handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg/funderingar om grippers


Johan86
2007-05-20, 14:37
Hur ofta kan man träna greppet med grippers? Om man nästan tar RB 160 ska man då öva med RB 130 och hålla den ihopklämd så länge man orkar så att man bli starkare i slutläget? Det känns ju väldigt svårt att bli starkare genom att bara sitta och nöta samma gripper hela tiden tills den går ihop. Har ni några tips på hur man tränar med grippers? Jag har läst guiden här men det stod inget om sånt där. Hur många reps ska man köra?

YTS
2007-05-20, 22:00
Kör du på RB 130. Värm dock upp på en RB 100 innan.
Kör en rak serie set med så många reps som möjligt. T.ex. 3 x 7 reps, när du klarar det försöker du göra 3 x 8 tills du klara även det. Musklerna mår bäst av att jobba i hela rörelseomfånget, så kör inte statisk träning alltför mycket.
Du kan prova att köra 3 set per hand var fjärde dag. Det är ungefär vad jag själv pallar. Ev kan du köra 3 set var tredje dag. Men då bör du vila en vecka efter 5- 7 veckor. Detta är min träningsfilosofi och den funkar för mig, andra har säkert helt andra uppfattningar.

Zakath
2007-05-20, 22:07
andra har säkert helt andra uppfattningar.

Japp, varje dag tungt funkar väldigt bra för mig, med någon vilodag/vecka t.ex. Så det är bara att experimentera och se vad som funkar bäst för en själv. :)