handdator

Visa fullständig version : 50min promenad efter styrketräningen.


Überbiffen
2003-03-24, 10:23
Okej, ni kan säkert inte säga EXAKT SÅ HÄR kommer det påverka just DIG, men jag tänkte slänga in 50 minuters promenader efter mina styrkepass (5ggr i veckan, mån-fre) och undrar hur ni tror det kommer påverka mig/min kropp.

Edit: Om nu något över huvud taget förändras d.v.s.

Fultjack
2003-03-24, 10:54
till det positiva kommer det nog gå bra, kör själv cardio direkt efter passet...

King Grub
2003-03-24, 11:23
Jag kör ofta cardio direkt efter styrkepasset och tycker det fungerar utmärkt. Har aldrig märkt någon skillnad på muskelnedbrytning mot när jag delar upp styrka och cardio.

Åse Columbus
2003-03-24, 12:13
Kör alltid cardio efter passet......

RiSK
2003-03-24, 12:41
Måste fråga eftersom jag tänkt försöka plåga mig till en kondis nu när jag märkt hur illa det är ställt med den. Ni som kör cardio efter passet, dricker ni eftertränings-drinken innan cardio:n? Om man kör direkt efter ett styrkepass, kan man då korta ner uppvärmningen, eller helt skippa den?

King Grub
2003-03-24, 12:56
Originally posted by RiSK
Måste fråga eftersom jag tänkt försöka plåga mig till en kondis nu när jag märkt hur illa det är ställt med den. Ni som kör cardio efter passet, dricker ni eftertränings-drinken innan cardio:n? Om man kör direkt efter ett styrkepass, kan man då korta ner uppvärmningen, eller helt skippa den?

Jag väntar till efter cardion med några drinkar. Går inte att köra intensivt med den skvalpande runt i magen.

Vilken uppvärmning menar du? Cardio-uppvärmning? Har jag aldrig kört. Tuta och kör bara. :kickass:

Åse Columbus
2003-03-24, 15:25
Uppvärmning består av ett antal lättare set per muskelgrupp i första övningen............sen blir det som KG...tuta o kör!