handdator

Visa fullständig version : På tal om hästar


skaparn
2007-05-18, 15:10
Den här kanske är gammal och postad på någon mainstream länksite redan, men jag vill inte att ni ska missa något.

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=2457332

http://img.waffleimages.com/7238b3e28028e9678823077a4f5383cf9ecec8c9/Latawnya_Cover.jpg

Fagen
2007-05-18, 17:31
Tror minsann jag får tillfälle citera en av de stora tänkarna på detta forum:

Den här tråden är värdelös utan bilder på lesbiska hejarklacksledare.

Detta citat kommer fortsättningsvis följa mig likt mjäll i alla trådar jag besöker.

kalle_banan
2007-05-18, 18:06
Hehe, lätt att övertala att göra vad som helst, den där Latawnya, ganska afroamerikanskt namn för övrigt :P
Tummen för boken, bästa jag läst på länge, ska rekomendera den.

Yes
2007-05-18, 18:09
Så, vilka droger går skaparns headbangande avatarhäst på?

skaparn
2007-05-18, 18:17
Så, vilka droger går skaparns headbangande avatarhäst på?

Jadu. Det är Going Kronos, en av världens idag bästa travhästar. Med tanke på sportens rykte vad gäller användning av prestationshöjande preparat, som dvärgar skuggan över cykling, så är det ingen högoddsare att listan kan göras ganska lång.

Yes
2007-05-18, 18:23
Jadu. Det är Going Kronos, en av världens idag bästa travhästar. Med tanke på sportens rykte vad gäller användning av prestationshöjande preparat, som dvärgar skuggan över cykling, så är det ingen högoddsare att listan kan göras ganska lång.
Going Kronos er naugty hest. :(

skaparn
2007-05-18, 18:29
Going Kronos er naugty hest. :(

Haha. Exakt. Jag gillade förresten den här kommentaren i tråden:

How does a horse even roll a joint or take the cap off a bottle of whiskey? I have fingers and opposable thumbs and I struggle to do that poo poo.

Hades
2007-05-18, 18:33
Underbar bok, dock inte på det sättet som författaren avsåg. Och att det tydligen, med tanke på namnen, handlar om afroamerikanska hästar gör det nästan ännu roligare eftersom författaren uppenbarligen har vissa fördomar.

Runda Grodan
2007-05-18, 19:47
Ha, ha, ha, hästarna dricker sprit och röker cigaretter! :laugh: :laugh: :laugh:

Fed up
2007-05-18, 21:59
Helt underbar. Jag ska lätt använda denna när jag ska undervisa om droger. "Drugs are bad! hm-okey?"

(Vad är poängen med att ens göra dem till hästar? Det finns ju inga andra häst-metaforer, typ att de äter en visst sorts gräs eller nåt sånt hästigt, de gör ju människorsaker, men det är ändå jävligt viktigt att det ska vara "James the horse" hela tiden, för annars kan ju inte kidsen relatera.

Roligt hur den är skriven på sånt mellanstadiemaner, typ att allas namn måste nämnas hela tiden "Sen såg de fyra oxar som hette pelle, olle, lisa och kurt". De flestas namn är ju helt irrelevanta för storien.

Sen visade det ju faktiskt att det var bra att Latawnya the horse (en svart häst månne?) härmades, eftersom hon lyckades skrämma bort den&det som gjorde ett otäckt ljud i skogen. Den händelsens relevans i övrigt för storien är mycket oklar.)

Tolkia
2007-05-18, 22:08
Jadu. Det är Going Kronos, en av världens idag bästa travhästar. Med tanke på sportens rykte vad gäller användning av prestationshöjande preparat, som dvärgar skuggan över cykling, så är det ingen högoddsare att listan kan göras ganska lång.
Jo, du har väl visat en viss faiblesse för hästar som vandrar den breda vägen tidigare. :D

Fed up
2007-05-18, 22:09
Jo, du har väl visat en viss faiblesse för hästar som vandrar den breda vägen tidigare. :D

Nämen Tolkia, har du gått och blivit moderat på gamla dar? Jag firar detta med att göra detta OT-inlägg!

Kabuto
2007-05-18, 22:21
Men fed up hänger du inte med i svängarna? :D 3 nya mods ju

skaparn
2007-05-18, 22:27
Jo, du har väl visat en viss faiblesse för hästar som vandrar den breda vägen tidigare. :D

Hmmm, som den gången jag hade Jag de Bellouet (aka kannibalen) som avatar och sedan bytte till tvåan Lets Go när han blev av med segern pga doping? Bara för at se denna Lets Go även han bli av med titlen av samma anledning? Tur för hästarna att de är just hästar och slipper vara medvetna om allt ståhej. För även om de kan mycket, så kan de inte läsa löpsedlar.

Jag tror svaret på Fed Up's fråga om varför man använder hästar är givet - de knarkar som om det inte fanns något imorgon.

Lets Go såg fin ut. Smäcker och spänstig.
http://solvalla.se/pictures/article_block/image/8/7913/lets_go_lj_060521_19651.jpg