handdator

Visa fullständig version : Utlandet


jonte85
2007-05-18, 15:28
Ska fara utomlans i en vecka om en vecka med några polare och VET att det kommer innebära en massa onyttig mat samt mycket alkohol. Har deffat i ca 1 månad utan resultat, känner mig inte alls i form inför beachen men måste ändå fara när jag lovat polarna. Konstigt nog så var jag nära på avstå från utlandsresan pga av min dåliga form, onyttig mat och alkohol.
Men känner ändå att jag måste unna mig något gott i livet.
Min fråga nu är hur mycket min träning kommer att påverkas av detta?
Kanske en liten knäpp fråga eftrsom ni inte vet alls hur mkt ja kommer att dricka, hur onyttig mat jag kommer att äta etc.. Men generellt hur påverkas kroppen av en veckas uppehåll från träningen med onyttigheter?
tacksam för svar! :D

King Grub
2007-05-18, 15:32
Men generellt hur påverkas kroppen av en veckas uppehåll från träningen med onyttigheter?

Inte.

Är du helt immobiliserad i sängläge träder muskelförtvining snart in, men inte vid normalt liv.

loztdignity
2007-05-18, 18:28
Kroppen påverkas en hel del av onyttigheter såklart...och Grub din gamla avatar är tillbaka? :p

Hur kan du deffa en månad utan resultat? Du verkar inte helt seriös med träningen i vilket fall, så det är bara att festa på!

Eddie Vedder
2007-05-18, 18:32
Hur kan du deffa en månad utan resultat? Du verkar inte helt seriös med träningen i vilket fall, så det är bara att festa på!

Finns andra anledningar till att man resultaten uteblir än att man inte är seriös, det kan inte du avgöra om trådskaparen har seriös inställning eller ej. Utgå inte från dej själv bara för att du klarat det.

Jag skulle snarare vända på det och tycka det blir för seriöst om man t.o.m. går i tankar att skippa en utlandsresa till förmån för sin träning.

L-Sami
2007-05-18, 19:38
Finns andra anledningar till att man resultaten uteblir än att man inte är seriös, det kan inte du avgöra om trådskaparen har seriös inställning eller ej. Utgå inte från dej själv bara för att du klarat det.

Jag skulle snarare vända på det och tycka det blir för seriöst om man t.o.m. går i tankar att skippa en utlandsresa till förmån för sin träning.

Kloka ord där Eddie :thumbup:

loztdignity
2007-05-18, 19:54
Men Eddie, på en månads deff bör man rimligen se *några* resultat av något slag?
Annars gör man ju något ganska väldigt mycket fel.

Eddie Vedder
2007-05-18, 19:59
Men Eddie, på en månads deff bör man rimligen se *några* resultat av något slag?
Annars gör man ju något ganska väldigt mycket fel.

Jag har aldrig påstått att man gör allt "rätt", jag vände mej emot ditt sätt att döma ut trådskaparens inställning.

Det kan vara svårt och jobbigt att gå ner i vikt av många olika anledningar så det finns ingen anledning att påpeka felet på inställningen hos en person man aldrig nånsin träffat i hela sitt liv eftersom det är nånting du inte har den blekaste aning om.

-=Kotten=-
2007-05-18, 20:54
Sväller som en gris gör man ju helt klart på partyresor, men det får man ju ta...*popcorn*

jonte85
2007-05-18, 22:52
Tack eddie! Själv anser jag mig rätt så seriöst då jag försöker att sköta kosten och träningen så bra jag bara kan, om jag har goda kunskaper inom kost och träning är en annan femma. Dricker endast alkohol vid speciella tillfällen i övrigt. Men aja, tack iallfall för era svar!

Rahf
2007-05-19, 10:29
Se den månad du inte gått ner nånting som en undersökning istället, analysera vad du kan ha gjort fel och vad som bör korrigeras för att viktnedgången ska gå smidigt i framtiden. Alkohol bör hållas på ett absolut minimum under en deff, nu snackar jag inte ens om en gång varannan vecka utan kanske en gång i månaden om ens det. Kika lite på folk som har lyckats med deff (ej bantning) vad de har gjort för att lyckas.

Det krävs motivation, disciplin, uthållighet och framför allt ett jävlar anamma om man ska lyckas med en deff.

Nallebjörnen har som vanligt hänfört er med kloka ord och det med rätta.

Handcuff
2007-05-19, 10:32
Se den månad du inte gått ner nånting som en undersökning istället, analysera vad du kan ha gjort fel och vad som bör korrigeras för att viktnedgången ska gå smidigt i framtiden. Alkohol bör hållas på ett absolut minimum under en deff, nu snackar jag inte ens om en gång varannan vecka utan kanske en gång i månaden om ens det. Kika lite på folk som har lyckats med deff (ej bantning) vad de har gjort för att lyckas.

Det krävs motivation, disciplin, uthållighet och framför allt ett jävlar anamma om man ska lyckas med en deff.

Nallebjörnen har som vanligt hänfört er med kloka ord och det med rätta.

Finns ingen anledning att offra sina glädjeämnen (resor och annat kul) för en deff! Om man inte ska tävla dvs.

Att ens fundera på att skippa en utlandsresa pga. att man inte "prickat formen" tycker jag helt klart motiverar ett samtal hos en kurator eller dylikt:thumbup:

Rahf
2007-05-19, 11:03
Finns ingen anledning att offra sina glädjeämnen (resor och annat kul) för en deff! Om man inte ska tävla dvs.

Att ens fundera på att skippa en utlandsresa pga. att man inte "prickat formen" tycker jag helt klart motiverar ett samtal hos en kurator eller dylikt:thumbup:

Nu talade jag då om deffperioden och inte om själva resan, bra att du tog upp det. Eller har vi båda misstolkat varandra nu? *whistle*

Sansibar
2007-05-19, 14:46
Se den månad du inte gått ner nånting som en undersökning istället, analysera vad du kan ha gjort fel och vad som bör korrigeras för att viktnedgången ska gå smidigt i framtiden. Alkohol bör hållas på ett absolut minimum under en deff, nu snackar jag inte ens om en gång varannan vecka utan kanske en gång i månaden om ens det. Kika lite på folk som har lyckats med deff (ej bantning) vad de har gjort för att lyckas.

Det krävs motivation, disciplin, uthållighet och framför allt ett jävlar anamma om man ska lyckas med en deff.

Nallebjörnen har som vanligt hänfört er med kloka ord och det med rätta.

Bra inlägg, håller helt med dig! O jag förstod att du menar rent allmänt o inte i samband med denna planerade supar-resa.. alla skulle vi väl åka o ha kul o komma hem med nya tag! :hbang: Men på sikt som sagt för en lyckad deff... så ska man nog se dessa som riktnycklar för ett lyckat resultat :)

jonte85
2007-05-19, 15:30
Tack rahf, eller har iofs gått ner 700 gram på en månad men hade förväntat mig betydligt mer. Har analyserat varför min deff inte fungerar så bra och har kommit fram till följande.
Har bilder från förra året då jag tränade utan kosttillskott och hade betydligt schystare form då än nu trots att jag kört stenhårt nu i ett halvår med tillskott, varav en månad deff. Var betydligt mindre förra året men musklerna syntes betydligt mer.
Vad jag har kommit fram till är att jag äter lika mycket som jag gjorde förra året plus att jag nu käkar runt 4-5 proteindrinkar per dag då en gainer inräknat som jag tar efter ett styrkepass. Är väl förmodligen det som är boven i min deff. Måste vara alla dessa drinkar som gör att jag inte går ner, för jag tycker att jag äter bra i övrigt och sköter träning så bra jag kan. Eller vad tror ni?
Vill tilläga att sist jag drack alkohol var på nyårs, så jag dricker ytterst sällan i övrigt.

HenrY
2007-05-19, 15:57
Tack rahf, eller har iofs gått ner 700 gram på en månad men hade förväntat mig betydligt mer. Har analyserat varför min deff inte fungerar så bra och har kommit fram till följande.
Har bilder från förra året då jag tränade utan kosttillskott och hade betydligt schystare form då än nu trots att jag kört stenhårt nu i ett halvår med tillskott, varav en månad deff. Var betydligt mindre förra året men musklerna syntes betydligt mer.
Vad jag har kommit fram till är att jag äter lika mycket som jag gjorde förra året plus att jag nu käkar runt 4-5 proteindrinkar per dag då en gainer inräknat som jag tar efter ett styrkepass. Är väl förmodligen det som är boven i min deff. Måste vara alla dessa drinkar som gör att jag inte går ner, för jag tycker att jag äter bra i övrigt och sköter träning så bra jag kan. Eller vad tror ni?
Vill tilläga att sist jag drack alkohol var på nyårs, så jag dricker ytterst sällan i övrigt.


Har dessa drinkar gjort att du överstigit ditt Kcal-behov under dagarna så visst, då har de gjort att du troligtvis gått upp i vikt. Muskler säkert, men även fett.

Drinkarna i sig är inte boven, utan det handlar om hela Kcal-intaget sett över hela dygnet.

Att du såg bättre ut för ett år sedan har förövigt också det troligtvis med fettmängden att göra. Har du mer fett nu, så ser det sämre ut (såklart en smakfråga) än om du hade haft lite fett, även om du ökat i muskelmassa.

Rahf
2007-05-19, 17:26
Tack rahf, eller har iofs gått ner 700 gram på en månad men hade förväntat mig betydligt mer. Har analyserat varför min deff inte fungerar så bra och har kommit fram till följande.
Har bilder från förra året då jag tränade utan kosttillskott och hade betydligt schystare form då än nu trots att jag kört stenhårt nu i ett halvår med tillskott, varav en månad deff. Var betydligt mindre förra året men musklerna syntes betydligt mer.
Vad jag har kommit fram till är att jag äter lika mycket som jag gjorde förra året plus att jag nu käkar runt 4-5 proteindrinkar per dag då en gainer inräknat som jag tar efter ett styrkepass. Är väl förmodligen det som är boven i min deff. Måste vara alla dessa drinkar som gör att jag inte går ner, för jag tycker att jag äter bra i övrigt och sköter träning så bra jag kan. Eller vad tror ni?
Vill tilläga att sist jag drack alkohol var på nyårs, så jag dricker ytterst sällan i övrigt.

Kom ihåg: Stirra dig inte blind på tillskotten. Men det ska samtidigt vara de som bör sållas bort först när du kollar intaget för en framtida deff. Före och efter träning räcker gott och väl, det finns ingen anledning för att ta det flera gånger om dagen förutsatt din kost är balanserad och bra.

För att uppnå en viktnedgång så är det som Henry säger, du måste åstadkomma en energiförlust. Det enda sättet du kan åstadkomma detta är genom att äta mindre eller träna mer (förslagsvis båda). En proteindrink är cirka 100kcal och de är inte nödvändiga i så stort antal. En prottedrink före träningen och gainer efter, det är allt du behöver om kosten är bra.

Testa att göra såhär: När du ska inleda din deff så kör du en vecka då du är noga med att äta en balanserad kost samt sköter din träning, med den skillnaden att du äter lite mindre än du brukar. Skär ner på godis, snask och håll dig till mat och frukt under denna vecka. Ställ dig på vågen under första dagen, morgontid efter uppstigning och efter toalettbesök, dock före frukost. Upprepa denna procedur efter 7 dagar och kolla om det är nån skillnad på nålen. Återkom med resultat så kör vi vidare därifrån.

jonte85
2007-05-19, 23:46
Tack Rahf, det ska ja absolut göra. Blir att köra redan imorgon. Läs gärna mitt inlägg i kost och närings forumet, där beskriver jag hur en dag kan se ut för mig.