handdator

Visa fullständig version : Dunka mej gul & blå!


Nina L
2007-05-22, 15:38
Är den bäst eller? Ingen video till, dock, men skit i det!

Sg1gBoYK3Zc

Extra snuskigt blir det med den grova skånskan dessutom. :hbang:

hahavaffan
2007-05-22, 15:40
Fantastiskt dålig låt :D


Video kommer snart tror jag, det är en polares polare som gör den. Samma kille som gör Basshunters ;)

PowPow
2007-05-22, 15:40
Gah, den försökte jag ju hypa här för några veckor sedan. Men det uppskattades inte.

bertbert
2007-05-22, 15:41
Hörde den på radion i bilen. Garvade så jag höll på att köra av vägen. :hbang:

psirus
2007-05-22, 15:42
Har hört sämre, men inget jag lägger på mp3 spelaren direkt

Jorgen
2007-05-22, 15:44
Den är hemsk på alla sätt och vis. *spy*

Nina L
2007-05-22, 15:47
Mörbultad och underbaaar!

Jag menar, så där fååår bara inte flickor sjunga. Den är så olydig! Jag skrattar genom hela låten.

PowPow: Missade din tråd när jag sökte efter den. :) Nåja, bara den blir hypad så!

Gpajpen
2007-05-22, 15:50
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2252550&postcount=25

RassK
2007-05-22, 15:52
Doonka maj gul o blå!
Mörbultad och underbaaar!

kul att nån vågar göra något annorlunda ;)

m1kael
2007-05-22, 15:53
Hoppas inte det blir årets sommarplåga...

Nina L
2007-05-22, 15:56
Hoppas inte det blir årets sommarplåga...Det kan den inte. Den är på supergrov skånska. Men jag kan alltid plåga mina grannar med den! :D

Garnax
2007-05-22, 15:56
Hoppas inte det blir årets sommarplåga...

Det blir Markoolios nya, ingen sommar utan raggae

Snake
2007-05-22, 15:58
Självmordstankar.

Ignatius72
2007-05-22, 15:58
Grym låt, länkade den för en månad sedan.

Jorgen
2007-05-22, 15:58
Det kan den inte. Den är på supergrov skånska. Men jag kan alltid plåga mina grannar med den! :D

Du menar dina knarkande grannar? Tror du att dom skulle märka det? Fö så har dom fetare stereo än vad du har så när dom drar igång Thunderstruck med AC/DC på högsta volym får du ge dig.

Jorgen
2007-05-22, 15:59
Grym låt, länkade den för en månad sedan.

Du är numer utsparkad från gymmet. :smash:

m1kael
2007-05-22, 16:02
Det kan den inte. Den är på supergrov skånska. Men jag kan alltid plåga mina grannar med den! :D

Det skulle ju kunna vara det i såfall, mycket annat höll den inte för IMO...

Angel
2007-05-22, 16:09
Videon såg jag för längesen på Youtube, hon hade likadana sängkläder som jag. Spooky

Rock'nRoll
2007-05-22, 16:14
Låter som nått Gun från kvarteret skatan spelat in :D

PowPow
2007-05-22, 16:15
PowPow: Missade din tråd när jag sökte efter den. :) Nåja, bara den blir hypad så!

Ah, nej. Jag gjorde ingen tråd om det. Försökte bara få in den i så många smmanhang som möjligt här, men det gick inte så bra, så jag gillar och stöttar ditt initiativ! :D

__Andy
2007-05-22, 16:15
Den är hemsk på alla sätt och vis. *spy*
+1

dynamo
2007-05-22, 16:24
Kul och inte alls lika kass som de flesta låtar med liknande texter! :D

Nina L
2007-05-22, 16:26
Alla som inte gillar låten försöker trycka ner kvinnor är och ett del av det manliga patriarkatet!!!

David86
2007-05-22, 16:29
Alla som gillar låten är dumma bimbos som bara vill ha *** och pengar.

ArnoldOnLehmä
2007-05-22, 16:33
Hiun miuste ju baura vaurrrrrra schlächkht meid peps peårrrrssssonnnnn

Corpobal
2007-05-22, 16:34
Alla som inte gillar låten försöker trycka ner kvinnor är och ett del av det manliga patriarkatet!!!

Till skillnad från det kvinnliga patriarkatet eller? I win at the intarnets.

Motorbreath
2007-05-22, 16:37
Plåga var ordet

Muskelbyggaren
2007-05-22, 16:41
Plåga? Hemsk? Dålig? Den var ju rätt rolig. :)

Jesper
2007-05-22, 16:43
Det blir Markoolios nya, ingen sommar utan raggae

ingen sommar utan reggae!

Lallle
2007-05-22, 16:55
T o m sämre än vad jag trodde.

Scratch89
2007-05-22, 16:58
Jag förstår inte hypen. Vad är bra med den? En tjej som sjunger om spanking, eller vad det nu är som ska ske för att hon ska bli gul o blå. Nä, ska det vara skånska ska det vara fin skånska, inte sån där fulskånska. Jag ryser av obehag bara jag hör låten. :(

Nina L
2007-05-22, 17:14
Vad är bra med den? En tjej som sjunger om spanking, eller vad det nu är som ska ske för att hon ska bli gul o blå.Dunkande krävs ju. Hur kunde du missa det?

ingen sommar utan reggae!Raggae sa han ju! :smash:

Ni är haters allihopa. Nu loggar jag ur forumet och kommer aldrig tillbaka.

HEJDÅ PÅ RIKTIGT!!!!!!!!!!!!

Juliette
2007-05-22, 17:26
Läste en intervju med tjejen som skrivit den och hon menade på att det inte alls handlade om att slå eller misshandla eller något åt det hållet. Hennes mamma hade blivit kraftigt misshandlad så hon tog avstånd mot allt sånt.
Enligt henne så handlar låten bara om sex.

PowPow
2007-05-22, 17:35
Läste en intervju med tjejen som skrivit den och hon menade på att det inte alls handlade om att slå eller misshandla eller något åt det hållet. Hennes mamma hade blivit kraftigt misshandlad så hon tog avstånd mot allt sånt.
Enligt henne så handlar låten bara om sex.

No shit. Hur kan man missuppfatta det?

Juliette
2007-05-22, 17:40
No shit. Hur kan man missuppfatta det?

Tydligen hade hon fått massa kritik, där de just anklagade henne för detta..

Lasse Kongo
2007-05-22, 17:40
Hej hej

Oatmeal
2007-05-22, 17:41
Det är ju den skönaste låten :D

PowPow
2007-05-22, 17:42
Nä, ska det vara skånska ska det vara fin skånska, inte sån där fulskånska.

Var pratar de fin skånska?

Jag tycker hennes dialekt är sjukt opti. Som min ju :D

loztdignity
2007-05-22, 17:42
Jävla skitlåt. Gillar varken henne eller hennes dialekt. Jävla malmö-skånska

PowPow
2007-05-22, 17:42
Tydligen hade hon fått massa kritik, där de just anklagade henne för detta..

Okej.

Ja, refrängen kan ju missuppfattas iofs.

PowPow
2007-05-22, 17:45
Texten:

En liten historia...
Avgör själv om den är sann.
Här kommer den.
Varseegod.

Klockan är fyra, kanske är dax att gå hem.
Det står nån vid min sida, ja jag vet inte vem.
Och ja jag tänkte, ja men du är väl okej.
Bara bara bara bara du vill följa med mig hem.
Viskar i ditt öra (Jag har inga trosor på)
Just det som du vill höra (Fan klockan är mycket ska vi gå)
Säg vill du vill du vill du vill du följa med mig hem? (För ja det är dax att gå)
Min säng är stor och det är ganska bra fjädring i den.
Så följ med mig hem, för jag behöver lite värme.
Ja, det ska jag få. Vi kan leka hela natten.
Dunka mig gul och blå.

Klockan är fyra, och det är dags att gå hem.
Han står vid min sida, ingen skönhet men kan få värma min säng.
Vi kan väl leka doktor du och jag?
Du kan va tempen och tre hål det har jag.
Så vill du vill du vill du vill du följa med mig hem? (jaa... det är dax att gå)
För vi kan poppa popcorn, vi kan hoppa i min säng.
Snälla följ med mig hem, för jag behöver lite värme.
Ja, det ska jag få. Vi kan leka hela natten.
Dunka mig gul och blå.

Jag vill se ut som svenska flaggan när du är klar.
Mörbultat, Underbart.
Dunka mig gul och blå.
Jag vill att du ska komma om o om o om o om igen.
Japp, japp... Dunka mig gul och blå.

Ohh shiit... klockan är åtta, upp... försvinn.
Vem fan är du? Och vem ställde min klocka?
Klockan är åtta, och jag börjar jobba klockan sju.
Usch aj, vad är det som har hänt?
Jag minns ingenting av det som hände igår. ousch aj...
Vad är det här?
Även om jag var full skulle jag aldrig ligga med det där.
Du sa att jag sa att jag behövde lite värme.
Men det är inte sant.
Men om det mot förmodan stämmer,
Varför känns det som att jag blivit påsatt av en elefant?
ousch neeh....Nej var är det där.
Även om jag har vart full skulle jag aldrig göra såhär.
Ohh yes.. Klockan är fem, ska hem och göra mig i ordning för att börja festa igen.
Ohh ja visst har jag ont sen igår, kanske ska va med en tjej.
Äsch jag tar vad jag får, för jag behöver lite värme.
Ja, det ska jag få... Vi kan leka hela natten.
Dunka mig gul och blå.
Dunka mig gul och blå...

Juliette
2007-05-22, 17:53
Här är videon.

http://www.youtube.com/watch?v=QcKeE1PnOUw

Och Angels lakan :D

jenny
2007-05-22, 18:10
Låten ligger femma på listan över mest nedladdade låter på i-tunes iallafall.

Jorgen
2007-05-22, 18:27
Låten ligger femma på listan över mest nedladdade låter på i-tunes iallafall.

Det betyder inte att den är bra. ;)

Ignatius72
2007-05-22, 18:31
Du är numer utsparkad från gymmet. :smash:
Jag säger som Homer "doh" Allvarligt talat, dissa mig inte när jag försöker spela ungdomlig. Det kan knäcka den bästa farbrodern.

tossefar
2007-05-22, 18:33
Någon mer än jag som vill krama jorgen? Du ser ut som världens mysigaste kille på avataren.

Lite offtopic kanske... men ändå.

Jorgen
2007-05-22, 18:37
Jag säger som Homer "doh" Allvarligt talat, dissa mig inte när jag försöker spela ungdomlig. Det kan knäcka den bästa farbrodern.
Jag har så mycket elakt som vill ut. Att jag inte vet vart jag skall börja. Så jag låter det vara.
Någon mer än jag som vill krama jorgen? Du ser ut som världens mysigaste kille på avataren.

Lite offtopic kanske... men ändå.
Jag är världens mysigaste kille också. Det är bara här jag är missförstådd.

agenten
2007-05-22, 18:40
den kommer helt klart bli en sommarplåga, av den enkla anledningen att den är så j*vla dålig, så man vi lyssna på den om och om igen, och till slut blir den mindre dålig och nästan bra:D

Mental
2007-05-22, 18:41
Ni är haters allihopa. Nu loggar jag ur forumet och kommer aldrig tillbaka.

HEJDÅ PÅ RIKTIGT!!!!!!!!!!!!



Undrar vilken medlem det här inlägget travesterar? :D

Lexidos
2007-05-22, 18:54
Var mer än en månad sen jag hörde den här första gången. Tyckte den var rätt bra ibörjan men sen när jag fick se Frida herself blev jag så besviken att jag inte lyssnar på den längre...
Men om det blir en sommarplåga så kommer jag ju inte ha något val...

Förövrigt så bevisar melodifestivalen att djävulen existerar, jag menar vad för annan ondskefull kraft skulle kunna komma på idén? Nu har de vell spelat The Ark mer än 1 miljon gånger på radion? Psykisk tortyr är vad det är.. gaaah!!!!

Tigerkotten
2007-05-22, 19:23
Jag gillar den :D Skönt flow i sången, samt så har hon rätt trevlig röst me :]

Me_Myself
2007-05-22, 19:31
Tummen upp för skånsk musik :thumbup:

mini
2007-05-22, 20:51
Frida gillar att handla på IKEA. Tråd låst.

hultman
2007-05-22, 21:32
Jag har aldrig hört den på radion. Så nej.

Angel
2007-05-22, 21:34
Frida gillar att handla på IKEA. Tråd låst.

Och den gråa outfiten hon har, en sådan har jag med. Fick den GRATIS från HM. Skanalöst. Men lakanen är snygga.

Oatmeal
2007-05-22, 21:37
Men, jag såg en mörk skönhet framför mig när jag hörde låten, men nu när jag såg hur hon såg ut så tänker jag inte lyssna på den där låten något mer. Hon skulle ju få dra kameler i rep för att ens få hem en sån från krogen *gah!*

Angel
2007-05-22, 21:38
Men, jag såg en mörk skönhet framför mig när jag hörde låten, men nu när jag såg hur hon såg ut så tänker jag inte lyssna på den där låten något mer. Hon skulle ju få dra kameler i rep för att ens få hem en sån från krogen *gah!*

Så ful var hon inte!! Ser ut som en random tjej tycket jag.

Lexidos
2007-05-22, 21:39
Så ful var hon inte!! Ser ut som en random tjej tycket jag.

Random var det nog verkligen när hon blev till...

tossefar
2007-05-22, 21:40
Mjo visst ser hon ut som en hel byrålåda stryk. Blir inte bättre av att hon låter lätt utvecklingsstörd. Vi slipper nog den här i sommar.

Angel
2007-05-22, 21:44
Lägg av nu, så ful är hon inte. Jag tycker hon ser söt ut, go på nått sätt. Hade jag varit kille hade jag gärna kramats med henne.

tossefar
2007-05-22, 21:45
Men nu råkar det vara vi som är killar - och hon är ful som stryk ;)

Lexidos
2007-05-22, 21:45
Lägg av nu, så ful är hon inte. Jag tycker hon ser söt ut, go på nått sätt. Hade jag varit kille hade jag gärna kramats med henne.

Sympatikram isåfall men inget naket....

Angel
2007-05-22, 21:46
Hittade live versionen med

ZTI8zYbtbhQ

Lexidos
2007-05-22, 21:46
Men nu råkar det vara vi som är killar - och hon är ful som stryk ;)

Lätt elakt men sant :Virro

Angel
2007-05-22, 21:47
Men nu råkar det vara vi som är killar - och hon är ful som stryk ;)


I såfall är jag också ful som stryk, för jag är inte snyggare än henne!

Lexidos
2007-05-22, 21:48
I såfall är jag också ful som stryk, för jag är inte snyggare än henne!

Upp med bild så vi kan övertala dig om att du snackar strunt nu..

PowPow
2007-05-22, 21:50
Någon som vet hur i helskotta han tar D:et i livenspelning (3:e ackordet i rundgången)? Jag får snart spel här. SPEL I TELL YOU.

mini
2007-05-22, 21:55
Skit samma, det är en tjej som sjunger, ni är inte i valet och kvalet om ni ska få ligga med henne eller inte. Sluta grina.

Lexidos
2007-05-22, 21:55
Någon som vet hur i helskotta han tar D:et i livenspelning (3:e ackordet i rundgången)? Jag får snart spel här. SPEL I TELL YOU.

Don't know, gitarrspelning är något som drabbar andra människor. Precis som skidåkning och förhållanden :D

tossefar
2007-05-22, 21:56
Någon som vet hur i helskotta han tar D:et i livenspelning (3:e ackordet i rundgången)? Jag får snart spel här. SPEL I TELL YOU.

Nu orkade jag inte ser mer än 5 sekunder av skiten, men det ser ut som ett vanligt barré på femte bandet med D som grund. Sen en hammare med lillfingret.

Trance
2007-05-22, 21:56
Skit samma, det är en tjej som sjunger, ni är inte i valet och kvalet om ni ska få ligga med henne eller inte. Sluta grina.

IKEA?

Lexidos
2007-05-22, 21:56
Skit samma, det är en tjej som sjunger, ni är inte i valet och kvalet om ni ska få ligga med henne eller inte. Sluta grina.

Kändes mer som falsk varudeklaration att hon sjunger en riktigt turn-on låt o låter sexig men sen ser ut som 7 svåra år...

PowPow
2007-05-22, 21:57
Don't know, gitarrspelning är något som drabbar andra människor. Precis som skidåkning och förhållanden :D

Ah fcuk it. Inte ens säker på att det är ett D längre. Jävla videomannen kan ju inte hålla kameran stilla.

mini
2007-05-22, 21:57
IKEA?

Jag är mini.

mathor
2007-05-22, 22:00
Men nu råkar det vara vi som är killar - och hon är ful som stryk ;)

Det sa jag också, och fick en varning av den fetare varianten i brevlådan. Fascism! Buhu, bähä, gnäll, gny etc.

PowPow
2007-05-22, 22:00
Nu orkade jag inte ser mer än 5 sekunder av skiten, men det ser ut som ett vanligt barré på femte bandet med D som grund. Sen en hammare med lillfingret.

x
5
7
7
7
5
x
:confused:

tossefar
2007-05-22, 22:03
x
5
7
7
7
5
x
:confused:

Prexis.

PowPow
2007-05-22, 22:05
Prexis.

Låter knas tycker jag.
Men är man osäker på något för länge och spelar det för många gånger samtidigt som man är osäker så låter det mesta fel till slut :D

Tack för hjälpen!

olwe
2007-05-22, 22:06
Hon låter lite sådär myssexig... Typ som jag tycker att Laleh ser ut och låter som. Vad besviken jag blev när jag såg videon.

Men jag gillar låten:thumbup: . Härlig attityd.

Kurash
2007-05-22, 22:33
En kvinnlig variant av Timbuktu helt enkelt. Det är inte dåligt på nåt sätt. Inte min typ av musik riktigt, men absolut inte dåligt. Rätt skön låt faktiskt.

Jorgen
2007-05-22, 22:39
En kvinnlig variant av Timbuktu helt enkelt. Det är inte dåligt på nåt sätt. Inte min typ av musik riktigt, men absolut inte dåligt. Rätt skön låt faktiskt.

Du jämför inte detta, hemska, som knappt får kallas musik med Timbuktu? :smash:

Kurash
2007-05-22, 22:43
Du jämför inte detta, hemska, som knappt får kallas musik med Timbuktu? :smash:

Jo. Lyssna igen.

Jorgen
2007-05-22, 22:46
Jo. Lyssna igen.

Nej, nej, nej. Timbuktu är bra, på alla sätt och vis.
Det här är precis motsatsen till bra.

Kurash
2007-05-22, 22:47
Nej, nej, nej. Timbuktu är bra, på alla sätt och vis.
Det här är precis motsatsen till bra.

Timbuktu är bättre men hon är på god väg. Tycker absolut inte man ska dömma ut henne bara sådär.

Jorgen
2007-05-22, 22:48
Timbuktu är bättre men hon är på god väg. Tycker absolut inte man ska dömma ut henne bara sådär.

Jag dömmer inte ut henne. Bara denna låten. Hon har kanske gjort något som är bra, men denna är det inte.

PowPow
2007-05-22, 22:50
Timbuktu är bättre men hon är på god väg. Tycker absolut inte man ska dömma ut henne bara sådär.

Jag tycker inte heller man ska dömma ut henne. Hon är ju helt fräsch. För ett antal veckor sedan var hon bara en lite myspace-artist. Om hon kan axla detta så kan det kanske bli bra.

Men jag gillar inte heller din jämförelse med timbuk. Tycker inte att de har så mycket mer gemensamt än dialekten, och knappt det.

Kurash
2007-05-22, 22:52
Jag tycker inte heller man ska dömma ut henne. Hon är ju helt fräsch. För ett antal veckor sedan var hon bara en lite myspace-artist. Om hon kan axla detta så kan det kanske bli bra.

Men jag gillar inte heller din jämförelse med timbuk. Tycker inte att de har så mycket mer gemensamt än dialekten, och knappt det.

Jag får enormt mycket timbuktu-vibbar av svänget i låten.

Simon.
2007-05-22, 23:00
Äh, Frida är då bättre än Timbuktu i alla fall :em:
Rätt skön låt med provocerande text, det funkar.

Dumleman
2007-05-22, 23:22
Saknar undertexter i videon men den får betyget G+! Den är ivf för snuskig för att bli en riktig dundersommarplåga.

Liten Men Fet
2007-05-22, 23:50
Hahaha har lyssnat på låten en 10 gånger nu å den blir bara bättre å bättre.
Å visst låter det en hel den som timbuktu.

David86
2007-05-23, 00:26
Äh, Frida är då bättre än Timbuktu i alla fall :em:
Rätt skön låt med provocerande text, det funkar.
Bättre hur då?

Hon kan inte sjunga, hon kan inte spela, hon kan inte ens skriva ett vettigt beat till bakgrunden utan snor något. Det enda hon har är en i allmänhetens ögon provocerande text, som i själva verket inte är ett dugg mer provocerande än många andra låtar, om man nu förstår engelska. Det är en fantasilös billig text som så vanligt attraheras av en stor skara billig publik. Att hon är ful och tjej gör inte saken sämre, då är hon dessutom den fula ankungen som lyckas och får sympati från folket.

Att överhuvudtaget jämföra de skräpet med timbuktu är mig oförståeligt. Till och med basshunter hade mer klass på sitt skräp...

...och bara för att hon sjunger med skånsk dialekt gör det inte henne till timbuktu. *screwy*

Liten Men Fet
2007-05-23, 00:52
Bättre hur då?

Hon kan inte sjunga, hon kan inte spela, hon kan inte ens skriva ett vettigt beat till bakgrunden utan snor något. Det enda hon har är en i allmänhetens ögon provocerande text, som i själva verket inte är ett dugg mer provocerande än många andra låtar, om man nu förstår engelska. Det är en fantasilös billig text som så vanligt attraheras av en stor skara billig publik. Att hon är ful och tjej gör inte saken sämre, då är hon dessutom den fula ankungen som lyckas och får sympati från folket.

Att överhuvudtaget jämföra de skräpet med timbuktu är mig oförståeligt. Till och med basshunter hade mer klass på sitt skräp...

...och bara för att hon sjunger med skånsk dialekt gör det inte henne till timbuktu. *screwy*

Nu är du ute å cyklar för hon sjunger ungefär lika bra som resten av pop-sverige. Angående spelandet så var medlemmar i beatles som inte fick spela när skivorna skulle spelas in och det hejdade inte dom.
Texten må vara lite grov om man inte lyssnar på rapp men det är fan så mycket mer fantasifullt än mycket annat, det är ju en HEL berättelse.
Huruvida hon är ful eller inte har väl inte med musiken att göra heller. Om du inte har fattat att 95 % av alla slingor och "beats" är stulna i alla låtar så har du inte mycket koll där heller.
Och kan du inte dra någon som helst parallel till timbuktu så är återigen ute och cyklar.

Fel fel fel fel fel fel.
Nej jag tänker inte diskutera det. Dock säger jag inte att det är bättre timbuktu, det är det inte, men jag tycker du bedömmer det helt felaktigt på konstiga grunder och att nämna basshunter å påstå att hans grejer är bättre då gick du för långt. Så jag roidade.

David86
2007-05-23, 01:38
Nu är du ute å cyklar för hon sjunger ungefär lika bra som resten av pop-sverige. Angående spelandet så var medlemmar i beatles som inte fick spela när skivorna skulle spelas in och det hejdade inte dom.
Texten må vara lite grov om man inte lyssnar på rapp men det är fan så mycket mer fantasifullt än mycket annat, det är ju en HEL berättelse.
Huruvida hon är ful eller inte har väl inte med musiken att göra heller. Om du inte har fattat att 95 % av alla slingor och "beats" är stulna i alla låtar så har du inte mycket koll där heller.
Och kan du inte dra någon som helst parallel till timbuktu så är återigen ute och cyklar.

Fel fel fel fel fel fel.
Nej jag tänker inte diskutera det. Dock säger jag inte att det är bättre timbuktu, det är det inte, men jag tycker du bedömmer det helt felaktigt på konstiga grunder och att nämna basshunter å påstå att hans grejer är bättre då gick du för långt. Så jag roidade.
Är det inte lite väl att nämna The Beatles i samma inlägg som hon där?

Vad har hon mer gemensamt med Timbuktus musik förutom skånskan? Jag hör inga sköna medryckande melodier eller någon skön text, utan bara ett tråkigt standard beat och en irriterande gnällande röst. När jag hör "fyyyyra" ryser det till i hela kroppen av obehag.

Min lilla rangordning:

Beatles
-
Timbuktu
-
-
-
-
-
Basshunter
Crazy Frog
-
Frida

Basshunter är skit men hon har fanimej lyckats skapa något ännu mer irriterande skräp att fylla radion med. Basshunter var iaf allmänt accepterat som skräp men Frida hyllas, det roiadar jag på.

PS: Du får självklart hylla henne som människa och artist, rösta på aftonbladet för bästa nykomling, ha hennes låt på repeat hela sommaren lång. Men jag tycker det är ren skit.

T-train
2007-05-23, 06:49
Låten är roligast..så det så..

o visst är det lite timbuktu saaaaond över det hela..fast mer humor:D

fat_joe
2007-05-23, 18:20
Bättre hur då?

Hon kan inte sjunga, hon kan inte spela, hon kan inte ens skriva ett vettigt beat till bakgrunden utan snor något. Det enda hon har är en i allmänhetens ögon provocerande text, som i själva verket inte är ett dugg mer provocerande än många andra låtar, om man nu förstår engelska. Det är en fantasilös billig text som så vanligt attraheras av en stor skara billig publik. Att hon är ful och tjej gör inte saken sämre, då är hon dessutom den fula ankungen som lyckas och får sympati från folket.

Att överhuvudtaget jämföra de skräpet med timbuktu är mig oförståeligt. Till och med basshunter hade mer klass på sitt skräp...

...och bara för att hon sjunger med skånsk dialekt gör det inte henne till timbuktu. *screwy*


+12548

Liten Men Fet
2007-05-25, 18:14
Nu hörde jag precis låten på P3, vet inte om jag ligger efter eller om den börjar sprida sig. Kul för alla, för dom som tycker om den och dom som tycker illa om den har något att klaga över. Purfekt.

Ignatius72
2007-05-25, 19:05
Timbuktu 'är om möjligt ännu fulare än Frida. det är synd, jag hade hoppats att hon var snygg då hade låten varit bättre.