handdator

Visa fullständig version : Mats lyfter metallskrot!


StarkeMats
2007-05-21, 01:24
Hejsan alla kollo-folk!

Lite kort om mig själv då.
Är en kille ifrån malmö-trakten på snart 25 år och har styrketränat till och från i 1 år men slutade sedan på grund av att annat kom imellan. 1 års uppehåll och nu sedan 2 månader tränar jag igen! dock har jag nu bestämt mig för att satsa lite och försöka bli runt 10-20 kg större och då inte i enbart fett, förhoppnignsvis. Så nu har jag tränat i 2,5 månader när denna journalen startas!

Tränat har jag dock gjort hela mitt liv, allt ifrån bowling till fotboll som precis säkerligen alla andra också har gjort i yngre dagar. När jag fyllde 14 år så började jag umgås med en kille som tränade taekwondo och fyfan va de såg coolt ut då! Självklart så var jag tvungen att prova på detta och sedan den tiden är jag fast. Som sagt, tränat TaeKwonDo i drygt 11-12 år med lite uppehåll ifrån skador och sånt som medföljer.

Idag jobbar jag på elgiganten och pluggar för att komma någonstans ;)

Träningen då?
Träningen i dagsläget och framöver består nästan enbart av styrketräning. Tränar så mycket taekwondo jag kan vilket inte blir mycket med tanke på mina arbetstider.
Har valt att dela upp träningarna i muskelgrupper på dom olika dagarna. Dock är det inte superstrikt att måndagar består av bröst. etc.
Jobbar mycket helger så en del helger är man ledig och då drar man ner till gymmet då också! :) Vill ju satsa ju!

Syfte med min journal?
För det första måste jag säga att jag har kikat runt en del på forumet och sett att man blir ganska peppad och många av er kommer med väldigt mycket tips och råd både gällande träning och kost så att det passar just "mig". Gottans ju!
Självklart vill jag skriva journalen för att kunna i framtiden se framsteg och registrera mina pass för att ha koll på dom, mycket bättre än att skriva ner i ett block med papper och penna.

Dåvarande PB och lite stats, för drygt 1-2 år sedan.
Bänkpress: 70kg
Marklyft: 80kg
Knäböj: Körde tyvärr inte det då!
Kroppsvikt: 68kg

Nuvarande stats.
Bänkpress: 90kg
Marklyft: 120kg
Knäböj: 80kg, har alldeles nyss påbörjat!
Kroppsvikt: 77kg

Hoppas på att få mängder med kommentarer och massa med kritik, både possitiv och negativ såklart!

StarkeMats
2007-05-21, 01:27
Jepp, dags för bröst en härlig lördag.
Slutade jobba klockan 5 och va hemma halv 6 på kvällen och självklart så sitter ett stenhårt bröstpass på sin plats då
Tyvärr var det så att jag hade nog käkat på tok för lite och inte fått tillräckligt med sömn så att det blev inte 100kg i bänkpressen som jag verkligen verkligen hade trott och ville!
Körde ju 4x90kg relativt enkelt förra gångest bröstpass men denna gången blev det knappt 90kg. Måste sova ordentligt för att orka träna eller hur?

Bänkpress
10xstång, uppvärming
8x40kg, uppvärmning
5x40kg, uppvärming
3x70kg
4x80kg, seriöst. det var verkligen tungt, fick pass på 2 sista
4x80kg, samma sak här, helt slut denna dagen
1x90kg, måste ju prova! fick extremt lite pass på denna ensamma rep så jag kan väl inte påstå att den blev godkänd!

Lutande bänkpress i smith
5x50kg, tuuuungt!!
5x60kg
4x60kg, sjukt tungt..

Vet inte vad denna övningen heter men vi lutade iaf bänken bakåt så att fötterna och benen kom högre än ansiktet. Detta borde väl resultera i att nedre delen av brösten får pisk? Rätta mig gärna om jag har fel och skriv gärna vad denna övning heter. Märkte hursomhelst att det inte alls va lika lätt att köra här som vanlig bänkpress.

Lutande hantelpress, överkroppen högt
5x33kg, ohyeah! PB även om det va rejält tungt. Pass på 2 sista så 3 ensamma
4x30kg, jävligt lätt. körde alla reps ensam.
4x33kg, provade igen.. Fick pass på 2 sista tror ja! Göttans med lite ökning iaf.

Härligt pass måste jag säga även om jag är lite besviken för att jag inte orkade mer än 1x90kg i bänk. Ska se till att klara 90kg nästa pass!



Kommentera gärna, om allt möjligt och ingenting!
Vill ju få lite liv i denna blogg eller träningsjournal som det så fint heter!

StarkeMats
2007-05-21, 01:37
Hallå!

Triceps idag och såklart är gymmet i närheten här stängt så jag fick snällt köra in till Malmö och träna på 24/7 gym istället!
Tränade med en polare som jag brukar träna med, fungerar skitbra när vi två kör. Lyckas pressa varandra till maximum varje gång och det känns som en ganska vesäntlig del i det hela om man ska ha någon nytta av varandra.
Anyhow, här är passet!

Tricepsextension
10xstång, uppv (stången väger 10-12kg) ? Ez-Stång iaf.
7x20kg
6x40kg, inte mycket att säga. Kändes ganska okej
6x40kg, pass på 2 sista. Detta kändes förbannat tungt!

Nästa övning vi körde kan jag inte alls vad den heter. Hursomhelst så utförs den i kabelmaskin med ett handtag som greppas. Därefter med biceps uppåt pressar du ovansidan av handen ner mot golvet så att triceps får stryk! Tar iaf hur bra som helst!

6x15kg
6x15kg
5x15kg
5x10kg
5x5kg

De tre sista seten kördes eftervarandra så att jag skulle vara helt slut i triccarna!

Triceps pushdowns
6x35kg, rejält tungt. körde med ryggplatta för bättre stabillisering!
5x35kg, läs ovan ;)
5x30kg, va tvungen att sänka vikterna för att överhuvudtaget orka köra med dom.

Bra pass idag, kändes som att armarna skulle gå sönder efter detta men det är väl meningen att det ska kännas lite efter ett hårt pass! Tyckte jag fick bra kontakt i triceps nu när jag körde extensions.

Kritik tack!

smilet
2007-05-21, 04:13
Lutande bänkpress i smith
5x50kg, tuuuungt!!
5x60kg
4x60kg, sjukt tungt..

Vet inte vad denna övningen heter men vi lutade iaf bänken bakåt så att fötterna och benen kom högre än ansiktet. Detta borde väl resultera i att nedre delen av brösten får pisk? Rätta mig gärna om jag har fel och skriv gärna vad denna övning heter. Märkte hursomhelst att det inte alls va lika lätt att köra här som vanlig bänkpress.



Menar du denna kanske?? http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBDeclineBenchPress.html
Man kan väl kalla den nedåtlutande bänkpress eller något ;)



Hallå!


Nästa övning vi körde kan jag inte alls vad den heter. Hursomhelst så utförs den i kabelmaskin med ett handtag som greppas. Därefter med biceps uppåt pressar du ovansidan av handen ner mot golvet så att triceps får stryk! Tar iaf hur bra som helst!

6x15kg
6x15kg
5x15kg
5x10kg
5x5kg



Denna?? http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

Triceps pushdown i kabelmaskin.

De vanligaste övningarna finns listade här på forumet i en övningsbank, men det kanske du har sett redan? Väldigt bra att kika in när man klurar på vad saker och ting heter, eller bara vill ha inspiration till nya övningar för respektive muskelgrupp. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071


Härligt att du har kommmit igång så bra!! Ska bli roligt att följa din journal!

shadowfire
2007-05-21, 07:40
Trevlig journal, du verkar stark i bröst med!
Nedåtlutande bänkpress och bröstträning i huvudtaget är överskattat enligt flera här på forumet, finns lite olika trådar där man ifrågasätter varför man tränar det och att det är fullkomligt värdelöst... för min del växer nedre bröst läskigt bra i vilket fall som, det är däremot övre bröst som verkar mkt svårt att bygga riktigt...

Jag har för övrigt varit SL på elgigantoz själv, i Skövde på data/tele en gång i tiden.. :)

Mago
2007-05-21, 12:12
Stabila pressar. Kör du bara en enda muskelgrupp per pass?

StarkeMats
2007-05-21, 13:53
Menar du denna kanske?? http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBDeclineBenchPress.html
Man kan väl kalla den nedåtlutande bänkpress eller något ;)





Denna?? http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

Triceps pushdown i kabelmaskin.

De vanligaste övningarna finns listade här på forumet i en övningsbank, men det kanske du har sett redan? Väldigt bra att kika in när man klurar på vad saker och ting heter, eller bara vill ha inspiration till nya övningar för respektive muskelgrupp. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071


Härligt att du har kommmit igång så bra!! Ska bli roligt att följa din journal!

Klockrent, du förstod precis vad jag menade med mina övningar ;)
Det är dom två jag menar exakt. Nä den där övningsbanken har jag tyvärr inte hunnit kika på men jag ska ta en titt på den.

StarkeMats
2007-05-21, 13:57
Trevlig journal, du verkar stark i bröst med!
Nedåtlutande bänkpress och bröstträning i huvudtaget är överskattat enligt flera här på forumet, finns lite olika trådar där man ifrågasätter varför man tränar det och att det är fullkomligt värdelöst... för min del växer nedre bröst läskigt bra i vilket fall som, det är däremot övre bröst som verkar mkt svårt att bygga riktigt...

Jag har för övrigt varit SL på elgigantoz själv, i Skövde på data/tele en gång i tiden.. :)

Haha, en liten värld vi lever i isåfall ;) Jag jobbar på data/tele nu och seglade precis dit ifrån vitt! Dock är jag vanlig säljare men jobbar på som SL, får ta hand om exakt lika mycket vad gäller inköp osv. Jag trivs faktiskt.. En hop glada människor och en del riktigt störda människor så de blir en bra blandning ;)

Den övningen har jag precis börjat med men jag tänkte lägga in den då och då i bröstpass för att jag fick enormt bra kontakt i nederdelen av bröstet. Nu hade jag inte så pass mycket lutning på den som den snubben på bildsekvensen ovan hade men den kändes bra.
Verkar som om det är mycket upp till var och en vilken övning som är bra för den personen, så.
Målet i bänkpressen är f.n 100kg! och hoppas det kommer inom kort.

StarkeMats
2007-05-21, 13:59
Stabila pressar. Kör du bara en enda muskelgrupp per pass?

Yeah, jag vet inte men jag tycker som såhär.
har jag kört bröst i början och sedan ska jag gå på en annan muskelgrupp så har jag inte alls den kraften att ta i så mycket som jag vill. så iaf för mig fungerar det bäst att köra en muskelgrupp per pass, plus att man inte bosätter sig i gymmet utan det hela är klart på 40 minuter ;)

StarkeMats
2007-05-21, 14:05
jag är lite nyfiken på vilken övning ni ansér är bäst att jag tränar idag om man ser till vad jag tränat nu de sista 2 dagarna. vem anser att man ska köra vad efter bröst osv! skriv gärna medans jag drar hem till morsan och softar vid deras pool ;)

Mago
2007-05-21, 14:23
Yeah, jag vet inte men jag tycker som såhär.
har jag kört bröst i början och sedan ska jag gå på en annan muskelgrupp så har jag inte alls den kraften att ta i så mycket som jag vill. så iaf för mig fungerar det bäst att köra en muskelgrupp per pass, plus att man inte bosätter sig i gymmet utan det hela är klart på 40 minuter ;)

Mjo, men då kommer det dröja ~9 dagar tills du kör bröst igen? Om du tränar varje dag.

StarkeMats
2007-05-21, 18:41
Mjo, men då kommer det dröja ~9 dagar tills du kör bröst igen? Om du tränar varje dag.

Nja inte riktigt, ja kör ben tillsammans med mage men drygt 1 gång var 6e dag blir det bröst. OM jag inte kalkulerat fel på schemat ;)
Ska ner och träna nu iaf, blir biceps idag så jag återkommer med passet senare!

StarkeMats
2007-05-21, 21:03
Hallå igen!

Dagens pass blev biceps och det blev ett förvånansvärt bra pass.
Kände mig riktigt pigg och alert idag så jag kunde ta i som fan också. Härligt med sånna dagar.

Tränade tillsammans med en polare som redan börjat köra så därför blev det inte basövning som första övning men den kom i andra övningen.

Kabelcurl med armstöd
10x10kg, uppvärmning
10x30kg, uppvärmnings-set det med
7x40kg, kändes extremt lätt, bra pump!
7x45kg, göttans!

bryr mig inte om att använda något PB i denna övning med tanke på att det inte är en basövning utan mest en fintrimmare imo ;) PBna kommer endast i basövningarna.

Stångcurl med 20kgs stång
6x40kg, lätt set!
5x45kg, ohyeah! fick pass på 2 sista repsen
4x50kg, PB och här blev det pass på 2 sista med!

Sittande lutande hantelcurl
6x15kg, blev för lätt men denna övningen har jag inte kört innan så visste inte hur mycket jag orkade här!
5x18kg
6x18kg

Notes about dagens pass?
Kändes som sagt jävligt nice att jag inte var så trött i musklerna som jag trodde. har ätit ordentligt med mat och sovit ut ordentligt så det var förmodligen bara det som behövdes.

Kommentera gärna :)

StarkeMats
2007-05-22, 00:00
http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm

Ta en titt på denna gott folk, hur mycket borde man verkligen ta åt sig av det han säger? Det handlar ju fortfarande om studier (väl)?
Han säger en sak, men är det VERKLIGEN det som gäller?

shadowfire
2007-05-22, 06:50
jag är lite nyfiken på vilken övning ni ansér är bäst att jag tränar idag om man ser till vad jag tränat nu de sista 2 dagarna. vem anser att man ska köra vad efter bröst osv! skriv gärna medans jag drar hem till morsan och softar vid deras pool ;)

kör du bröst så trycker du till framsida axlar och triceps en hel del, så det är det jag skulle undvika dagen efter bröstpasset. Kör du rygg så trycker du till biceps och baksida axlar osv...

Att bara köra en muskelgrupp per pass är utmärkt för min del.

shadowfire
2007-05-22, 06:51
Du verkar riktigt stark i biceps iaf, stångcurlar på 50kg är inte illa pinkat.

StarkeMats
2007-05-22, 11:51
kör du bröst så trycker du till framsida axlar och triceps en hel del, så det är det jag skulle undvika dagen efter bröstpasset. Kör du rygg så trycker du till biceps och baksida axlar osv...

Att bara köra en muskelgrupp per pass är utmärkt för min del.

Håller fullständigt med dig :)

StarkeMats
2007-05-22, 13:13
Du verkar riktigt stark i biceps iaf, stångcurlar på 50kg är inte illa pinkat.

Man tackar ;) Ja nu när jag äter rätt och tränar regelundet så har det gått riktigt bra faktiskt. Men efter att jag såg den videon om bröstträning så vetifan om jag ska öka på så mycket med vikter som jag har gjort. Borde ju ligga någonting i det faktiskt, sen beror det självklart om man vill ha en snygg kropp eller om man vill vara stark som en oxe. I mitt fall är det väl lite av båda delarna som ska passa in. Får se hur jag kör nästa bröstpass.

Idag blir det Marklyft iaf, eller axelpass. Återkommer senare med dagens resultat: :)

StarkeMats
2007-05-22, 17:09
Jeppjepp, dagens pass blev ryggpass! Kände mig pigg som fan idag, rejält utvilad och rejält äten så det borde nog gå bra tyckte jag *gah!*

Nåja, här är passet.

Sittande rodd
10x20kg
6x55kg
6x55kg

Marklyft
Vet inte vad som hände i marken idag, tappat hur mycket som helst så det kanske lutar mot en vilovecka.
6x50kg
5x80kg
5x80kg
4x100kg
2x100kg

Latsdrag till bröstet
7x50kg
6x60kg
5x65kg

Tyckte jag hade mer att ge trots att jag hade tappat så pass i marken så jag körde en övning till för ryggen. Vet inte namn på den men man står lodrätt med ryggen och andvänder hantlar.

Ryggövning med hantlar :)
7x15kg
7x23kg
6x30kg

Bra pass trots allt, hoppas att ryggen fick en rejält omgång stryk efter detta men ja får nog överväga vilovecka nästa vecka.

shadowfire
2007-05-22, 17:34
http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm

Ta en titt på denna gott folk, hur mycket borde man verkligen ta åt sig av det han säger? Det handlar ju fortfarande om studier (väl)?
Han säger en sak, men är det VERKLIGEN det som gäller?

Ligger en del i vad han säger ja, om man vill bygga volym.

StarkeMats
2007-05-23, 20:08
Ja fyfan, de kan man lugnt säga. Efter att jag kört axlar så tänkte jag att ja skulle köra mage också och har ni någon gång kommit in i sånt där "mördar-mode"? Trodde magen skulle spricka så hårt jag piska den. Antagligen en kombination av att jag har en jävla ilska och besvikelse med tanke på att jag är i ett sånt akut behov av en lägenhet och det är ju lätt att få tag i! Hursomhelst så gick det väldigt bra på träningen idag, körde det mesta själv utan pass denna gången. Blir så när man inte slutar förän 7, då har alla andra tränat redan och bara lilla jag kvar :smash:

Militärpress
10xstång @ 30kg
7x40kg
6x50kg
6x60kg, PB btw :) *gah!*

Hantelpress
6x22kg, lätta reps där
6x25kg
6x25kg

Kändes underbart, var inte alls tungt och ja hade nog kunnat öka också men jag ville inte släppa koncentrationen ifrån axlarna genom att köra tungt och använda andra muskelgrupper för att stabillisera övningen.

Axellyft i maskin
6x40kg
4x45kg
1x50, fail där.. orkade verkligen inte
4x45kg

Sen som sagt tidigare så körde jag en massa mage efter detta.. lär ha DEN träningsverken i buken imorgon!

shadowfire
2007-05-24, 17:19
var tränar du mats? .. grattis till pb, stabila militärpressar!

StarkeMats
2007-05-24, 19:17
Hinner knappt skriva nånting. Kan bara berätta att jag failade på 100kg i bänkpressen idag med milimeter ifrån att klara det. Hade varit en grym ego-boost om jag rott den i land :)

Bänkpress
10xstång @ 20kg
6x40kg
6x70kg
5x80kg
3x90kg
1x100kg, fail på den som sagt. ska ta 95kg nästa gång iaf :)

Lutande hantelpress
7x22kg
6x25kg
4x32kg

Gött som fassen och dom 32kgs kändes väldigt lätt igentligen *gah!*

Flyes
10x10kg
6x15kg
6x15kg

Passet klart och kort och gott som blev det ett bra pass trots allt! Känns verkligen som jag har ökat i styrka också och nu kör jag enormt strikt och verkligen koncentrerar mig 100% i varje lyft och varje övning som jag utför. :hbang:

Kommentera gärna!

StarkeMats
2007-05-24, 19:18
var tränar du mats? .. grattis till pb, stabila militärpressar!

ja de känns skönt när man fixar PB :) Då vet man att all möda har gjort sig bra besväeret :D
Jag tränar i ett ganska smutsigt och äcklig gym i Lomma men jag älskar stället. Testat och träna på ett 24/7 gym i malmö också men jag saknar den höga musiken och lokalen fylld av testosteron där :D

Mago
2007-05-24, 20:55
Jäklarns stångcurlar och militärpressar Matte!

Själv har jag fått sluta träna överkroppen nu, ska satsa på långdistans istället. :D

shadowfire
2007-05-24, 22:12
men satan vad du springer ifrån mig i bröststyrka då... gris!.. :D

StarkeMats
2007-05-24, 23:03
Jäklarns stångcurlar och militärpressar Matte!

Själv har jag fått sluta träna överkroppen nu, ska satsa på långdistans istället. :D

hehe, ja tyckte inte de va så jäkla mycket i militärpress.. ni kanske tror att jag menar hantlar? jag menar stång alltså. i smithmaskin.. de e väl det som är militärpress? :) eller?

hehe, ja kondisen har inte varit min starka sida sen jag började röka.. springer 30 meter sen e de fördigt :D

StarkeMats
2007-05-24, 23:04
men satan vad du springer ifrån mig i bröststyrka då... gris!.. :D

haha bara som det ser ut ;) låt mig va glad så länge jag tar mer än dig i något mr-200-mark ;) DÄR ligger jag ordentligt i lä alltså.. får bättra mig :thumbup:

StarkeMats
2007-05-25, 00:09
Idag försökte jag mig på 100kg i bänkpress och gjorde övningen ordentlgit. Men nu har jag så fruktansvärt ont i vänstersida av nacken. Nacken vill man ju verkligen inte ha skadat men det lär väl bara vara en sträcknig eller nåt?
Tack för svar

shadowfire
2007-05-25, 06:59
hehe, ja tyckte inte de va så jäkla mycket i militärpress.. ni kanske tror att jag menar hantlar? jag menar stång alltså. i smithmaskin.. de e väl det som är militärpress? :) eller?

hehe, ja kondisen har inte varit min starka sida sen jag började röka.. springer 30 meter sen e de fördigt :D

+60kg i militärpressar, med stång i smith ja... fristående är ännu bättre på 60kg... sedan beror det på om man använder ryggstödet och svankar med, då är det lättare o sätta 60kg eftersom pectoralis kliver in och arbetar med.

shadowfire
2007-05-25, 06:59
Idag försökte jag mig på 100kg i bänkpress och gjorde övningen ordentlgit. Men nu har jag så fruktansvärt ont i vänstersida av nacken. Nacken vill man ju verkligen inte ha skadat men det lär väl bara vara en sträcknig eller nåt?
Tack för svar

Jag åkte på motsvarande i lutande bänk för inte så länge sedan, vet ej vad det är, men jag har fått dras med det ett bra tag.. hoppas det går bättre för dig.

StarkeMats
2007-05-25, 21:19
Haha ja jävlar, jag har hört ben nu för första gången på väääädligt väldigt länge! Och jag måste säga att jag är svagare än vad jag trodde i ben alltså. Nästan komiskt ;)

Hursomhelst, here is my pass!

Tricepsextensions Z-Stång
10xstång @ 10kg uppvärming
10x20kg
6x30kg
6x40kg
5x45kg och PB

Tricepspress i kabelmaskin
7x40kg
7x50kg
5x60kg
5x55kg

Bänkpress med smalt grepp för triceps
6x50kg
6x60kg
6x65kg

Nog om triceps, nu går vi över till mina ben som var den rejäla ja jag vet inte vad! *gah!*

Knäböj
7xstång @ 30kg
6x50kg
3x80kg och de va äckligt tungt! PB iaf
4x70kg mest för att få viktvana nu
4x60kg

Benpress
6x50kg
6x70kg
6x90kg
5x115kg
4x115kg

Baksida ben i liggande maskin
6x30kg
4x40kg

Vadpress
10x180kg
10x200kg

Och ja, så såg dagens träning ut ;) Kritisera nu mig inte för mina pinn-ben alltför mycket.. de har använts enbart för att sparka med i taekwondon så styrkan kommer genom snabbheten ;) lär kanske bli annourlunda om man blir starkare dock!

Nu avslutar jag detta inlägg med en kall god cocacola :)

StarkeMats
2007-05-25, 21:21
Jag åkte på motsvarande i lutande bänk för inte så länge sedan, vet ej vad det är, men jag har fått dras med det ett bra tag.. hoppas det går bättre för dig.

ajdå, nja min nacke känns ganska okej idag. märkte inte av någonting när jag tränade så de e nog ganska lugnt. ska försöka och ta de lugnt nästa gång jag kör bänkpress så de inte händer igen. får vänta lite med ökning där tills jag kan hantera 90kg på ett ordentligt sätt istället :)

StarkeMats
2007-05-26, 17:54
Ohyeah, kickass armträning idag!
Fick träna mestadels själv idag med tanke på att det är lördag. Ingen som orkar träna på helgen förutom jag ju ;) Av mina vänner dvs..
Well.

Biceps stångcurl
10xstång @ 20kg
6x30kg
6x40kg
5x50kg

Kabelcurl med armstöd
6x40kg
5x50kg
5x60kg
5x40kg

Stående Hantelcurl
6x18kg
6x18kg
6x20kg

Ikväll funderar jag på att se spiderman 3 på bio med flickan. måste ju ta reda på om den är så jäkla bra som alla säger att den är. ville egentligen se pirates of the carribibean 3 men den e fullbokad överallt. Ska ner och kränga kyckling och potatis nu så man får i sig rejält med energi ;)

Och en liten fråga kan jag passa på att ställa..
just nu käkar jag gainer och glutamin men jag har även proteinpulver hemma..
borde jag äta både proteinpulver och det andra tramset eller räcker det med gainer eftersom att den innehåller ju både kollisar och protte?
ha en trevlig kväll alla kolofolk ;)

StarkeMats
2007-05-27, 16:45
1) Lyftövning, t.ex. marklyft. Bygger ryggresarna: quadratum lomborum, erectorerna etc.
2) Roddövning/roddövningar, t.ex. skivstångsrodd, T-bar-row, bent-over-row. Bygger lats och bröstrygg. Kan även köras med höftextension varpå det även tränar ryggresarna.
3) Vertikal drag: chins, latsdrag etc. Bygger lats och eventuellt en del på bröstryggen om man man möter draget med bröstet.
4). Övning med raka armar, t.ex. Pullover, "bent-over-hantelrodd med raka armar", latsdrag med raka armar. Tränar latsen utan att belalsta armböjarna.

Skriver in detta bara för att jag ska ha koll på det i framtiden. Har bättre koll i min egen tråd än att söka runt överallt.
Major_Pectorallis som är författare till ovan. *flex*

StarkeMats
2007-05-28, 14:38
Ryggpass idag! Återkommer senare!

NisseEriksson
2007-05-28, 16:58
Väldigt bra tricepsextensions och bicepscurl, 50 kgx5 är riktigt imponerande.

StarkeMats
2007-05-28, 22:48
Väldigt bra tricepsextensions och bicepscurl, 50 kgx5 är riktigt imponerande.

man tackar ;) snart e jag lika stark som du

StarkeMats
2007-05-28, 22:58
Jajjemen, här kommer dagens pass. Vill först och främst säga att jag verkligen inte kände för att träna idag men så blev det till slut jävligt bra när jag väl kom ner i gymmet och kände svettdoften. Hehe..
En annan sak som också är ganska kul, jag ska gradera mig den 16e!! 5 år sedan sist jag gjorde det så de känns spännande! :hbang:

Som vanligt så började jag ryggpasset med basövningen marklyft. Borde jag verkligen göra det varje gång eller det kanske är bättre att köra en annan övning då och då istället så man får variation?

Marklyft
10x40kg
6x40kg
7x70kg
6x90kg
4x100kg och de kändes bra.. känner att jag kan hantera 100kg bättre nu.
3x110kg kändes också bra, va dock jäkla tungt men de ska de ju vara! hade ryggen svankad i varje lyft så +1 där.

Sittande enarms-rodd
6x40kg
6x50kg men de va för tungt
6x35kg

Stående skivstångsrodd
de va väldigt längesen jag provade denna övningen men vad jag minns så va den väldigt bra ivf. tycker den kan liknas vid chins litegrann.. känns som att det är samma muskler som får pisk. Visste dock inte riktigt hur man skulle stå med kroppen lutad, hur mycke svank osv så jag provade mig fram.

7x40kg
6x50kg
6x50kg
4x40kg

tyckte inte jag körde särkillt tungt endå, hade ganska bra koll på att det var ryggen och "sidorna" av ryggen.. vingarna? som fick sig en omgång i denna övningen.. kommentera gärna om det är fel ;)

Slutligen,

kände som sagt inte för att träna alls idag men det ändrade sig så passet ble ganska bra trots allt. bestämt mig för att skippa marklyft nästa ryggövning så får vi se om jag inte kan öka lite till nästa gång jag går på marken.

kritik? kommentarer?

überstarken
2007-05-28, 23:23
Ja stångrodd tar på latsen, precis som chins, dock i mindre grad. Den tar mer i mitten av ryggen istället. Dom kompletterar varandra riktigt bra :)

StarkeMats
2007-05-28, 23:27
Ja stångrodd tar på latsen, precis som chins, dock i mindre grad. Den tar mer i mitten av ryggen istället. Dom kompletterar varandra riktigt bra :)

aha! ja jag måste börja köra chins också men det är svårt om det inte finns någon som kan hjälpa en tycker jag. jag klarar kanske maximalt 3-4 stycken själv och set2 blir kanske 1-2.. är helkass i den övningen. kanske ska börja därifrån endå och öka på ?

überstarken
2007-05-28, 23:31
aha! ja jag måste börja köra chins också men det är svårt om det inte finns någon som kan hjälpa en tycker jag. jag klarar kanske maximalt 3-4 stycken själv och set2 blir kanske 1-2.. är helkass i den övningen. kanske ska börja därifrån endå och öka på ?

3-4 reps blir ju perfekt, kör ett par set bara, det räcker. Annars har du någon latsdrag-maskin så använd den tills du fått upp styrkan lite mer :thumbup:

StarkeMats
2007-05-28, 23:32
3-4 reps blir ju perfekt, kör ett par set bara, det räcker. Annars har du någon latsdrag-maskin så använd den tills du fått upp styrkan lite mer :thumbup:

ah så de hjälper med latsdrag också? bakom backen eller vid bröstet isåfall? trodde de va en övningsgrej bara.. lite teknik i att kunna få upp kroppen i chinsen..

überstarken
2007-05-28, 23:34
ah så de hjälper med latsdrag också? bakom backen eller vid bröstet isåfall? trodde de va en övningsgrej bara.. lite teknik i att kunna få upp kroppen i chinsen..

Ja oja, det hjälper, men är det chins du vill bli bra på så är det chins du ska träna. Kör ett set chins och ett par set latsdrag kanske? variera med både framför och bakom nacken, båda är mycket bra övningar.

StarkeMats
2007-05-28, 23:36
Ja oja, det hjälper, men är det chins du vill bli bra på så är det chins du ska träna. Kör ett set chins och ett par set latsdrag kanske? variera med både framför och bakom nacken, båda är mycket bra övningar.

just chinsen i sig är väl inte det jag vill åt men det är väl en av de bättre övningarna för ryggen så den borde väl vara med då och då..
trist om man knappt orkar då ;)

überstarken
2007-05-28, 23:37
just chinsen i sig är väl inte det jag vill åt men det är väl en av de bättre övningarna för ryggen så den borde väl vara med då och då..
trist om man knappt orkar då ;)

Precis, tycker du det är tråkigt med chins är det latsdrag som gäller tills du fått upp styrkan. Att börja med ett set chins skadar dock inte ;)

StarkeMats
2007-05-28, 23:38
Precis, tycker du det är tråkigt med chins är det latsdrag som gäller tills du fått upp styrkan. Att börja med ett set chins skadar dock inte ;)

cool ;)

StarkeMats
2007-05-29, 21:31
Ohyeah!! Äntligen kom mer än 90KG upp i bänken! Fan de känns riktigt bra när man verkligen får till det :)

Nåja, dagens pass blev bröst och här kommer det!

Bänkpress
10xstång @ 20kg
10x50kg
7x70kg
4x80kg
1x92,5kg !! PersonBästa 070529!
Nåja, lite glad får man vara.

Lutande hantelpress
6x30kg
4x33kg
4x33kg

Ökat här med.. 30kg va för lätt denna gången så förhoppningsvis får jag upp 35kg nästa gång :)

Avslutade med stretch för brösten i kabelmaskinen..

Kabelflyes
10x15kg
6x15kg
8x15kg

Som sagt.. bröstmuskulaturen har stadigt gått uppåt för mig den senaste tiden och det är hur skönt som helst.. har alltid haft problem med brösten innan men de verkar ha vänt ;)
Har rejäl träningsverk i korsryggen idag med sen ryggträningen igår och +1 för de!

Massor av grattis nu peppar!

überstarken
2007-05-29, 22:45
Grattis som fan! Nu spräcker du snart den magiska 100-gränsen! :hbang:

StarkeMats
2007-05-29, 22:52
Postar en före och efter bild!
Ser ut som jag har lagt på mig lite..
Första bilden då tränade jag bara då och då.. andra bilden är nu.. när jag äter mycket mer och tränar TUNGT! :)

StarkeMats
2007-05-29, 22:53
Grattis som fan! Nu spräcker du snart den magiska 100-gränsen! :hbang:

De hade varit guld värt alltså! :)
Ta en kik på bildern aoch kommentera :D

überstarken
2007-05-29, 22:56
De hade varit guld värt alltså! :)
Ta en kik på bildern aoch kommentera :D

Man ser att du lagt på dig, speciellt på armarna och vidden på ryggen! Mycket bra! :thumbup:

StarkeMats
2007-05-29, 23:48
Man ser att du lagt på dig, speciellt på armarna och vidden på ryggen! Mycket bra! :thumbup:

Ja jag såg de nu själv också! Kul med resultat hehe ;)
Undrar hur mycket jag har möjlighet att väga och endå vara någerlunda tränad?
nu är jag på väg mot 80kg.. väger väl 78 nu morgonvikt..

sgtbarnes
2007-05-30, 01:14
nu har jag skummat igenom din journal. Du är satans stark i biceps och genomför
gedigna bänkar! keep it up!

StarkeMats
2007-05-30, 01:17
hehe! så jävla kul att du säger så med tanke på att brösten absolut har varit min svagaste punkt fram till för ett tag sedan. de värmde gott de=)
hoppas kunna ta 100kg i bänk inom ett par veckor.

Whistler
2007-05-30, 01:37
Tack för du kommenterade min journal. :)
Satt faktiskt och läste din när du skrev till mig. Vi verkar ligga ganska lika i stats, ska bli kul att följa din utveckling.

StarkeMats
2007-05-30, 01:40
Ja jag såg det också, kul med folk som har ungefär samma prestanda som en själv. Ska inte göra dig besviken!! :)

EDIT: quote fungerade inte men jag menade dig whistlarn :)

StarkeMats
2007-05-30, 21:41
Howdy, kvällens pass efter en väldigt lugn dag på jobbet blev axlar.. Kände mig helt slut idag och jag förstår igentligen inte riktigt varför så de måste vara väderleksomställningen. Anyhow, här är dagens pass..

Började med axelyft i kabelmaskinen för att stretcha ut axlarna ordentligt.. låter väl som en bra idé? Blir man varm också så jag körde på ganska lätta vikter så jag kunde koncentrera mig på enbart axlarna..

Axellyft i kabelmaskin
10x10kg uppvärming
10x12kg
7x15kg
7x12kg
8x10kg

Militärpress (bakom nacken denna gången)
5x50kg
6x60kg
4x65kg PB!

Varierade övningen så jag körde bakom nacken nu istället för framför vid brösten. tyckte den tog på ungefär samma ställe. Vad är skillnaden annars? Vart tar bakom respektive framför huvudet med militärpress?

Framåtlutande hantellyft åt sidan
7x10kg
6x15kg
6x15kg

Avslutade passet med lite hantelshrugs.. fick för mig att de tog på axlar/trapz men de kanske är fel?
blev iaf
7x30kg
7x30kg
6x30kg..

Mycket bra passT idag! *whatever*

sgtbarnes
2007-05-30, 21:54
Grymma militärpressar!!! 65 kg!!!! kör du med fri stång eller i smith?

StarkeMats
2007-05-30, 21:58
Grymma militärpressar!!! 65 kg!!!! kör du med fri stång eller i smith?
tack så mycket ;)

kör i smithmaskin. har funderat på att börja köra fritt men jag känner inte att jag har styrka i ryggen eller magen tillräckligt för att börja med den. men de kommer.. bättre fritt eller spelar ingen roll?

Deceiver85
2007-05-30, 22:22
Varierade övningen så jag körde bakom nacken nu istället för framför vid brösten. tyckte den tog på ungefär samma ställe. Vad är skillnaden annars? Vart tar bakom respektive framför huvudet med militärpress?

Pressar frampå bröstet ska ta på framsida axel, medan pressar bakom nacken ska ta mer på framsida OCH utsida axlar. Bra pressat i vilket fall av dig!

StarkeMats
2007-05-30, 22:23
Pressar frampå bröstet ska ta på framsida axel, medan pressar bakom nacken ska ta mer på framsida OCH utsida axlar. Bra pressat i vilket fall av dig!
Tack för svar :) Bakom är för bredd mao då.

Yip_man
2007-05-31, 18:13
Tja Matte,
PBN tar även lite mer på bla m.supraspinatus & infraspinatus, du kopplar även in bröst lättare när du kör frampå. Själv kör jag och fredde alltid den utan rygstöd och bakom nacken för att koppla ur bröst så myket som möjligt. Detta är en som sagt en utmärkt övning för att förebygga skador i axeln om den utförs rätt.;)

shadowfire
2007-05-31, 20:02
nu har jag skummat igenom din journal. Du är satans stark i biceps och genomför
gedigna bänkar! keep it up!

men kom igång med din egen journal snart din apa.. :D

shadowfire
2007-05-31, 20:03
bra pressar där mats och yipman har rätt, det påverkar även en av de viktigaste sakerna i hela din träning, dvs supraspinatus och infraspinatus... se upp för skador där (rekommendation av egen erfarenhet)

StarkeMats
2007-05-31, 22:54
Tja Matte,
PBN tar även lite mer på bla m.supraspinatus & infraspinatus, du kopplar även in bröst lättare när du kör frampå. Själv kör jag och fredde alltid den utan rygstöd och bakom nacken för att koppla ur bröst så myket som möjligt. Detta är en som sagt en utmärkt övning för att förebygga skador i axeln om den utförs rätt.;)
tjena jalle!
nu förstår jag varför ni kör den utan ryggstöd. funderade på de igår på gymmet =) ska ge mig på den nästa axelpass och se hur de känns.. antar att de krävs lite ny viktvana för att hantera den =)
SKRIV NU UPP DINA PASS! =)

StarkeMats
2007-05-31, 22:55
bra pressar där mats och yipman har rätt, det påverkar även en av de viktigaste sakerna i hela din träning, dvs supraspinatus och infraspinatus... se upp för skador där (rekommendation av egen erfarenhet)
kort fråga.. var sitter sipramilerna då? :)

StarkeMats
2007-05-31, 23:01
Ännu en dag på jobbet avklarad.. fan man blir trött av att jobba till kl 19 på kvällen och särkillt om det inte finns en enda kund i butiken, så man bara räknar ner minuterna.
Iaf så blev de BICEPS ikväll och de fick sig rejält med stryk!

bicepscurl i cable med armstöd
10x15kg uppvärming
10x15kg uppvärming
7x30kg uppvärming
7x50kg
6x55kg
6x60kg

Stångcurl
7x45kg
5x45kg
5x50kg

egentligen hade jag tänkt att ge mig på 55kg denna gången men 50kg va tungt nog idag!

Stående hantelcurl
6x18kg ohja.. blir det lättare än så?
6x20kg
5x20kg

Får bli 22kgs hantlarna nästa gång istället.. tror jag är mogen för dom nu!

Comments?
Mycket bra pass, fick rejääält med tryck i biceps redan efter första övningen.. märkt att man får det av cablecurls ganska lätt..
avslutade hela passet med cablemaskin också.. bicepsövning bara för att stretcha ut och där kör jag väldigt lätta vikter.. inte för styrka som sagt enbart för att sträcka ut musklen ordentligt..
Helnöjd!

Kritik mottages.

überstarken
2007-05-31, 23:06
Kritik mottages.

Det var en jävla massa set till en muskel... Förtjänar dom verkligen så mycket stryk? :D
Bra stångcurlar!

StarkeMats
2007-05-31, 23:10
Det var en jävla massa set till en muskel... Förtjänar dom verkligen så mycket stryk? :D
Bra stångcurlar!

ja! dom har varit stygga så själkvklart ör dom de :)
njäe men ibland är de skönt att trötta ut sig ordentligt och ja kände mig stark ikväll!

StarkeMats
2007-05-31, 23:14
Tänkte passa på att slänga upp en bild på mig när jag står avslappnad..
1 bild tagen för drygt 2 år sedan innan jag börjat äta sedan den andra bilden tagen nyligen..
mest ryggen man kan jämföra ? :)

EDIT: både är somsagt avslappnat tillstånd

Yip_man
2007-06-01, 07:00
Bilderna är lite svåra att se då de är tagna på olika avstånd, ny gaddning osv. Men nog har det blivit skillnad alltid. Kämpa nu på som en varg så blir detta hur bra som helst..

StarkeMats
2007-06-01, 20:37
Bilderna är lite svåra att se då de är tagna på olika avstånd, ny gaddning osv. Men nog har det blivit skillnad alltid. Kämpa nu på som en varg så blir detta hur bra som helst..
ja ja vet, bilderna e sämst :) ja fyfan.. ja har nått mitt första mål iaf och gå upp till 80kg!!!

StarkeMats
2007-06-01, 20:50
Jepp idag blev de bara ben men jäävlar va ben det blev. Kan knappt gå ordentligt nu så de var väl ett bra pass *gah!*

Knäböj i smith
Borde jag börja köra knäböj med fri stång istället för i smith? Varför isåfall eller vice versa.. varför borde jag köra i smith istället för fritt?
10xstång @ 30kg
10x60kg
7x60kg
5x80kg, PB på 5 reps där ivf.. kanske börjar lossna nu?
3x80kg ojoj, de där va tungt..

Benpress
6x130kg
5x140kg PB
5x140kg

Tuuungt och den tog bra som f*n.

Lårcurl
Visste inte alls hur mycket jag körde här så jag fick känna mig fram.
7x30kg
6x40kg
6x45kg de va nog lagom.. :)

Bra benpass och ja märkte att där fanns mycket mer att ge jämfört med förra passet.. man är starkare än man tror i benen uppenbarligen..

imorgon är de jobb igen.. usch börjar klockan 0900 och de värsta är då om det inte finns några kunder i butiken! har ni några så skicka dom till lödde :)

Johan_P
2007-06-01, 21:18
Det där med knäböj i smith eller inte är ett rätt så diskuterat ämne. Tror att Allan har med det i sina Best of knäböj-inlägg. I alla fall är en stor del att i smith så använder inte kroppen sin naturliga rörelse, alltså aktiveras musklerna olika. Men var för inte variera? Jag kan säga att jag är mycket svagare i smithen, än med fri stång, hur som helst :)

Lycka till med träningen!

Yip_man
2007-06-01, 21:30
Jag tycker smithen blir mer som att köra hacklift. Knäböj för mig är fria med stång. Som sagt allans artikel är utmärkt för att lära sig mer, det finns även en bra artikel på body vill jag minnas skriven av Bartroll.

StarkeMats
2007-06-02, 18:55
Ohyeah! Fan vilken toppen dag det har varit idag! Sålde rejätl bra på jobb o allt.. kul att jobba på en lördag för en gångs skull ;)

Nåja blev triceps idag och här är passet..
Började med dips.. har inte kört dips tidigare men de verkar vara en sjujävla bra övning iaf.

Dips
10xkv
7xkv+10kg
7xkv+15kg
6xkv+20kg

Tricepsextention
6x40kg
4x45kg PB med 1rep iaf så de e.. tja.. ;) de va för tugnt, fick pass här..
5x40kg

Smal bänkpress
7x60kg
3x70kg
5x60kg

That was that! Härligt mördarpass för triccarna blev det iaf..

ikväll ska det drickas öl!

shadowfire
2007-06-02, 19:55
starkt mats, bra jobbat!

shadowfire
2007-06-02, 19:58
nej, inte knäböj i smith... du låser rygg, bäcken, bål osv efter stångens rörelsebana.. fullständigt galet..

Jag är starkare i smith för då kan jag pressa på som fan med benen, men jag har vid ett par tillfällen fått ont i ryggen bla efter böjar i smith, jag tvingar kroppen att röra sig fel i förhållande till vikt/balans...

fria böjar = lägre vikt = skönare tryck över låren... jag har skippat smith helt nu förutom smalbänk, där behöver jag stabiliteten från smithen...

StarkeMats
2007-06-03, 16:46
nej, inte knäböj i smith... du låser rygg, bäcken, bål osv efter stångens rörelsebana.. fullständigt galet..

Jag är starkare i smith för då kan jag pressa på som fan med benen, men jag har vid ett par tillfällen fått ont i ryggen bla efter böjar i smith, jag tvingar kroppen att röra sig fel i förhållande till vikt/balans...

fria böjar = lägre vikt = skönare tryck över låren... jag har skippat smith helt nu förutom smalbänk, där behöver jag stabiliteten från smithen...

nu gav du mig en bättre inblick i de hela.. fan va de e mycket att kunna om träning och olika övningar osv.. inte konstigt att folk gör "fel"..
ja passet igår va helt sanslöst skönt faktiskt ;)

Yip_man
2007-06-04, 07:25
vad är det jag ser, ingen träning i söndags??*rolleyes*

StarkeMats
2007-06-04, 11:54
vad är det jag ser, ingen träning i söndags??*rolleyes*

nä fyfan du.. heh ja drack på lördagen och sen jobbade jag tidigigt dagen efter. varit helt förstörd och nu idag BÖRJAR jag må lite bättre..
heh inte bra när man inte har druckit på länge.. spriter dödar en totalt då.. =)
denna veckan har jag sagt till mig själv att det är vilovecka ! :)

StarkeMats
2007-06-04, 20:13
Jepp hinner knappt skriva.

Bänkpress
10xstång
7x40kg
7x60kg
6x70kg
4x80kg
4x80kg

Lutande hantelpress
7x30kg, helt egna
6x32kg
6x25kg

Bröstövning i kabelmasking
körde mycket läötta reps här.. mest för att trycka ut och stretcha brösten efteråt..
10x10kg
10x15kg
10x25kg
7x20kg

Tack för mig!

StarkeMats
2007-06-06, 00:53
Då sitter man här mitt i natten än en gång då.. Fick veta idag att jag får höjd anställning till 80% istället för 65% vilket gör att jag kan ta lägenheten jag har blivit anvisad! Störigt bara med inflyttning 1e sep men de kanske dyker upp fler.. Får hoppas de.

Well, de blev armar idag och biceps med andra ord.. körde ett lättare men strikt pass för att se hur det utvecklades och resultatet blev possitivt som f*n. Bra pump redan första övningen så de kändes bra.

Bicepcurl (med rep mot stöd) i cable
10x15kg
10x30kg
10x45kg
10x45kg
7x55kg

Stående hantelcurl
6x20kg
6x18kg strikt
6x18kg strikt där med.. bra känsla i biceps

Stångcurl, 20kgs stång
7x40kg
6x40kg
7x40kg

Avslutade passet med en stretchövning i cable. Står med handtagen i övre trissorna och tränar biceps "spänningar". Har inte provat den innan men de kändes som att den träffade precis rätt muskel.
Härligt pass med andra ord!

Någon som provat den ovan? Eller förstår vilken jag menar och va heter den? Bra eller dålig?

Komments!

StarkeMats
2007-06-06, 01:55
haha, postar en liten bicepsbild.
va hände med triceps? :) svårt för de

StarkeMats
2007-06-07, 17:14
Gårdagens pass rygg. Körde ett mycket strikt pass denna gången för omxävlingsskull.

Marklyt
10x50kg
10x50kg
7x70kg
7x80kg
7x90kg
6x100kg

Latsdrag bak nacken
7x50kg
7x60kg
7x65kg

Sittande rodd brett grepp
7x40kg
6x50kg
6x55kg

Sen blev det en hel del mage efter detta. Dåligt pass faktiskt.

Imorgon ska jag till stockholm på utbildning så det blir ingen träning mer denna veckan och idag så blir det vilodag. Tänkte försöka få i mig en massa mat nu och inte dricka för mycket på utb.

Yip_man
2007-06-08, 07:44
Se där bra att du kommit igång med marklyften ordentligt. Ska bara försöka övertyga fredde om att vi ska börja med mark igen*grr27* . Hål dig borta från drickan om du inte vill sabba den styrka du byggt upp.

Yip_man
2007-06-11, 15:54
Det är ny vecka nu*whistle*

StarkeMats
2007-06-12, 22:47
Det är ny vecka nu*whistle*

hehe jepp de e de ;)
det kommer dock bli vilodagar ett par dagar till eftersom att jag har tatuerat mig på armen nu idag ;)
blev jääääävligt snyggt om ja själv får säga det :D kanske ska posta en bild!

StarkeMats
2007-06-14, 21:46
Pass of the day, Bröst!
Hade lide brottom för att jag skulle hämta flickan vid en speciell tid så de blev ett 30 minuters run-through pass. Haft vilovecka så de kan vara skönt att öppna ganska lugnt.

Bänkpress
10xstång
7x50kg
6x70kg
5x85kg
6x60kg

70kgs känns verkligen som en bra vikt. jag får bra pump och kontakt i brösten. provade att köra dom sista repsen med bredare grepp än vanligt för att känna efter också.

Lutande hantelpress
6x28kg
7x25kg
6x25kg

Samma sak som ovan, de känns som att jag ska släppa lite ytterliggare på egot och köra ett par gånger på lite lägre vikter. Bättre kontakt och de känns verkligen att det är rätt muskel som får arbeta. 28kg va tungt men det blev inte lika mycket isolering i just bröstmuskulaturen där som de va med 25kg. släppa lite på ego-biten :)

Flyes
7x12kg
7x15kg
6x15kg

Härliga set där, brösten fick verkligen stretch och jag utförde övningen från topp till bottenläge precis som man ska göra. trykte upp brösten så bra jag kunde i luften och försökte verkligen pressa ihopa brösten under den possitiva fasen i varje repetion.

Kort sagt, ska släppa lite på "jag ska lyfta mycket" biten och köra några veckor med strikt och koncentrerat, de borde enligt min logik ge bättre resultat. Styrkan va dock inte på topp idag men jag hade inte ätit på 4 timmar och sedan drog jag efter jobb iväg till träningen och det är nog ingen bra kombination. Mycket alkohol den senaste tiden också så det är skärpning där!

StarkeMats
2007-06-17, 21:53
Ohyeah, nu har det gått ett par dagar sedan det vart fredag men jag har inte haft tid att skriva in passet förän nu. Hursomhelst så gick det ganska bra i fredes när biceps fick styrk.

OCH en annan jävligt kul nyhet är: JAG KLARADE MIN GRADERING!!

Haha, skoj va! Nog bara jalle som är intresserad av att veta om jag fixade det iofs så nu vet du. ;)

Hantelcurl
10x15kg
10x15kg
6x20kg
6x20kg
5x20kg

Bicepscurl med z-stång
6x40kg
6x45kg
6x40kg

45kg too heavy, fick ta för mycket hjälp med att "skjuta" stången upp istället för att curla den..

2hands kabelcurl med armstöd
6x50kg
5x45kg
5x50kg

Bra pass trots att jag inte varit så jäkla kry den senaste tiden.. Går upp och ner och jag känner mig svag en dag och stark en annan..
Anyways, imorgon är det ny vecka och då jävlar!

2 veckors semester nu så det lär bli en massa hård träning och MYCKET mat :)
:hbang:

Yip_man
2007-06-18, 07:44
Fan va gött mer graderingen. blir snart lite semester för mig med ,fan vad skönt det ska bli. Träningen ser ju bra ut, basera inte för mycket av träningen på disco kabel övningar bara .

StarkeMats
2007-06-18, 12:22
Fan va gött mer graderingen. blir snart lite semester för mig med ,fan vad skönt det ska bli. Träningen ser ju bra ut, basera inte för mycket av träningen på disco kabel övningar bara .

Hehe jag kör faktiskt inte alls mycke disco :) Tycker jag inte iaf.. Men jag gillar kabelövningarna emellanåt för att sträcka ut muskeln ordentligt..
Träning ikväll?

StarkeMats
2007-06-19, 01:19
Fassen, jag sitter och leker med windows Vista.. Har betalat dryga pengar för detta uppenbara skitsystemet! ångrar bittert! Någon som har massa problem med att internet helt plötsligt slutat fungera? Anyhow. Blev axlar idag så här är passet.

Sittande axelpress
10x15kg
6x20kg
6x25kg
6x25kg
5x25kg

Militärpress i smith
6x50kg
5x60kg
4x70kg PB fyfan så tungt.. kanske därför jag fick ont i ryggen under kvällen också!

Avslutande med sittande axelövning i kabel.. enormt bra! På det hela taget så va det ett bra pass som jag fick till idag. För första gången nu på ett litet tag så kände jag mig jävligt stark och det är helt underbart!

StarkeMats
2007-06-19, 23:09
Dagens pass blev triceps och sen så blev jag övertygad av 2 kompisar att köra mage också så det avslutade med imo ett hårt magpass. Bra pass som fan :)

Dips
10xkv
10xkv
7xkv+10kg
7xkv+15kg
7xkv+15kg

Känns denna övningen i axlar också? Undrar eftersom att när jag kört den så fick jag lite känning i axlarna också så de kanske kopplas in lite?

Tricepsextensions
6x35kg
6x40kg
6x40kg

Ingen ökning här inte men jag kände att jag kunde hantera 6 reps med 40kg bättre än tidigare.

Pushdowns
6x30kg + 6x30kg
6x30kg + 6x25kg
5x30kg + 6x25kg

Lite förklaring varför jag skrev som jag gjort. Först kör man vanliga pushdowns sedan direkt efter kör man pushdowns bort från huvudet, eller hur man ska förklara det :) bra övning iaf..

1hands pushdowns
6x5kg
6x7,5kg
6x7,5kg

Crunshes i cable
3 set med 30kg, kunde inte övningen med tanke på att de va första gången jag körde den så jag tog de lugnt och försökte köra så strikt som möjligt för att den skulle ta på rätt ställe.

Sidvändningar med benen i maskin
Ingen aning vad denna övningen heter så de vore kul om någon kunde berätta :)
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Sedan körde vi en annan magövning till, heller ingen aning vad den heter. Ligger ner och sparkar upp benen och polaren trycker ner dom mot golvet igen.
Tung övning och man märkte verkligen hur trött man blir när man började på 40 reps och slutade med drygt 10!

Passet idag va helt okej, som sagt så brukar jag inte köra mage men jag tänkte lägga in det nu en gång i veckan så inte all gainer sätter sig alltför mycket runt midjan.
Imorgon blir det rygg och då ska 120 mark upp igen ;)

NisseEriksson
2007-06-20, 00:02
Grymma tricepsextensions

StarkeMats
2007-06-20, 00:48
Grymma tricepsextensions

Tack nisse! Hur går de me din träning? :)

StarkeMats
2007-06-20, 17:51
Målet med 120 mark blev uppfyllt idag! Härligt att kunna dra upp den vikter igen, va ett tag sedan ja kände mig såhär stark. Denna veckan har gått riktigt bra träningsmässigt och det beror nog på mycket vila och mycket mat! Skönt med lite semester som sagt :P

Tränade med fredde idag också, kul att han följde med efter att jag har tjatat på honom i snart 4 veckor! Känner igen de där, "jag börjar på måndag" haha!
Göttans iaf..

Chins
7xkv + hjälp
7xkv + hjälp
7xkv + hjälp

hjälpen var i form av att fredde håll i fötterna så fick jag pressa mig upp med lite hjälp därifrån. hoppas på att jag kan köra själv iaf ett par reps om några pass. har iaf börjat med övningen nu ;)

Latsdrag med V-handtag
7x12 plattor @ 5kg st
7x14 plattor
6x15 plattor PB!! (6x75kg)

Ökning!! Äntligen!

Marklyft
6x50kg
6x70kg
6x100kg - måste säga att 100kg kändes riktigt lätt. gick upp som ingenting och ryggen va perfekt under hela övningen. tog inte i så mycket nu för att få ryggen rak utan körde mer naturligt vilket ledde till att ryggen var i bra vinkel.

1x120kg PB skriver PB för de va lääängesen ja körde på de! :)

Stångrodd
6x50kg
6x50kg
6x60kg

Well, så såg dagens pass ut! Mycket nöjd oh det kändes verkligen som att jag hade styrkan idag. Motivationen va väl på topp får jag påstå! :)

shadowfire
2007-06-20, 21:23
bra köttat, fortsätt så!:. ät o vila bara med så kommer det bli ordning på skutan här med. ;)

StarkeMats
2007-06-21, 00:01
jepp, även om jag inte tycker att det spelar någon roll hur mycket vikter jag kan köra på så tänker jag endå mest för den mentala bitens skull sätta upp ett mål. 1e aug är sista dagen jag har på mig att ta 100kg i bänkpress och 90x5x5!
visst, som det ser ut nu så har jag kanske satt målen lite väl men no pain no gain!

StarkeMats
2007-06-21, 00:02
bra köttat, fortsätt så!:. ät o vila bara med så kommer det bli ordning på skutan här med. ;)

åh lite celebet besök här! tackar tackar, ja just nu känns det som att jag går på rätt håll. deklarerade precis mitt mål med bänkpressen så jag ska sätta de!

StarkeMats
2007-06-21, 20:16
ja förfan, idag blev det ett dubbelpass utan dess like, först tog de dock mig ett par timmar att övertala min trötta brorsa att han skulle faktiskt ner och träna. hursomhelst så följde han med till slut. stängt i gymmet imorgon så det blev både bröst och biceps idag, vilket kändes rejält tungt.

här är passet.

Bänkpress
10xstång
7x40kg
6x70kg
5x80kg
5x75kg


Lutande hantelpress
5x32kg
7x25kg
6x30kg

fan, vågar knappt köra med 30kgs hantlarna längre i vårt gym, ser ut som om dom ska delas vilket minut som helst och man får alla vikter i ansiktet! trevlig känsla faktiskt.

Flyes
6x12kg
6x15kg
6x15kg


Biceps

Stångcurl
6x40kg
6x45kg
6x50kg
6x40kg

Växlande hantelcurl
6x18kg
6x20kg
6x18kg

Cabelcurl med armstöd
6x50kg
6x45kg
6x60kg

Grymt pass idag. Kände verkligen att jag va rejält motiverad även om jag tappade lite i bänkpressen där jag faktiskt trodde att jag skulle ökat..
Ska berätta vad jag har käkat idag också för att jag måste verkligen äta mer tror jag. Vissa gånger i gymmet är man enormt stark och andra gånger stampar man på samma ställe och hivar samma vikter.

Frukost: 1 stor tallrik med a-fil och havrefras samt 1 baguette, ost och skinka för att vara bestämd. Detta intogs ca kl 12 på dagen, sover länge när man har semester:)

Lunch: 1 ynka mcfeast och 1 cocacola på mc donalds. 1 gainer. Åt klockan 15:30

Sen va de träning vid 17:30 och därefter middag.

Middag: 20:00 3 spätt scampi med mycket ris, brocolli, creme fraishe och sparris.

Efter detta drack jag en prottedrink och nu är klockan 21:16

Visst fan är detta på tok för lite?
Tacksam för svar här för kosten behöver jag väldig hjälp med.

StarkeMats
2007-06-21, 20:20
Dagens morgonvikt: 77kg

Ska skriva upp de 1 gång i veckan nu så har man lite koll där också. Fan vilket bra forum kolozzeum är. Öppnar så många möjligheter och det är dessutom roligare att skriva här än i ett vanligt block med penna.

Tack för ett bra forum helt enkelt!

shadowfire
2007-06-21, 20:59
tung bicepsträning där, maffiga curls!

StarkeMats
2007-06-22, 01:12
tung bicepsträning där, maffiga curls!

tack shadow ;) piggar alltid upp med lite komplimanger shär på natten.
regnit och skit ute också, aldrig kul..

hest
2007-06-22, 10:00
Frukost: 1 stor tallrik med a-fil och havrefras samt 1 baguette, ost och skinka för att vara bestämd. Detta intogs ca kl 12 på dagen, sover länge när man har semester:)

Lunch: 1 ynka mcfeast och 1 cocacola på mc donalds. 1 gainer. Åt klockan 15:30

Sen va de träning vid 17:30 och därefter middag.

Middag: 20:00 3 spätt scampi med mycket ris, brocolli, creme fraishe och sparris.

Efter detta drack jag en prottedrink och nu är klockan 21:16

Visst fan är detta på tok för lite?
Tacksam för svar här för kosten behöver jag väldig hjälp med.

Låter väldigt lite faktiskt

StarkeMats
2007-06-24, 01:16
Jepp, den som är mest opti kör även på midsommarafton såklart!
Blev ett rejält tungt benpass tillsammans med min träningsvän kalle.

Knäböj i maskin
10x0kg bara själva maskinen.
10x30kg
10x30kg
6x70kg
6x80kg
6x80kg

Benpress
6x50kg
6x100kg
6x150kg PB!! Men detta va verkligen rejält tungt, tror jag belastade svanskotan lite också så jag sänkte nästa set.
6x130kg

Baksida lår
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Vadpress
12x180kg
10x200kg
13x180kg

Och fyfan, nu 2 dagar efter så har jag sån enorm träningsverk i både lår och vaderna så det är helt otroligt. Verkar som om passet gav ett bra resultat!

StarkeMats
2007-06-24, 01:17
Hantelpress
10x10kg
10x15kg
5x25kg
5x25kg
5x22kg

Axelövning i cable, korsar kablarna
10x10kg
10x12,5kg
10x10kg

Shrugs i smith
6x50kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Inte mycket att säga. Spriten gjorde sin verkan och jag kände mig inte alls motiverad och styrkan va väldigt låg. Midsommar va trevlig iaf =)
Nu är det bara 3 ynka dagar tills man är 25 år och därmed halvägs till 50 ;/ Känns underligt ..

StarkeMats
2007-06-25, 01:37
Slänger upp en bild här som jag ser ut i dagsläget..
checka in magen ;)

Det blev 2 bilder, före och efter!

Och den sista på ryggen, äntligen fick jag till en ganska OK flex på ryggen :)

Masson
2007-06-25, 04:53
Tjena Mats!
Har precis läst igenom hela din journal, mycket rolig läsning. Det ser ut som du krigar på bra, keep it up!

I sommarvärmen
Thomas Masson

StarkeMats
2007-06-25, 12:22
Tjena Mats!
Har precis läst igenom hela din journal, mycket rolig läsning. Det ser ut som du krigar på bra, keep it up!

I sommarvärmen
Thomas Masson

Man tackar :) Jo nog fan ska ja erkänna att ja sliter som ett djur..

StarkeMats
2007-06-25, 12:35
ikväll blir det triccar & mage. känner mig inte så värst motiverad idag men jag hoppas att det löser sig när jag ätit en massa. kan tillägga att jag vaknade för 30 minuter sedan ;/
återkommer med passet ikväll!

StarkeMats
2007-06-25, 18:35
Ja fyfan, helt sanslöst vad tiden har gått fort. Tänker man tillbaka på allting så känns det som om man var 10 för bara ett litet tag sedan. Inte för att det var mycket roligare då än det är nu, men nu förstår man vad som är mindre roligt. Inte heller är man mer negativt utan istället insér man skillnad på negativt och possitivt. Låter som jag har lite åldersnoja här och det stämmer nog. Många av mina polare som är 25 år har barn, stabilt jobb, bil och allt de där redan och själv så vet jag inte ens vart jag ska bo om en månad. Lite ångest finns det nog grund för.

Anyways, skönt att få skriva av sig då och då.
Här är dagens pass, triceps a l'a mördarpass.

Dips
10xkv
10xkv
6xkv+10kg
6xkv+15kg
6xkv+15kg

Gick riktigt bra med dipsen idag, håll ut 6 reps på 15 kilo utan pass.

Pushdowns + tricepssträck framåt?
7x25kg + 7x20kg
7x25kg + 7x20kg
6x25kg + 6x20kg

Har ingen aning om vad den andra övningen här heter men att kombinera dem, mumma.. skapar bra pump och enormt tryck i triceps. Viktigt att man kör ganska strikt på den första övningen dock så man inte gör som många andra och bara fullständigt kastar ner vikterna i golvet.

Tricepsextentions
6x35kg
6x35kg
4x45kg

ohno, inget PB på 45kg med tanke på att jag absolut inte hade förmågan att hantera övningen vid denna tyngd alls. kalle fick hjälpa mig alldeles för mycket men vafan, ibland måste man självklart testa! :hbang:

Bra pass, helnöjd faktiskt. Jag lyckades hålla 6 reps genom de flesta övningar bättre än innan och de va verkligen bra! Motivationen höjs lite när det går bra så +1 på den :)

shadowfire
2007-06-25, 21:12
tricepssträck framåt... hur gör du då? är det fortfarande i hiss du menar?

shadowfire
2007-06-25, 21:28
btw din mage är inget mot för min. :D

StarkeMats
2007-06-25, 23:17
tricepssträck framåt... hur gör du då? är det fortfarande i hiss du menar?

ja, alltså jag kör i samma sån maskin, kablemaskin där jag kör pushdowns.. men sen vänder man sig om och kör ovanför huvudet istället.. tar jävligt bra =)
och din mage? du borde posta en bild så man blir uppdaterad..;)

StarkeMats
2007-06-26, 09:14
Ah äntligen går man upp i någerlunda tid! Härligt :)
Fan, jag har ingen träningsverk i triccarna igår trots ett rejält mördarpass. Konstigt faktiskt för att jag körde verkligen tungt både i den possitiva och den negativa fasen av varje rep.

StarkeMats
2007-06-26, 19:27
Jepp, dagens pass rygg.
Fan jag har ätit bättre idag tycker jag. Ska rabbla så jag har lite koll också.

Började frukost klockan 12:00 med 5 franska, bullar alltså. Goudaost som pålägg samt 1 kopp kaffe.

Lunch: 14:00 ris, hemmagjord gryta 1 glas mjölk.
Gainer klockan 16:00
Träna klockan 18:00
Middag klockan 19:00 ris, fisk och massa grönsaker.
21:00 gainer
och sen ska jag försöka få i mig lite frukt eller nåt. Bättre än förrra gången iaf.

Passet då.

Marklyft
10x50kg
10x50kg
6x100kg
6x100kg
1x120kg fail på 2 rep. skitkass faktiskt. inget ryck dock utan jag utförde sista set väldigt strikt.

Stångrodd i "maskin"
7x60kg
7x70kg
7x60kg
7x40kg

Latsdrag rak stång
6x70kg
6x75kg
6x80kg PB!!

Sen körde vi en sista hantelövning, ligger med brösten på en lutande bänk och drar hantlarna upp så att ryggen/skulderna får jobba. 3x15kgx3set

Bra pass trots marken där, trodde jag skulle få upp 120 mer än 1 rep.
Göttans!

StarkeMats
2007-06-27, 00:53
Använder detta som ett fotogalleri också, hoppas det är ok med admins.
Dubbel biceps framifrån 070627, GRATTIS PÅ MIG!

StarkeMats
2007-06-27, 17:44
25 år idag!
Passet.

Stångcurl
10xstång
10xstång
6x40kg
6x45kg
6x45kg

1hands hantelcurk mot stöd
6x10kg
6x12kg
6x15kg ohyeah!

Hammercurl
6x15kg
6x15kg

Biceps i cablemaskin
6x20kg
6x20kg
6x20kg

Sen körde vi en massa mage också. Gröt så ont ja fick i magen alltså. Härligt pass dock så va inte styrkan där som den skulle. Kan bero på att jag la mig kl 5 igår, gick upp 09 idag och åt inte mer än 1 gainer och 2 90gs hamburgare innan träning.

Ska ut och käka med lite polare ikväll så jag får lite födelsedag iaf :)
Ha en trevlig kväll ni

/Mattias

StarkeMats
2007-06-29, 00:03
Bänkpress
10xstång
10x50kg
6x70kg
6x70kg
6x80kg
3x90kg Fantastiskt

Lutande hantelpress
4x30kg
6x25kg
6x25kg

Bakåtlutande bänkpress
20xstång @ 30kg
6x60kg
5x70kg
6x60kg

Sådär, nu har jag förstått att det är vilovecka nästa vecka. No more to say. Passet va hemskt, hade ingen kraft.
Sömn nu. Godnatt

StarkeMats
2007-06-29, 15:01
jepp, idag är det för de första sista veckan på min semester plus att jag söker lägenhet som fan nu! måste flytta innan den förste aug så de e snabba pix som gäller. frågan är om jag hinner få en lägenhet till dess, står ju i kö överallt det går att stå i kö.
axlarna som ska få stryk ikväll så jag återkommer med passet senare.

StarkeMats
2007-06-29, 18:01
Axlar idag. Kände mig inte alls sugen på att träna så jag tänkte att träningen blir nog inge vidare idag, motivationen låg på -345. Drog mig ner till gymmet mer eller mindre mot min vilja och resultatet va häpnadsväckande. Kändes riktigt kanon detta axelpass faktiskt! Så mitt tips: tveka ALDRIG att dra till gymmet även om de känns skittråkigt just den dagen ;)

Militärpress
10xstång
6x50kg
6x55kg
6x60kg

Ingen ökning alls men de kändes verkligen bra. Körde bakom nacken denna gången och de visade sig vara lite tyngre än framför huvudet. Bra övning.

Hantelpress
10x18kg
5x28kg för tungt.
6x25kg kändes mer okej, men hantlarna va upptagna för 2a set så.

Shrugs
10x32kgx3set

Godis :) kommit fram till att jag tycker om denna övningen, dessutom så har mina trapz börjar komma fram lite mer på sista tiden.

Framåtlutande hantellyft åt sidan
6x12kg
6x15kg
6x15kg

och sen blev det en del mage också. 100 situps, 50x2 plus lite benlyft.
ett bra och strikt pass, fokusen va ganska hög så rätt muskel fick arbeta. kul att fredde kom ner också :)

StarkeMats
2007-06-30, 15:44
Triceps idag lördag bara.

Tricepsextentions
10xstång
6x30kg
6x35kg
6x38kg

Dips
6xkv+15kg
6xkv+15kg
4xkv+15kg

Oh my så slut ja vart i armarna här. Bra att variera så att man kör denna övningen efter truicepsext ibland och före ibland.

1h Pushdowns i cable
6x7kg
6x10kg
6x7kg

Yip_man
2007-07-02, 07:46
Här mals det på ser jag. Bra pass jag tycker du ökar ganska snabbt i styrka faktikst, kan nog bli riktigt bra om du fortsätter i samma takt.

StarkeMats
2007-07-02, 15:01
Här mals det på ser jag. Bra pass jag tycker du ökar ganska snabbt i styrka faktikst, kan nog bli riktigt bra om du fortsätter i samma takt.

Hehe ja man får väl hoppas på det bästa :D
Träna ikväll?

StarkeMats
2007-07-02, 20:24
Idag blev det bröst på ordningen och inte vilket pass som helst, utan förmodligen det bästa bröstpasset på väldigt länge. Jag nappade på det där om att inte värma upp alldeles för lätt så jag började köra bänkpress och värmde upp på 40kg istället för bara stången @ 20kg. Den skillnad jag märkte var att jag faktiskt blev uppvärmd och det visade sig vara en fördel. Provade också att kröa lite mer lutning på lutande bänkpress än tidigare och ja körde faktiskt den i smith istället för hantlar. Hantlarna sägs isolera mer och man får bättre strech för att man kan gå tillräckligt djupt och stång är mer "överkropps" träning och inte bara bröst.

Bänkpress
10x40kg
10x40kg
6x70kg
6x75kg
6x75kg
5x80kg

Lutande bänkpress i smith
6x70kg
6x70kg
4x70kg

Orkade inte riktigt hela vägen men jag hade dock full fokus på rätt muskel hela vägen genom setten. Bra kört måste jag faktiskt våga säga.

Nedåtlutande hantelpress
6x25kg
6x25kg
4x25kg

Bra pass, helnöjd faktiskt så att nu förväntar jag mig en sjujävla träningsverk imorgon som belöning :)

Yip_man
2007-07-03, 07:43
Bra pass med många set, de nedåtlutande lär du nog snart komma underfull med att du kan skippa. Skönt att köra decline som variation dock. Uppvärmningen är viktig och det är rätt att körra en lagom vikt, själv värmer jag först på 20kg i bänk sen 50kg sen går jag på vikten. Gör ungefär likadant i alla övnnigar.

StarkeMats
2007-07-03, 22:57
Fyfan idag har varit en märklig dag för mig. Började med att jag försov mig på jobb idag eftersom att jag ALDRIG har börjat klockan 0900 tidigare då jag jobbat 65% så de har inte varit aktuellt. Kommer till jobb och vi ska bygga om hela butiken, inte lite jobbigt. Sen så händer det bästa, MKB ringer mig och frågar om jag är intresserad av en lägenhet på mellanheden i malmö, en 3a på 80m2 med en hyra på 6000. Fan va glad jag blev men så är jag inte den som är först i kön utan jag har andra tjing på den, så håll tummarna för mig imorgon när jag gått på visning :)

Efter 12 timmars arbetsdag så blev det ett bra ryggpass nu på kvällen och de såg ut som följer.

Latsdrag bakom nacken
10x20kg
10x20kg
6x50kg
6x60kg
6x65kg

Ingen 70 kgs här inte idag, kan bero på att det jag åt innan träning var en pizza bombay och där finns väl inte så mycket näring i den.

Stångrodd
6x70kg
6x70kg
6x70kg
6x40kg

Latsdrag v-handtag
6x65kg
6x65kg
6x65kg

Konstanta vikter idag, var inte riktigt i form kände jag. Styrkan hade blivit sämre och det beror antagligen på att jag jobbat jävligt länge och därmed inte haft möjligheten till att äta någon vidare mat. Kiss kass värdelös när man jobbar 09-19 och har en halvtimmes frukost. Någon som har tips för hur man gör då om man behöver få i sig lite käk mellan varven? Räcker det med en gainer ?
Håll nu tummarna för mig imorgon så jag kommer få lägenheten ;)

StarkeMats
2007-07-05, 21:12
Bicepscurl
10xstång @ 20kg
8x40kg
6x50kg - PB på 6 reps!! :D
6x50kg

2h Cablecurl med armstöd
7x40kg
6x50kg
6x50kg
7x30kg

Hammercurl med lutning
7x10kg
7x13kg
6x13kg

Bra pass.

StarkeMats
2007-07-05, 21:14
Kvällens pass, Axlar och jag fick coaching av tobbe!

Militärpress smithmaskin
10xstång @ 30kg
8x40kg
8x40kg
7x45kg

mycket tungt, blev rejält strikt.

Axelpress
6x18kg
6x25kg
6x22kg
6x18kg

Korsande axellyft åt sidan i cable övingens namn är ännu okänt :P
10x10kg
7x15kg
10x10kg

Sämst pass.

StarkeMats
2007-07-09, 00:23
Fan ja minns inte riktigt vad jag tränade i fredes, haha ;)
Tror ja körde ett benpass och sen triceps efter det. För mig det var i fredes ;)

Knäböj i maskin
10xsläde
10x30kg
10x60kg
6x80kg
6x80kg

ja vet inte, men ja får ganska ont i knäna när jag kör denna övninge. visserligen så har taekwondon slitit ut mina knän men att de är så kass de borde itne vara möjligt. hursomhelst så har jag svårt för knäböj oavsett omdet är i maskin eller lös stång.

Benpress
10x50kg
6x100kg
6x100kg

blev ett lätt benpress pass idag, orkade inte riktig eftersom att jag hade ätit jävla dåligt hela dagen.

& mer ben än så blev det inte.

Tricepsextention
7x30kg
7x30kg
7x30kg

what to say, strikta som fan och ja drog stången ner till pannan och upp igen. både strik negativt och possitiv press.

pushdowns
10x30kg
10x30kg
7x45kg
10x30kg

hantelsträck bakom nacke
6x10kg
6x10kg

no mroe ;) haha fan vilke uselt pass. kände mig inte alls motiverad för att träna idag m,en ja tänkte att jag inte ska skita i de.
täntke ha en vilovecka så fort ja fått nycklarna till lägenheten. finns en del att renovera där faktiskt så all hjälp är välkommen..;)

überstarken
2007-07-09, 06:45
Axelpress
6x18kg
6x25kg
6x22kg
6x18kg


Är detta med hantlar? Väldigt bra vikter isf! :thumbup:

StarkeMats
2007-07-09, 20:07
Är detta med hantlar? Väldigt bra vikter isf! :thumbup:

Yes det är med hantlar. Brukar köra på mer men de ville sig absolut inte!

StarkeMats
2007-07-09, 20:07
PB BÄNKPRESS 95KG!!
Så glad ja är, äntligen lite ökning!


Skriver passet sen!

überstarken
2007-07-09, 20:30
PB BÄNKPRESS 95KG!!
Så glad ja är, äntligen lite ökning!


Skriver passet sen!

Bra jobbat, grattis :thumbup:

StarkeMats
2007-07-13, 14:47
Fyfan SÅ JÄvla Bra Metallica Var!!!!!!!!!!

shadowfire
2007-07-13, 17:49
fan va nice, du är mkt starkare än mig i bänk... grattis till PB och kul med konserten!

StarkeMats
2007-07-20, 23:32
Sådär, då är alla möbler i malmö och så..
fan de har varit en dålg vecka och förra också för träningen..
ätit dåligt som fan och inte tränat SAMT att ja har varit sjuk..
men de ska bli ordning och reda med de på måndag :)

Föressten!
Om ja bor i malmö, mellanheden.. Vart ska jag träna då? :)
Behöver tips på massa gym som ligger i malmö.. gärna i närheten och inte för dyra :)

shadowfire
2007-07-27, 10:52
lycka till nu efter flytten och med nya gymet... väntar med spänning på nya pass här.. :)

StarkeMats
2008-07-28, 15:07
Hejsan alla kollo-folk!

Lite kort om mig själv då.
Är en kille ifrån malmö-trakten på snart 25 år och har styrketränat till och från i 1 år men slutade sedan på grund av att annat kom imellan. 1 års uppehåll och nu sedan 2 månader tränar jag igen! dock har jag nu bestämt mig för att satsa lite och försöka bli runt 10-20 kg större och då inte i enbart fett, förhoppnignsvis. Så nu har jag tränat i 2,5 månader när denna journalen startas!

Tränat har jag dock gjort hela mitt liv, allt ifrån bowling till fotboll som precis säkerligen alla andra också har gjort i yngre dagar. När jag fyllde 14 år så började jag umgås med en kille som tränade taekwondo och fyfan va de såg coolt ut då! Självklart så var jag tvungen att prova på detta och sedan den tiden är jag fast. Som sagt, tränat TaeKwonDo i drygt 11-12 år med lite uppehåll ifrån skador och sånt som medföljer.

Idag jobbar jag på elgiganten och pluggar för att komma någonstans ;)

Träningen då?
Träningen i dagsläget och framöver består nästan enbart av styrketräning. Tränar så mycket taekwondo jag kan vilket inte blir mycket med tanke på mina arbetstider.
Har valt att dela upp träningarna i muskelgrupper på dom olika dagarna. Dock är det inte superstrikt att måndagar består av bröst. etc.
Jobbar mycket helger så en del helger är man ledig och då drar man ner till gymmet då också! :) Vill ju satsa ju!

Syfte med min journal?
För det första måste jag säga att jag har kikat runt en del på forumet och sett att man blir ganska peppad och många av er kommer med väldigt mycket tips och råd både gällande träning och kost så att det passar just "mig". Gottans ju!
Självklart vill jag skriva journalen för att kunna i framtiden se framsteg och registrera mina pass för att ha koll på dom, mycket bättre än att skriva ner i ett block med papper och penna.

Dåvarande PB och lite stats, för drygt 1-2 år sedan.
Bänkpress: 70kg
Marklyft: 80kg
Knäböj: Körde tyvärr inte det då!
Kroppsvikt: 68kg

Nuvarande stats.
Bänkpress: 90kg
Marklyft: 120kg
Knäböj: 80kg, har alldeles nyss påbörjat!
Kroppsvikt: 77kg

Hoppas på att få mängder med kommentarer och massa med kritik, både possitiv och negativ såklart!

Nuvarande stats.
Bänkpress: 110kg
Marklyft: 140kg
Knäböj: 80kg, har alldeles nyss påbörjat! kör inte dessvärre.
Kroppsvikt: 82kg!

StarkeMats
2008-09-06, 18:26
Hallå igen allhopa!
De kanske är dags att börja skriva lite här igen eller ;)

Tränade lite triceps idag på en lördag sådär..

Tricepspress:
30kgx3 set

Dips
10 reps 3 set med 15 kg vikt på kroppen

Pushdowns
50kg x 3 set.. Vet inte hur många reps de blev här men jag maxxade på ;)

Träningen går förävrigt jävligt bra..
PB bänkpressen ligger på 110kgx3 reps och vikter ligger på 83 stadida kilo..
visst har man fått lite mage och så men vafan, för att bli större måste man vara stor ;)

Kanske återkommer inom kort med ett bra pass ;)
Skriv gärna lite skit ;)

StarkeMats
2008-09-06, 18:33
Tänkte att jag ska passa på att skriva upp även torsdagens tutte-pass också.
Även om det inte var så jävla bra, hade ätit lite väl lite den dagen så de kan ha med de att göra.
Anyhow här kommer det, och märk väl skillnaden jämfört med journalen tidigare..

Bänkpress:
40kgx10reps
70x8repps
90x6reps
100x4reps
70x7reps

Lutande bänkpress i smith:
Eftersom att jag redan är varm i tuttarna behöver jag väl inte maska här så de blev tungt direkt.
80kgx6reps
80kgx5reps
95kgx5reps

Hantelpress:
30x6reps - körde lätt den första här, vet inte varför
37x6
40x4 - bra tung den sista set där..

Flyes i cablemaskin:
Körde 3 set som slutövning här.. 15kg på vikter och 10 reps.. bra pump som faaan på den övningen.. perfekt slutpump/motivationshöjare tycker jag..

någerlunda bra pass men de går fan att kräma på mer ;)

StarkeMats
2008-09-06, 22:58
Jävligt dåliga. Ska fixa nya asap.

chrille87
2008-09-06, 23:10
Stoor, maxat nyligen i bänk? Gör du en 4:a på 100 så borde 115 vara nära...

StarkeMats
2008-09-07, 02:03
Stoor, maxat nyligen i bänk? Gör du en 4:a på 100 så borde 115 vara nära...
ja vet inte om ja fixar 115 ;)
ska prova 1 på 115 nästa gång de blir..maxxa ordentligt :D

StarkeMats
2008-09-07, 03:16
Stoor, maxat nyligen i bänk? Gör du en 4:a på 100 så borde 115 vara nära...
ja vet inte om ja fixar 115 ;)
ska prova 1 på 115 nästa gång de blir..maxxa ordentligt :D

JBJ
2008-09-07, 21:46
Fan riktigt grova armar där ju hehe, kör hårt!

StarkeMats
2008-09-07, 22:14
Vikt: 83kg.

Mått armar: 38,5cm
Mått bröst: 104cm

Mer mått kommer ;)

StarkeMats
2008-09-07, 22:15
Fan riktigt grova armar där ju hehe, kör hårt!

Tack och bock, man insér nog inte det själv.
Tycker dom är rätt spinkiga :smash:

StarkeMats
2008-09-08, 16:44
Jag kan fanemej inte posera, eller så har jag ingenting att posera med.. ;)
*gah!* *gah!* :smash:

StarkeMats
2008-09-08, 23:41
Idag har de inte blivit någon styrketräning. Vilovecka några dagar denna veckan så vi får se om de blir veckan ut eller om jag inte kan hålla mig och kör endå. ;)

Tränat taekwondo ikväll, sjukt roligt men man önskar att konditionen var bra mycket bättre än vad den är :smash:

Jag har fått Zink och Magnesium tabs av brorsan, gör dom någon nytta?

StarkeMats
2008-09-09, 20:09
Det får bli en kortfattad resume av kvällens pass, väntar på folk här.

Bänkpress:
10xstång
10x40kg
6x70kg
5x90kg
4x90kg
6x70kg

Lutande hantelpress:
6x32kg
5x38kg
5x38kg

Flyes
10x10kg
6x18kg
7x18kg

Avslutade med att pressa ut resterande i brösten.
Framåtlutande cablecross för brörst? Vad heter de? ;)
10x15kg
10x20kg
10x15kg

Nu vill jag ha massa kritik, kör jag för mycket? för lite? Bra eller dåligt att köra fler övningar och verkligen köra slut brösten helt..
Kommentera! :hbang: :hbang:

StarkeMats
2008-09-10, 17:10
Hallå!

Stått och spelat gitarr en timme, fan alltså. Undrar om man verkligen ska sälja sin gura endå. Har en riktigt fin ESP LTD EC-500 med Spider III 75w stärkare som låter riktigt fint. Jag såg att nypris för gitarren ligger på 9300 spänn så jag undrar vad man kan få för en sådan. 6 månader gammal och verkligen som ny i skicket. Knappt spelat på den faktiskt. Nåja.

Tänkte träna rygg idag så jag återkommer med passet senare under kvällen.
Ska försöka köra mycket chins fast det är skitsvårt att komma igång nu i början när man kör chins.

Kikar in senare! *gah!* :smash:

jinnarp
2008-09-10, 19:39
Nu har jag uppdaterat lite i journalen, kul att du påminner en :D

StarkeMats
2008-09-10, 19:44
Nu har jag uppdaterat lite i journalen, kul att du påminner en :D

Såklart, annars händer de fan inte mycket :)
Ska ta och läsa..

StarkeMats
2008-09-10, 19:48
Rygg denna afton.

Chins, som sagt första gången jag kör chins och de e fan inte lätt..
5xkv
6xkv
5xkv
borde ha någon som kan passa här men ja tränade ensam, verkligen. vi va 3 pers i hela gymmet.

Latsdrag med V-handtag:
10x50kg
6x65kg
6x65kg
10x45kg avslutande

Stående framåtlutande stång-rodd:
10x40kg
7x40kg
7x60kg
6x60kg

Sittande rodd med knepigt handtag. :)
Körde väldigt lätt här, vill få in tekniken ordentligt
7x35kg
7x35kg

Well, kvällens pass.. kunde man nästan varit utan..
Man ska inte träna när man är trött som sagt..

StarkeMats
2008-09-10, 20:05
Jag undrar helt enkelt om Bänkpress - kukförlängare och allt vad den kallas.
Bänkpress är ju en såkallad basövning, som vad jag kan förstå stärker hela kroppen då den utförs. Precis som med Knäböj osv.

Trots detta ser jag många köra hantelpressar enbart istället för bänkpress..
Finns tillochmed dom som ALDRIG kör bänkpress..
Borde det inte försämra rent av? Jag menar, ska man inte inkludera basövningar i sina pass? Känns ju som det är då man tränas som mest ju och det är därför vi är i gymmet ;)
Vore kul att få några svar..

Bänkpress överskattat eller underskattat?

jinnarp
2008-09-10, 22:33
Rygg denna afton.

Chins, som sagt första gången jag kör chins och de e fan inte lätt..
5xkv
6xkv
5xkv
borde ha någon som kan passa här men ja tränade ensam, verkligen. vi va 3 pers i hela gymmet.

Latsdrag med V-handtag:
10x50kg
6x65kg
6x65kg
10x45kg avslutande

Stående framåtlutande stång-rodd:
10x40kg
7x40kg
7x60kg
6x60kg

Sittande rodd med knepigt handtag. :)
Körde väldigt lätt här, vill få in tekniken ordentligt
7x35kg
7x35kg

Well, kvällens pass.. kunde man nästan varit utan..
Man ska inte träna när man är trött som sagt..

Men d e bättre än inget!:thumbup: Får se om d blir nått imorrn, har sån jävla pisse förkylning som suttit i snart 2 månader.
PS! 3man i vårt gym= fullsatt :laugh:

StarkeMats
2008-09-10, 23:22
bästa jag kunde. i fas med bulken ser jag ;)

StarkeMats
2008-09-11, 16:29
Men d e bättre än inget!:thumbup: Får se om d blir nått imorrn, har sån jävla pisse förkylning som suttit i snart 2 månader.
PS! 3man i vårt gym= fullsatt :laugh:

Haha! Då har ni ett betydligt mindre gym än alla andras. Lite läskigt litet ;/

jinnarp
2008-09-11, 16:41
Haha! Då har ni ett betydligt mindre gym än alla andras. Lite läskigt litet ;/

haha, nää d e skönt när där inte e så mycke folk, blir bara väntetid på allt då*gah!*

StarkeMats
2008-09-11, 20:04
Damn right!
Gick riktigt bra idag :] Kände mig extremt utvilad och peppad när jag satt i bilen på väg till gymmet så de va gött.

Sittande hantelpress:

10x15kg
7x20kg
6x25kg
6x32kg
5x32kg

Stående axelövning(?) i cable:

7x15kg
7x15kg
6x15kg
10x8kg

Stående hantellyft framåt (framsida axlar):
6x15kg
6x15kg
5x15kg
7x10kg

Trapz i cable med V-handtag:
6x60kg
6x65kg
4x70kg

Riktigt bra pump i axlarna, kände verkligen att dom hade fått köttas efter passet.

Körde lite mage också, låg ner och svängde med benen och lite situps.. Hann inte så pass mycket då jag hade en tid o passa. Ska man ALDRIG ha i gymmet :)
Matdags nu!!

:hbang:

JBJ
2008-09-11, 20:56
Grymma axelpressar där på slutet, kämpa på!

StarkeMats
2008-09-11, 22:15
Grymma axelpressar där på slutet, kämpa på!

I am trying :smash:

StarkeMats
2008-09-12, 19:03
Yeah! Idag blev de bicepsträning och de gick som smort tror jag! Kände mig sinnesjukt bra på de idag och va jävligt laddad *gah!*

Stångcurl:
10xstång uppvärming här
10x30kg uppvmärning
6x40kg
6x50kg - PB
5x50kg

Biceps Hantelcurl
7x15kg
6x22kg
6x22kg
mångax10kg - körde slut helt här.. bra pump :P

Stångcurl Ez-stång: (tror stången väger 10kg)
12x30kg
6x50kg
6x50kg
mångax30kg - körde slut ;)

Well, detta var dagens pass! Måste nog säga att jag är ganska nöjd och tyckte det var helt okej presterat.
Fick bra kontakt med musklerna och de värkte bra efter varje set, då har man väl gjort rätt?

Haha..

Byggar-slogan förfan..
"Värker det efter varje set? Då har du gjort rätt"

Ha en trevlig kväll gott folk! :]

StarkeMats
2008-09-13, 21:56
Yeah! Idag blev de bicepsträning och de gick som smort tror jag! Kände mig sinnesjukt bra på de idag och va jävligt laddad *gah!*

Stångcurl:
10xstång uppvärming här
10x30kg uppvmärning
6x40kg
6x50kg - PB
5x50kg

Biceps Hantelcurl
7x15kg
6x22kg
6x22kg
mångax10kg - körde slut helt här.. bra pump :P

Stångcurl Ez-stång: (tror stången väger 10kg)
12x30kg
6x50kg
6x50kg
mångax30kg - körde slut ;)

Well, detta var dagens pass! Måste nog säga att jag är ganska nöjd och tyckte det var helt okej presterat.
Fick bra kontakt med musklerna och de värkte bra efter varje set, då har man väl gjort rätt?

Haha..

Byggar-slogan förfan..
"Värker det efter varje set? Då har du gjort rätt"

Ha en trevlig kväll gott folk! :]

Bild

StarkeMats
2008-09-13, 22:53
Ja stångrodd tar på latsen, precis som chins, dock i mindre grad. Den tar mer i mitten av ryggen istället. Dom kompletterar varandra riktigt bra :)

Då låter det ju som en del övningar är liiite lite bättre än andra faktiskt.
Ska tänka på detta. :)

StarkeMats
2008-09-13, 22:57
Jag satt precis och funderade på detta nu när jag kollade runt här på kolo.
Jag har nu en vikt på 84kg och jag är inte direkt smal.
Musklerna har börjat synas lite och spänner jag brösten syns det självklart att jag tränar. Min tanke är att försöka nå 90kg innan jag börjar "deffa" så smått. Jag är bara nyfiken över förlorande av storlek om man börjar deffa.
Som sagt, nu är jag 178cm och väger 84, ni ser ju på bilderna hur jag ser ut. Äter förnärvarande som ett djur för att nå 90 till januari med lite tur. Kommer jag att tappa en jävla massa storlek sedan när jag börjar deffa? Vill inte bli liten igen.
Ursäkta lite rörigt skrivet men några öl gör sig filosofisk :)
Tacksam för svar då jag är väldigt nyfiken.

StarkeMats
2008-09-14, 13:48
Söndag - Dagen Gud Glömde

Ligger fortfarande i sängen när jag skriver detta och klockan är 14:33. Helt otroligt.
Hostan har börjat smyga sig på också! Känns inte som det blir min dag idag!
Dessutom e de städdags som gäller även om jag har har HÖRT att det är helt okej att städa på söndagar :)

Passar på att mata in lördagens ben/tricepspass här.
Tränade ensam så det var i en tanke på pass vilket är lite synd. Skönt att ha någon man vet kan hjälpa en om det krisar.


Ben

Knäboj:
10x30kg (stång ii smithmaskin)
10x50kg
6x70kg
0x80kg - that is true. pallade inte. kan bero på ja inte litar på mina knä. anyway. nästa pass borde jag fixa det.
7x70kg

Benpress
6x50kg
7x100kg
6x100kg
Körde inte mer här, ger mig tid att få in tekniker. Trots allt första gången i stort sett i Mattias livshitoria som ben tränas eftersom att jag tycker mig fått träning av ben på taekwondon. Vilket har varit en utopi :P

Lårcurl:
5x40kg
5x50kg
6x50kg

Baksida lår curlmaskin. Liggande:
5x25kg
5x35kg
4x40kg

Triceps

Liggande triceps-press (EZ-stång):
8x20kg
8x30kg
6x35kg
6x40kg - PB
10+x20kg

Nästa övning har ja ingen aning om vad den heter. Finns det inte länkar till alla övningar här på kolo? Har för mig de.

Liggande "smal-bänkpress" med ez-stång?:
6x50kg
6x70kg
5x70kg

Hantelpress bakom nacke:
7x22kg
7x27kg
6x27kg
5x27kg

Thats it folks!
Nu ska jag gå upp och städa undan efter gårddagens festerier här ;)
Tänkte försöka få i mig en jäävla massa mat också ;)

Miquey
2008-09-14, 13:50
Fin journal StarkeMats :D Kul med PB:t i tricepspress! Den är rätt jobbig den övningen!

Kör hårt!

StarkeMats
2008-09-14, 13:56
Fin journal StarkeMats :D Kul med PB:t i tricepspress! Den är rätt jobbig den övningen!

Kör hårt!

Tackar. Ja, de va ett tag sen det överhuvudtaget stod några PB i denna journal så de va lite kul att få bevisa för mig själv att jag också kan! Heh.
Ska ta och kika in din journal senare, får bli kvällsnöjet idag samtidigt som jag tvättar :P fifan alltså..

chrille87
2008-09-14, 15:20
Ja vi är ganska lika, blir kul att följa.

Kul att du lägger upp bilder men zooma gärna ut för kvallan på den du nyss la upp är på tok för dålig för att någon ska kunna kommentera den.

chrille87
2008-09-14, 15:21
Dock riktigt bra bicepspass:)

StarkeMats
2008-09-14, 15:24
Ja vi är ganska lika, blir kul att följa.

Kul att du lägger upp bilder men zooma gärna ut för kvallan på den du nyss la upp är på tok för dålig för att någon ska kunna kommentera den.

Ska tänka på de. Den är fotad med min mobilkamera och den har väl fått stryk i gymmet antar jag! Ska försöka fixa bättre bilder när jag för möjlighet till en kamera. Mitt ex har den enda kameran :) hehe.

StarkeMats
2008-09-20, 13:36
Bänkpress:

10x40kg
10x40kg
10x70kg
5x90kg
5x90kg
7x70kg

Bakåtlutande hantelpress, fötterna högt:
6x27kg
6x32kg
5x32kg
6x27kg

Flyes:
7x12kg
7x12kg

Sittande bröstpress i cable:
10x15kg
6x15kg
12x10kg

Det blev inte mycket att skriva här, har inte riktigt tid utan jag vill bara lägga in passet. *grr27*

StarkeMats
2008-12-14, 18:08
Hallå vänner!

Jag vet inte riktigt varför jag inte skriver här så mycket längre.. Kommer väl senare igen ;)
Kan bara meddela att ja fortfarande köttar riktigt hårt..
Har nytt PB med 110KG bänkpress och numera ligger jag på 84kg morgonvikt :D

Bifogar en bild, mest för min egen räkning så att jag dels har någonstanns och spara bilderna på samt att jag ska se lite progress ;)

StarkeMats
2009-02-06, 00:25
Yes dags att skriva in ett pass. Jag har inte skrivit i min journal på år och dagar men ja vet inte om det är så att jag tänkte ta upp det igen eller om det bara är så att jag vill dokumentera lite status för mig själv.
Läs om ni vill eller skit i de :)
Kul med lite kommentarer..

Biceps

Biceps med armstöd i cable (med böjd liten stång):
uppvärmning@15kg
uppvärming@20kg
8x35kg
8x45kg
6x50kg

Bicepscurl med EZ stång:
10x42kg
8x42kg
6x48kg
5x48kg - Detta är nog mitt PB men jag skriver inte de eftersom att jag inte kan relatera till det för tillfälligt i min träning.

Stående hantelcurl:
6x20kg
5x22kg
5x22kg
många@10kg

Övning i cablemaskin, sitter ner med armarna på bänk med rak stång:
7x15kg
7x20kg
7x20kg

BEN
Benpress:
6x50kg
8x100kg
7x170kg
5x190kg

Hacklift:
10x30kg
7x60kg
6x90kg
4x90kg

Vadpress:
uppvärmning@70kg
uppvärmning@100kg
flertal@170kg
flertal@190kg
7x200kg

Benlyft baksida lår, liggande maskin:
7x30kg
7x30kg
6x35kg

Jävla bra pass kort sagt!
Ökat bra som fan i benen och de känns som de gav rejält med stryk åt dom.
Jo, jag kommer att fortsätta uppdatera min journal här :smash:

StarkeMats
2009-02-06, 00:32
Bänkpress:
9x40kg - uppvärmning
7x70kg
6x90kg
4x100kg

Lutande hantelpress:
6x32kg
5x38kg
4x38kg

Flyes i cable:
7x15kg
7x15kg
6x20kg

Direkt efter körde jag en övning där man sitter framåt i cablemaskin och "gräver" framåt, bröstövning.
3 set på den. Ingen som helst aning vad den heter. Tror ingen vet vad jag menar heller. :)

Mourten
2009-02-06, 08:43
Tack så mkt :)
Schyssta gadds å hårt utseende, kombinera det med mer massa så kmr ingen vilja stå ivägen ;)

StarkeMats
2009-02-07, 12:58
Hantelpress:
7x18kg
7x25kg
6x32kg
4x42,5kg - PB!
6x38kg

Nedåtlutande bänkpress i smith (nedre bröst):
8x60kg
6x90kg
7x80kg

Lutande hantelpress:
6x32kg
5x32kg
4x38kg

Flyes i cable:
7x15kg
7x15kg
7x15kg

Sen körde jag 3 övningar 3 set mage också ;)
Riktigt mördar ikväll ;)

StarkeMats
2009-02-09, 00:09
Fyfan, skulle igentligen inte träna idag men nu gick de som de gick.
Dessutom fick jag tvättat bilen också! Grymt seriös!

Militärpress:
10x30kg
7x50kg
7x60kg
8x50kg

Axelpress med hantlar:
10x22kg
7x22kg
6x28kg
5x28kg

Sittande kryssdrag, baksida axlar:
10x10kg
10x18kg
6x20kg direkt efter 10x10kg

Rättså bra pass ikväll!
Jag måste tvätta idag och fy va de e tråkigt!
*gah!*:smash:

StarkeMats
2009-02-09, 20:26
Ja pallar inte skriva upp dagens pass. Jag körde först sittande rodd och de gick jävligt bra men sen så va det dags för marklyft.
Jag tror inte att jag värmde upp tillräckligt så nånting hände med högersidan av ryggen. Säkert sträckt mig.
Känns bara grymt omotiverat att skriva upp dagens pass nu. Ska sticka och handla lite mat istället.

StarkeMats
2009-04-06, 20:24
Bröst ikväll:

Bänkpress
10x40kg
10x50kg
10x70kg
6x90kg
6x95kg

Lutande hantelpress:
5x42,5kg
5x48,5kg
10x32,5kg
7x28kg

Flyes:
10x15kg
10x15kg

Flyes i cable:
10x15kg
10x15kg
10x15kg
10x10kg

Postar två bilder också bara för att ha lite att jämnföra med.
Dagens vikt och naturligtvis mycket bulk: 88,5kg

StarkeMats
2009-05-07, 14:40
Axelpress:
10x18kg
10x22kg
7x32kg
7x32kg
Stående hantellyft åt sidan:
Körde denna dropset med hantlar: 17,5kg - 10kg - 8kg
2 set och körde slut på varje sett.

Stående axelpress med stång:
Körde både bakom axlarna och framför.
Någon annan som brukar köra denna? Kan den vara farlig för ryggen i längden?

6x40kg
6x50kg
6x60kg - PB :smash:
5x60kg

Omvänd pec-dec:
Körde 3 set, körde slut mig i axlarna i alla 3 set.. låg på ca 50kg alla gånger.

Vore toppen om jag kunde få svar på frågan angående stående axelpressen med stång.
Tack för svar!
:hbang:

StarkeMats
2009-05-14, 06:43
Sitter på jobb och har gjort sedan 7..
Öppnade mailen och insåg att min semester har gått igenom trots många strul.. så nu är det bara några veckor kvar!

Känns riktigt bra!

StarkeMats
2009-05-14, 06:49
Militärpress i smith:
10xstång
10x50kg
10x50kg
7x60kg
6x60kg

Sittande axelmaskin:
10x40x3 - Brukar inte köra denna övning och kände att den nog tog mest när man kör med lite lägre vikter och får mer kontakt i axlarna..
+Någon annan som brukar köra den? Kör ni tungt eller kör ni light då?

Axeldrag bakom rygg i cable:
7x15x3

Omvänd pecdec:
10x50x3
+Får inte riktigt kläm på hur man ska sitta i denna övningen än, rak i ryggen och osv? Tack för svar :)

Ska säga att jag är jävligt dåligt på att veta vad övningarna heter och alldeles för lat för att kolla i träningsbanken! Håll till godo, det kommer kanske så småningom =)

Körde även lite mage, jävligt tråkigt igår så vi sket i de i den mån jag kunde..
Kommentarer är alltid välkomna! Tack

StarkeMats
2009-07-27, 10:11
Hallå.
Ja, rubriken talar för sig själv. Jag har varit sjuk under 1-2 veckors period och varit hemma från jobbet vilket också innebär ingen träning.
Jag tror att jag hade svininfluensan men ingen annan tror det, haha =)
Skitsamma, nu e de Måndag och det är nya tag som gäller.

Blev faktiskt träning igår med polarna från stockholm.
Så längesen man tränade så körde igenom rygg och biceps och för självkänslans skull blev de lite bröst också.

Här kommer passet.

Latsdrag med V handtag:
10xuppvärning
8x14 (en platta väger 5kg tror jag)
8x15
6x16

Stående stångrodd (framåtlutande):
10x40kg
10x60kg
7x70kg

Ryggdrag med rep i cable:
10x30kg
10x40kg

Härligt ryggpass, eftersom att jag skriver en dag senare och har träningsverk i vingarna och övre rygg så tog det bra!
:hbang:

Bicepscurl rak stång:
10x30kg
7x40kg
7x50kg

Stående hantelcurl:
6x22,5kg
6x22,5kg - kände mig riktigt stark i biceps, måste vara för all vila =)

Sen körde vi en specialae a'la lomma gym som jag inte vet hur jag ska förklara.
Man sitter ner drar uppifrån och bakom nacken och kör biceps där. Tar riktigt bra.

Summar sumarum, grymt härligt pass och en bra start efter vila och sjukdom.
Va lite halvhostig i gymmet men de kändes helt okej endå.

Sitter på jobb nu och är fortfarande lite småhostig men det känns inte som att jag är särkillt sjuk endå!

Jag såg sämsta filmen igår, något med raise to witchmountain - se ALDRIG den.

:smash:

StarkeMats
2009-07-28, 07:43
hosten fortsätter. har börjat kalla den så för så jävla mycket jag har hostat inatt så måste han & jag blivit polare vid detta laget.
anyhow, va rätt trött igår efter jobbet men jag käkade en tallrik fil och flingor när jag kommit hem och stack till gymmet drygt 1 timme senare.

körde axlar igår och de va även tänk att jag skulle köra ett hårt pass mage men orka, värmen och den torra luften i vårt superhardcore gym gör att man inte orkar för mycket =)

dagens pass - axlar:

sittande hantelpress:
10x15kg
10x22,5kg
7x27,5kg
4x32,5kg

militärpress i smithmaskin:
5x50
6x55kg
6x60kg
7x50kg

sittande axeldrag i cable (sitter på knä, armarna i kors och drar snet-bak-upp):
10x10kg
10x10kg

trapz (drag till hakan med v-handtag):
körde även 2 set här sen körde jag några situps också men dom är inte ens värt o nämna här.

helt seriöst. jag är verkligen sämst på att veta vad olika övningar heter men det måste vara bättre att kunna utföra dom på ett bra sätt :)

idag blir de nog inte mycket gjort på jobb, sovit dåligt som fan inatt och vi har faktiskt riktigt lugnt här.. en pulverkaffe på detta blir perfekt!

StarkeMats
2009-07-28, 15:01
känner för att skriva av mig lite.

varit tillsammans med en tjej i drygt 3 år och för 1 år sedan tog det slut.
och tro mig, det har varit skit fram och tillbaka sen har vi blivit vänner, haft sex och bråkat igen.
sen fick jag ett sms häromdagen, i förrgår innehållande följande:

"hej baby, ja vi kommer dit, ringer när jag är på väg, puss puss"
1 minut senare..
"oj, jag skickade fel, börjar bli lite snurrig"..

undrar om hon verkligen skicka de fel eller inte? lär jag inte få svar på men
konstigt nog reagerade jag rätt hårt på de och ville visa henne att jag inte brydde mig (vilket jag egentligen gör tydligen) så jag svarade:

"lycka till :)"

nu har de blivit riktigt jävla konstigt mellan oss och det känns bra.
för första gången så kan jag verkligen släppa tjejen. hon kan släppa mig och vi båda två kan gå vidare.
för visst fan känner nog många igen sig i att man försöker fast det är dött?
man vill liksom inte insé att life goes the fuck on utan man håller kvar hela tiden och egentligen mot varandras sunda viljor.

sorry jag spammar med skit men jag kände för att skriva av mig lite.

haha bloggade jag precis? :P *kissass*

StarkeMats
2009-07-29, 07:11
orkar inte skriva utförligt så vi kör det rakt av övningsmässigt.

Lutande hantelpress:
10x15kg
10x22,5kg
6x32,5kg
6x38kg
5x42,5kg

Cablecross:
10x3set på 15kg

Pecdec:
10x3 set, 50kg

provade bänkpress men axeln gick inte som jag ville så skippade den.

körde även lite mage.
bra pass.

sovit som en *** inatt.
:devil:

StarkeMats
2009-07-30, 07:40
Dags för ett riktigt hårt benpass! Äntligen!
Det brukar dessvärre gå några veckor mellan jag kör ben - tycker det är så jävla tråkigt!
Anyhow här kommer gårdagens pass!

Biceps
Stångcurl:
10xstång 20kg
10x30kg
10x40kg
5x50kg

Stångcurl, EZ-stång smalt grepp:
10x30kg
10x40kg
10x40kg
14x30kg

Kändes som att denna övning tog bäst på mig om jag körde många reps på den

Dubbla hantelcurl, kör båda samtidigt:
6x10kg
6x18kg
7x18kg

Curl med armstöd i cablemaskin:
10x3x15kg

Ben

Knäböj i smith:
15xstång
10x50kg
6x80kg
2x110kg

Benpress:
6x100kg
6x170kg
3x200kg

Körde lite vader efter detta också, blev 3 set i vadpressen och det tog som f*n känner jag idag :)

Härligt pass..

Fler än jag som får sånt enormt rush i gymmet så man vill slita sönder någon/något? :) grymt härligt!

StarkeMats
2009-08-02, 12:43
tjena!
då sitter man här en söndag och inte bakis heller! helt underbart!
va ute igår men drack dock bara några öl - inställd på att träna idag söndag.

lördagens pass - Axlar & Bröst

Axlar
Militärpress m hantlar:
10x15kg
10x15kg
6x22kg
6x28kg
4x32,5kg

Stående hantel lyft åt sidan: (superset)
7x15kg
7x10kg
5x8kg

körde detta x2 - helt slut! :smash:

Cable - axel lyft framåt:
6x10kgx3 set

Körde trapz också, 3 set.

helt okej axelpass, hade velat pressa en till i militärpressen i början men det gick inte?!
------------------------------------------------------------------------
Bröst:

märkte att jag tydligen va helt slut i överkroppen sedan det axelpasset, antar att det tar rätt hårt.

Hantelpress:
10x15kg
6x28kg

Pecdec:
vet inte riktigt hur man ska räkna denna maskinen, sätter den på 50kg men fan vet om det är 50kg. skitsamma :)
körde 3set här på 50kg.

Cableflyes:
7x20kg
6x20kg
6x15kg

StarkeMats
2009-08-17, 15:04
Måste bara tipsa er om den sidan.
Finns filmer och annat smått & gott där :)

StarkeMats
2009-09-22, 15:33
Jag uppdaterar verkligen väldigt sällan nuförtiden men min träning fortgår som vanligt. Ska faktiskt, för min egen skull, börja bli lite mer nogrann med uppdateringarna på sidan här. Dessutom så KANSKE det finns någon där ute som är i min storlek, kanske vill följa mig lite. Väldigt egoistiskt tänkande om jag själv får säga det.

Anyhow, här kommer gårdagens bröstpass:

Bänkpress
10x40kg - uppvärmining
10x40kg - även detta set var uppvärmning
6x80kg
5x110kg - Körde 3st reps här utan pass och dom 2 sista fick jag den lilla lilla pushen som man behöver på.
1x115kg - personbästa! !!

Målet till nästa veckas bröstpass är helt klart att få upp 120kg. 115kg kändes relativt lätt så jag hoppas inte att det ska vara några större problem, med tillräckligt mycket syre i bröstkorgen så!

Lutande hantelpress
5x35kg
6x35kg
3x42,5kg

Helt klart en minskning i vikter här jämnfört med vad jag brukar köra men det handlar givetvis om bänkpress-passet innan, tog ut mig något enormt där. Jag kanske vilar för lite mellan mina övningar? Tål att funderas på.

Flyes
10x12kg
10x15kg
6x17,5kg

Ped-Dec maskin
3x6x50kg

Vet inte riktigt hur denna maskinen fungerar men sedan jag har förstått hela grejen med bröstträning så fungerar den bättre än innan.

Hur tränar ni bröst?
Jag har under en lång tid funderat varför mina bröst inte har fått den utveckling som jag velat och för drygt 1 månad så bad jag om hjälp i mitt gym. "Glöm inte håll bak axlarna när du kör" fick jag höra. Okej?
I korthet, när man kör lutande hantelpress så ska skulderbladen mer eller mindre "tryckas" ihop och rörelsen för själva övningen blir betydligt kortare men mer intensiv. Jag har ökat ganska bra i bröstövningar den senaste tiden men inte fått tillväxt i samma takt! Dom flesta känner nog redan till hur viktigt det är att hålla bak axlarna i nästan alla bröstövningar men det finns nog en del där ute som inte vet det heller, så tänk på detta!
Vet man inte om man gör rätt så kan man ju börja fundera på om man har överdimensionerade axlar :)

Ikväll blir det förhoppningsvis ett riktigt bra bicepspass.
Kommer att återkomma under kvällen med en kort resume av passet!

Lite tips på träningsmusik som snurrar på bra i gymmet nu är självklart Sonic Syndicate!
Trevlig kväll!:smash:

StarkeMats
2010-02-21, 21:42
Jag börjar undra hur många gånger jag har startat en träningsdagbok och sedan inte följt upp den i mer än 2-3 månader :)

Hursomhelst så har jag inga planer på att starta någon ny, men det är jävligt kul att komma tillbaka hit och titta på lite historia.

Körde lite biceps idag. Söndag så det blev ett "halvdant" pass dock..

Stångcurl i cable:
10x3@50kg

Sittande hammercurl:
7x3@15kg

Sittande hantelcurl:
8x3@15kg

Enhands cablecurl:
10x2@15kg

Mage:
Lite :)

Med detta korta men ack så informativa inlägg får jag passa på att önska dig som läser, om det nu finns någon såklart, en fortsatt trevlig söndag!