handdator

Visa fullständig version : Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar


Jay-Z
2007-05-19, 10:02
Det verkar ju rätt fränt och har fått bra kritik.
Någon som spelar det?

http://media.pc.ign.com/media/012/012112/vids_1.html

Einar
2007-05-19, 10:06
Det verkar rätt kul, men efter tidigare erfarenheter med mmorpg-spel så vågar jag mig inte på att testa det. Jag är rädd för att bli fast :D

Nithian
2007-05-19, 10:22
Spelade betan, var kul i 3 dagar sen orkade jag inte mer... men jag är iof rätt trött på alla spel sen jag spelat wow i ca 3 år -_-

blekfet2
2007-05-19, 10:23
Tycker också det verkar skoj, så det har redan släppts?

dynamo
2007-05-19, 10:28
Spelade betan. Älskar lotr-miljön. Kan säkert vara skoj. Ides inte spela till så hög lvl iom att det bara var en beta. Provade knappt gruppa heller, men det verkar kul. Var på vippen att köpa det flera gånger, men jag köpte ett Wii istället. Enkelt att slå på/av och man slipper känna sig låst med att slutföra uppdrag, hjälpa polare osv på samma sätt.

shadowfire
2007-05-19, 10:31
gaaaaah, ser på tok för bra ut för min del, har inte plats för ngt sådant i mitt liv just nu :D

shifty
2007-05-19, 10:39
Det är kul :cool:

KlopFer
2007-05-19, 12:17
Spelade betan. Älskar lotr-miljön. Kan säkert vara skoj. Ides inte spela till så hög lvl iom att det bara var en beta. Provade knappt gruppa heller, men det verkar kul. Var på vippen att köpa det flera gånger, men jag köpte ett Wii istället. Enkelt att slå på/av och man slipper känna sig låst med att slutföra uppdrag, hjälpa polare osv på samma sätt.

Finns betan på deras hemsida eller måste det laddas ner från någon torrentsida?

Nithian
2007-05-19, 12:18
Finns betan på deras hemsida eller måste det laddas ner från någon torrentsida?

Betan är slut, köp spelet om du vill spela.

shadowfire
2007-05-19, 12:23
Finns betan på deras hemsida eller måste det laddas ner från någon torrentsida?

ajabaja, inte prata nedladdning.

Nithian
2007-05-19, 12:36
ajabaja, inte prata nedladdning.

En beta är inte otillåtlig nerladdning på något sätt.

victor_n
2007-05-19, 12:53
Kör det faktiskt nu under WOW breaken, raida för mycket = beöver paus ett tag! har en lvl 9 human champion och det är fan kul, MEN grafiken! shit du är helkörd med kast kort*gah!*

shut teh face
2007-05-19, 13:46
Sådana här spel är farliga, både för jobb, studier, hälsa och bekantskap. :D

Jay-Z
2008-01-09, 11:53
Finns 7 day free trial nu. Äntligen ska pappa prova. :D

Greg
2008-01-09, 11:54
Spelade betan. Kul spel. Skulle köpt det om jag hade haft tid.

LadyG
2008-01-09, 12:52
Har spelat det sen beta, älskar det och tycker det är roligare än WoW någonsin var. Visst finns det "hämta 12 tassar" "slå ihjäl 10 goblins" och den typen av repetativa quester här också, men det blandas upp med innovativa uppdrag som den där du förvandlas till kyckling, sen ska du (utan att bli vargföda) springa hit och dit över hela The Shire, det finns uppdrag där du ska lösa gåtor (japp, du får gåtan på en lapp, sen är det bara att grubbla på vart skatten kan finnas) eller olika pussel-lika uppdrag.

Alla uppdrag kan göras solo, fast vissa kanske man får vänta lite med i så fall. Men man måste inte gå med i ett Fellowship om man inte vill. Däremot finns det, på min server, gott om folk att joina om det skulle vara så. eller så springer man till området, hackar på lite dökött och vips har man en invitation till ett fellowship. Folket på LOTRO-servrarna är reko, de flesta är mognare. Jag har stött på väldigt få omgona 14-isar och väldigt lite av den problematiken som brukar följa med de spelarna.

Nackdelen är att det kräver en dator som har lite muskler, ju mer grafikkort du har desto finare blir det förståss men det skalar inte ner särskilt mycket för att fjäska för en gammal dator. Recommended är verkligen recommended i det här fallet, mer är bättre.

Att det bara finns fyra raser gör inget, för man kan göra sin karaktär så unik ändå att det spelar mindre roll att världen kryllar av alver och dvärgar (dvärgar har f ö den skönaste inställningen vad det verkar, de är de enda som låter skitglada när de slåss).

När du tillverkar t ex smycken av osedvanligt hög kvalité kan du döpa dem, precis som Gandalfs svärd heter Glamdring kan du alltså göra ett eget kvalitetssvärd och döpa det till något. Allt går att sälja på auktion försåss, utom möjligen vendortrash, men man lär sig fort vad som är vad.

När du köpt ett hus kan du, förutom att ha en kista i banken, också ha en kista eller två i ditt hus där du kan förvara saker. Du kan också smycka huset med föremål du eller någon annan tillverkas, som warg-troféeer, bokhyllor eller andra möbler. Du kan smycka din trädgård också, med träd eller buskar, ruiner eller vad som nu får plats i just din trädgård.

Häst kan du köpa vid level 35, efter att ha gjort en serie quester som inte är svåra, bara tålamodsprövande.

Du kan förståss också banka på andra spelare, enklaste sättet är att joina monsterplay och skapa en egen orc av någon modell. De börjar automatiskt på level 50 och kan köpa permanenta perks av alla destinypoint du tjänar med dina hjältar (varje gång du går upp i level med din hob eller vad du nu har tjänar du 200 destinypoints som du kan spendera i monsterplay). Hjältarna kan använda destinypoints också, men bara till temporära perks. Ditt monster, om du skaffa dig ett sådant, får permanenta förmågor som bättre armour, mer health eller vad du nu satsar på.

Det finns quester i monsterplay också, för att monstrena ska kunna tjäna egna destinypoints också. Monstret får inte xp utan destinypoints är det som ditt monster behöver för att bli en fruktad krigare istället för simpel kanonmat. Ju fler ni är i samma grupp, desto större chans att ni överlever eftersom det är PvP där ni kommer att vara, ditt monster är free game för alla spelare som dyker upp med sina hjältar och vice versa. En ensam alv i ditt område är din att nacka när du vill, om du tror att du klarar det.

LOTRO har fullt dx10-stöd f ö.

Tricce
2008-01-09, 13:05
När du köpt ett hus kan du, förutom att ha en kista i banken, också ha en kista eller två i ditt hus där du kan förvara saker. Du kan också smycka huset med föremål du eller någon annan tillverkas, som warg-troféeer, bokhyllor eller andra möbler. Du kan smycka din trädgård också, med träd eller buskar, ruiner eller vad som nu får plats i just din trädgård.



Kan man attackera/råna nån annans hus?

LadyG
2008-01-09, 13:14
Kan man attackera/råna nån annans hus?

Jag vet faktiskt inte, men jag vet att man kan besöka det om ägaren tillåtit det i panelen för rättigheterna. Möjligen att orcer skulle kunna det, de fria folken däremot tror jag inte kan attackera varandra annat än i sparring/tävlings-situationer.

Kwon
2008-01-09, 13:14
LadyG, vilket gillade du bäst?

LoTR eller Vanguard?

Pros / Cons plz

LadyG
2008-01-09, 13:26
LadyG, vilket gillade du bäst?

LoTR eller Vanguard?

Pros / Cons plz

LOTRO
Pro:
Snyggt
Lätt att lära sig/Svårt att bli bra på
Socialt
Omväxlande
Väldigt få buggar

Con:
Kräver bra dator
Har en tendens att ta mer tid än man tänkt sig (beorendeframkallande?)

Vanguard:
Pro
Vansinnigt snyggt
Imponerande miljöer
Roliga små-spel
Stor värld
Internetpresentation av din karaktär (hur kul som helst att hjälten bloggade på egen hand!)

Con:
Kräver riktigt bra dator
För komplicerat för att bli actionfyllt
För mycket småsaker som inte fungerade även efter ganska lång tid

Övrigt:
Codemasters/Turbine reagerar snabbare på kundernas krav, hus t ex var ett önskemål som snabbt lades till. Det är omöjligt att veta om de hade det i pipen redan från dag ett, antagligen hade de det men effekten har blivit att de svarat mycket snabbare än Sony på önskemålen och tråkigheterna har kammats ut omgående. Flexibiliteten som jag upplever hos C/T finns inte alls hos Sony Online Entertainment. Vi snackar racerbåt kontra oljetanker här, om man ska göra en liknelse.

En annan fördel LOTRO har över alla andra onlinerollspel som jag glömde innan är att det är busenkelt att skapa ett eget guild även för t ex tre personer. LOTRO begränsar inte medlemskapet i guild (kinship som det heter egentligen) till enbart en karaktär eller räknar antalet medlemmar per konto. Du kan alltså med tre ordinarie och tre alts skapa ett kinship för dig och dina två polare och få alla perks som följer med ett kinship. Det inkluderar att köpa ett stort, maffigt kinshiphus :D

Kwon
2008-01-09, 13:43
Så vilken gillade du bäst Lady?

Vilken av dom kör du fortfarande? :) (Gissar LOTR)

Andy.da.wohoo
2008-01-09, 13:47
Spelade Betan av detta. Tyckte det var skitkul men eftersom jag spelade wow då så orkade jag inte lägga ut ännu mer pengar på ännu ett MMO.

LadyG
2008-01-09, 13:51
Så vilken gillade du bäst Lady?

Vilken av dom kör du fortfarande? :) (Gissar LOTR)

Japp, LOTRO för hela slanten.

Skyller på Sony, de var för långsamma, för arroganta och för säkra på sin sak. Vanguard hade en enorm potential, men Sony tappade bollen. Klumpigt kanske, men ganska typiskt Sony.

Kwon
2008-01-09, 13:53
Lady G

Vad tror du om Age of Conan samt Warhammer : Age o Reckoning?

LadyG
2008-01-09, 14:03
Age of Conan har jag bara nosat lite på å tjänstens vägnar, men jag har nog egentligen för lite kunskap för att våga mig på en tvärsäker uppfattning. Fast krogslagsmål låter ju som en rolig idé (att du inte måste duellera som vanligt för att få fightas lite). Jag tycker det verkar betydligt mer PvP än t ex Vanguard eller LOTRO, eller det är så det framstår iaf. Det är hur som helst mer fighting inblandat i AoC. Vissa saker begriper jag inte hur de ska lösa, som att du måste sikta manuellt (inte som i t ex WoW där du markerar en fiende och klickar attack alltså). Nu ska man inte döma ett spel efter en early closed beta, i synnerhet inte när de håller på att jobba på saken, men hoppas de löser laggproblemen annars fungerar inte realtidssystemet med att sikta själv.

Warhammer (som fallit bort från min horisont helt) lär väl inte komma förrän tidigast i höst (enlig dem själva så då blir det väl i vinter), så det hinner hända mycket hos dem. AoC-utvecklarna påstår ju att den ska vara klar i April men det tror nog bara de själva på.

Dav0d
2008-01-09, 14:28
LOTR är för pve anpassat för min del. Det LadyG skriver om att spelet är svårt att mästra har jag svårt att infinna mig eftersom svårast att mästra är alltid pvp. Spelat Vanguard och nu efter det uppdaterats ett helt år verkar det riktigt snyggt, komplicerat till en höjd som är tillräcklig och utan dessa tusen små saker som inte fungerande under en längre tid.

Dock har jag inte tid för dessa spel just nu och väntar på Age of Conan som ska ta sakerna till en lite högre nivå, likaså pvp systemet.

LadyG
2008-01-09, 14:32
Svårast - oavsett vilket mmorpg vi väljer - brukar annars vara att få ihop en fungerande, välbalanserad grupp som kan samarbeta tillräckligt väl för att klara av en endboss i en instance utan att begå något av alla hundratals nybörjarfel som går att göra.

krebbe
2008-01-09, 16:24
LOTR är för pve anpassat för min del. Det LadyG skriver om att spelet är svårt att mästra har jag svårt att infinna mig eftersom svårast att mästra är alltid pvp. Spelat Vanguard och nu efter det uppdaterats ett helt år verkar det riktigt snyggt, komplicerat till en höjd som är tillräcklig och utan dessa tusen små saker som inte fungerande under en längre tid.

Dock har jag inte tid för dessa spel just nu och väntar på Age of Conan som ska ta sakerna till en lite högre nivå, likaså pvp systemet.

Senaste gameplay filmerna från CES mässan ser ju inte direkt lovande ut för Age of conan.
länk: http://www.gametrailers.com/player/29493.html

NuclearWinter
2008-01-09, 19:08
Det är det första online-spelet jag någonsin har velat ha, men jag har inte råd med någon svindyr månadskostnad. Orka Betala för att försumma skolan.

Tricce
2008-01-10, 00:29
Det är det första online-spelet jag någonsin har velat ha, men jag har inte råd med någon svindyr månadskostnad. Orka Betala för att försumma skolan.

Det första "inte ha råd med svindyr månadskostnad" håller jag inte med om, när man börjar spela går man ut mindre och spar massor av pengar.

Det andra orka betala för att försumma skolan, stämmer nog till 100% :D