handdator

Visa fullständig version : delad ätdag


Diana
2003-03-23, 15:05
nån som provat dela upp ätdagen i två så att de fortfarande blir 24 timmar men att man börjar på lördag eftermiddag o slutar på söndag eftermiddag, eller skulle de va negativt på nått sätt(att man sover emellan)?

de va nån som ställde ungefär de här frågan nyligen men ja hittar inte tråden, så ja frågar igen..

Jarod
2003-03-23, 15:37
Eller varför inte dela upp ätardagens 24h på alla veckans sju dagar? Då har man ju ca 3,5h varje dag som man kan äta hur mycket som helst på....;)

Mvh

Diana
2003-03-23, 15:49
hehe,, ja de skulle va nått:D
göre nån skillnad om man först äter o sen sover,
eller om man först äter o sen sover o sen äter,,i båda fallen varar det 24 timmar? verkligen ingen som vet:confused:

King Grub
2003-03-23, 16:06
Det är klart att fettinlagringen är större om du sover med magen fullproppad med kolhydrater och sedan börjar :eating: för fullt igen så fort du vaknar. Om det sedan gör något är upp till dig.

z_bumbi
2003-03-23, 16:08
Är det någon som har ätardag i 24 h överhuvudtaget ?
Jag ser ingen mening med att stoppa i sig allt som man kommer över under en ätardag, det psykiska behovet borde man kunna täcka på två måltider och frågan är om man har något fysiskt behov av att äta 2 Mcal mer än normalt.

Diana
2003-03-23, 16:49
finns säkert nån jävel som har 24 timmar,,de flesta verkar ju käka hela dagen o sen sova,då tycker ja natten räknas om man käkat mkt som måste smältas under natten,bara undra om fördelningen hade betydelse, tack för svaret King Grub.

-xR-
2003-03-23, 17:41
Tränar ni eller utför någon motion på ätardagen eller vilar ni bara?

Ska snart ha första ätardagen nu på 4 veckor, mumms!


/Mvh

RealElwood
2003-03-27, 08:34
Jag brukar börja direkt 00.01 på lördag "morgon". Kanske man är ute med polarna å dom dricker å har sig själc kanske man tar d lugnt. Då blir d en kebab med mos direkt sen vid 02 så blir d en 150g Sibyllaburgare, på morgonen börjar med en hyffsad frukost. Nybakta frallor, ost, sen stoppar jag i mig d jag känner för tills jag somnar...

Bubba
2003-03-27, 21:41
Jag brukar dra nytta av ätardagar när jag flyger och kommer in i en annan tidszon. Då kan man käka under mycket längre tid än 24h, men ändå på samma dag. Samma sak när man ställer om mellan sommar vintertid. Då blir dygnet 25h och då har jag jämt ätardag. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en ätardag nu då man ställer om till sommartid, då har man ju bara 23h på sig att VRÄKA, och jag ser ner på folk som har en ätardag då.
För några år sen så hade jag i system att ätardagen började när solen gick upp och slutade när den gick ned. Det uttnyttjade så finurligt att jag åkte till Kiruna under sommaren och där går solen aldrig ner. Det resulterade i att jag hade ätardag under några veckor, och jag ser ner på folk som inte skulle gjort som jag.

Det där med att dela upp ätardagen i segment om 3,5h delat på veckans alla dagar var en alldeles ypperlig ide och jag respekterar den som kom på iden.

:bow:

Action
2003-03-27, 22:24
En ätardag i min mening påbörjas efter en rejäl morgonpromenad på lördagen. Vid 9 tiden svullar jag frukost och sedan äter jag tills jag går och lägger mig.. Kanske vid 12-1 ca... Det ger mig 15 timmar o äta på... Annars tappar man ju en natts välbehövlig förbränning.