handdator

Visa fullständig version : Guide för gipsade gamers lol


Basloppan
2007-05-18, 12:32
Så här gör man om man har slagit sönder sin högerhand på fyllan, fått gips om handen, men ÄNDÅ vill spela ett FPS-spel alt WoW eller dylikt där man behöver två händer för att kunna lira - problemet är nämligen dels att handen är helt fuckat vinklad, dels att det är skitjobbigt att klicka och dels att det är helt omöjligt att lyfta musen (det blir en del snurrande i såna här spel, så man måste kunna lyfta musen). Häng med!

http://www.mdimport.se/1.jpg
Såhär ser den gipsade armen ut - lägg märke till det svagt elastiska bandaget runt om själva gipset!
http://www.mdimport.se/2.jpg
Ja, bandaget får vi stor nytta av när vi skall göra en fästanordning till musen som inte kan lyftas på annat sätt i denna situation.
http://www.mdimport.se/3.jpg
"Ahaa! Han gjorde alltså ett hål" tänker vissa. Javisst! Annars funkar ju inte den optiska läsaren. =)
http://www.mdimport.se/4.jpg
Och där ser vi fingrarna som kikar ut. Det går inte så bra att scrolla, men med lite finjusteringar fungerar det utmärkt att både höger- och vänsterklicka!

Och ett litet tillägg: Vinkeln på fingrarna är inget vidare, så lägg en pärm (se bakgrunden) på bordet istället för musmatta så får du en finfin vinkel på underlaget. Musmatta är inte att rekommendera efter som att friktionen mot bandaget blir mycket högre än mot pärmens yta.

Sådärja. Glöm nu inte att spara guiden till den dag olyckan är framme! :thumbup:

Absinteh
2007-05-18, 12:33
Mycket innovativt må jag säga

Mago
2007-05-18, 12:34
Mycket inovativt må jag säga

Innovativt.


OnT: Excellent!

Absinteh
2007-05-18, 12:36
Vad snackar du om?
Kan ju inte editera quoten. Jävla översittare.

m1kael
2007-05-18, 12:37
:laugh: :laugh:

Roligast idag!

Mago
2007-05-18, 12:38
Vad snackar du om?
Kan ju inte editera quoten. Jävla översittare.

"Last edited by Absinteh : Today at 13:36."

kolowned

backflash
2007-05-18, 12:41
:bow:

RassK
2007-05-18, 19:48
Jag lyckades spela med långfingret när jag hade gipsad tumme
svårt men det gick ju.. man fick tänka lite mer bara :(

Achryl
2007-05-18, 19:51
Om ni tänker "fan, har grabben tejpat sin subwoofer?" så kan jag berätta att japp, det har han.
Basloppan: för att förstärka det roligare borde du kort kommentera i stil med; "ursäkta den tejpade subwoofern".

Zakath
2007-05-18, 19:53
"Last edited by Absinteh : Today at 13:36."

kolowned

Hade varit så sjukt mycket bättre om det hade varit 13:37. :D

Ett magiskt klockslag!

zeusden1
2007-05-18, 19:57
hahahahahahahahahahahahahahhaahahahahahahahhaahaha haha, fyfan!

Dissector
2007-05-18, 20:09
Kan också tillägga att anordningen var smått meningslös eftersom hans dator valde att starta om sig med korta mellanrum när han körde igång WoW, som tillslut gjorde det omöjligt att spela anyway.
Men annars var det ett bra initiativ.

Basloppan
2007-05-18, 20:10
Förresten - ursäkta den tejpade subwoofern. Den vibrerade så förbaskat.

Andy.da.wohoo
2007-05-18, 20:11
Du har inte tänkt dej att göra nått annat än spela data?? Om du gör något annat ett tag tills du får bort gipset så ska du se att det känns mycket bättre när du väl får/kan spela igen..

Achryl
2007-05-18, 20:24
Du har inte tänkt dej att göra nått annat än spela data?? Om du gör något annat ett tag tills du får bort gipset så ska du se att det känns mycket bättre när du väl får/kan spela igen..

precis. alla kanske inte tycker det är kul

Basloppan
2007-05-18, 20:28
Du har inte tänkt dej att göra nått annat än spela data?? Om du gör något annat ett tag tills du får bort gipset så ska du se att det känns mycket bättre när du väl får/kan spela igen..

Det råkade mest bli så att Muppen övertygade mig om att köpa gametime idag. Sen när installationen var halvklar kom jag på att "VISST fan! Jag kan ju inte lira med gipset", och så satte hjärnkontoret igång att arbeta.

Muskelbyggaren
2007-05-18, 20:37
Haha, ni Halmstad-gänget verkar vara för sköna. Först jakten på Herkulez, bråket om nakenbilderna, och nu det här! :laugh:

Andy.da.wohoo
2007-05-18, 20:42
Det råkade mest bli så att Muppen övertygade mig om att köpa gametime idag. Sen när installationen var halvklar kom jag på att "VISST fan! Jag kan ju inte lira med gipset", och så satte hjärnkontoret igång att arbeta.

Hahaha!! Ödets ironi eller hur?

Basloppan
2007-05-18, 23:02
Hahaha!! Ödets ironi eller hur?

Aa.