handdator

Visa fullständig version : Hur många kcal tycker ni jag ska ligga på?


Jontelito
2007-05-21, 21:28
Tja. Först vill jag bara säga att jag läst deff guiden men kommer inte riktigt överens med Harris & Bennedict ekvationen, så det vore schyst om ni kunde se över mitt deffintag.
Har bulkat lite lätt fram tills nu, ingen jättebulk så jag har inte så jätte mycket fett att bränna, tänkte mest på att få fram magrutorna så här års..
När jag bulkade låg jag på ca 3000kcal+ per dygn. Nu har jag börjat springa 1-3ggr i ca 20-30min per tillfälle. Går inte i någon idrott utan har en ganska inaktiv vardag förutom gym 4 dagar i veckan typ.

Ålder: 16 år (90:a)
Vikt: ca 76 (kan återkomma med morgonvikt)
Längd: 180cm

Så hur mycket tycker ni jag ska äta samt hur mycket förbränningsträning ordinerar ni? Väldigt tacksam för svar.

Handcuff
2007-05-21, 21:36
Jag är så fjantig ochj säger som jag brukar. Träna och bygg muskler - sen deffa då du är nöjd med bygget/blivit för fet.

Annars är det bantning man håller på med om syftet är att bli tunn. Du säger själv att du inte har just något fett att tappa..varför då "deffa"? Du är i en växande ålder och är inte överviktig...vänta med deff och dylikt tills du vuxit klart :thumbup:

strongmomme
2007-05-21, 22:21
Jag är så fjantig ochj säger som jag brukar. Träna och bygg muskler - sen deffa då du är nöjd med bygget/blivit för fet.

Annars är det bantning man håller på med om syftet är att bli tunn. Du säger själv att du inte har just något fett att tappa..varför då "deffa"? Du är i en växande ålder och är inte överviktig...vänta med deff och dylikt tills du vuxit klart :thumbup:

+1!

Raggis
2007-05-21, 22:28
Så jävla viktigt med magrutor.

mini
2007-05-21, 22:33
Förutom att plusetta ovanstående undrar jag vad i Harris & Bennedict du inte förstår? Du måste väga dig och klura ut vilken aktivitetsnivå du ska lägga dig på.

Jacksatan
2007-05-21, 22:48
Jag fattar inte varför folk ska dra in sina egna preferenser när folk ska deffa. Är man inte underviktig så att det är skadligt att deffa så ser jag inget problem med att deffa. Vill killen ha rutor på magen till sommaren, hjälp honom deffa. Han märker väl själv om han blir för tunn. Jag kan ju för fan inte pracka på honom mina ideal, isåfall skulle ju ingen få deffa innan de vägde 95kg i ok form.

Handcuff
2007-05-21, 22:56
Jag fattar inte varför folk ska dra in sina egna preferenser när folk ska deffa. Är man inte underviktig så att det är skadligt att deffa så ser jag inget problem med att deffa. Vill killen ha rutor på magen till sommaren, hjälp honom deffa. Han märker väl själv om han blir för tunn. Jag kan ju för fan inte pracka på honom mina ideal, isåfall skulle ju ingen få deffa innan de vägde 95kg i ok form.

Att det idag finns ett snedvridet ideal bland tonårskillar där "magrutorna ska fram till varje pris" tycks gälla är inget som påverkar "råden"? Varför i hela fridens namn ska en kille på 16 år banta/deffa om han inte är på något vis överviktig :confused:

Att ge någon i puberteten deff-tips är inte att hjälpa...snarare tvärtom.

Jacksatan
2007-05-21, 23:14
Att det idag finns ett snedvridet ideal bland tonårskillar där "magrutorna ska fram till varje pris" tycks gälla är inget som påverkar "råden"? Varför i hela fridens namn ska en kille på 16 år banta/deffa om han inte är på något vis överviktig :confused:

Att ge någon i puberteten deff-tips är inte att hjälpa...snarare tvärtom.

Varför i hela fridens namn ska du lägga dig i ifall killen vill ha fram rutorna till sommaren? folk borde deffa oftare så de lär sig nåt. hur många kan man inte räkna upp som äter och äter och aldrig sätter igång o deffar för att de aldrig får nog med muskelmassa att deffa i sina egna ögon. Han behöver ju inte deffa sig knallhård, räcker ju med nåt kg. bra sätt att lära känna kroppen på.

Cerberus
2007-05-21, 23:39
Att det idag finns ett snedvridet ideal bland tonårskillar där "magrutorna ska fram till varje pris" tycks gälla är inget som påverkar "råden"? Varför i hela fridens namn ska en kille på 16 år banta/deffa om han inte är på något vis överviktig :confused:

Att ge någon i puberteten deff-tips är inte att hjälpa...snarare tvärtom.

håller med 100%.

-=Kotten=-
2007-05-22, 00:32
håller med 100%.

Såg precis en engelsk dokumentär om en 17åring som var med i Mr Universe...*rolleyes*

Slartibartfast
2007-05-22, 08:00
Jag fattar inte varför folk ska dra in sina egna preferenser när folk ska deffa. Är man inte underviktig så att det är skadligt att deffa så ser jag inget problem med att deffa. Vill killen ha rutor på magen till sommaren, hjälp honom deffa. Han märker väl själv om han blir för tunn. Jag kan ju för fan inte pracka på honom mina ideal, isåfall skulle ju ingen få deffa innan de vägde 95kg i ok form.

+1!

Bananen20
2007-05-22, 12:52
tycker man ska vara försiktig med att ordinera bulk hit och dit. Allt för ofta ser man ett års bulkar som slutar med 30% BF och viktnedgången uteblir av olika anledningar och personen lever med sina fetma resten av livet.

loztdignity
2007-05-22, 14:26
Ser du det allt som ofta? Jag ser det nästan aldrig och är inte vidare insatt i "bulkares" levnadsöden som du verkar vara.

Guddi
2007-05-22, 17:29
Att ligga på kaloriunderskott när man fortfarande växer är aldrig en bra idé om man är normalviktig. Om man är överviktig så är alltid första rekommendationen att man ska försöka behålla sin vikt fram tills man har slutat växa och först därefter gå ner några kilon om det fortfarande är aktuellt. Då trådskaparen helt klart är normalviktig och antagligen fortfarande växer så ser jag det som en självklarhet att man ska informera honom om att deff inte är någon jättebra idé.

Sen kommer personen självklart inte att få några allvarliga skador eller men av att gå ner något kilo genom att ligga på underskott i en 2-3 veckor, men man kan fråga sig till vilket syfte och om det är värt konsekvenserna.