handdator

Visa fullständig version : Tips på liniment?


Handcuff
2007-05-19, 22:35
Ja just det tips på ett bra liniment. Gärna ett som INTE luktar så förbenat mycket heller :D


Tänkte använda det för att lindra mina ömmande benhinnor då allt annat misslyckats.

Eftersom benhinneinflammation egentligen inte är en inflammation så verkar ju inflammationsdämpande hjälpa föga.

Vila funkar! - men tre löpsteg senare är skiten tillbaka.

Så stretching, massage och liniment blir receptet nu..ja å lite mer vila då också :)

Prankie
2007-05-19, 22:37
Linnex

Jompan
2007-05-19, 23:33
Radital hästliniment. Tycker jag funkar toppen. Lite mildare i doften än vad exempelvis tigerbalsam är.

Kristian
2007-05-20, 07:29
Nicoflex kanske kan vara något

z_bumbi
2007-05-20, 07:48
Linnex av två orsaker, det är det som troligtvis funkar bäst och det finns i stiftform. 150 kr kan känna dyrt men det är det värt bara att slippa kleta med liniment som hamnar på ställen där det inte bör vara..

Nitrometan
2007-05-20, 08:41
Japp. Linnex.

Handcuff
2007-05-21, 20:36
Upptäckte just 4-5 till gamla trådar om ämnet :em: Sökte men hade visst stavat fel..haha.

Nåja Linnex inköptes idag. Kan bara säga...jädrar vad det svider efter en halvtimme - som om man hade strukit på syra på huden, kan det verkligen vara bra? Och röd blir man också :confused:

BigForre
2007-05-21, 20:43
Upptäckte just 4-5 till gamla trådar om ämnet :em: Sökte men hade visst stavat fel..haha.

Nåja Linnex inköptes idag. Kan bara säga...jädrar vad det svider efter en halvtimme - som om man hade strukit på syra på huden, kan det verkligen vara bra? Och röd blir man också :confused:

Mmm...ja nog var det linnex du hade hittat i alla fall :)

OggeP
2007-05-21, 20:44
Det är ett sjujäkla drag i linnex.

Dreas
2007-05-21, 21:07
Var hittar man Linnex?

Handcuff
2007-05-21, 21:11
Var hittar man Linnex?

Googlade på Linnex+min stad = hittade en återförsäljare :) Kolla på hälsokost och sportbutiker.

Liniment ska väl värma eller kyla? Tycker Linnex mest svider :confused: Men efter alla positiva omdömen så ska det få en ärlig chans :thumbup:

Dreas
2007-05-28, 21:20
Har fått hem mitt ex Linnex och testade det, var ju dum och strök på 4 tunna stryckningar ist för 2! Asså det bränner!! :) Det funkar iaf:P

Nitrometan
2007-05-28, 21:27
Bränner som attan. Gött.

Om man skulle råka få på för mycket och behöver få bort det så använd inte vatten.

Matolja funkar.

bubbe
2007-05-28, 21:39
Bränner som attan. Gött.

Om man skulle råka få på för mycket och behöver få bort det så använd inte vatten.

Matolja funkar.

Jag gjorde misstaget att hoppa in i duschen när jag hade dragit på alldeles för mycket.

Svett brukar också hjälpa till att bränna lite extra.

Handcuff
2007-05-28, 21:47
Jag gjorde misstaget att hoppa in i duschen när jag hade dragit på alldeles för mycket.

Svett brukar också hjälpa till att bränna lite extra.

Dubbla lager linnex igår under löpningen...hem och körde 30sek kallt vatten 30sek hett upprepat 5ggr....AJ! *gah!*

machine gun
2007-05-29, 12:13
Testat djupmassage/idrottsmassage för dina problem? Det tog bort mina problem helt och jag kunde inte ens springa på flera månader innan behandlingarna pga smärtorna, nu ska jag springa marathon om 1½ vecka. Jag trodde också att jag hade benhinneinflammation, men det visade sig att jag "bara" hade rejäla spänningar och förkortade muskler på insidan av underbenet.

Jag brukar tjata om det här i en del trådar, men det är bara för jag tror att många går och har ont i onödan, när det faktiskt går att få hjälp.

Av liniment är Aloe Rub från Sasco min favorit. Linnex är linimentet från helvetet.

Eddie Vedder
2007-05-29, 12:27
Av liniment är Aloe Rub från Sasco min favorit. Linnex är linimentet från helvetet.

Utveckla gärna, du är ju min personliga coach och jag är på vippen att inhandla Linnex men nu blev jag fundersam.

Jag litar blint på ditt omdöme vettu.:D

machine gun
2007-05-29, 14:10
Utveckla gärna, du är ju min personliga coach och jag är på vippen att inhandla Linnex men nu blev jag fundersam.

Jag litar blint på ditt omdöme vettu.:D

Det bränner som eld, huden blir illröd och jag vet folk som fått brännblåsor. Extremt viktigt att inte överdosera (max 2 drag). Jag tycker att det är konstigt att det säljs till privatpersoner överhuvudtaget.