handdator

Visa fullständig version : Energi innan träning


Officer
2003-03-23, 17:36
Det är så att när jag brukar träna direkt efter skolan runt 16-tiden så är det så att jag varken hinner eller orkar åka hem och äta och sedan dra till gymmet.
Nu till mitt "problem".
Jag behöver ju energi (mat) innan träning. Jag käkar skollunch runt 12-tiden, och är i gymmet och pumpar mitt första set runt 16.

Jag har kommit på att jag inte orkar ta med makaroner eller sånt till skolan och käka innan träningen, så jag har fått nöja mig med min egen drink, dvs 2 dl havregryn och lite proteinpulver, blandat med vatten och DRICK! Innan träningen då.. Visst funkade det bra, hade gott om energi och blodsockret höll sig uppe ganska länge efter den drinken, MEN det är en jävla pina att dricka det! havregrynen fastnar i halsen och man får kvävningar och allt (Hardcore!?).

Vad har ni för tips till såna som mig, som inte hinner käka "riktig" mat innan träning på t ex långa skoldagar och arbeten?

RealElwood
2003-03-23, 17:42
Brukar köra med en liknande drink ibland. Men jag har en sån mixer jag häller sörjan i kör på, d blir finfördelat som satan å lätt att dricka.
Annars kan du ju ta en powerbar ett tag innan eller lyxa till det med en Gainer innan.

emmzan
2003-03-23, 17:43
En plastburk med musli med extra havregryn i...
Shaker med proteinpulver. Blanda med vatten och häll över muslin och käka. Gott och fungerar bra...

Häll o´boy i havregryn+pulver-blandningen.-

Ta med mackor med mjukost...

Frukt + proteindrink..

Wilson
2003-03-23, 17:55
lätt ostkaka. kanske lite dyrt iofs (18 kr för 300 gr)

-xR-
2003-03-23, 19:18
Massvis med mjölk i skolmatsalen :eating:

Ta med frukt.

/Mvh

goa_killen
2003-03-23, 19:57
ey, ä de du i avataren AB??

Niclaaas
2003-03-23, 21:32
goa, det är AP :bpump:

feldtarn
2003-03-23, 22:12
fiberhavregryn är mindre o bra mycket lättare att dricka omixade:)

funkar fint på gående fot för mig ibland då man inte her möjlighet att äta...

Officer
2003-03-23, 22:57
Originally posted by goa_killen
ey, ä de du i avataren AB??


Ja det är jag, bild tagen för cirka 1 år sedan då jag var hård och fin :MrT: