handdator

Visa fullständig version : Den stora FESTIVAL tråden!!!


zeusden1
2007-05-18, 19:00
Vad händer i sommar? JO FESTIVAL!:cool:

Vilka ska ni på? Bästa banden? Lirar du själv i band och ska spela? Berätta allt nu koloiter!

Själv ska man på peaceandlove. Största anledningen till det är Alice Cooper, babyshambles, Iggy Pop och Nationalteatern!:thumbup:

loztdignity
2007-05-18, 19:01
Jag är ofattbart sugen på att se New York Hardcore-giganterna Madball som headlinar Augustibuller. Synd bara att resten av banden typ är en massa jävla kass punk :(

zeusden1
2007-05-18, 19:02
Hardcore? uuuusch:Virro

gilleraffen
2007-05-18, 19:25
Skulle till hultsfred i sommar men det blir inget av det. Blev inte så mycket grymma artister i år heller som tur var :P

Modify
2007-05-18, 19:33
Skulle också till Hultsfred men fick en ny lägenhet så det sket sig.. Blir lite Metaltown och Pier Pressure istället :)

zeusden1
2007-05-18, 19:41
Äre pier pressure som är en endagsfestival i gbg?

RassK
2007-05-18, 19:45
Helsingborgsfestivalen

Cerberus
2007-05-18, 19:46
sugen på Hultsfred faktiskt, några artister ja vill se(Tonedeff, 50 cent, Clipse bl.a)

Blir det nog ej, blir nog Arvika-festivalen.

zeusden1
2007-05-18, 19:50
Några som spelar i något band?

RösböJunior
2007-05-18, 21:58
när är P&L ?

hultsfred är juh sjklart. men i år verkar bli oklart...pga det dyra priset
+ att jag inte fick något funkis-jobb (än)

arvika kanske man hinner med oxå.... som förra året =)

Cilia
2007-05-18, 22:02
Själv ska man på peaceandlove. Största anledningen till det är Alice Cooper, babyshambles, Iggy Pop och Nationalteatern!:thumbup:

aaaahhh vad avis jag blir, gillar dom alla.
måste bara säga att Borlänge är en fantastisk stad. Så tråkig och så mycket bra musik där.
en konstig kombo eller så är det så att man måste syssla med musik när det är så tråkigt

Modify
2007-05-18, 22:57
Äre pier pressure som är en endagsfestival i gbg?

Japp, dagen efter Metaltown. Dvs. 1:e juli :)

zeusden1
2007-05-18, 23:44
när är P&L ?

hultsfred är juh sjklart. men i år verkar bli oklart...pga det dyra priset
+ att jag inte fick något funkis-jobb (än)

arvika kanske man hinner med oxå.... som förra året =)


26 juni...

LadyInsane
2007-05-19, 00:51
Jag och Chaan (av koloiterna) ska till Graspop förfan! Riktigt festival som heter duga!

Hades
2007-05-19, 07:37
Sweden Rock ffs:

http://www.swedenrock.com/img/a3_final2.jpg

Osten80
2007-05-19, 08:00
Roskildebiljetten ligger i bokhyllan och gottar till sig.

zeusden1
2007-05-19, 10:24
Sweden Rock ffs:

http://www.swedenrock.com/img/a3_final2.jpg

Jag ska dit nästa år! :D

Lelle Pelle
2007-05-19, 10:47
Vilka gheyfestivaler ni ska till. Själv ska jag till Kirunafestivalen och Piteå dansar och ler. De är hardcore.

LadyInsane
2007-05-19, 10:49
Vilka gheyfestivaler ni ska till. Själv ska jag till Kirunafestivalen och Piteå dansar och ler. De är hardcore.

:laugh:

Dissector
2007-05-19, 11:01
Heaven & Hell hade varit helt underbart. Fan också. Vilken upplevelse.
Sedan Motörhead, hade varit kul =)
Marduk och Amon Amarth hade jag velat se också.

Men men. Studenten de dagarna, och lite kärvt i plånboken, så det får helt enkelt utebli :) Hoppas på bra band nästa sommar.

LadyInsane
2007-05-19, 11:03
Heaven & Hell hade varit helt underbart. Fan också. Vilken upplevelse.
Sedan Motörhead, hade varit kul =)
Marduk och Amon Amarth hade jag velat se också.

Men men. Studenten de dagarna, och lite kärvt i plånboken, så det får helt enkelt utebli :) Hoppas på bra band nästa sommar.

häng med på graspop då..!

Lelle Pelle
2007-05-19, 11:03
Heaven & Hell hade varit helt underbart. Fan också. Vilken upplevelse.
Sedan Motörhead, hade varit kul =)
Marduk och Amon Amarth hade jag velat se också.

Men men. Studenten de dagarna, och lite kärvt i plånboken, så det får helt enkelt utebli :) Hoppas på bra band nästa sommar.
Studenten!? Va fan, jag trodde du var gammal som gatan...

zeusden1
2007-05-19, 20:01
Jag diggar namnet "Piteå dansar och ler"

grisbil3n
2007-05-19, 20:04
Ska fixa egen festival, "Norrort spottar och fräser". Enbart bulgariska grindcoreband ska få spela.

Modify
2007-05-19, 21:16
häng med på graspop då..!

Langa 5 extra semesterdagar så ska jag vara din slav på graspop!

dragonhaze
2007-05-19, 21:38
Sweden rock kanske och Rock off på åland om det nu heter så?Ända namnet till det som jag hört iaf:D

kebabfadern
2007-05-19, 22:19
PDOL, Trästock-

LadyInsane
2007-05-20, 00:22
Langa 5 extra semesterdagar så ska jag vara din slav på graspop!

Jag skulle inte klaga...:naughty:

TheGovernator
2007-05-20, 08:05
Jobbar på Hultsfred, så det blir det, skulle fan inte tacka nej till Graspop, Cheezus vilka band *gah!*

z_bumbi
2007-05-20, 08:12
Sedan Motörhead, hade varit kul

På avstånd och med bra hörselskydd, jag kunde stå förvånande nära högtalarna på bandet efteråt utan att höra musiken särskilt bra. :(

Rock off på åland om det nu heter så?Ända namnet till det som jag hört iaf:D

Datum?

Hades
2007-05-20, 08:50
Grymt bra line-up på Graspop. De måste ha en helt galen budget.

TcAnders
2007-05-20, 08:53
aaaahhh vad avis jag blir, gillar dom alla.
måste bara säga att Borlänge är en fantastisk stad. Så tråkig och så mycket bra musik där.
en konstig kombo eller så är det så att man måste syssla med musik när det är så tråkigt

Haha, Tråkig? Jo det har du iofs rätt i kanske.. Men lite finns det allt att göra.. Och jag sysslar inte med musik..=)

Jag KANSKE kommer dra till Peace&Love men enda anledningen till att jag skulle göra det är att det ryktas att Rammstein ev. ska komma dit.. Men förmodligen är det falska rykten..*slap*
Fast man kanske hamnar där endå.. Vem vet..

Chaan
2007-05-20, 12:58
Graspop, efter moget övervägande..

Tänkte se (mer eller mindre) de här banden..

Jun 22 2007 Within Temptation
Jun 22 2007 Amorphis
Jun 23 2007 Korn
Jun 23 2007 Sirenia
Jun 23 2007 Tiamat
Jun 23 2007 Iron Maiden
Jun 24 2007 Mastodon
Jun 24 2007 Slayer
Jun 24 2007 Amon Amarth

Det blir väldigt annorlunda mot tidigare festivaler jag vart på då det är tjockt med bra band.

PowPow
2007-06-16, 16:08
Högtalaren goes festival :)

http://hogtalaren.blogspot.com/2007/06/hgtalaren-goes-festival-2007.html

RösböJunior
2007-06-18, 16:15
Hultan 07 över = summa kardemumma var det s k i t .

Peace & love = hitta bättre lineup?
Arvika = najs

sen kanske: Mera Luna?

machine gun
2007-06-18, 16:33
Det blir Roskilde som vanligt :cool:

Isabella
2007-06-18, 17:05
Det blir Roskilde som vanligt :cool:

INte så långt kvar nu:) :)

Lallle
2007-06-18, 18:25
Ska till Rassle och som det ser ut nu förmodligen Arvika.

Chaan
2007-06-18, 20:14
Varit på två festivaler redan :cool:

sunkan
2007-06-23, 16:32
INte så långt kvar nu:) :)

*gah!*

Nejv
2007-06-26, 21:12
roskilde baby!!!!!!!

Mago
2007-06-26, 21:15
Blir lätt Hultsfred nästa år för första gången, tror jag. :)
Måste ju bli en feit line-up efter detta misslyckade år.

machine gun
2007-06-26, 21:15
På söndag går tåget! Weeee!!! :hbang: :cool:


EDIT: Vilka från kolo ska dit? (till Roskilde alltså)

sunkan
2007-06-26, 21:21
På söndag går tåget! Weeee!!! :hbang: :cool:


EDIT: Vilka från kolo ska dit? (till Roskilde alltså)

Jag ska dit men jag börjar röra på mig redan på fredag:hbang:

_henkee
2007-06-26, 21:23
Helsingborgsfestivalen

YES! ;)
När är det :O ?

machine gun
2007-06-26, 21:25
Jag ska dit men jag börjar röra på mig redan på fredag:hbang:

Why? Området öppnar ju först kl.8 på söndag. Ok att komma ner på lördag och vänta under natten, men fredag är riktigt hardcore :cool:

sunkan
2007-06-26, 21:28
Why? Området öppnar ju först kl.8 på söndag. Ok att komma ner på lördag och vänta under natten, men fredag är riktigt hardcore :cool:

öppnar inte området på måndag kl 8:confused: Men jag åker till en polare på vägen så vi kommer nog ner till söndag/måndag.

machine gun
2007-06-26, 21:29
öppnar inte området på måndag kl 8:confused: Men jag åker till en polare på vägen så vi kommer nog ner till söndag/måndag.

Nej, på söndag kl.8
http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=64a42774&code=1

sunkan
2007-06-26, 21:32
Nej, på söndag kl.8
http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=64a42774&code=1

så det är då man ska vara där då om man vill få nån plats alltså?

machine gun
2007-06-26, 21:37
så det är då man ska vara där då om man vill få nån plats alltså?

Om ni har möjlighet, absolut. På söndag eftermiddag/kväll är alla bra platser slut. Speciellt om ni är många. Ett tält brukar man ju alltid kunna kila in även senare. Vi kommer ner söndag kväll, men vi skickar med tältet med några som kommer tidigare.

Första året?

sunkan
2007-06-26, 21:41
Om ni har möjlighet, absolut. På söndag eftermiddag/kväll är alla bra platser slut. Speciellt om ni är många. Ett tält brukar man ju alltid kunna kila in. Vi kommer ner söndag kväll, men vi skickar med tältet med några som kommer tidigare.

Första året?

jepp första året. Det bara blev en idè som blev när vi kom på att vi kommer att sälja vår ungdom åt försvarsmakten så jag och en polare kom på att vi skulle på roskilde. Båda två är helt gröna på allt vad festivaler heter så jag tar gärna emot tips på allt mellan himmel och jord.:D vad kännetecknar en "bra" tältplats då?

machine gun
2007-06-26, 21:50
jepp första året. Det bara blev en idè som blev när vi kom på att vi kommer att sälja vår ungdom åt försvarsmakten så jag och en polare kom på att vi skulle på roskilde. Båda två är helt gröna på allt vad festivaler heter så jag tar gärna emot tips på allt mellan himmel och jord.:D vad kännetecknar en "bra" tältplats då?

Jag vågar nog kalla mig något av en festivalveteran efter 11 festivaler varav 5 Roskilde. På Roskilde skulle jag säga att west side, agora C är bra, nära vindkraftverket. Men alla har ju sina favoritplatser. East side är dock riktigt grisigt och nästan bara danskar, så satsa på west. Jag gillar att bo nära en gång/brandgata, så kan man sitta i gången och glo på folk plus att man slipper snubbla över tältsnören på väg hem :)

Allmänt.. ta inte med någonting du jättegärna vill ha med hem, ha inte för mkt packning.

Öl är billigt i Danmark - have fun! :cheers:


EDIT: Varning: Bo inte för nära bajamajorna eller staketet! ;)

Lepras
2007-06-26, 21:53
Var på Hultsfed :)

FyPnad0-Aug

sunkan
2007-06-26, 21:54
Jag vågar nog kalla mig något av en festivalveteran efter 11 festivaler varav 5 Roskilde. På Roskilde skulle jag säga att west side, agora C är bra, nära vindkraftverket. Men alla har ju sina favoritplatser. East side är dock riktigt grisigt och nästan bara danskar, så satsa på west. Jag gillar att bo nära en gång/brandgata, så kan man sitta i gången och glo på folk plus att man slipper snubbla över tältsnören på väg hem :)

Allmänt.. ta inte med någonting du jättegärna vill ha med hem, ha inte för mkt packning.

Öl är billigt i Danmark - have fun! :cheers:


EDIT: Varning: Bo inte för nära bajamajorna eller staketet! ;)

Tack för tipsen då har jag bara en sista fråga. Det verkar ju ska finnas nått badställe i närheten, hur långt är det dit? Duscha är det ju kanske ont om men att bada iaf vore ju inte dumt, är ju inte främmade för att gå skitig och lukta illa men man kan ju försöka bli av med det värsta iaf.:laugh:

machine gun
2007-06-26, 22:01
Tack för tipsen då har jag bara en sista fråga. Det verkar ju ska finnas nått badställe i närheten, hur långt är det dit? Duscha är det ju kanske ont om men att bada iaf vore ju inte dumt, är ju inte främmade för att gå skitig och lukta illa men man kan ju försöka bli av med det värsta iaf.:laugh:

De har en konstgjord sjö på east. Orkade inte gå dit förra året, men den lär va rätt fräsch. Den är avstängd på nätterna och så. Duschar finns det. Kallduschar är gratis, men unisex :D Varmduschar kostar typ 30 kr och det är en hel del kö på förmiddagarna, men mindre på kvällen.

zeusden1
2007-06-26, 22:02
Nu laddar jag inför P&L! Imorrn åker jag!

sunkan
2007-06-26, 22:02
De har en konstgjord sjö på east. Orkade inte gå dit förra året, men den lär va rätt fräsch. Den är avstängd på nätterna och så. Duschar finns det. Kallduschar är gratis, men unisex :D Varmduschar kostar typ 30 kr och det är en hel del kö på förmiddagarna, men mindre på kvällen.

fan va guld då vet jag:hbang:

teargaz
2007-06-27, 08:36
Jag ska till Tuska festivalen i helgen och kom på att jag hade glömt bort att kolla upp vilka som lirar. Kollade nu och det är ju faktiskt en hel del bra band som man vill se:)

Blind guardian
Children of bodom
Emperor (nor)
Immortal (nor)
W.a.s.p. (usa)
Dragonforce (uk)
Isis (usa)
Moonspell (por)
D´espairsray (jpn)
Katatonia (swe)
Pain (swe)
Finntroll
Misery index (usa)
Hatesphere (dk)
Mercenary (dk)
Moonsorrow
Vader (pol)
Legion of the damned (nl)
Imperia (nl / fin)
Thunderstone
Turisas
Insomnium
Maj karma
Brother firetribe
Before the dawn
45 degree woman
Naildown
Profane omen
Nicole
Sturm und drang
Scent of flesh

Nån annan som ska dit?

machine gun
2007-06-27, 10:03
Tänkte peppa med lite bilder från Roskilde 2006

Glad och nöjd efter att ha anlänt, slagit upp tältet och öppnat första ölen :cool:
Veteranbandaren i framkant. Tror den överlevt mer än 5 festivaler nu.
http://img175.imageshack.us/img175/3024/hpim3188ij0.jpg


Tequila-hage. En underskattad motionsform :D
http://img247.imageshack.us/img247/8403/hpim3288de1.jpg

Eddie Vedder
2007-06-27, 10:12
Tequila-hage. En underskattad motionsform :D


Du har en osund inställning till din träning machine gun , kan du inte ens åka till Roskilde utan att konditionsträna?:D

machine gun
2007-06-27, 10:17
Du har en osund inställning till din träning machine gun , kan du inte ens åka till Roskilde utan att konditionsträna?:D

Haha, nej. Vi hade löptävling runt tältkvarteret förra året. Armhävningstävling nån gång också vill jag minnas :D Plus lite headbanging och fuldans och annat skoj. Vi kompenserade dock med stora mängder öl för att inte riskera att bli katabola.

Lallle
2007-06-27, 10:25
Var på Hultsfed :)

FyPnad0-Aug

Hade kiltkillen som kör helikoptern lite halvlångt, svart, lockigt hår? :D

Isabella
2007-06-27, 19:05
På söndag går tåget! Weeee!!! :hbang: :cool:


EDIT: Vilka från kolo ska dit? (till Roskilde alltså)


moi ska dit och vi kör ner på lördag kväll. längtar som tusan:)

Lepras
2007-06-27, 19:10
Hade kiltkillen som kör helikoptern lite halvlångt, svart, lockigt hår? :D

Tror ja inte,,inte jag som filma,,tror han hade skägg...

The Somberlain
2007-06-27, 20:13
Varit på Hultan och SRF so far och kan säga att Hultan vida överträffade den nishade rockfestivalen i Norje, Sölvesborg. Bättre band (Flogging Molly, Suicidal, Wolfmother m.fl.) och skönare fölk på campen (= fler ragg).

PowPow
2007-06-29, 15:57
Bäst på hultsfred (http://hogtalaren.blogspot.com/2007/06/bst-p-hultsfred.html), enligt blogspot.hogtalaren.com (http://blogspot.hogtalaren.com)

Isabella
2007-06-30, 07:44
ner till roskilde idag:hbang:

machine gun
2007-06-30, 10:27
ner till roskilde idag:hbang:

Vad avundsjuk jag blir, jag åker inte förrän imorgon! Men mitt tält åker ner i förväg, så förhoppningsvis är det bara att göra sig hemmastadd på en gång när man kommer ner :)

Fan va kul det ska bli!! :hbang:

Lallle
2007-06-30, 10:35
Nu är det inte så långt kvar till Arvika :)

Några här som ska dit?

machine gun
2007-06-30, 16:15
Jag har shoppat gummistövlar, nu jävlar är jag redo att trampa leråker i en vecka :hbang: Mer redo har jag aldrig varit, första festivalen med gummistövlar. Har klarat 11 utan, inkl. Lervika vattenfestival 2000 och Roskilde regnrock 2004. Man börjar väl bli gammal... :cool:

Scratch89
2007-06-30, 16:17
Jag ska ner till Göteborg för att gå på Pier Pressure imorgon! Kommer att lägga upp mina tankar, funderingar och betyg på blogspot.hogtalaren.com, precis som PowPow. :thumbup:

mela
2007-06-30, 17:53
Jag ska ner till Göteborg för att gå på Pier Pressure imorgon! Kommer att lägga upp mina tankar, funderingar och betyg på blogspot.hogtalaren.com, precis som PowPow. :thumbup:

Avril Lavigne? *mini*

machine gun
2007-06-30, 17:59
Avril Lavigne? *mini*

Haha, hon spelade på Roskilde nåt år. Det var helt fullt. Tråkigt för henne att hela publiken var ganska oseriös, men det måste ändå va kul att få göra en så pass stor spelning.

machine gun
2007-06-30, 18:57
En lite passande slagdänga kanske. En given hit på alla blandband. Byt ut "Hultsfred" mot "Roskilde" så snackar vi :D


Hultsfredsfestivalen
- Björn Rosenström

Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.
Älska i leran och på baja-majan
ska jag skita ut alla mina bekymmer.

Jag ska ut och åka tåg.
Vill du följa med mig?
Känner du dig lite låg?
Ska du följa med mig?

Dårarna får stanna hemma.
Tårarna får stanna hemma.
Det brinner i mitt hjärta.
Det brinner i min själ.

Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.
Älska i leran och på baja-majan
ska jag skita ut alla mina bekymmer.

Sugen på adrenalin?
Jag har lite över.
Vill du ha en endorfin?
Jag har fler än jag behöver.

Snälla, tjocka konduktören,
kan du öppna upp i fören?
Kan du släppa ut oss,
innan vi skämmer ut oss?

Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.
Älska i leran och på baja-majan
ska jag skita ut alla mina bekymmer.

Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.
Älska i leran och på baja-majan
ska jag skita ut alla mina bekymmer.

Sen när jag kommer hem,
då ska jag tvätta mig.
Sen ska jag sätta mig
på en stol.

I 360 dar,
ska jag sitta kvar.
Och sen...

Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
Vi ska till Hultsfred!

Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.
Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.
Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen.

Älska i leran och på baja-majan ska jag skita ut,
jag ska skita ut,
jag ska skita ut alla mina bekymmer!

Vi ska åka till Hultsfred,
Vi ska åka till Hultsfred,
Vi ska åka till Hultsfred,
Vi ska åka till Hultsfred,
Vi ska åka till...

The Somberlain
2007-06-30, 22:38
Jag ska ner till Göteborg för att gå på Pier Pressure imorgon! Kommer att lägga upp mina tankar, funderingar och betyg på blogspot.hogtalaren.com, precis som PowPow. :thumbup:

Synd att en bra akt som Gogol Bordello får spela på en sådant B-arrangemang. Nä, riktiga punken (och lite reggae med för den delen) hittas i Örebro i början av Augusti.

Nimille
2007-06-30, 22:48
Nu laddar jag inför P&L! Imorrn åker jag!

Berätta vad du tyckte efteråt! ;)

Scratch89
2007-07-01, 09:07
Jag tycker ni klagar alldeles för mycket på ett sånt bra arrangemang som Pier Pressure. Blindside, Mando Diao, Billy Talent och My Chemical Romance är väl de jag längtar efter att få se, och så är det kryddat med en massa andra bra band också. Tusen gånger bättre än andra arrangemang, i mitt tycke.

Kryss
2007-07-01, 10:26
Nu är det inte så långt kvar till Arvika :)

Några här som ska dit?

Jajamen

Chaan
2007-07-02, 15:00
Graspop var i princip så bra som jag hade tänkt mig. Då jag jobbar på en längre artikel (som jag inte kommer posta på forum) så nöjer jag mig med att konstatera att besvikelsen på ljudet på en viss scen och på vissa konserter och besvikelsen på maten (nåja den hade jag tagit reda på var dålig) uppvägdes helt klart av den underbara resupplevelsen Holland (för min del) och graspop-stämningen. Samt faktorn att se de GRYMT professionella amerikanska tungviktarna (musikaliskt) i centrala Europa.

Festivalstämningen var tiofalt bättre än Roskilde och Hultsfred. Som vanligt på festival var några band oerhört mycket bättre än förväntat. Ganska många band var också SÄMRE än förväntat.

Sedan vill jag uppmärksamma den ofantliga mängd större metalfestivaler som nu finns i EU. Utom Graspop (som måste sägas var slagskeppet) så har franska Hellfest varit. I Tyskland är det en lång rad festivaler i augusti, nästan som en turné på amerikanskt manér fast med varierande lineups. With Full force, Wacken Open Air, Brutal Assault, Summer Breeze, Up from the Ground. Jag är inte helt säker på ordningen eller om ens With full force är i augusti eller om alla kan räknas som STORA festivaler (3 dagar..) men det blev lite namedropping i alla fall. Man kan lugnt säga att avsomnade DYnamo Open Air och Monsters of Rock (avsomnad?) fått fullvärdiga efterträdare. Jag ser fram emot 10 år av konstant bra festivalutbud i EU.

Det finns en metalfestival i England också (inte Download).

OCH VART KOM den här ifrån! Jo jag ser att den kommer från Slovenien.

http://i22.photobucket.com/albums/b303/Wackomcduvel/poster07_v1.jpg

Om jag vinner på Lotto (osannolikt då jag inte spelat på 10 år) ska jag åka på en till festival.

zeusden1
2007-07-02, 15:03
Berätta vad du tyckte efteråt! ;)

Det var så jävla nice! :cool: Feta sköna stämningen, bra band. Synd att man inte kommer ihåg så mycket från torsdagen... :Virro

Chaan
2007-07-02, 15:26
Ahopps Brutal Assault är visst i Tjeckien.

Aug 2 2007 W.O.A
Aug 3 2007 W.O.A
Aug 4 2007 W.O.A
Aug 9 2007 Brutal Assault
Aug 10 2007 Brutal Assault
Aug 11 2007 Brutal Assault
Aug 16 2007 Summer Breeze
Aug 17 2007 Summer Breeze
Aug 18 2007 Summer Breeze
Aug 24 2007 Up from the ground
Aug 25 2007 Up from the ground

Scratch89
2007-07-02, 23:04
Min rapport från Pier Pressure (07.07.01):

Första bandet som spelade var Blindside, och de var helt underbara. Han sjunger minst lika bra live som på skiva, och det var ett bra ös. De körde många välkända låtar, som Sleepwalking, Caught A Glimpse och Pitiful, men även nya låtar. Dock trodde jag att marken skulle rasa när Pitiful spelades. Bra drag, bra uppträdande och härlig stämning!

Härnäst var det Neverstore, som överraskade mig rejält. Sången var betydligt bättre live än på skiva, där det låter riktigt falskt ibland. Låtarna var snabba och medryckande, och då jag är bekant med sångaren/gitarristen så var det lite extra roligt att titta. Bra sångstämmor också, alltid ett plus!

Nästa band vi såg var Less Than Jake, som jag inte hade några som helst förväntningar på, då jag inte hört dem innan. De var otroligt underhållande, och kombinationen punkrock med blåsinstrument visade sig vara lyckad. Det märktes att de var inspirerade av blink-182, då många av deras skämt var baserade likadant, då gitarrist och basist står o slänger käft med varandra mellan låtarna. Det minskade ju inte direkt längtan efter en återförening. Grymt drag, och riktigt bra musiker! Roligast var snacket om jämförelser mellan svenskar och tyskar, där de svenska killarna var snyggare än de tyska tjejerna.

The Sounds var alldeles för dåliga för att stanna kvar och tittas på. Hon sjöng dåligt, och det lät som om hela bandet var slitet efter att ha haft många spelningar på för kort tid. Att öppna med Living In America och Hit Me kändes inte som ett smart drag, då folk började gå efter att ha hört dessa två låtar, då det är de mest kända låtarna.

Ett band jag alltid haft svårt för är Mando Diao, och det hade jag idag med. Jag tycker att sångaren sjunger alldeles för skrikigt och mörkt, även fast det är indie/rock. Det låter skränigt och otajt, men även det har sin charm. De spelade bra, sjöng bra, fast inte något jag tycker om att höra live.

Gogol Bordello måste ha känt sig väldigt bortkomna, då alla andra banden hade någon slags alternativ stil och/eller anknytning till punk/emo, men de var något så originellt som ett "gypsypunk"-band. Det var, helt enkelt, ett band som spelade zigenarmusik, med dragspel, fiol och tvättbräda och allt som hör till. Underhållningsvärde till max, men jag frågar vad de gjorde på en scen på Frihamnspiren, dagen dedikerad till emo- och punkrocken.

Sen kom ett band jag verkligen sett fram emot att ha fått se; Billy Talent. När de gick ut på scenen skakade hela piren, och i en timma framöver bestod aktiviteterna av hopp, skutt och vrål till musiken. Musik och sång, inklusive stämsång, lät helt perfekt utan att någon gång bli tråkig. Bra mellansnack också, även fast det var gamla klyschor som att svenska flickor var snygga och liknande (vi vet det redan, ffs!). Mest drag var det till Red Flag, Surrender och Devil In A Midnight Mass.

Tråkigaste framträdandet på hela dagen var Avril Lavigne, som bara gick upp och spelade sina låtar, utan någon som helst inlevelse, inte ens lite mellansnack ville hon kosta på sig. Hon spelade dock en blink-182 cover, All The Small Things, vilket jag tyckte var roligt. Hon hade en bra setlist, där hon inte spelade många låtar från sin nya skiva, utan fokuserade på låtar som faktiskt är bra, som t.ex Losing Grip och My Happy Ending.

Sist ut var My Chemical Romance, som verkligen hade störst publikstöd. Mest drag, och bäst stämning, och de hade en bra blandning av gamla och nya låtar, och favoriter som I Don't Love You, Welcome To The Black Parade, Demolition Lovers och framför allt The Ghost Of You gjorde stunden magisk.

/Mathias

teargaz
2007-07-02, 23:15
Jahapp. Då har man vart på Tuska festivalen en sväng. (I form av drum-tech till Katatonia)

Ganska skönt med en festival mitt i stan. Det blir liksom inte så mycket tältdrägg överallt:)

Kom dit på fredan och då blev det rakavägen upp på scen och rigga iordning trummorna till Daniel. Det tog undefär 6 minuter efter som jag är sånt jävla proffs:) På dom finska festivalerna är så jävligt proffsiga med allt bakom scen. Allt var iprincip redan uppsatt så jag klämde bara dit pedalen och hängde upp cymbalerna. Sen vet jag inte var tiden rann iväg, men när jag hade soundcheckat trummorna så var det typ 2 min kvar till gig och jag hade ingen öl bakom scen! Panik!!!! Jag kutade allt vad jag orkade till logen för att grejja bira men då var ju den låst efter som bandet typ var bredvid scen. Panik igen! När jag kommer tillbaka så har dom redan klivit på och jag är lite rädd för att det är Anders som har nyckeln. Efter som det kändes lite fel att gå fram och störa han medens han riffade loss så skickade jag iväg stage managern att grejja bira.
Efter två låtar så hade jag i alla fall 12 bärs så då var det problemet ur värden.
Giget var kanon och sången överöstades av publiken på typ varje reffe.
Sen blev vi fulla och jag tror inte jag såg nåt mer band den kvällen:)

På lördan kollade vi in PAIN och WASP. Pain giget var sådär. Bra drag men jag är inget fan av schlager-metal. Peter sjöng ganska surt på slutet. Han var desto bättre på att festa. (har inte träffat han tidigare) WASP giget var bra men kort. 45 min. Fick sköna rysningar till "I wanna be somebody". Nostalgi!
Efter giget skulle vi bak och festa och då tror jag det roligaste med hela WASP grejjen hände. Det var som en stor ramp bakom scenen som tog en ner på marken igen. Där kommer Blackie trippande med sina högklackade boots. Killen *host* gubben, är jävligt lång och han såg fan ut som en 60årig gammal kärring, när han på ostadiga ben trippade ner för rampen, livrädd för att stuka fötterna:D Priceless!

Sen vart det party party och pary.

Nu är jag i alla fall hemma igen och börjar väl rulla ner mot Roskilde imorn eller i övermorn... Just fan. Vi fick sätta upp folk på gästlistan till Roskilde... det var ju lite trist att man fick reda på det NU!

RösböJunior
2007-07-04, 00:05
Arvika någon........?


eh, husvagn hyres/köpes =)

jojjep91
2007-07-05, 11:52
nån som ska på rix fm i halmstad?

Fatalist
2007-07-05, 12:21
Arvika om 5 dagar!

egge
2007-07-05, 12:42
Nästa band vi såg var Less Than Jake, som jag inte hade några som helst förväntningar på, då jag inte hört dem innan. De var otroligt underhållande, och kombinationen punkrock med blåsinstrument visade sig vara lyckad. Det märktes att de var inspirerade av blink-182, då många av deras skämt var baserade likadant, då gitarrist och basist står o slänger käft med varandra mellan låtarna. Det minskade ju inte direkt längtan efter en återförening. Grymt drag, och riktigt bra musiker! Roligast var snacket om jämförelser mellan svenskar och tyskar, där de svenska killarna var snyggare än de tyska tjejerna.

FYI, Less Than Jake har funnits lika länge som Blink och stilen med böåsinstrument kallas ska-punk;) Kul att du gillade dem.

zeusden1
2007-11-12, 19:21
NU är den här tråden snart aktuell igen!;)


Vad blir det 2008 för er?
Själv blire Sweden rock (kanske), hultsfred (förmodligen) och P&L!

Fatalist
2007-11-12, 19:33
Arvika igen, och kanske den nya emmabodafestivalen!

Nimille
2007-11-12, 19:35
NU är den här tråden snart aktuell igen!;)


Vad blir det 2008 för er?
Själv blire Sweden rock (kanske), hultsfred (förmodligen) och P&L!
Peace and love :thumbup: Blir det helt klart för mig med

Lelle Pelle
2007-11-12, 19:43
Piteå dansar och ler är det enda rätta.

zeusden1
2007-11-12, 19:44
Peace and love :thumbup: Blir det helt klart för mig med

Koloträff!!! GRATIS DRICKA VID NIMILLES TÄLT!! (dax att börja bränna hemma nu!)

Nimille
2007-11-12, 19:46
OffT, men hembränt är inget vidare faktiskt :(

zeusden1
2007-11-12, 19:52
OffT, men hembränt är inget vidare faktiskt :(

Men billigt!

AlmostRipped
2010-03-11, 12:09
Tänkte bumpa upp den här tråden inför sommaren: Vad är det för festivaler man bör åka till i sommar? Själv ska man troligtvis till P&L i år igen och så klart man ska på Sonisphere i Sthlm för att se de ultimata banden som spelar.

joko
2010-03-11, 12:20
Läste just att P&L bokat Jay-z..... oj!

AlmostRipped
2010-03-11, 12:25
Läste just att P&L bokat Jay-z..... oj!

aa, sen har dem Them Crooked Vultures, Hardcore Superstar, Sonata Arctica, Alice in Chains, D-A-D, Europe, Wolfmother!

Lär bli ganska bra, förra året hade dem iofs Mötley Crüe, Volbeat, Chris Cornell, Immortal Technique m.m! Bra ställe för festival men skulle inte vilja städa upp i borlänge efter!

feyin
2010-03-11, 12:27
Nån som ska på yran? :D

Tricce
2010-03-11, 14:16
Du har ju 2st festivaler i samma område i princip på SAMMA DATUM :furious:

Gävle http://www.getawayrock.se/festival/
http://www.getawayrock.se/festival/wp-content/themes/simple-organization/img/klaraband.png

Och Rockweekend Söderhamn http://www.rockweekend.se/2010/

TWISTED SISTER
DEEP PURPLE
SAXON
ANNIHILATOR
MY DYING BRIDE
SKID ROW
SEPULTURA
OBITUARY
ROCKWEEKEND ALLSTARS
DANGER DANGER
OVER THE RAINBOW
ELECTRIC BOYS
UNLEASHED
PAUL DIANNO
BONAFIDE
ABRAMIS BRAMA
ASTRAL DOORS
LIONS SHARE
MIMIKRY
M.A.N
THE MURDER OF MY SWEET
MAMA KIN
GASOLINE QUEEN
DAWN OF SILENCE
LUCY SEVEN
NO APPROVAL
HELLSINGLAND UNDERGROUND
ZZ ROCK
ROCK N ROLL ALLSTARS
STATUS QUIZ
THE COUGARS

Och bägge är 8 9 10 juli

Mago
2010-03-11, 14:52
aa, sen har dem Them Crooked Vultures, Hardcore Superstar, Sonata Arctica, Alice in Chains, D-A-D, Europe, Wolfmother!



Holy crap! Det känns jävligt lockande!
Eller ska man ta Roskilde istället tro..

Nordenator
2010-03-11, 14:57
För de som är intresserade släppte Metaltown nytt idag.

Nya bokningar:
Amon Amarth (S)
Coheed & Cambria (US)
Garcia plays Kyuss (US)
Hatebreed (US)
69 Eyes (FI)
Brian "Head" Welch (US)
Adept (S)
Raunchy (DK)
Between The Buried And Me (US)
Antichrist (S)

Amon Amarth blir det att se för tredje gången och Coheed & Cambria kan nog vara intressanta också. Utöver det vet jag inte om det där släppet var så spännande.

Nordenator
2010-03-11, 15:13
Förutom kanske Garcia plays Kyuss då, men antar att det bara är han kvar från någon form av tidigare line-up med tanke på namnvalet.

The Somberlain
2010-03-11, 15:16
Bojkottar Sweden Rock p.g.a. deras trista bokningar (gääääsp, repriser) och ständiga prishöjningar.

I år blir det kanske Hultsfred, Putte i Parken och Way Out West. Förhoppningsvis någon tysk rockfestival med.

Tricce
2010-03-11, 15:19
Bojkottar Sweden Rock p.g.a. deras trista bokningar (gääääsp, repriser) och ständiga prishöjningar.



Vi också! Plus att iom att dom senarelagt det så är det ju mitt i skolavslutningarna.

zeusden1
2011-01-25, 10:32
Peace & love tredje gången gillt!

pbiddy
2011-01-25, 12:37
Peace & love tredje gången gillt!

Aldrig igen.
Den jävla festivalen måste ju slå rekord i köer och tighta campingar.
I somras va fan extremt. Fanns flera ängar helt tomma men alla skulle ändå bo i varandras rövar.

Sen e det gött med kö till bussen från parkeringen, kö till armbanden (det e det väl förvisso på alla festivaler men), kö IN på området, kö för att få en tältplats.

zeusden1
2011-01-25, 15:04
Aldrig igen.
Den jävla festivalen måste ju slå rekord i köer och tighta campingar.
I somras va fan extremt. Fanns flera ängar helt tomma men alla skulle ändå bo i varandras rövar.

Sen e det gött med kö till bussen från parkeringen, kö till armbanden (det e det väl förvisso på alla festivaler men), kö IN på området, kö för att få en tältplats.


Första gången jag var där, 2007, var det 17 000 besökare. Då var camping i statsparken, och man fick sätta ut sitt tält var man ville. 2009 bestämdes det av funkisar var man fick sätta upp tältet, men jag minns inte att det var lång kö...

Men helt ärligt. Hur mycket kan man bry sig egentligen om det är kö första/första dagen/dagarna? Kolla på lite goda rumpor.

Bra och stora band där i år också

zeusden1
2012-05-30, 18:36
Bumpar min goda tråd. Peace and love 2011 var bästa året jag var där, av de tre gångerna. Kanske mest för att jag hade laglig ålder för systemet och för att jag var lite äldre och bättre deffad, if you know what i mean :kinky:

Var även på Siesta! 2011 och det var väldigt trevligt. Hade beige 70-talskostym och stor grön hatt så var ni där så ni nog mig.

I år då?
Hoppar P&L i år, känns som att jag gjort det. Planerna var att åka till Hultfredsfestivalen, men denna krockar med fystester till PHS som jag ska göra. Istället blir det Emmabodafestivalen, lite nice med elektriskt/psykedelisk festival.
Ni andra? Ses vi på Emmaboda?

Therealslimshady
2012-05-30, 18:47
Tomorrowland <3

erks
2012-05-30, 18:54
Tänkte slappa lite på Öland Roots!

Tricce
2012-05-30, 20:01
Sweden rock
Metaltown
Skogsröjet

Blir det i år!

Nordenator
2012-05-30, 20:04
Download Festival (UK)
Getaway Rock
West Coast Riot

Boom baby!

Filthy
2012-05-30, 21:55
SRF precis som alla andra år blir det!
Precis handlat klart inför... Blev rätt dyrt i år men det har man råd med.

Nu är det mindre än en vecka kvar till marathonpartajet! Mycket sol och nakna töser hoppas det på.
Just ja bra (relativt) musik också.

Onigiri
2012-05-30, 22:08
Självklart:

Defqon.1 festival
Decibel outdoor festival

Aldrig en sommar utan dessa som bas.

anton2000
2012-05-30, 22:52
Självklart:

Defqon.1 festival
Decibel outdoor festival

Aldrig en sommar utan dessa som bas.

Pun intended? ;)

Åsberg
2012-05-30, 22:55
Blir Way Out West för mig i år. Metaltown hade varit riktigt kul men jobbar den helgen. :(

Onigiri
2012-05-31, 08:36
Pun intended? ;)Hah, inte avsiktligt. *popcorn* Ska du ner? Var inte du också såndär blipblopteknopojke?

TcAnders
2012-05-31, 08:46
Någon här som varit på Transmission? Har helt missat den spelningen faktiskt, men har nu fått upp ögonen och om jag får ledigt i November från jobbet så kommer jag definitiv åka till Tjeckien..

AeXTiQLL90c

Onigiri
2012-05-31, 09:30
Inte varit där TcAnders. Grymt med ren och skär trance, bra atmosfär.

Viktoraspen
2012-05-31, 09:37
Nästa sommar blire... TOMORROWLAND:D

Edit: världens största house festival :D

hahavaffan
2012-05-31, 09:56
Blir Way Out West för mig i år. Metaltown hade varit riktigt kul men jobbar den helgen. :(Även fredagen? Jag är busy helgen, men fredagen tänkte jag nog ta, om all skit klaffar för en gångs skull.

Åsberg
2012-05-31, 10:48
Även fredagen? Jag är busy helgen, men fredagen tänkte jag nog ta, om all skit klaffar för en gångs skull.

Har inte schemat framför mig men tror det. :(

Tricce
2012-05-31, 15:06
Även fredagen? Jag är busy helgen, men fredagen tänkte jag nog ta, om all skit klaffar för en gångs skull.

Cya där då!! :)

loadout
2012-05-31, 15:19
Klart det blir tomorrowland!

Vivaldi
2013-04-06, 02:16
Bumpar liv i denna !!!

Vilka ska till Bråvalla och Emmaboda i år ???

Bråvalla = premiär samt Ghost, Dada life Nicky Romero etc...

Emmaboda = Savant, Infected Mushroom, Headhunters, Le castle Vania etc etc .... shit will go crazy <3

rafflan
2013-04-06, 07:08
Finns det några festivaler i sommar där jag(17 år) kan komma in på?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

NickFisher
2013-04-06, 07:14
Hade varit jäkligt schysst att dra till Bråvalla och norpan! Blir förhoppningsvis en riktigt bra festival. Bra band. Ligger dock lite för tight inpå Roskilde som är prio 1 :)

TcAnders
2013-04-06, 12:56
Bråvalla är jag riktigt sugen på, bor i Borlänge och Peace & Love lockar inte så mkt i år.. Fast Depeche Mode vore ju rätt kul å se faktiskt.

Vivaldi
2013-04-06, 20:23
Bråvalla är jag riktigt sugen på, bor i Borlänge och Peace & Love lockar inte så mkt i år.. Fast Depeche Mode vore ju rätt kul å se faktiskt.

Håller med om att P&L har rejält kassa bokningar ... men Bråvalla och framför allt Emmaboda framkallar lite saliv i mungipan ...

Fuark
2013-04-06, 20:26
Emmaboda var KING förra sommaren. Djävulskt varmt men jävlar vad roligt vi hade :D jag crowd-surfade under SMK :hbang:

newb123
2013-04-06, 21:59
Emmaboda var KING förra sommaren. Djävulskt varmt men jävlar vad roligt vi hade :D jag crowd-surfade under SMK :hbang:

Man ska gå full retard när det lönar sig! Ingen diss, jag gör själv det. :hbang:

vicarious
2013-04-06, 22:02
Jag ska på Getaway Rock i augusti, ser fram emot det som tusan. Sjukt bra lineup i år.

Tricce
2013-04-07, 00:27
Jag ska på Getaway Rock i augusti, ser fram emot det som tusan. Sjukt bra lineup i år.

+1

Sen blir det nog Skogsröjet också, mysig liten festival.

TIMPA
2013-04-07, 14:29
Muskelrock! Hårt namn, bra festival för oss som gillar den äldre skolan av hårdrock/metal .

Felixflobby
2013-04-07, 14:31
Siesta har faktiskt riktigt många bra spelningar

NAS, Dada Life, Adrian Lux, Bingo Players, Nause, Petter, Albin Myers, Ansiktet osv

Tricce
2013-04-07, 15:31
Muskelrock! Hårt namn, bra festival för oss som gillar den äldre skolan av hårdrock/metal .

Hörde att man måste ha truckerskeps för att åka på den ;)

TIMPA
2013-04-07, 15:34
Hörde att man måste ha truckerskeps för att åka på den ;)

Haha! Du, det vettifan ; )

Hemma Gymmaren
2013-04-07, 15:51
Defqon 1 och Bråvalla därefter.

Oljeblixten
2013-04-07, 17:34
Har biljetter till Bråvalla så mig ser ni där i leran, är lite sugen på P&L men tror inte det blir något där.

Tricce
2013-04-26, 19:47
Måste ju bara inflika att Dark Tranquility ersätter Arch Enemy på skogsröjet *drool*
Värdig ersättare måste man ju säga, trodde jag fan inte!

egge
2013-04-26, 19:55
Bråvalla lockar lite granna. :)

wo0ord
2014-06-05, 22:26
Vad finns det för bra festivaler v28-31? Inrikes/utrikes spelar ingen roll. Överös mig med bra festivaler!

Arf Pingvin
2014-06-06, 00:07
Getaway... v32

Troooolololol

ArnoldOnLehmä
2014-06-06, 08:05
Fick ett ryck och skulle åka ner till swedenrock då det fanns biljetter men brast för att parkeringen var full.

wo0ord
2014-06-06, 12:45
Gött snack gubbar!

Arf Pingvin
2014-06-06, 13:08
Det går väl nån festivalbuss? Se Avatarium. Töntigt namn men bra doom.

timoat
2014-06-06, 13:29
Jag var nyss på Kentfest på Ullevi och hade extremt kul där. Kan varmt rekommendera och de andra nio akterna var skitbra, riktigt jävla ös! Hade jag varit i Sthlm den 15 hade jag lätt varit där, men då är jag på Legoland under Star Wars helgen, och det blir nog trevligt det med!

WiXiAN
2014-06-06, 14:01
Vilka tänkte dra till Bråvalla iår då? =)

Dawiddd
2014-06-06, 14:02
Vilka tänkte dra till Bråvalla iår då? =)

Jag ska dit! :)

justblaze
2014-06-20, 00:38
Någon som ska på denna? :)
http://dashberlinworld.com/events/dash-berlin-finland-helsinki-summersound-avicii-tiesto-axwell

Onigiri
2014-06-20, 08:06
Defqon på torsdag!

Några som åker med CT med påstigning i Jönköping A6 20.30? :)

Spettet
2014-06-27, 11:35
Ni på Bråvalla får säga åt dom att höja volymen!

MackeJuve
2014-06-27, 15:13
Iron Maiden och Dropkick var sådär :) Fy fan vad lamt det var på Maiden jämfört med en konsert med bara dem, märks att folk är där på annat! Bara invänta regnets slut så drar man dit igen!

Matsa
2014-06-27, 16:19
Jag tyckte att både Maiden och Dropkick var riktigt bra, men det kanske beror på vart man stod. Bra fart på folket runt mig på Dropkick, det både dansades och skrålades. Jag hörde någon som klagade på att ljudet var dåligt men det märkte inte jag heller. Publiken under Maiden var lite seg, det håller jag med om. När alla är där endast för deras skull blir det givetvis bättre stämning, lite av den känslan saknades igår. En kompis var nytattuerad och jag hade jobbat sedan 03 så vi pallade tyvärr inte att vara längst fram och trängas den här gången.

I morgon blir det återbesök, ska bli kul att se Graveyard, Bad Religion och The Offspring! :hbang:

vicarious
2014-06-27, 16:22
Funderar på Getaway Rock, vill verkligen se Dimmu Borgir. I fjol förstördes större delen av helgen av massivt regn så känner mig lite kluven. Det är alltid en gamble :D

Matsa
2014-06-27, 16:24
Getaway är dock bra underlag, man blir blöt men slipper den värsta lervällingen. :)

Udd3n
2014-06-27, 16:26
Funderar på Getaway Rock, vill verkligen se Dimmu Borgir. I fjol förstördes större delen av helgen av massivt regn så känner mig lite kluven. Det är alltid en gamble :D


Dimmu har varit så grymt bra de gånger jag sett dem. Mycket bra band på Getaway i år. Bor i Gävle så köpte biljett för ett tag sedan. :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

vicarious
2014-06-27, 16:26
Getaway är dock bra underlag, man blir blöt men slipper den värsta lervällingen. :)

På området ja. Inte på campingen :D Lera kan jag leva med, men att stå och bli kall och blöt i ösregnet är bara fördjävligt. Biljetterna till Getaway är fortfarande billiga. Tror inte de sålt så bra i år. :/

Udd3n
2014-06-27, 16:27
Getaway är dock bra underlag, man blir blöt men slipper den värsta lervällingen. :)


Grus är överlägset gräs/jord/åker alla gånger! Rockweekend 2009 var helt sjuk gällande lervälling..


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Matsa
2015-01-10, 01:20
Idag hade jag en present i brevlådan när jag kom hem! Gratisbiljett till Getaway 2015 (3 dagar + camping), värde 1890kr. Förra året hade de en tävling i att rida mekanisk tjur där man kunde vinna biljetter och jag satte en riktigt bra tid. Vet dock att minst en person slog mig så jag trodde inte jag skulle få något men i måndags mailade de och sade att jag skulle få en biljett eftersom jag hade en av de bästa tiderna. Rätt trevlig julklapp i efterskott. :)

Kan inte jag få "Pro Bull Rider" eller något som titel nu?

Nordenator
2015-01-10, 01:40
idag hade jag en present i brevlådan när jag kom hem! Gratisbiljett till getaway 2015 (3 dagar + camping), värde 1890kr. Förra året hade de en tävling i att rida mekanisk tjur där man kunde vinna biljetter och jag satte en riktigt bra tid. Vet dock att minst en person slog mig så jag trodde inte jag skulle få något men i måndags mailade de och sade att jag skulle få en biljett eftersom jag hade en av de bästa tiderna. Rätt trevlig julklapp i efterskott. :)

kan inte jag få "pro bull rider" eller något som titel nu?

ggwp :d

Matsa
2015-01-10, 01:56
ggwp :d

Gött att man fick något utöver ljumsksträckning och spruckna byxor för besväret i alla fall hahaha!

thunder
2015-01-25, 10:50
Nån fler som åker ensam mot tomorrowland i sommar?

Global journey-biljetterna släpptes igår, verkar fortfarande finnas en del kvar.

NickFisher
2015-01-31, 18:26
Någon som har erfarenhet av "Get a tent"-området på Roskilde?

Vi har alltid kört på "det vanliga" med allt vad det innebär. Vore skönt att slippa hetsen att köa så länge innan de öppnar för att få bra platser.

Är get a tent lugnare och tråkigare eller är det bra hålligång där också? Låter iaf skönt med gratis dusch, mobilladdning och toa.

-squat-
2015-04-17, 14:22
Är det någon som ska på festivalen into the valley?
http://www.intothevalley.se/itv/

4623
2015-04-17, 14:32
Kände inte igen ett enda namn där.

-squat-
2015-04-17, 14:39
Kände inte igen ett enda namn där.

Vi snackar elektronisk dansmusik. :)

MackeJuve
2016-01-26, 10:19
Jag kommer att gå på Bråvalla ordentligt i år. Förra året blev det bara en spontan endagsbiljett vilket kändes sådär värt. Tillräckligt med stora band som jag gärna ser som kommer:

Rammstein (gick inte på dem sist de var där)
Mumford and sons
Nightwish
Five finger death punch

Det är fyra stycken som jag spontant känner att jag inte kan missa. Sen en rad andra band som jag kan tänka mig att gå på. Vet dock hur det fungerar när man väl är där, slutar oftast med att jag bara går på de "givna".

MackeJuve
2016-06-20, 15:08
Vilka härifrån ska gå på Bråvalla i år? :) Jag överger alla bekvämligheter och kör på tält i år. Åker dit onsdag eftermiddag. Det lilla man kan utröna gällande vädret ger lite hopp om sol och regnfritt. Hinner givetvis att ändra på sig flera gånger om ;)

Herr Oberst
2016-06-20, 18:43
Festivaler känns lite sunkigt, men är sugen på att svänga förbi Gävle metal festival och se Dark Tranquillity

Mickee
2017-03-01, 16:02
Någon som har varit på Ultra Europe?

Jag och ett gäng polare ska eventuellt dit i sommar och tänkte se om någon har erfarenheter av tidigare år.

Något man inte får missa? (efterfesterna, förfesterna, osv)
Något man bör undvika?
Rekommendation på boende? (sneglar på att hyra lägenhet atm)
Hur är Kroatien i allmänhet? (Kostnad för dricka/mat, osv)

MackeJuve
2017-06-26, 09:09
En dag till, sen är det dags :D

http://i66.tinypic.com/1z88dx.png

I vanlig ordning så ligger vädret helt fel. Kanondag vädermässigt före och efter festivalen. Moln och regn under den :thumbup:

TIMPA
2017-07-04, 07:33
Festivaler känns lite sunkigt, men är sugen på att svänga förbi Gävle metal festival och se Dark Tranquillity

Snart dags!

Vi lirar också, om du dyker förbi så missa det inte ;)

dBmPrvpUpvo

Kimball
2017-07-04, 10:19
Blir 2 dagars Big Slap i år, någon mer som tänkt ta sig dit?

Pokkes
2019-06-12, 20:30
Ska till Defqon.1 nu i sommar (28-30 juni). Är första gången jag åker så undrar om någon har varit där tidigare.

Vad tyckte ni om festivalen? vad var bra/mindra bra?

Tips och Tricks?

Rolig info i allmänhet :)

StarkaUlf
2019-06-12, 20:33
Ska till Defqon.1 nu i sommar (28-10 juni).

Du är lite sent ute.

Pokkes
2019-06-12, 20:34
Du är lite sent ute.

ha! han redigera!

Pokkes
2019-06-17, 20:20
ska till defqon.1 nu i sommar (28-30 juni). är första gången jag åker så undrar om någon har varit där tidigare.

Vad tyckte ni om festivalen? Vad var bra/mindra bra?

Tips och tricks?

Rolig info i allmänhet :)

? :)

Pokkes
2019-07-03, 16:36
Det var helt löjligt bra.