handdator

Visa fullständig version : Hur ofta deffar ni?


lewis
2007-05-21, 12:27
Hur oftar deffar ni egentligen? Gör ni det en gång per eller flera ggr om året?

HMG
2007-05-21, 12:28
Hur oftar deffar ni egentligen? Gör ni det en gång per eller flera ggr om året?

när ådrorna försvinner

Raggis
2007-05-21, 12:29
En gång om året.

L-Sami
2007-05-21, 12:34
Deffar en gång om året.

Ne-Yo
2007-05-21, 12:36
Varken deffar eller bulkar. Kör på bara :D och äter

GymTT
2007-05-21, 12:38
När jag tycker det behövs.

lewis
2007-05-21, 12:40
Okej! Upplever ni nån muskelförlust, isf hur mycket motsvarar den? Hur länge brukar deffen pågå? Vilken typ av cardio väljer ni?

Handcuff
2007-05-21, 12:46
Man deffar då det finns nog med muskler att deffa fram..när man är nöjd med sina ökningar. Annare bantar man om man bara vill bli tunn.

Raggis
2007-05-21, 12:51
Okej! Upplever ni nån muskelförlust, isf hur mycket motsvarar den? Hur länge brukar deffen pågå? Vilken typ av cardio väljer ni?

Ganska individuellt.

lewis
2007-05-21, 13:01
Okej, är själv inte nöjd med min muskelmassa men har dock en del överflödiga kilon jag behäver bli av med! Ska jag vänta med deffen tills jag uppnått min önskade volym eller bör jag nu under exempelvis sommaren lägga in nåt konditionspass för att iaf bli av med en del överflödiga kilon?

Hade inte tänkt satsa på en helhjärtad deff med lågt kaloriintag osv, istället hade jag tänkt öka träningsdosen med ett två konditionspass i veckan. Låter det vettigt?

Känner att jag vill ha kontroll över min kropp så jag inte skenar iväg och blir en tjockis!:)




Man deffar då det finns nog med muskler att deffa fram..när man är nöjd med sina ökningar. Annare bantar man om man bara vill bli tunn.

L-Sami
2007-05-21, 13:23
Okej! Upplever ni nån muskelförlust, isf hur mycket motsvarar den? Hur länge brukar deffen pågå? Vilken typ av cardio väljer ni?

Minimal muskelförlust vad jag märker, kommer deffa ca en månad till började i mars. Cardioträningen består av cykling, intervall löpning, joggning, promenader och arbete på jobbet.

L-Sami
2007-05-21, 13:25
Okej, är själv inte nöjd med min muskelmassa men har dock en del överflödiga kilon jag behäver bli av med! Ska jag vänta med deffen tills jag uppnått min önskade volym eller bör jag nu under exempelvis sommaren lägga in nåt konditionspass för att iaf bli av med en del överflödiga kilon?

Hade inte tänkt satsa på en helhjärtad deff med lågt kaloriintag osv, istället hade jag tänkt öka träningsdosen med ett två konditionspass i veckan. Låter det vettigt?

Känner att jag vill ha kontroll över min kropp så jag inte skenar iväg och blir en tjockis!:)

Gör det som känns bäst för dig och vad du mår bra av.

tp_88
2007-05-21, 13:58
Hittils 1 gång under dom 3-4åren jag tränat.

L-Sami
2007-05-21, 14:17
Hittils 1 gång under dom 3-4åren jag tränat.

Det är nog orsaken till att du står med en sån där fysik som du har nu :)

Snake
2007-05-21, 14:25
Har inte deffat någon gång än - bara bantat.


Take a hint....

sissa
2007-05-21, 14:39
Måste man ha mkt muskler för att det ska kallas att man deffar? Så länge man bryr sig om att bibehålla så mkt av de musklerna man har ( även om muskelmängden kan varierar mellan personer som sagt) är det inte deffning då?

Hur som helst: Har aldrig vare sig deffat eller bantat än.
Har tränat drygt ett år och gått upp 10 kilo nästan. Var dock smal så 10 kg var inte så mkt på mig.

L-Sami
2007-05-21, 14:53
Måste man ha mkt muskler för att det ska kallas att man deffar? Så länge man bryr sig om att bibehålla så mkt av de musklerna man har ( även om muskelmängden kan varierar mellan personer som sagt) är det inte deffning då?



Mycket muskler behöver man inte ha för att det ska kunna kallas för deff. Bulk= Styrketräning och överskott Deff=Styrketräning och underskott.