handdator

Visa fullständig version : four weeks to gargantuan growth


Patrik Cutler
2007-05-18, 14:36
någon som provat på detta program från muscletechs hemsida? erfarenheter? har kört i en vecka nu (idag blir sista dagen på veckan). det tar ju extremt mycket på kroppen. har ni blivit giganter?

Mr. Moose
2007-05-18, 17:54
någon som provat på detta program från muscletechs hemsida? erfarenheter? har kört i en vecka nu (idag blir sista dagen på veckan). det tar ju extremt mycket på kroppen. har ni blivit giganter?

Och hur mycket av Muscletechs kosttillskott skulle man köpa/använda för att det skulle fungera?

Dyliga program är skriva för att sälja tillskott, program som lovar extrema resultat fungerar inte. Det tar tid att bli stor, att bli gigantisk tar mycket längre än så.

Eddie Vedder
2007-05-18, 17:59
Du kommer aldrig hitta ett särskilt program som ger dej grymma resultat, finns ingen anledning att förlita sej till det.

Precis samma sak som att det inte finns nån anledning att förlita sina resultat på tillskott.

Bara att det utlovas "gargantuan growth"(:laugh: ) är ju anledning nog att inte lita på ett ord. Rena rama TV-shop löftet.

Cerberus
2007-05-18, 18:06
om du söker efter "gargantuan growth" ska du nog pröva de tillskott Muscletechs atleter tar istället :D

Patrik Cutler
2007-05-18, 18:09
självklart tror jag inte att man får grymma resultat på 4 veckor.. dåligt ställd fråga av mej. jag undrade mer om det var någon som hade testat detta under längre tid, o cyklat med andra scheman som man ska göra. vore kul o veta om man märker nån prestationsökning när man sen börjar på dom tyngre vikterna igen, typ att man orkar reppa mer. själv har jag alltid kört 4-6st tunga reps. detta är första gången jag provar öka repsen.

Patrik Cutler
2007-05-18, 18:13
om du söker efter "gargantuan growth" ska du nog pröva de tillskott Muscletechs atleter tar istället :D

anator p-70 "only a limited supply left" SHIT måste SKYNDA mej!!

Cerberus
2007-05-18, 18:17
anator p-70 "only a limited supply left" SHIT måste SKYNDA mej!!

hahaha jaaa precis dom :P

Mr. Moose
2007-05-18, 21:54
Blev nyfiken och kollade in Muscletech's sida. Programmet är inte helt åthelvete utan kan fungera ganska väl om man håller sig till de 4 veckorna.

Det var i stort sett det gamla 10 x 10 "German Volume Training" och inte någonstans såg jag att man var tvungen att köpa en massa av deras tillskott!! De rekommenderade dock att öka proteinintaget.

Fungerade för en del, dock inte för mig då jag provade det för mååånga år sen.

pragmatist
2007-05-18, 22:33
Själv tyckte jag mest att GVT var vansinnigt tråkigt utan att producera några resultat värda namnet. Jag har också hört att folk har tappat maxstyrka av att träna på det sättet.

z_bumbi
2007-05-19, 07:41
Jag har också hört att folk har tappat maxstyrka av att träna på det sättet.

Det är iofs självklart om man tidigare har tränat för styrka men det är en känd effekt av den typen av träning och något man får räkna med, samma sak händer ju med alla "rena byggarprogram" av typen 4x10-12 osv.

Själva programmet som tråden handlar om är väl en kul variant att köra i 4 veckor, jag tror inte man får så mycket permanent volymökning men en del som kör lägre volym kan få en ökad inlagring av energi i musklerna vilket i alla fall ser ut som att man har ökat. Man får vid närmare eftertanke inte så mycket permanent volymökning på bara fyra veckor med något program. :D
Det är psykiskt jobbigt att köra 10x10 i en basövning med kort vila och samtidigt bibehålla bra teknik på varje reps, är man van tränande och har en del vikt på stången så blir det även tungt för kroppen att hålla formen i så många set och reps.
Att då köra hela kroppen samtidigt med samma upplägg kan bli jobbigt och jag skulle begränsa mig till en eller två muskelgrupper första gången jag provade för att se vad som händer.

Ulf A Big
2007-05-19, 09:54
Upplägget är ett sk hypertrofiprogram och inte ett maxstyrkeprogram och hypertrofi ger inte toppstyrka utan arbetsstyrka.

Ulf A Big
2007-05-19, 11:41
Jag prövade på dag ett nu precis. Med bröstet går det bra med men när man kommer till axlarna så är triceps redan mosade. Nej jag tycker inte att upplägget inte riktigt övertygar kanske med lite ändringar i upplägget :(