handdator

Visa fullständig version : GB i blåsväder igen.


KniveN
2007-05-20, 00:06
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1027521,00.html

Hur orkar folk klaga på allt?

Metal_boy_
2007-05-20, 00:08
Klart. Om en kille tycker den där glassen är god då? Ska han bli retad för att han ser ut som en liten tärna då eller?

Andy.da.wohoo
2007-05-20, 00:09
Asså fy fan säger jag bara!! Har folk inget annat att göra än att leta efter saker att klaga på?? Visst det finns flickor som e lite "pojkigare" men dom skiter väll i om det finns en rosa glass med glitter på??

Metal_boy_
2007-05-20, 00:16
Problemet är väl då snarare attityden man har mot barnen. Ska man köpa glassen till en tjej bara för att det "ska" vara så? Man kan ha ett neutralt inflytande på barnet oavsett vad det finns för glassar att välja på. Låt barnet få välja sin glass och bli nöjd.

Döp om glassen och låt den bara se ut.

Andy.da.wohoo
2007-05-20, 00:18
Om småflickor gillar den glassen låt dom få den. Om småpojkar gillar den glassen låt dom få den. Låt barnen välja glassen själva!! Annars kan man ju alltid köpa en piggelin till dom.

Dumleman
2007-05-20, 00:33
Killar vill ha glass, tjejer slickepinne.

Deceiver85
2007-05-20, 00:40
Så går det när vi svenska män mest består av strykrädda fegisar...en riktig man hade klippt konsumenterna över käften och stuckit "niven" i dem. Ibland önskar jag verkligen att jag bodde i Danmark eller Finland

Metal_boy_
2007-05-20, 00:44
Så går det när vi svenska män mest består av strykrädda fegisar...en riktig man hade klippt konsumenterna över käften och stuckit "niven" i dem. Ibland önskar jag verkligen att jag bodde i Danmark eller Finland

Vi ska vara mer som utlänningar menar du?

Deceiver85
2007-05-20, 00:56
Vi ska vara mer som utlänningar menar du?

Nej, jag önskar jag bodde i Danmark och Finland för att slippa Aftonbladet. Oavsett vad det finns för motsvarigheter i de andra nordiska länderna, ingen tidning kan vara värre än Aftonbladet!
Har de ingen klimatförändring eller antimobbning-kampanj att driva?

Sebbe_H
2007-05-20, 00:58
Nej, jag önskar jag bodde i Danmark och Finland för att slippa Aftonbladet. Oavsett vad det finns för motsvarigheter i de andra nordiska länderna, ingen tidning kan vara värre än Aftonbladet!
Har de ingen klimatförändring eller antimobbning-kampanj att driva?


Gör det så enkelt för dig själv att inte gå in på deras hemsida, det spelar ingen roll om du bott i danmark eller finland, du hade ju ändå gått in på koll, sedan tagit dig vidare till aftonbladet. Eller hur?

z_bumbi
2007-05-20, 06:29
GB har återigen en bra reklambyrå.

Prankie
2007-05-20, 08:33
De får gärna göra killarnas glass lite större. Känns som alla glassar ökar i pris och sjunker i storlek.

Nitrometan
2007-05-20, 08:36
Ibland önskar jag verkligen att jag bodde i Danmark eller Finland
Du vill bli invandrare?

Jax
2007-05-20, 08:38
Klart man inte ska få designa en glasspinne hur man vill. Det ska bara vara en klump vaniljglass på en pinne. Så var det förr och så ska det bannemig vara nu också. Nåde GB om de tar fram en glass som de tror att det finns en efterfrågan för.

Nitrometan
2007-05-20, 08:39
Jag rasar mot AB igen.

DN skrev om det här den 21 mars.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=631047

Runda Grodan
2007-05-20, 08:39
Fyfan alltså, jag som kille känner mig väldigt kränkt. :(

Hur tusan kan GB lansera en sådan här glass?

mini
2007-05-20, 08:58
Problemet är ju att man återigen genom det här berättar att rosa+glitter=flicka. Tidigare i tråden pratades det om mer pojkiga flickor, och det likställdes med flickor som inte gillar rosa glitter. Varför kan inte flickor slippa prefixet pojk- om de går utanför mallen?

Nitrometan
2007-05-20, 09:00
Ja, du har som vanligt helt rätt fokus på frågan, mini.

Glasen spelar väl ingen roll när debatten (samhällsläget) är som den är.

Tolkia
2007-05-20, 09:36
Jag rasar mot AB igen.

DN skrev om det här den 21 mars.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=631047
Kolla publiceringsdatum på Aftonbladets notis. Jag överväger om jag skall rasa mot folk som drar upp gamla nyheter ... ;)

En detalj som kanske skall påpekas innan förolämpningarna börjar hagla är f.ö. att det är Sveriges Konsumenter som anmärkt på glassen och inte Sveriges Rabiatfeministiska Förening För Mannens Utrotande. Själv tycker jag att mini som vanligt i dessa sammanhang sätter huvudet på spiken - varför alls bekymra sig om att kategorisera pojkar och flickor som "pojkiga" eller "flickiga?

Nitrometan
2007-05-20, 09:42
Kolla publiceringsdatum på Aftonbladets notis. Jag överväger om jag skall rasa mot folk som drar upp gamla nyheter ... ;)

Point taken. Jag ska rasa mot de dumma kolomedlemmar som länkar till AB istället.

AB själva ska få vara ifred för mitt rasande.

Srednq
2007-05-20, 10:34
de jävliga är ju att glassen inte ens är något vidare god! nån som vill ha glitterpinnen? jag säljer den för 10:- + frakt



http://www.munkhammar.org/img/uploaded/KOKOSKON.bmp

KniveN
2007-05-20, 17:56
Kolla publiceringsdatum på Aftonbladets notis. Jag överväger om jag skall rasa mot folk som drar upp gamla nyheter ... ;)

En detalj som kanske skall påpekas innan förolämpningarna börjar hagla är f.ö. att det är Sveriges Konsumenter som anmärkt på glassen och inte Sveriges Rabiatfeministiska Förening För Mannens Utrotande. Själv tycker jag att mini som vanligt i dessa sammanhang sätter huvudet på spiken - varför alls bekymra sig om att kategorisera pojkar och flickor som "pojkiga" eller "flickiga?

Var ingen som hade skrivit om det tidigare på kolo.

PowPow
2007-05-20, 18:57
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1027521,00.html

Hur orkar folk klaga på allt?

...skrev personen som startade en tråd där han klagar på att folk klagar.

Cerberus
2007-05-20, 19:52
de jävliga är ju att glassen inte ens är något vidare god! nån som vill ha glitterpinnen? jag säljer den för 10:- + frakt



http://www.munkhammar.org/img/uploaded/KOKOSKON.bmp

lololol på den glassen, e den riktig?

Metal_boy_
2007-05-20, 20:50
Problemet är ju att man återigen genom det här berättar att rosa+glitter=flicka. Tidigare i tråden pratades det om mer pojkiga flickor, och det likställdes med flickor som inte gillar rosa glitter. Varför kan inte flickor slippa prefixet pojk- om de går utanför mallen?

Precis. Låt glassen existera men byt namn. Fast nu kanske det är för sent och bättre att ta bort den?

-squat-
2007-05-20, 20:53
lololol på den glassen, e den riktig?

såklart att den inte är.

Nitrometan
2007-05-20, 21:02
...skrev personen som startade en tråd där han klagar på att folk klagar.
Två månader efter att AB hade publicerat "nyheten". Hur orkar folk? :laugh:

LeftRight
2007-05-20, 23:37
Så går det när vi svenska män mest består av strykrädda fegisar...en riktig man hade klippt konsumenterna över käften och stuckit "niven" i dem. Ibland önskar jag verkligen att jag bodde i Danmark eller Finland


Du tänker nog snarare på kurdistan eller nordkorea. fyfan att man bor i ett land där folk kan klaga på saker och ting. usch:)

Mantus
2007-05-20, 23:57
Problemet är ju att man återigen genom det här berättar att rosa+glitter=flicka. Tidigare i tråden pratades det om mer pojkiga flickor, och det likställdes med flickor som inte gillar rosa glitter. Varför kan inte flickor slippa prefixet pojk- om de går utanför mallen?

Bättre än ¨pojkarnas motsvarighet "mes" eller "bög" om de går utanför mallen. Pojkflicka är rätt snällt i det sammanhanget med det inte sagt att det är ett vidare bra ord ur en allmän jämlikhetssynpunkt och sett till hur verkligheten ser ut om än relativt bra deskriptivt sett.

tjabon
2007-05-21, 00:07
Detta var synnerligen allvarligt:
En glass som är politiskt inkorrekt!

Jag ska genast skriva till regeringen och be att dom
inrättar ett departement för utredande av glassers
kränkningsindex. ALLA glasser måste utredas noga
och endast de som passerar samtliga remissinstanser
skall stämplas med "PK", för att därefter säljas i otroligt
politiskt korrekta glassaffärer.
:hbang:

hahavaffan
2007-05-21, 00:33
Folk borde skaffa sig ett jävla liv.

KniveN
2007-05-21, 02:21
...skrev personen som startade en tråd där han klagar på att folk klagar.

Jag undrade hur folk orkar klaga på allt.


Två månader efter att AB hade publicerat "nyheten". Hur orkar folk? :laugh:

Vad har det med saken att göra? Verkar vara många som inte har läst det förut.

StarkeMats
2007-05-21, 02:31
Haha, är det därför den jävla glassen inte säljer mer?
Jobbar på elgiganten och vi har fått sänka den till 5kr nu och jag förstod aldrig varför. Inte en jävel som handlar den haha! Fjantit!

mini
2007-05-21, 08:09
Bättre än ¨pojkarnas motsvarighet "mes" eller "bög" om de går utanför mallen. Pojkflicka är rätt snällt i det sammanhanget med det inte sagt att det är ett vidare bra ord ur en allmän jämlikhetssynpunkt och sett till hur verkligheten ser ut om än relativt bra deskriptivt sett.
Inte tolkar jag dig rätt när du säger "Amen du då, pojkar har det faktiskt ännu svårare, det är mer synd om oss"? Varför ställer du de två mot varandra? Det är två sidor av samma mynt.
Jag menade inte att pojkflicka i sig är ett öknamn. Det är synd bara att man måste behäfta kön med egenskaper, att inte flickor får vara som de vill och pojkar som de vill. Därför tycker jag inte att det är bra deskriptivt heller. Tydligen är inte flickor bara rosa och glitter. De kan vara tuffa och högljudda och busiga och fortfarande få vara Flickor, precis som pojkar kan få vara rosa och glittriga och fortfarande få vara Pojkar.

Haha, är det därför den jävla glassen inte säljer mer?
Jobbar på elgiganten och vi har fått sänka den till 5kr nu och jag förstod aldrig varför. Inte en jävel som handlar den haha! Fjantit!
Konsumentmakt. Det är så vackert.

Mantus
2007-05-21, 08:13
Inte tolkar jag dig rätt när du säger "Amen du då, pojkar har det faktiskt ännu svårare, det är mer synd om oss"? Varför ställer du de två mot varandra? Det är två sidor av samma mynt.
Jag menade inte att pojkflicka i sig är ett öknamn. Det är synd bara att man måste behäfta kön med egenskaper, att inte flickor får vara som de vill och pojkar som de vill. Därför tycker jag inte att det är bra deskriptivt heller. Tydligen är inte flickor bara rosa och glitter. De kan vara tuffa och högljudda och busiga och fortfarande få vara Flickor, precis som pojkar kan få vara rosa och glittriga och fortfarande få vara Pojkar.

.

Nej du tolkar mig inte rätt, jag menade ungefär vad du sade men i krångligare ord.

tp_88
2007-05-21, 08:16
Folk borde skaffa sig ett jävla liv.
+ en sisådär 400 miljoner.

Muskelbyggaren
2007-05-21, 08:19
mini
Menar du att man aldrig på något vis ska få bekräfta könsroller? Om inte, är det för att de inte borde finnas eller för att de inte ska förstärkas? Var ligger en lagom nivå? Många frågor från en som är nyfiken.

En värld där pojkar inte vore pojkar, flickor inte vore flickor, och somliga flickor inte var pojkar och vice versa skulle jag nämligen inte vilja leva i.

mini
2007-05-21, 08:25
mini
Menar du att man aldrig på något vis ska få bekräfta könsroller? Om inte, är det för att de inte borde finnas eller för att de inte ska förstärkas? Var ligger en lagom nivå? Många frågor från en som är nyfiken.

En värld där pojkar inte vore pojkar, flickor inte vore flickor, och somliga flickor inte var pojkar och vice versa skulle jag nämligen inte vilja leva i.

Jag vet inte om jag förstår din fråga.
Det finns mer eller mindre bakom könsrollerna. Självklart ska flickor få vara hur rosa och prinsessiga som de vill, med betoning på som de vill.
Du får gärna utveckla vad du menar.

Achryl
2007-05-21, 09:18
VARFÖR har ingen klagat på Mcdonalds leksaker? De gav ju kill- och tjejleksaker i happymealen för bara et par veckor sedan. Rosa helly-kittypennskrin och sånt till tjejerna och nån slags cool snurra till killarna. "Vill du ha kill eller tjejleksak" frågade tjejen i kassan.

Ganymedes
2007-05-21, 10:43
orka

loztdignity
2007-05-21, 11:14
Tycker det är lite löjligt och onödigt att glassen ska vara sådär "tjejig". Snacka om att bevara onödigt uppdelade könsroller