handdator

Visa fullständig version : Sluta äta efter visst klockslag


Lundh
2007-05-21, 19:36
Hej, jag har en person som envisas med att man inte ska äta efter typ kl18.00-20.00 för att man ska gå upp mer i vikt då. Försökt förklara att det slås ut under hela dagen men han är typ :furious:


Så finns det någon som kan länka en studie eller atrikel som visar det här med kalori +- som behandlar det här med klockslag.

Ganymedes
2007-05-21, 19:37
www.suntförnuft.se

Lundh
2007-05-21, 19:39
jo men personen i fråga verkar helt sakna just detta.

King Grub
2007-05-21, 19:45
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93465&highlight=fettinlagring

Ganymedes
2007-05-21, 19:47
jo men personen i fråga verkar helt sakna just detta.

Ja, det klart. Det var inte meningen att verka spydig btw. Vi får väl vänta tills Eddie eller Grub ser tråden. :)

Edit: Grubben är snabbare än sin egen skugga.

catlunia
2007-05-21, 21:26
Tja, detdär kan man diskutera.
Kroppen kan inte klockan, men tror att dietisterna förutsätter att man ska ha "normala" mattider, och då borde sista måltiden vara runt 6-7 tiden.
Men om du slaggar klockan 2 så borde det atomatiskt bli senare.

Grejen är väl den att tillväxthormoner tillkommer nattetid, vilket är det som medverkar i muskelväxt. Tillväxthormonerna kommer ingen annan tid än natten, och om magen är fullproppad med mat så måste tarmen ta hand om det först. Så den som är seriös med sin styrketräning ska sussa!

Vissa talar för att man kan gå upp i vikt för att kroppen får jobba med nerbrytning under natten, då tarmarna/kroppen egentligen ska vila och återhämta sig. Och om kroppen prioriterar nedbryting så höjs fettlagringarna på lång sikt.
Men som sagt....har jag hört.

Någon som har en studie som talar för att man går upp i vikt?

L-Sami
2007-05-21, 21:51
Någon som har en studie som talar för att man går upp i vikt?

Behövs inga studier. Så länge man ligger på kaloribalans eller kaloriunderskott, så går man inte upp i vikt oavsett om man äter största måltiden innan läggdags. Vid kaloriöverskott går man upp i vikt automatiskt men det har ingenting göra med att man äter sent.

och kroppen utsöndrar tillväxthormon timmarna efter man har somnat, oavsett om det är kl 11:00 på dan eller 03:00 på natten.

catlunia
2007-05-22, 14:58
Det första håller jag med om, att det inte spelar någon roll om när det är, utan när vi sover helt enkelt. Jag tänkte nog mest på den "normala dagsrytmen" då man vanligtvis sover nattetid, men uttryckte mig nog lite galet.

Däremot tycker jag inte man ska äta ett stort mål innan man lägger sig..
Visst handlar det om kaloribalans, men när kroppen ska vila så sänks ämnesomsättningen, vilket gör att förbränningen inte är lika bra. På lång sikt orkar inte tarmarna med detta och låter födan fylla på fettdipåerna till slut.

Om man samtidigt är stressad (som många är) och har massa kolesterol och adrenalin i kroppen (vilket är fettbildande) så går det säkert lite fortare.

L-Sami
2007-05-22, 15:33
Däremot tycker jag inte man ska äta ett stort mål innan man lägger sig..
Visst handlar det om kaloribalans, men när kroppen ska vila så sänks ämnesomsättningen, vilket gör att förbränningen inte är lika bra. På lång sikt orkar inte tarmarna med detta och låter födan fylla på fettdipåerna till slut.

Om man samtidigt är stressad (som många är) och har massa kolesterol och adrenalin i kroppen (vilket är fettbildande) så går det säkert lite fortare.

Du säger att man kan bli fet och gå upp i vikt när man ligger på energibalans om man äter en större måltid innan läggdags?

Rahf
2007-05-22, 15:35
Då skulle jag ha varit 78,4kg fläskberg vid det här laget, jag käkar ofta hyfsat stora mål nån timma/strax innan läggdags. Notera decimalvikten där :D

Raggis
2007-05-22, 15:38
Det stämmer att om man äter en större måltid innan läggdags, så sker det oftast en större fettinlagring. Däremot spelar det, i praktiken, ingen roll. Iochmed att kalorier ut > kalorier in = viktnedgång.

Eddie Vedder
2007-05-22, 15:45
Det stämmer att om man äter en större måltid innan läggdags, så sker det oftast en större fettinlagring. Däremot spelar det, i praktiken, ingen roll. Iochmed att kalorier ut > kalorier in = viktnedgång.

Precis, fettinlagringen må vara högre då men det motsvaras ju av en högre fettförbränning vid en annan tidpunkt.

Det har med andra ord lika stor betydelse i praktiken som den ökade procentuella fettförbränningen vid låg-/medelintensiv konditionsträning. Alltså en skillnad under en kort mätperiod men sett ur ett längre (och mer intressant) perspektiv, oväsentligt.;)


Men detta gäller ju då enbart vikten, fettförbränning och fettinlagring och inte eventuella sömnförbättringar, sömnförsämringar, sämre/bättre morgonaptit, prestationsförmåga etc. etc. Finns ju alltid många andra parametrar att ta hänsyn till utöver det här med vikten (dock inget som diskuteras i denna tråd just).

Slimfit
2007-05-23, 07:45
Tja, detdär kan man diskutera.
Kroppen kan inte klockan, men tror att dietisterna förutsätter att man ska ha "normala" mattider, och då borde sista måltiden vara runt 6-7 tiden.
Men om du slaggar klockan 2 så borde det atomatiskt bli senare.

Grejen är väl den att tillväxthormoner tillkommer nattetid, vilket är det som medverkar i muskelväxt. Tillväxthormonerna kommer ingen annan tid än natten, och om magen är fullproppad med mat så måste tarmen ta hand om det först. Så den som är seriös med sin styrketräning ska sussa!

Vissa talar för att man kan gå upp i vikt för att kroppen får jobba med nerbrytning under natten, då tarmarna/kroppen egentligen ska vila och återhämta sig. Och om kroppen prioriterar nedbryting så höjs fettlagringarna på lång sikt.
Men som sagt....har jag hört.

Någon som har en studie som talar för att man går upp i vikt?


Om det där är normalt så känner jag inga "normala" människor. När går man och lägger sig om sista måltiden är vid 18-19 tiden. Jag äter middag vid den tiden och sen hinner jag oftast med två mål till innan läggdags och på det sättet har jag även genomfört en deff med lyckat resultat.
Personligen sover jag uruselt på tom mage och behöver få i mig nått innan läggdags.

Konsultfet
2007-05-23, 07:47
Jag utnyttjar dåsigheten efter rejält med mat till att somna :)

Guddi
2007-05-23, 08:31
Fick den här studien av Grub för några månader sen, kanske kan hjälpa trådskaparen lite

Weight Loss is Greater with Consumption of Large Morning Meals and Fat-Free Mass Is Preserved with Large Evening Meals in Women on a Controlled Weight Reduction Regimen, http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/127/1/75

För er som inte orkar läsa, personerna som intog den största delen av sitt dagliga kaloriintag på förmiddagen gick ner mer i vikt och fettmassa än de som intog större delen under eftermiddagen. Det som åt på eftermiddagen behöll däremot en större del av sina muskler och minskade mer i BF% än de som åt mycket på förmiddagen. Det är givetvis inte så svart och vitt som jag skrev nu och vill ni veta mer är det bara att läsa studien, den är gratis....

norsk_gadd
2007-05-23, 09:28
Som vanligt gör jag allt "fel", haha.
Jag har alltid en "carb-cut-off-time" 4-6 timmar innan läggdags på dieten. Om jag inte tränat sent för då äter jag alltid rejält med kolhydrater.

Förstår inte ens hur jag kan komma någonstans i min träning med tanke på allt jag gör tvärtemot alla studier. :D

Raggis
2007-05-23, 11:54
Som vanligt gör jag allt "fel", haha.
Jag har alltid en "carb-cut-off-time" 4-6 timmar innan läggdags på dieten. Om jag inte tränat sent för då äter jag alltid rejält med kolhydrater.

Förstår inte ens hur jag kan komma någonstans i min träning med tanke på allt jag gör tvärtemot alla studier. :D

Du är optimal :D

norsk_gadd
2007-05-23, 15:21
Du är optimal :D

Haha, kanske det!
Nej men det jag vill få sagt är INTE att allt gruben säger är fel, faktum är att jag tror att ALLT säkerligen stämmer, sen om det är till 100% eller 10% det vet jag inte och antagligen inte Grub heller i många fall.

Jag tycker att alla bör lyssna på kunniga som King Grub och respektera det han säger men faktum är att de flesta sätt fungerar så länge man håller sig till sin linje (såvida inte ens linje är 500g glass + lösgodis pre- och post-workout *popcorn* ).
Det är det jag tror de flesta gör fel, man väljer en träningsmetod, en diet för att sedan byta efter 2-4 veckor innan man ens tagit reda på om den gamla gav önskvärt resultat.

Det finns INGA magiska program, INGEN magisk kost och inga MAGISKA tillskott. Att man skall sluta leta är alltid mitt nummer 1 tips till folk som frågar mig om träning och kost.
Döda inte glädjen med kroppsbyggning genom att överanalysera, kunskap är fantastiskt men välj kunskap som du faktiskt kan omsätta i praktiken utan att byta inriktning såfort pub med uppdateras.

Raggis
2007-05-23, 15:50
Haha, kanske det!
Nej men det jag vill få sagt är INTE att allt gruben säger är fel, faktum är att jag tror att ALLT säkerligen stämmer, sen om det är till 100% eller 10% det vet jag inte och antagligen inte Grub heller i många fall.

Jag tycker att alla bör lyssna på kunniga som King Grub och respektera det han säger men faktum är att de flesta sätt fungerar så länge man håller sig till sin linje (såvida inte ens linje är 500g glass + lösgodis pre- och post-workout *popcorn* ).
Det är det jag tror de flesta gör fel, man väljer en träningsmetod, en diet för att sedan byta efter 2-4 veckor innan man ens tagit reda på om den gamla gav önskvärt resultat.

Det finns INGA magiska program, INGEN magisk kost och inga MAGISKA tillskott. Att man skall sluta leta är alltid mitt nummer 1 tips till folk som frågar mig om träning och kost.
Döda inte glädjen med kroppsbyggning genom att överanalysera, kunskap är fantastiskt men välj kunskap som du faktiskt kan omsätta i praktiken utan att byta inriktning såfort pub med uppdateras.

Håller med, 100%. Är inte heller direkt optimal, om man nu ska se över hur man egentligen bör göra. Men, som du säger, dom flesta är väl "optimala" en kortare tid, vilket inte ger särskilt mycket.

norsk_gadd
2007-05-23, 18:25
Håller med, 100%. Är inte heller direkt optimal, om man nu ska se över hur man egentligen bör göra. Men, som du säger, dom flesta är väl "optimala" en kortare tid, vilket inte ger särskilt mycket.

Aha min vän, men då är du ju optimal!
Vi har ju konstaterat att det optimala ligger i att vara icke-optimal!
Lite filosofisk mening som bara genom sin utformning motsäger sig själv men det stämmer nog ändå. ;)

Snake
2007-05-23, 20:15
Som vanligt gör jag allt "fel", haha.
Jag har alltid en "carb-cut-off-time" 4-6 timmar innan läggdags på dieten. Om jag inte tränat sent för då äter jag alltid rejält med kolhydrater.

Förstår inte ens hur jag kan komma någonstans i min träning med tanke på allt jag gör tvärtemot alla studier. :D

Så du menar att om du äter kolhydrater på kvällen blir du grisfet? *rolleyes*

catlunia
2007-05-23, 21:02
Jag tror absolut vi kan lägga på oss lite, på lång sikt, inget händer på en vecka =) Fysiologiskt sätt så kan vi lagra fett, men självklart har energin vi gör av med en påverkan oxå. Om vi gör av oss med en hel del, så äre klart inget händer.

Men om inte för vikten, så borde kroppen få vila ändå. Men om man inte har några sömnproblem, är hungrig på morgonen och inte är supertrött så göre väl inget, tills vidare ;)

norsk_gadd
2007-05-23, 22:12
Så du menar att om du äter kolhydrater på kvällen blir du grisfet? *rolleyes*

Nej, det blir jag inte, sen så handlar det inte om att bli grisfet utan att komma in rippad. Antagligen inget du någonsin försökt göra utan det enda du vet om saken är väl antagligen det du läst på något forum av andra personer som heller aldrig kört en riktig tävlingsdiet......

Jag gör precis som jag blir tillsagd att göra av en person som tränat fram ett flertal grymma fysiker.
Finns ingen mening i att ha en coach om man bara väljer att göra delar av ett helt program.

L-Sami
2007-05-23, 22:30
Nej, det blir jag inte, sen så handlar det inte om att bli grisfet utan att komma in rippad. Antagligen inget du någonsin försökt göra utan det enda du vet om saken är väl antagligen det du läst på något forum av andra personer som heller aldrig kört en riktig tävlingsdiet......



Man kan bli rippad utan att lyssna på en massa hokus pokus, du skulle säkert komma i lika bra tävlingsform om du käkade kolhydrater innan du går och lägger dig, så länge du ligger på kaloriunderskott.

Förklara gärna också hur en tävlingsdiet skiljer sig från en diet där målet är att komma i BF 4% och behålla så mycket muskler som möjligt?

norsk_gadd
2007-05-23, 22:51
Man kan bli rippad utan att lyssna på en massa hokus pokus, du skulle säkert komma i lika bra tävlingsform om du käkade kolhydrater innan du går och lägger dig, så länge du ligger på kaloriunderskott.

Förklara gärna också hur en tävlingsdiet skiljer sig från en diet där målet är att komma i BF 4% och behålla så mycket muskler som möjligt?

BF 4%!? Varför inte ta i ännu mer med någon halvtaskig mätning antagligen gjorde med caliper eller impedansvåg... :Virro
Jag har ALDRIG sett någon som dietat för skojs skull ens vara i närheten av en tävlingsform och tro mig, det är REJÄL skillnad mellan de sista 4 veckorna och resten av deffen. Varenda gram fett du har kunnat få bort innan dess måste ha kommit av. När du sedan skall tömma så syns allt fett du inte trodde du hade. Men än en gång, ni vet antagligen bättre än vad jag gör.

No offense, men jag utvecklas bättre än jag någonsin gjort av att byta ut mitt vanliga upplägg till "hokus pokus". Jag är starkare än jag varit tidigare och kommer antagligen att kunna förbättre mina svagheter mer nästkommande år än jag någonsin gjort tidigare. If it ain´t broken, why the fuck fix it?

Eftersom det kostar mig pengar att ha en så duktig coach som jag har så är det klart att jag gör precis som han säger samtidigt som jag utvärderar hur det fungerar för mig. Till skillnad från 99% av internet-byggarna så håller jag ut i några månader innan jag uttalar mig om något fungerar. Jag lovar att uppdater i slutet av Juli, med bilder och hela köret, och om jag har blivit sämre så är jag den första att be om ursäkt. Det lovar jag!

Det slutgiltiga resultatet ser ni på scenen om 1-1.5 år. Därefter är alla välkomna att tala om hur jag borde ha gjort.

Peace och puss!

Guddi
2007-05-23, 23:01
Som vanligt gör jag allt "fel", haha.
Jag har alltid en "carb-cut-off-time" 4-6 timmar innan läggdags på dieten. Om jag inte tränat sent för då äter jag alltid rejält med kolhydrater.

Förstår inte ens hur jag kan komma någonstans i min träning med tanke på allt jag gör tvärtemot alla studier. :DStudien tittade inte på någon "carb-cut-off-timer" utan på skillnaderna mellan att äta den största delen av sina kalorier på morgonen vs att äta den större delen på kvällen. Dessutom tittar studien på personer som vill undvika att lägg på sig fett och inte på personer som försöker komma i tävlingsform.

Med andra ord så har ditt inlägg ovan ingen som helst relevans i denna tråd.

Angående dina andra påståenden i tråden om att det inte finns några magiska program, dieter eller tillskott kan jag inte mer än hålla med, men jag blir lite nyfiken på varför du följer en massa, som du själv säger, "hokus pokus" när du inte tror på att det finns något magiskt?

norsk_gadd
2007-05-23, 23:06
Studien tittade inte på någon "carb-cut-off-timer" utan på skillnaderna mellan att äta den största delen av sina kalorier på morgonen vs att äta den större delen på kvällen. Dessutom tittar studien på personer som vill undvika att lägg på sig fett och inte på personer som försöker komma i tävlingsform.

Med andra ord så har ditt inlägg ovan ingen som helst relevans i denna tråd.

Angående dina andra påståenden i tråden om att det inte finns några magiska program, dieter eller tillskott kan jag inte mer än hålla med, men jag blir lite nyfiken på varför du följer en massa, som du själv säger, "hokus pokus" när du inte tror på att det finns något magiskt?


"Det stämmer att om man äter en större måltid innan läggdags, så sker det oftast en större fettinlagring. Däremot spelar det, i praktiken, ingen roll. Iochmed att kalorier ut > kalorier in = viktnedgång."

Okej, jag har feltolkat ovanstående isåfall, det var den jag kommenterade.

På tal om att feltolka inlägg, det jag sa va att det finns inga magiska lösningar utan det handlar om att följa den linje man valt. Om den linjen innefattar hokus pokus så visst. Men följ det länge nog så du kan utvärdera om det fungerar.

norsk_gadd
2007-05-23, 23:12
Vet ni va grabbar, lycka till med er träning. Kolo är alltid lika spännande. Hoppas ni ursäktar men jag får inte vara vaken såhär sent för min coach så nu måste jag tyvärr sova. Jag säger inte att jag har rätt, det vet jag inte än, men ni kommer få se resultatet av den här dieten också. Det kommer att komma ett antal bilder i av mycket bra kvalité om allt går som det ska.

Den som lever får se.

L-Sami
2007-05-23, 23:16
Jag har ALDRIG sett någon som dietat för skojs skull ens vara i närheten av en tävlingsform och tro mig, det är REJÄL skillnad mellan de sista 4 veckorna och resten av deffen. Varenda gram fett du har kunnat få bort innan dess måste ha kommit av. När du sedan skall tömma så syns allt fett du inte trodde du hade. Men än en gång, ni vet antagligen bättre än vad jag gör.

No offense, men jag utvecklas bättre än jag någonsin gjort av att byta ut mitt vanliga upplägg till "hokus pokus". Jag är starkare än jag varit tidigare och kommer antagligen att kunna förbättre mina svagheter mer nästkommande år än jag någonsin gjort tidigare. If it ain´t broken, why the fuck fix it?

Eftersom det kostar mig pengar att ha en så duktig coach som jag har så är det klart att jag gör precis som han säger samtidigt som jag utvärderar hur det fungerar för mig. Till skillnad från 99% av internet-byggarna så håller jag ut i några månader innan jag uttalar mig om något fungerar. Jag lovar att uppdater i slutet av Juli, med bilder och hela köret, och om jag har blivit sämre så är jag den första att be om ursäkt. Det lovar jag!

Det slutgiltiga resultatet ser ni på scenen om 1-1.5 år. Därefter är alla välkomna att tala om hur jag borde ha gjort.

Peace och puss!


Okey, geez :D .. blev en roman här istället för ett enkelt svar. Du som har en så bra coach, så kan du som lärling berätta för oss internetbyggare hur mycket fett du lägger på dig om du äter kolhydrater en timme innan du går och lägger dig jämfört med 4-6 timmar?

Handcuff
2007-05-23, 23:20
Vet ni va grabbar, lycka till med er träning. Kolo är alltid lika spännande. Hoppas ni ursäktar men jag får inte vara vaken såhär sent för min coach så nu måste jag tyvärr sova. Jag säger inte att jag har rätt, det vet jag inte än, men ni kommer få se resultatet av den här dieten också. Det kommer att komma ett antal bilder i av mycket bra kvalité om allt går som det ska.

Den som lever får se.

Tycker du har en skön och ödmjuk inställning. Hoppas det går bra för dig :)

L-Sami
2007-05-23, 23:22
Jag säger inte att jag har rätt, det vet jag inte än, men ni kommer få se resultatet av den här dieten också. Det kommer att komma ett antal bilder i av mycket bra kvalité om allt går som det ska.

Den som lever får se.

Jag tvivlar inte att du kommer få resultat, du har lyckats bra hittils :thumbup: men liksom att du först på nåt sätt dissar vetenskapliga studier, sen skriver du själv att du gör allt som en annan person säger utan att vara kritisk till det han säger, får mig att tänka lite. Hur som helst, lycka till med träningen och bygget :thumbup:

norsk_gadd
2007-05-23, 23:22
Okey, geez :D .. blev en roman här istället för ett enkelt svar. Du som har en så bra coach, så kan du som lärling berätta för oss internetbyggare hur mycket fett du lägger på dig om du äter kolhydrater en timme innan du går och lägger dig jämfört med 4-6 timmar?

Hur ska jag kunna berätta det? Jag mäter ingenting, jag går efter spegeln och där ser det jäkligt bra ut just nu bara efter några veckors diet. Hur vill du att jag ska tolka det?

Förra dieten gjorde jag på ett annat sätt och det gick inte riktigt lika bra. Det kan självfallet bero på en hel del orsaker som inte har något som helst samband med kolhydratsintaget.

Dessutom har jag till en viss del missuppfattats mycket till följd av min egen formulering. Anledningen till att det blir som det blir med tiderna är att jag i princip fokuserar alla mina kolhydrater till frukost och efter träning för att maximera glykogen-inlagring. Eftersom jag ofta tränar lite tidigare så blir det en naturlig cut-off så långt innan läggdags.

Hur bra coach jag har, det kommer du få se. Det blir helkroppsbilder som alltid, jag har aldrig försökt försköna någonting utan visar upp fysiken precis som den är rakt upp och ner.

Du, gruben eller någon annan har inte fel i det ni säger. Det är bara så att jag ofta råkar göra raka motsatsen men tycker själv att jag utvecklas mer än 90% på den här brädan. Men jag kanske bara har för stort ego. :D

L-Sami
2007-05-23, 23:32
Dessutom har jag till en viss del missuppfattats mycket till följd av min egen formulering. Anledningen till att det blir som det blir med tiderna är att jag i princip fokuserar alla mina kolhydrater till frukost och efter träning för att maximera glykogen-inlagring. Eftersom jag ofta tränar lite tidigare så blir det en naturlig cut-off så långt innan läggdags.

Du, gruben eller någon annan har inte fel i det ni säger. Det är bara så att jag ofta råkar göra raka motsatsen men tycker själv att jag utvecklas mer än 90% på den här brädan. Men jag kanske bara har för stort ego. :D

Okej, fick lite klarhet i det hela nu vad du menar :) och fortsätt göra det som passar dig bäst och det du själv tycker att du får resultat av. Hoppas att få se dig på scenen snart igen och lycka till :thumbup:

norsk_gadd
2007-05-24, 06:52
Okej, fick lite klarhet i det hela nu vad du menar :) och fortsätt göra det som passar dig bäst och det du själv tycker att du får resultat av. Hoppas att få se dig på scenen snart igen och lycka till :thumbup:

Tack så hemskt mycket och oj då!
Jag har precis läst igenom vad jag skrev igår och jäklar vilken surpuppa!
Jag hade en lite dålig dag igår, jag har så extremt mycket i skolan eftersom jag nu ska lyckas knyta ihop tre års ekonomistudier på 5 dagar. Detta gör mig lite stissig och väldigt osamarbetsvillig.

Tack L-Sami för du iaf höll det på en vettig nivå och var saklig hela vägen.
OCH!
Jag ska ge studierna en chans. Startar en ny tråd där jag lägger upp mitt nya dietupplägg. Nu vill jag att alla som har en åsikt kommer med den! Det är viktigt att det blir rätt och att jag följer de råd ni anser vara viktiga. Lägger upp länken när tråden är klar. :cool:

norsk_gadd
2007-05-24, 07:31
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2313130#post2313130

Det nya upplägget, kom igen nu. Nu förväntar jag mig att få lite åsikter om jag fortfarande inte fattat galoppen. :D

theoppositescollide
2007-05-24, 11:34
Det första håller jag med om, att det inte spelar någon roll om när det är, utan när vi sover helt enkelt. Jag tänkte nog mest på den "normala dagsrytmen" då man vanligtvis sover nattetid, men uttryckte mig nog lite galet.

Däremot tycker jag inte man ska äta ett stort mål innan man lägger sig..
Visst handlar det om kaloribalans, men när kroppen ska vila så sänks ämnesomsättningen, vilket gör att förbränningen inte är lika bra. På lång sikt orkar inte tarmarna med detta och låter födan fylla på fettdipåerna till slut.

Om man samtidigt är stressad (som många är) och har massa kolesterol och adrenalin i kroppen (vilket är fettbildande) så går det säkert lite fortare.jag äter så lite som möjligt under dagen för att spara kalorier till kvällen, då jag alltid blir otroligt sugen på allt möjligt och äter ofta 1000 kalorier utan problem precis innan läggdags, jag väger 65 kilo på 190cm.

King Grub
2007-05-24, 11:38
jag äter så lite som möjligt under dagen för att spara kalorier till kvällen, då jag alltid blir otroligt sugen på allt möjligt och äter ofta 1000 kalorier utan problem precis innan läggdags, jag väger 65 kilo på 190cm.

Vad kan du ha för anledning att "spara" kalorier? :confused:

theoppositescollide
2007-05-24, 11:47
för att kunna äta allt jag känner för när kvällen tränger på.

Ryska_raketen
2007-05-24, 11:48
för att kunna äta allt jag känner för när kvällen tränger på.

Med din vikt kontra längd så borde inte detta vara något problem oavsett :)

theoppositescollide
2007-05-24, 11:54
Tja, hade det varit så att jag vill gå upp i vikt hade jag naturligtvis med denna vikten kunnat frossa som besatt. Nu är inte så fallet dock :)

Tolkia
2007-05-24, 22:31
för att kunna äta allt jag känner för när kvällen tränger på.
Jag antar att du är medveten om att ett onödigt "sparande av kalorier" under dagen bäddar för att du verkligen SKALL vilja äta allt som inte biter tillbaka under kvällen?

theoppositescollide
2007-05-24, 22:39
Borde inte min vikt peka på att jag har ganska bra disciplin vad maten beträffar? ;)

Ett markant ökat sug efter mat/choklad (twix-junkie) på kvällen infinner sig oavsett om jag ätit 500 eller 1500 kalorier under resten av dagen.

olle lindblad
2007-05-24, 22:45
Borde inte min vikt peka på att jag har ganska bra disciplin vad maten beträffar? ;)

Ett markant ökat sug efter mat/choklad (twix-junkie) på kvällen infinner sig oavsett om jag ätit 500 eller 1500 kalorier under resten av dagen.

Finns det någon anledning för dig att hålla igen på maten om du väger 65 och är 190 lång?

Handcuff
2007-05-24, 22:48
Finns det någon anledning för dig att hålla igen på maten om du väger 65 och är 190 lång?

Det är en "fluga" bland vissa tonåringar att vara så emo det bara går..och vissa gör vad som helst för att då vara inne t o m svälter sig själva till knotmonster:(

theoppositescollide
2007-05-24, 23:18
Finns det någon anledning för dig att hålla igen på maten om du väger 65 och är 190 lång?ja, jag vill ju inte gå upp i vikt, det har jag ju redan skrivit.

olle lindblad
2007-05-24, 23:22
ja, jag vill ju inte gå upp i vikt, det har jag ju redan skrivit.
Jaja, idealen varierar. Bara du är nöjd så.

theoppositescollide
2007-05-24, 23:25
Absolut, och det är jag :)