handdator

Visa fullständig version : Någon som tränar på F&S Lund?


tomccc
2007-05-20, 13:18
Fördelar och nackdelar, vad tycker ni om stället?

Kurash
2007-05-20, 13:24
Har provtränat där och känner några från Lugi volleyboll som tränar där. Kan ta det i punktform.

* Väldigt tyst
* Vingliga ställningar (bänkpress o dylikt)
* Inget powerrack
* 15 kgs stänger av låg kvalité
* Kombinerad CC-latsdrag-pushdown-chins-maskin i plast
* Troligen svårt att köra marklyft pga parkettgolvet
* Technogym maskiner

Hela stället känns som en sämre variant av Nautilus på högevall. Har dock inte provat deras pass.

Arne Persson
2007-05-20, 15:13
Har provtränat där och känner några från Lugi volleyboll som tränar där. Kan ta det i punktform.

* Väldigt tyst
* Vingliga ställningar (bänkpress o dylikt)
* Inget powerrack
* 15 kgs stänger av låg kvalité
* Kombinerad CC-latsdrag-pushdown-chins-maskin i plast
* Troligen svårt att köra marklyft pga parkettgolvet
* Technogym maskiner

Hela stället känns som en sämre variant av Nautilus på högevall. Har dock inte provat deras pass.

Du har nog inte varit helt nykter när du tränade på Friskis&Svettis i Lund. Dom har bl.a Cybex och Pulsemaskiner. Mig verterligt inga technoprylar.

Stoltz
2007-05-20, 15:25
Fördelar och nackdelar, vad tycker ni om stället?


Det är lungt, trevligt, trevlig personal och andra tränande.
Jag får väldigt sällan vänta på en maskin eller ett viktset på gymmet och deras pass (Har bara besökt KI Box och Spinning) är utomordentliga.

Ett litet minus skulle dock vara att vissa av deras maskiner är fruktansvärt enerverande, t.ex magmaskinen som nästan knäcker armbågarna, men det finns alltid möjligheter att gå runt dessa, så gymmet har alltid något ifall man inte gillar en del av det.

Kurash
2007-05-20, 16:33
Du har nog inte varit helt nykter när du tränade på Friskis&Svettis i Lund. Dom har bl.a Cybex och Pulsemaskiner. Mig verterligt inga technoprylar.

Det stämmer nog att jag var berusad och blandade ihop maskinerna med med skräpet på 24/7 och Keygym. Har dock ett bestående intryck av plastighet, även om jag gillar cybexmaskinerna på Gerda.

tomccc
2007-05-30, 14:14
Har provtränat där och känner några från Lugi volleyboll som tränar där. Kan ta det i punktform.

* Väldigt tyst
* Vingliga ställningar (bänkpress o dylikt)
* Inget powerrack
* 15 kgs stänger av låg kvalité
* Kombinerad CC-latsdrag-pushdown-chins-maskin i plast
* Troligen svårt att köra marklyft pga parkettgolvet
* Technogym maskiner

Hela stället känns som en sämre variant av Nautilus på högevall. Har dock inte provat deras pass.

Stoltz, hur är det med påståendet om att det inte går att köra marklyft? Är påväg att köpa nytt årskort har tränat på viktoriastadion innan men ska byta nu. Friskis eller gerda, men vad jag förstått så är det mycket folk på gerda och det är jag gärna utan. Vad säger ni som har erfarenhet av ställerna?

eleni
2007-05-30, 14:18
Gerda rules :)
Det gäller bara att välja sina träningstider eller morra åt folk som är i vägen.

Funkat för mig hittills.

Kurash
2007-05-30, 14:35
Stoltz, hur är det med påståendet om att det inte går att köra marklyft? Är påväg att köpa nytt årskort har tränat på viktoriastadion innan men ska byta nu. Friskis eller gerda, men vad jag förstått så är det mycket folk på gerda och det är jag gärna utan. Vad säger ni som har erfarenhet av ställerna?

Det går inte att jämföra. F&S är en fritidsgård med plastvikter. Men varför inte provträna på bägge ställena? Jag provade alla gym i Lund, efter det var det absolut inget snack om saken. Köp ett Gerdakort. Du får ju även träffa storheter som Eleni, Sheo och Bertbert.

amborle
2007-05-30, 15:34
Och mig! ;)

Stoltz
2007-05-30, 15:52
Stoltz, hur är det med påståendet om att det inte går att köra marklyft? Är påväg att köpa nytt årskort har tränat på viktoriastadion innan men ska byta nu. Friskis eller gerda, men vad jag förstått så är det mycket folk på gerda och det är jag gärna utan. Vad säger ni som har erfarenhet av ställerna?

Jag har inte sett att det ska vara något problem att köra marklyft, även om jag aldrig gör det själv. Om du går dit och frågar så får du gå in på gymmet och se själv utan problem hur det ser ut :)

Gerda har allt, men jag upplevde själv under de fyra månaderna jag gymmade där att jag varje pass fick vänta för där var så smockfullt med andra tränande, vilket är trevligt i sig, men inte när man försöker vara effektiv.

tigerofsweden
2007-05-30, 16:15
Stoltz, hur är det med påståendet om att det inte går att köra marklyft? Är påväg att köpa nytt årskort har tränat på viktoriastadion innan men ska byta nu. Friskis eller gerda, men vad jag förstått så är det mycket folk på gerda och det är jag gärna utan. Vad säger ni som har erfarenhet av ställerna?


Vad är fel på viktoriastadion? *slap*

Johan.P
2007-05-30, 16:47
Tycker Gerda är riktigt bra, ett utav de bästa gymmen jag varit på när det gäller vikterna på hantlarna iaf.

Math
2007-05-30, 16:50
Hur står sig F&S jämfört med Victoria?

Gillar victoria men orkar inte deras nya regel med kurs osv (för oss under 18 dvs)-

tomccc
2007-06-02, 12:52
Vad är fel på viktoriastadion? *slap*

Pallar inte med röran med vikterna längre, sedan springer det alltid runt en gangsterliga med gymnasiekids som tror att de äger stället runt 17-tiden när jag brukar träna.

En större kille i spetsen som rakat sig nyligen, du vet nog vilka jag menar. *grr27*

spd
2007-06-02, 14:08
Gerda är ju helt underbart då man var student och kunde springa runt där ensam på morgonen, men 17 till 19 är det lite mycket folk där för min smak.

Schroder
2007-06-02, 15:55
+ för victoriastadion med öppetider, fri parkering och låga priser. och att dom fått in större hantlar.

- för deras jävla skitmusik, radio/dansband etc. och att det börjar bli lite väl för mkt folk i deras lilla lokal.

Schroder
2007-06-02, 15:57
vilke är dom stora killarna där vid 17-tiden??