Belcher.

Resultat vart alltså
1 Wilson Gouveia Carmelo Marrero Submission (Guillotine choke) 1 3:06
2 Din Thomas Jeremy Stephens Submission (Armbar) 2 2:44
3 Alan Belcher Sean Salmon Submission (Guillotine choke) 1 0:53
4 Thiago Silva James Irvin TKO (Knee injury) 1 1:06
5 Kalib Starnes Chris Leben Decision (Unanimous) 3 5:00
6 Houston Alexander Keith Jardine TKO (Strikes) 1 0:48
7 Terry Martin Ivan Salaverry TKO (Strikes) 1 2:04
8 Karo Parisyan Josh Burkman Decision (Unanimous) 3 5:00
9 Quinton Jackson Chuck Liddell KO (Punches) 1 1:53


Dvs (räknar ko/tko på samma sätt denna gång, får bli nästa gång att man får välja på ko & tko)

The winner is Tigerkotten!! = 7 rätt och 5 på rätt sätt.


2)Mago = 7 rätt och 4 på rätt sätt.
3)Psirus = 5 rätt och 3 på rätt sätt.
4)GLC = 5 rätt och 2 på rätt sätt



F.ö så är jag sur på Kwon som spoilade rampage fighten för mig :(

Tycker detta eventet var jäkla bra, var massor fina matcher och bra action.
Borde börja tippa om pengar, hade gått plus säkert.. :]

Tigerkotten
2007-05-27, 17:38
Hoppas man får se Shogun i UFC med, så grym fighter.

qVOEtWvoxpo
O här e fighten mot Rampage
aIRHqYUUOX8

Sherdog.com editor Josh Gross briefly spoke with new UFC light heavyweight champion Quinton Jackson (Pictures) after his impressive first round knockout of Chuck Liddell (Pictures) Saturday in Las Vegas at UFC 71.

In this exclusive video, Gross speaks with "Rampage" and his trainer Juanito Ibarra.

Video Length: 3:37 min
Video Size: 16.35 MB
http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=1177



Prev. Video Next Video
Please be patient while video downloads!
Sherdog.com caught up with Chuck Liddell's (Pictures) trainer John Hackleman after the former champion's knockout loss to Quinton Jackson (Pictures) at UFC 71.

In this exclusive video, "The Pit Master" discusses Liddell's mistake and who he would like to see his fighter face next.

Video Length: 3:19 min
Video Size: 15.01 MB
http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=1176

psirus
2007-05-27, 19:01
Tigerkotten är nu framröstad till röstnings ansvarig för alla event. dvs sammanställa, räkna ut ve, som har flest rätt och hålla statistik på vem som har vunnit flest events på kolo :)

Kabuto
2007-05-27, 19:08
Tycker ändå Jeremy stevens var ball att se på, hoppas han får fler chanser..

Tigerkotten
2007-05-27, 19:16
Tigerkotten är nu framröstad till röstnings ansvarig för alla event. dvs sammanställa, räkna ut ve, som har flest rätt och hålla statistik på vem som har vunnit flest events på kolo :)

Jasså säger du det, jag som funderar på att sluta skriva här :]

Kabuto: Håller med han var kul att se, dumt eller "modigt" att inte tappa e frågan :)

Kwon
2007-05-27, 19:23
Nämen, inte ska du ta ett break nu Kotte!

psirus
2007-05-27, 20:37
LOL så typiskt att kotten alltid ska leka Kwon

Mago
2007-05-27, 22:28
Ah, gött att jag tippade fel på Jardines match. :D
Skit-stopage på Salaverry.

Bra jobbat Tiger. :)

jontahontas
2007-05-27, 23:49
JA!! (behöver jag säga mer egentligen?)

SÅ JÄVLA PERFEKT! Dessutom har han sjukt skön stil.

Eller iofs, Keith Jardine fick på nosen rejält han också. Men ärligt talat tycker jag han skjuts åt sidan jävligt hårt av Dana och resten av UFC. Dom importerar stjärnor hej vilt som alla får ta keiths förstaplats i kön. Nu är han på typ plats 120.

Tigerkotten
2007-05-28, 00:02
eh varför ska Keith Jardine vara 1challenger? Hade inte haft problem om han fått möta Chuck, men sätta han som 1a är pinsamt.

Han förlorade mot fucking Stephan Bonnar.

Rashad Evans förtjänar ju klart en fight före Keith, och nu har UFC Lyoto Machida också som är där i toppen med. Tito ska vi aldrig glömma! ;) Men han får väl vinna ett par matcher nu innan title kommer på tal.


Känns som UFC & Pride situationen kommer bli knepig med flera bälten osv.

Bra stoppage på Salvarrery tycker jag..

Kimpaa
2007-05-28, 06:43
Personligen så måste jag säga att vi kan nog börja glömma tito. Nog för att han är hyffsad men nu när Rampage håller titeln så kommer ju aldrig tito kunna ta sig nånstans för Rampage och tito vill ju inte möta varandra.
Han måste nog byta organisation eller viktklass annars är hans kariär över.

jontahontas
2007-05-28, 07:08
eh varför ska Keith Jardine vara 1challenger? Hade inte haft problem om han fått möta Chuck, men sätta han som 1a är pinsamt.

Han förlorade mot fucking Stephan Bonnar.

Rashad Evans förtjänar ju klart en fight före Keith, och nu har UFC Lyoto Machida också som är där i toppen med. Tito ska vi aldrig glömma! ;) Men han får väl vinna ett par matcher nu innan title kommer på tal.


Känns som UFC & Pride situationen kommer bli knepig med flera bälten osv.

Bra stoppage på Salvarrery tycker jag..

Okej kanske inte etta i kön. Kanske inte ens 5:a. Jag kollade just hans record vilka han mött. Jag tar nog tillbaka det mesta av vad jag just sa ang. Keith. Undrar var jag fick det ifrån? Kanske pga att det för bara några månader fan inte fanns så många andra än han.

UFC lär väl ändå ha som mål att vara störst även i Japan? Tar dom alla stora fighters så blir ju Pride ointressant. Eller jag vet inte, det e många bolla i luften, jag har ingen aning om hur spelplanen ser ut om ett år. Men det blir ju bara bättre å bättre. Nu när Chuck åkt på nit är ju ännu en viktklass vidöppen med många bra utmanare. Chuck, Tito, Rampage, Hendersson kan ju bara de göra 1 ziljon gånger mer hypade fajts än tex Chuck vs Randy 3 gånger om eller Chuck vs Jeremy. Blä.

För att inte tala om HW. Tim Sylvia å Frank Mir? För helvete, nu blir det liv i stugan när Nougera is in the house! Jag hoppas mirko återkommer också.

psirus
2007-05-28, 09:29
eh varför ska Keith Jardine vara 1challenger? Hade inte haft problem om han fått möta Chuck, men sätta han som 1a är pinsamt.

Han förlorade mot fucking Stephan Bonnar.

Gjorde han verkligen det? I mon bok finns det inte att han förlorade den matchen. Domslutet var ett skämt.

Rashad Evans förtjänar ju klart en fight före Keith, och nu har UFC Lyoto Machida också som är där i toppen med. Tito ska vi aldrig glömma! ;) Men han får väl vinna ett par matcher nu innan title kommer på tal.
Evans kommer inte klara sig mot Rampage. Rampage är för bra stående, för bra brottare för att Evans ska ha någon chans (tror jag). Jag tror UFC får hämta folk från Japan om någon ska vinna över han. Visste det kan inträffa mot vem som helst men jag ser inte vem.

Tito ska vi nog glömma tror jagtyvärr. Han måste ta sig förbi Chuck för att bli #1 condenter och i vilket fall som helst vill han inte mota Ramapge. Prova dina vingar i Japan Tito och kan du inte flyga gå i pension, det är mitt tips till dig.

Bra stoppage på Salvarrery tycker jag.. Först tycker jag det va ett skit stopp men nu i efterhand vart det bra, han hade inte gjort nått för att komma därifrån det var bara en tidsfråga.

Tigerkotten
2007-05-28, 10:20
Gjorde han verkligen det? I mon bok finns det inte att han förlorade den matchen. Domslutet var ett skämt.


Minns inte matchen, tycker dock att om man ska vara "något" att man borde vinna mot bonnar rätt klart.

Evans kommer inte klara sig mot Rampage. Rampage är för bra stående, för bra brottare för att Evans ska ha någon chans (tror jag). Jag tror UFC får hämta folk från Japan om någon ska vinna över han. Visste det kan inträffa mot vem som helst men jag ser inte vem.

Vet dock inte riktigt hur takedown defence Rampage har, inte tänkt på det riktigt.

Tito ska vi nog glömma tror jagtyvärr. Han måste ta sig förbi Chuck för att bli #1 condenter och i vilket fall som helst vill han inte mota Ramapge. Prova dina vingar i Japan Tito och kan du inte flyga gå i pension, det är mitt tips till dig.


Kan inte riktigt hålla med om det, visst är Chuck nr 1 "contender". Men dock så får man tänka på att Chuck kan inte möta Rampage hela tiden bara för han tar de andra. För Tito passar Chuck bra, men Chuck passar Rampage bra.

Men man får väl se hur det blir.

Timme
2007-05-28, 11:42
Hoppas Liddell får fet spö! Ja gillar inte hans fysik (ja jag vet, han dwarfar mig och jada, jada. Det skite rjag i!):D

Lidell fick spö! Riktigt gutt :)

Kabuto
2007-05-28, 11:51
Vet dock inte riktigt hur takedown defence Rampage har, inte tänkt på det riktigt.

Han klarade sig grymt bra mot kevin randleman och han har väl typ världens mest explosiva nertagningar ungefär :D

Kabuto
2007-05-28, 11:59
Iof så blev det kanske inte så många nertagningsförsök just den matchen men, jackson kan nog försvara sig fin fint :)