handdator

Visa fullständig version : Greppträning och "vanlig" styrketräning


boinnk
2007-05-20, 09:49
Ni som tränar grepp, och samtidigt kör styrketräning, hur har ni lagt upp erat grepp-program?
En dag vigd åt greppträningen eller väver ni in den i erat vanliga program?
Och hur många dagar i veckan kör ni grepp?

Många frågor :)

torregen
2007-05-20, 10:29
har tänkt börja med greppträning jag med. antar att det borde gå att köra mitt i ett pass.

schabo-labo
2007-05-20, 11:35
De gångerna jag kör grepp är det i samband med rygg och biceps-dagen.

Konsultfet
2007-05-20, 11:39
De gångerna jag kör grepp är det i samband med rygg och biceps-dagen.

Samma här, jag kör även andra underarmsövningar i samma pass.

jeppe på berget
2007-05-20, 16:14
Jag tycker inte att greppträningen påverkar den andra gymträningen så jag tränar i gymmet på dagen eller morgonen och sedan kör jag grepp på kvällen. Jag tränar grepp ca tre gånger per vecka med 3-8 reps och 20-30 sett men då är det bara gripper som gäller.

Hemi
2007-05-20, 17:53
För mig är styrketräningen alltid ett komplement, och aldrig mer än en annan sport, numera klättring. Nästan enbart utomhus på klippa. I stället för klättring inomhus har jag ett enkelt styrketräningsprogram på helkropp, 2 eller möjligen 3-split om det regnar för mycket. Till det har jag en bonusdag då händer och underarmar tränas specifikt, ibland med nacke och lite gymnastik och tricksövningar. Uppvärmningen för händer och armar är väl genomförd den dagen.

boinnk
2007-05-21, 09:40
Jag tycker inte att greppträningen påverkar den andra gymträningen så jag tränar i gymmet på dagen eller morgonen och sedan kör jag grepp på kvällen. Jag tränar grepp ca tre gånger per vecka med 3-8 reps och 20-30 sett men då är det bara gripper som gäller.

Du känner dig aldrig trött i underarmarna av greppträningen?

Mitt upplägg ser ut så här just nu
Måndag: Axlar, lats, traps
Tisdag: Triceps, mage
Onsdag: vila
Torsdag: Biceps, nedre rygg
Fredag: Ben, bröst

Tisdag och torsdag funderar jag på att slänga in greppträning men frågan är om jag kommer att känna av bicepsträningen på torsdagspasset. Någon som har några kommentarer?