handdator

Visa fullständig version : vill bli av med mina "Love handles"


mattiass
2007-05-22, 05:24
Hej!

jag är en kille som är 17 år, väger runt 60 och är ~175cm lång.
Nu på senare tid (läs 3-4 år.) har jag fått ett par rejäla love handles, som jag skäms något otroligt över.. så pass så att jag känner att jag inte orkar med någonting faktiskt.. det är väll bara mitt ego, men jag mår verkligen dåligt av det. Jag undrar helt enkelt vad det absolut bästa tipset är för att bli av med dom? på så kort tid som möjligt. vill även bli av med lite i "rumpkretsen" när jag ändå håller på..

jag tränar typ inte, har dock försökt hitta ett träningsschema, men det verkar inte finnas någonstans (något som passar just mig då. antingen för tungt eller för lätt, typ).. Har tillgång till markaryds kraftcentral på dagarn fram till i början av juni någon gång, då skolan stänger och jag hoppar av för att sedan börja jobba.. Så tips utan mekaniska hjälpmedel vore väldigt bra :em:

är VÄLDIGT! tacksam för personer som inte säger att jag ska vara som jag är, för jag mår bara dåligt av att gå runt såhär.

magen har även blivit lite rundare, men jag antar att den minskar samtidigt som mina love-handles gör det.

//Mattias

Taragon
2007-05-22, 05:49
ut å gå, löp osv, och tillslut kommer dom försvinna :)

mattiass
2007-05-22, 06:02
okej, har hört det innan, dock behöver jag nog få väck det snabbare än att vara ute och springa nu när sommaren knackar på dörren.

Bifogar en bild på hur det ser ut - Hur lång tid tror ni det kan ta innan dom är borta? eller mycket mindre iaf. syns inte så mycket där, men där är väldigt mycket..





//Mattias

King Grub
2007-05-22, 06:25
Ser normalt ut.

zeusden1
2007-05-22, 07:51
Du är cirka 60kg tung och 175 cm lång? Dina sk "love handles" är igenting. Du väger bara 60kg så banta/dieta/deffa inte!. Börja styrketräna, ät träna oc sov

Eddie Vedder
2007-05-22, 07:57
Jag tycker snarare att du har en snygg och smal midja, du ska absolut vara nöjd över din kropp.:thumbup:


Så träna på, vila tillräckligt, ät ordentligt, ät gott och näringsrikt och må bra helt enkelt.:)

Johan_P
2007-05-22, 10:48
Tycker det ser bra ut. Mer muskler sen är du hemma :thumbup:

Ganymedes
2007-05-22, 11:35
Som de andra sagt redan. Bygg på lite mer lats/axlar bara så är du hemma. Fast jag förstår om det inte räcker att vi säger det, är du inte nöjd själv så är du inte det. Och då är det bara till att masa sig till gymmet och visa sin vilja där. :)

Rahf
2007-05-22, 12:52
Du ser helt normal ut. Oroa dig inte över det där, det är mest i ditt huvud ;)

Träna och ät rätt så blir det ännu bättre!

Jr.
2007-05-22, 14:19
Bifogar en bild på hur det ser ut - Hur lång tid tror ni det kan ta innan dom är borta? eller mycket mindre iaf. syns inte så mycket där, men där är väldigt mycket..
//Mattias

Det ser bättre ut att vara som du är än att vara en liten pinne på ~60 kg

Guddi
2007-05-22, 17:19
För det första har du inga lovehandles överhuvudtaget.

Om det är den lilla inbuktningen i höjd med naveln som du vill bli av med så är det träning av obliquerna (och annan bål & rygg muskulatur) som gäller.

60kg på 175cm hos en mann har en egen liten klassificering i medicins litteratur. Det kallas för underviktig (<20 i BMI). Med andra ord så är det verkligen inte diet eller deff som är lösningen för dig.

mattiass
2007-05-22, 20:29
För det första har du inga lovehandles överhuvudtaget.

Om det är den lilla inbuktningen i höjd med naveln som du vill bli av med så är det träning av obliquerna (och annan bål & rygg muskulatur) som gäller.

60kg på 175cm hos en mann har en egen liten klassificering i medicins litteratur. Det kallas för underviktig (<20 i BMI). Med andra ord så är det verkligen inte diet eller deff som är lösningen för dig.


och hur tränar jag dom? jag är inte så haj på alla betäckningar inom gym ännu.


//Mattias

danne454
2007-05-22, 20:33
yep. Du är underviktig. Men eftersom du inte tränat så kan du väga så lite att du inte ha någon musklelmassa o prata om kanske? Aja, Pumpa upp dig lite :) 75 kg så blir du en fin grabb

Jr.
2007-05-22, 21:55
och hur tränar jag dom? jag är inte så haj på alla betäckningar inom gym ännu.


http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/WtTwistingCrunch.html